24 Септември, 2021 10:53 7 557 46

Карлос Гон: Nissan са скучна и посредствена компания

  • карлос гон-
  • nissan

Бившият шеф на алианса твърди, че съпротивата на Nissan към интеграцията е довела компанията до пропускане на много технически възможности

Карлос Гон: Nissan са скучна и посредствена компания - 1
Снимка: Shutterstock

Бившият изпълнителен директор на Renault-Nissan Карлос Гон критикува японската компания, заявявайки, че тя се е превърнала в скучна и посредствена и все повече ще се мъчи да намери своето място в автомобилната индустрия. Искахме автономия, получихме я, каза той в ексклузивно интервю за FOX Business. Ще припомним, че Карлос Гон избяга от японското правосъдие и сега се укрива в Ливан.

Той каза, че арестът му е мотивиран от желанието на Nissan за автономия и сега компанията се връща там, където е била през 1999 г., за съжаление след 19 години работа с нея. „Ние изграждахме система, в която тази компания щеше да бъде част от нещо напълно ново, с много технически иновации“, продължи той.

По време на престоя си в Ливан Карлос Гон вече публикува втора книга, наречена „Разчупени съюзи“. В него бившият изпълнителен директор описва подробно усилията си да установи сътрудничество между автомобилните производители (Renault, Nissan, Mitsubishi), а също така се опитва да предаде на хората своята гледна точка за това, което наистина се е случило и защо е бил арестуван.

"Японското правителство и някои японски лидери мислеха, че балансът, който съществуваше между французите и японците в този съюз, няма да бъде спазен и френският производител ще доминира. И тогава те започнаха процес срещу мен. Това е заговор, организиран от подли хора, но в крайна сметка всички откриват, че няма победител. Япония е загуби репутацията си, французите също губят. Nissan загуби, Renault загуби, Mitsubishi загуби, акционерите загубиха “, каза още Гон в интервюто.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 факт

    23 28 Отговор
    Това важи за всички японци
  • 2 Бангеев

    32 16 Отговор
    Прав е човека
  • 3 Докато ти

    47 13 Отговор
    плащаха милиони под формата на заплати и бонуси - бяха много хубави, когато разкриха манипулациите му и искат да го подведат под наказателна отговорност - станаха "подли хора"... Мръсна гад!

    Коментиран от #7, #13

  • 4 Пилот на Ферари

    45 4 Отговор
    И тоя вади от 9 кладенеца вода за да се изкара невинно агънце.
  • 5 хъхъ

    33 27 Отговор
    Като има Тойота и Хонда, кой си взима Нисан?

    Коментиран от #6

  • 6 Пилот на Ферари

    34 12 Отговор

    До коментар #5 от "хъхъ":

    Аз бих си взел Нисан . Nissan Gt-r или Nissan 370Z 3.7.

    Коментиран от #42

  • 7 Komapak

    29 7 Отговор

    До коментар #3 от "Докато ти":

    Абе от касичката му липсват 62млн. Дали не ги е дал за подкупи или са му в джобчето никой не знае. Ама знае да плюе против рълата която го хранеше.

    Коментиран от #8

  • 8 факт

    23 11 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    Истинската причина е че Японското правителство искаше да слива Хонда и Ниссан но това означаваше край на договорите с Рено.
    Ама Рено държи най-големият дял в Ниссан
    Не става така като са ербап японците да си платят процента но не могат така не се прави бизнес япония си е същият ке неф като Китай в който законите не важат обаче с десен уклон а не с ляв

    Коментиран от #15, #18

  • 9 хайде бе

    22 12 Отговор
    га кради милионите, не беше скучна. Нагъл арабин.

    Коментиран от #10

  • 10 смех

    19 5 Отговор

    До коментар #9 от "хайде бе":

    ама тва че е крал доказано ли е
    АКо утре някой дойде у вас и те арестува затова че си крал без да си как ще е има да пищиш по медиите като напъната в тоалетните ученичка
  • 11 Факт

    26 10 Отговор
    От както се ожениха с Рено, и Нисан и Митцубиши, станаха пълни боклуци.

    Коментиран от #12, #19

  • 12 смех

    6 10 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    що кво им е
  • 13 Какъв е проблемът

    14 10 Отговор

    До коментар #3 от "Докато ти":

    Договорил си е човекът да му плащат милиони - плащали са му. Точно както са плащали същите милиони и на останалите директори в компанията. Тези милиони са гласувани от всички в борда на директорите. Изведнъж обаче само милионите на Карлос гон се оказаха проблем, а за останалите никакъв проблем. Да не твърдиш че не е имало никакъв заговор против него?

    Коментиран от #16

  • 14 Ето нещо интересно

    8 2 Отговор
    Изгледайте го и пак коментирайте дали е имало заговор срещу Карлос гон или не е имало и дали, ако е престъпник, останалите също не са такива, че и по-големи, но никой не ги търси?

    Коментиран от #17

  • 15 Komapak

    7 5 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Ако си прав досега щяха да го направят. Не виждам защо Хонда ще помъкнат на гърба си нисан.
  • 16 Госあ

    10 8 Отговор

    До коментар #13 от "Какъв е проблемът":

    Проблемът е, че това мюре е измамник и е укривал данъци и се е опитвал да прави измами. Това в Япония е мноого трудно да се случи. Не случайно якудзите действат основно на територията на сащ.
  • 17 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Ето нещо интересно":

    Дава ми грешка. Кажи с две думи, че следя темата и ми е интересно.

    Коментиран от #23

  • 18 Госあ

    2 6 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Каза Ганьо с потурите аахахаха. Нема бате, при азиатците простолюдието си знае мястото. Особено гайджин простолюдие. Щото играе меча.

    Коментиран от #40

  • 19 Госあ

    14 9 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Къде буташ рендетата при Мицубиши ве ? Хахаха англичаните купуват двигатели от Мицубиши за реактивните си самолети. Не се научи, да не сравняваш франсетата с Япония по никакъв начин…еййй
  • 20 спонджБоб

    13 4 Отговор
    Гроздето май сега му е кисело, защото като беше начело на Нисан, не се оплакваше.
  • 21 Джуган

    15 6 Отговор
    Ако човек търси японски автомобил, Нисан много рядко е предпочитаният избор. Изключение правят наточените му спортни модели, а някога правеха и добри офроуд машини. Сега продават главно недоразумения като Джоук на разни момиченца на които това им е първата кола. Луксозната им линия Инфинити бълва боклуци които са много много зад Лексус. Митсубиши и те затънаха в блатото на посредственноста, Субару тъпчат на едно място, Сузуки така и не се научиха да правят автомобилни двигатели (мотоциклетните са ОК), така че който търси японка купува или Тойота или Хонда. Тойота/Лексус имат най-широка гама от модели, което им дава известно предимство и затова са номер 1, но и Хонда е добър избор.

    Коментиран от #22

  • 22 Komapak

    8 6 Отговор

    До коментар #21 от "Джуган":

    Сузуки не ги мисли. Да изпревариш тата в Индия се изисква нещо много повече от талант и умения. Ако наистина продължат така може другите пазари въобще да не им трябват. Сервиза Хонда ми е на 100м от мен. Напоследък е доста пълен... За Лексус мога да кажа, че след 6г. притежание влезе тази година за сефте в сервиза (смяна на лагер)
  • 23 Работи линка

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Komapak":

    Изкопирай само адреса в ютуб защото сайта отново се е скапал и видеото не работи поне на мобилната версия, както и за час на мнението дава например за твоето мнение 12:Sep 24.09.2021
  • 24 гост

    15 2 Отговор
    Не бъркайте Мицубиши Моторс и останалия конгломерат Мицубиши... Автомобилния им клон затъна одавна... Последните години го играха ту с Пежо, ту с Нисан и на края едните ги глътнаха. Според мен беше глупаво от страна на Рено че още тогава не се отдръпнаха рязко от тази оризова каша... Краха на Нисан им донесе 4 милиарда загуби срива на френския пазар още 3, сега и да искат нв могат да продадат акциите на Нисан на хубава цена
  • 25 Ерец

    10 2 Отговор
    Тоя тарикат даже вече не се и крие . Изнася бизнес лекции в един Христиански университет в Бейрут. Хонорарът му е 20 хиляди $ за 6 лекции , при ограничена аудитория до 20 студенти на лекция.

    Коментиран от #26

  • 26 Той кога се е крил?

    10 5 Отговор

    До коментар #25 от "Ерец":

    Още в Япония искаше да си каже думата но не му я дадоха. Избяга защото можеше да очаква всичко друго но не и справедлив и прозрачен процес. Още като избяга от Япония, не се е крил и ден след като се прибра в родината си и веднага даде пресконференция. Човек който се чувства гузен или виновен не прави така. Много по-лесно му беше да се покрие и никога повече да не се чуе за него.

    Коментиран от #27

  • 27 Komapak

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Той кога се е крил?":

    Не мисля, че точно в Ливан е в безопасност... Да си беше избрал Аржентина или Бразилия щях да го разбера..

    Коментиран от #28

  • 28 А ти избра ли си родината

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Komapak":

    Как точно предлагаш Карлос гон да си избере родината в която да се прибере?

    Коментиран от #29, #38

  • 29 Komapak

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "А ти избра ли си родината":

    През Ливан пътища много... Следя ситуацията в Ливан по друг повод и в момента пак са на ръба на гражданска война. В този ред на мисли едва ли е най-безопасното място в света.

    Коментиран от #30, #33

  • 30 Така е!

    1 5 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    Но човекът си има принципи, колкото и странно да ти се вижда! Успя ли да изгледаш клипа в ютуб?

    Коментиран от #31, #45

  • 31 Komapak

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    Не съм се прибрал още и имам само телефон, а с него очевидно не става, но ще го направя.
  • 32 Оня

    12 8 Отговор
    Нисан е въпрос на време да престанат да съществуват , имат опит с фалитите още от времето, когато се казваха Датсун. Мицубиши ако не се слеят с Хонда или Тойота също са пътници...толкоз за оризовите инДЖинерни постижения. И Карлос Гон е прав. Това го знаят всички. Само да кажа , че когато той беше шеф , Нисан бях с близо 2 милиарда на плюс , а сега са с над 3 на минус. Има разлика , нали ?

    Коментиран от #34

  • 33 Ерец

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    Именно Ливан е най-сигурно убежище въпреки , че страната е нестабилна .За разлика от Бразилия или Аржентина ,които посочваш пък и която и да била “нормална” държава Ливан няма сключено споразумение с Япония за депортиране на закононарушители и издирвани лица.Освен това въпреки , че е християнин има голяма репутация в арабския свят , особенно в Катар , която му осигуряват безопасност.

    Коментиран от #35

  • 34 Komapak

    9 1 Отговор

    До коментар #32 от "Оня":

    Не че е сравнимо но vw group е на минус 168 млрд. евро... Гледам не ги броят за фалирали макар май да нямат активи за толкова!!! Единствено MAN е на плюс.

    Коментиран от #36

  • 35 Komapak

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ерец":

    Един взрив помете половин Бейрут. Само малко да се поосвестят още и ще започнат да се замерят с ракети. Който и да ти е покровителя си в опасност. Аз не бих живял там и пари да ми дават! Към момента хиперинфлацията там е по-висока от Турция. И изобщо прекалено бурни събития има в близост до нас за да спим спокойно и ние, но това е една друга тема. Далеч съм от мисълта че Гон си е присвоил всичките 62 млн за които е основния спор, но съм сигурен, че и той се е облажил. Много е трудно да не бръкнеш в кацата с меда когато е точно пред теб...

    Коментиран от #37

  • 36 Ти да видиш!

    6 5 Отговор

    До коментар #34 от "Komapak":

    Значи Volkswagen group на 168 милиарда минус тукашните антиелектрици постоянно ги дават като пример за печеливша компания, но Тесла въпреки че е 20 милиарда на плюс, постоянно я пишат губеща и фалираща. "Реалисти", какво да ги правиш. Толкова са им възможностите.
  • 37 Ерец

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Komapak":

    Официално обвиненията са финансови злоупотреби (без да споменаваме сума) и злоупотреба със служебното положение. Но преди всичко “преврата” с/у К.Гон японците го направиха поради следната причина: Гон е имал намерение да сключи сделка с китайски автопроизводител на когото да предостави стратегическата за Нисан технология e-power. Освен това е смятал да изнесе по-голямата част от производството на електромобили от Япония в Китай след ,което да се оттегли от управата на алианса .Това неминуемо ще доведе до изтичане на японски технологии, и закриване на заводи в страната.Естествено от японска страна е недопустимо и затова японците го притискат .От там нататък всичко е известно .Но е заинтригуващо ,че и от Рено го обвиниха и му потърсиха отговорност.Както се казва “Риск губи,риск печели”.Но Съдния ден е неизбежен …
  • 38 Пабло

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "А ти избра ли си родината":

    В Бразилия е роден Гон,а не в Ливан.
  • 39 Komapak

    5 0 Отговор
    Първия път ме фалираха китайци втория път хонгконгци, пак китайци. Нямаш си на идея какви топли чувства храня към китайците. Стремя се да избягвам китайски стоки, ни винаги ме изненадват. Изнасянето на едно производство е първоначална огромна имсестиция, която не се възвръща просто хей така за една година. Това е един много сложен и дълъг процес. Важи и за технологичните компании. Та не съм съвсем сигурен какво точно щеше да спечели Карлос Гон от процедурата... Чух и други версии, но може да си прав и тази да е основната. На две места поне независимо един от друг видях цифратаж62 млн. Не вярвам в съвпадения... Може и да цитират един и същ японски източник ама като не знам японски? 🤔
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Чичовото

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    И двата модела са създадени по времето на Карлос Гон. Повече от 10 години след това какво виждаме...няква пародия 400z и никакви сериозни новини за наследник на GTR....Много загуби Нисан
  • 43 JDMfan

    8 5 Отговор
    Японските коли са една идея над всички други. Субару, Нисан и Тойота тези години напредват много яко. Само Мазда и Митсубиши леко изостават със носи спортни модели. Митсубиши щяха да правят нов rally art но не знам какво стана. Мазда също така с рх9 или нещо такова. Като цяло съм голям фен на японските автомобили. Нисан са ми любимите даже. Тази година пускат 2 модела...

    Коментиран от #46

  • 44 Посредствен GTR

    2 0 Отговор
    ИзбЯГА той от нас в калъф от контрабас.Когато те набарат Японците,ще си тяло без разум и дух. XAXAXA
  • 45 Komapak

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Така е!":

    Изгледах го. Интересен е и има друг поглед върху нещата. Естествено че борда на директорите е в кюпа. Само че заплатата на Карлос Гон е 16 млн а на останалите по един милион. Малка разлика а?! Човека надигна Нисан от нищото също както навремето Ли Якока гобнаправи с Крайслер. Признание нула!
  • 46 факт

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "JDMfan":

    кое е напредъка от субару бутат само един боксер и нищо мазда па са уникални лешпери само тоя ванкел от който и ч еп не става.