ФАКТИ.БГ
  • карлос гон-
  • nissan

Карлос Гон: Nissan са скучна и посредствена компания

Бившият шеф на алианса твърди, че съпротивата на Nissan към интеграцията е довела компанията до пропускане на много технически възможности

Публикувана: 24 Септември, 2021 10:53
46 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4998
Карлос Гон: Nissan са скучна и посредствена компания - 1
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Бившият изпълнителен директор на Renault-Nissan Карлос Гон критикува японската компания, заявявайки, че тя се е превърнала в скучна и посредствена и все повече ще се мъчи да намери своето място в автомобилната индустрия. Искахме автономия, получихме я, каза той в ексклузивно интервю за FOX Business. Ще припомним, че Карлос Гон избяга от японското правосъдие и сега се укрива в Ливан.

Той каза, че арестът му е мотивиран от желанието на Nissan за автономия и сега компанията се връща там, където е била през 1999 г., за съжаление след 19 години работа с нея. „Ние изграждахме система, в която тази компания щеше да бъде част от нещо напълно ново, с много технически иновации“, продължи той.

По време на престоя си в Ливан Карлос Гон вече публикува втора книга, наречена „Разчупени съюзи“. В него бившият изпълнителен директор описва подробно усилията си да установи сътрудничество между автомобилните производители (Renault, Nissan, Mitsubishi), а също така се опитва да предаде на хората своята гледна точка за това, което наистина се е случило и защо е бил арестуван.

"Японското правителство и някои японски лидери мислеха, че балансът, който съществуваше между французите и японците в този съюз, няма да бъде спазен и френският производител ще доминира. И тогава те започнаха процес срещу мен. Това е заговор, организиран от подли хора, но в крайна сметка всички откриват, че няма победител. Япония е загуби репутацията си, французите също губят. Nissan загуби, Renault загуби, Mitsubishi загуби, акционерите загубиха “, каза още Гон в интервюто.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
факт
1 Отговор
Това важи за всички японци

Оценка:
-26 +18

Бангеев
2 Отговор
Прав е човека

Оценка:
-15 +26

Докато ти
3 Отговор
плащаха милиони под формата на заплати и бонуси - бяха много хубави, когато разкриха манипулациите му и искат да го подведат под наказателна отговорност - станаха "подли хора"... Мръсна гад!

Коментиран от #7, #13


Оценка:
-10 +42

Пилот на Ферари
4 Отговор
И тоя вади от 9 кладенеца вода за да се изкара невинно агънце.

Оценка:
-4 +40

хъхъ
5 Отговор
Като има Тойота и Хонда, кой си взима Нисан?

Коментиран от #6


Оценка:
-25 +27

Пилот на Ферари
6 Отговор

До коментар #5 от "хъхъ":


Аз бих си взел Нисан . Nissan Gt-r или Nissan 370Z 3.7.

Коментиран от #42


Оценка:
-10 +29

Komapak
7 Отговор

До коментар #3 от "Докато ти":


Абе от касичката му липсват 62млн. Дали не ги е дал за подкупи или са му в джобчето никой не знае. Ама знае да плюе против рълата която го хранеше.

Коментиран от #8


Оценка:
-6 +24

факт
8 Отговор

До коментар #7 от "Komapak":


Истинската причина е че Японското правителство искаше да слива Хонда и Ниссан но това означаваше край на договорите с Рено.
Ама Рено държи най-големият дял в Ниссан
Не става така като са ербап японците да си платят процента но не могат така не се прави бизнес япония си е същият ке неф като Китай в който законите не важат обаче с десен уклон а не с ляв

Коментиран от #15, #18


Оценка:
-9 +19

хайде бе
9 Отговор
га кради милионите, не беше скучна. Нагъл арабин.

Коментиран от #10


Оценка:
-11 +17

смех
10 Отговор

До коментар #9 от "хайде бе":


ама тва че е крал доказано ли е
АКо утре някой дойде у вас и те арестува затова че си крал без да си как ще е има да пищиш по медиите като напъната в тоалетните ученичка

Оценка:
-3 +16

Факт
11 Отговор
От както се ожениха с Рено, и Нисан и Митцубиши, станаха пълни боклуци.

Коментиран от #12, #19


Оценка:
-9 +22

смех
12 Отговор

До коментар #11 от "Факт":


що кво им е

Оценка:
-8 +5

Какъв е проблемът
13 Отговор

До коментар #3 от "Докато ти":


Договорил си е човекът да му плащат милиони - плащали са му. Точно както са плащали същите милиони и на останалите директори в компанията. Тези милиони са гласувани от всички в борда на директорите. Изведнъж обаче само милионите на Карлос гон се оказаха проблем, а за останалите никакъв проблем. Да не твърдиш че не е имало никакъв заговор против него?

Коментиран от #16


Оценка:
-8 +10

Ето нещо интересно
14 Отговор
Изгледайте го и пак коментирайте дали е имало заговор срещу Карлос гон или не е имало и дали, ако е престъпник, останалите също не са такива, че и по-големи, но никой не ги търси?

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +5

Komapak
15 Отговор

До коментар #8 от "факт":


Ако си прав досега щяха да го направят. Не виждам защо Хонда ще помъкнат на гърба си нисан.

Оценка:
-5 +3

Госあ
16 Отговор

До коментар #13 от "Какъв е проблемът":


Проблемът е, че това мюре е измамник и е укривал данъци и се е опитвал да прави измами. Това в Япония е мноого трудно да се случи. Не случайно якудзите действат основно на територията на сащ.

Оценка:
-7 +6

Komapak
17 Отговор

До коментар #14 от "Ето нещо интересно":


Дава ми грешка. Кажи с две думи, че следя темата и ми е интересно.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +1

Госあ
18 Отговор

До коментар #8 от "факт":


Каза Ганьо с потурите аахахаха. Нема бате, при азиатците простолюдието си знае мястото. Особено гайджин простолюдие. Щото играе меча.

Коментиран от #40


Оценка:
-5 +1

Госあ
19 Отговор

До коментар #11 от "Факт":


Къде буташ рендетата при Мицубиши ве ? Хахаха англичаните купуват двигатели от Мицубиши за реактивните си самолети. Не се научи, да не сравняваш франсетата с Япония по никакъв начин…еййй

Оценка:
-8 +10

спонджБоб
20 Отговор
Гроздето май сега му е кисело, защото като беше начело на Нисан, не се оплакваше.

Оценка:
-4 +9

Джуган
21 Отговор
Ако човек търси японски автомобил, Нисан много рядко е предпочитаният избор. Изключение правят наточените му спортни модели, а някога правеха и добри офроуд машини. Сега продават главно недоразумения като Джоук на разни момиченца на които това им е първата кола. Луксозната им линия Инфинити бълва боклуци които са много много зад Лексус. Митсубиши и те затънаха в блатото на посредственноста, Субару тъпчат на едно място, Сузуки така и не се научиха да правят автомобилни двигатели (мотоциклетните са ОК), така че който търси японка купува или Тойота или Хонда. Тойота/Лексус имат най-широка гама от модели, което им дава известно предимство и затова са номер 1, но и Хонда е добър избор.

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +12

Komapak
22 Отговор

До коментар #21 от "Джуган":


Сузуки не ги мисли. Да изпревариш тата в Индия се изисква нещо много повече от талант и умения. Ако наистина продължат така може другите пазари въобще да не им трябват. Сервиза Хонда ми е на 100м от мен. Напоследък е доста пълен... За Лексус мога да кажа, че след 6г. притежание влезе тази година за сефте в сервиза (смяна на лагер)

Оценка:
-5 +7

Работи линка
23 Отговор

До коментар #17 от "Komapak":


Изкопирай само адреса в ютуб защото сайта отново се е скапал и видеото не работи поне на мобилната версия, както и за час на мнението дава например за твоето мнение 12:Sep 24.09.2021

Оценка:
-0 +2

гост
24 Отговор
Не бъркайте Мицубиши Моторс и останалия конгломерат Мицубиши... Автомобилния им клон затъна одавна... Последните години го играха ту с Пежо, ту с Нисан и на края едните ги глътнаха. Според мен беше глупаво от страна на Рено че още тогава не се отдръпнаха рязко от тази оризова каша... Краха на Нисан им донесе 4 милиарда загуби срива на френския пазар още 3, сега и да искат нв могат да продадат акциите на Нисан на хубава цена

Оценка:
-1 +12

Ерец
25 Отговор
Тоя тарикат даже вече не се и крие . Изнася бизнес лекции в един Христиански университет в Бейрут. Хонорарът му е 20 хиляди $ за 6 лекции , при ограничена аудитория до 20 студенти на лекция.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +7

Той кога се е крил?
26 Отговор

До коментар #25 от "Ерец":


Още в Япония искаше да си каже думата но не му я дадоха. Избяга защото можеше да очаква всичко друго но не и справедлив и прозрачен процес. Още като избяга от Япония, не се е крил и ден след като се прибра в родината си и веднага даде пресконференция. Човек който се чувства гузен или виновен не прави така. Много по-лесно му беше да се покрие и никога повече да не се чуе за него.

Коментиран от #27


Оценка:
-4 +7

Komapak
27 Отговор

До коментар #26 от "Той кога се е крил?":


Не мисля, че точно в Ливан е в безопасност... Да си беше избрал Аржентина или Бразилия щях да го разбера..

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +4

А ти избра ли си родината
28 Отговор

До коментар #27 от "Komapak":


Как точно предлагаш Карлос гон да си избере родината в която да се прибере?

Коментиран от #29, #38


Оценка:
-1 +3

Komapak
29 Отговор

До коментар #28 от "А ти избра ли си родината":


През Ливан пътища много... Следя ситуацията в Ливан по друг повод и в момента пак са на ръба на гражданска война. В този ред на мисли едва ли е най-безопасното място в света.

Коментиран от #30, #33


Оценка:
-0 +4

Така е!
30 Отговор

До коментар #29 от "Komapak":


Но човекът си има принципи, колкото и странно да ти се вижда! Успя ли да изгледаш клипа в ютуб?

Коментиран от #31, #45


Оценка:
-4 +1

Komapak
31 Отговор

До коментар #30 от "Така е!":


Не съм се прибрал още и имам само телефон, а с него очевидно не става, но ще го направя.

Оценка:
-0 +2

Оня
32 Отговор
Нисан е въпрос на време да престанат да съществуват , имат опит с фалитите още от времето, когато се казваха Датсун. Мицубиши ако не се слеят с Хонда или Тойота също са пътници...толкоз за оризовите инДЖинерни постижения. И Карлос Гон е прав. Това го знаят всички. Само да кажа , че когато той беше шеф , Нисан бях с близо 2 милиарда на плюс , а сега са с над 3 на минус. Има разлика , нали ?

Коментиран от #34


Оценка:
-7 +9

Ерец
33 Отговор

До коментар #29 от "Komapak":


Именно Ливан е най-сигурно убежище въпреки , че страната е нестабилна .За разлика от Бразилия или Аржентина ,които посочваш пък и която и да била “нормална” държава Ливан няма сключено споразумение с Япония за депортиране на закононарушители и издирвани лица.Освен това въпреки , че е християнин има голяма репутация в арабския свят , особенно в Катар , която му осигуряват безопасност.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +2

Komapak
34 Отговор

До коментар #32 от "Оня":


Не че е сравнимо но vw group е на минус 168 млрд. евро... Гледам не ги броят за фалирали макар май да нямат активи за толкова!!! Единствено MAN е на плюс.

Коментиран от #36


Оценка:
-1 +5

Komapak
35 Отговор

До коментар #33 от "Ерец":


Един взрив помете половин Бейрут. Само малко да се поосвестят още и ще започнат да се замерят с ракети. Който и да ти е покровителя си в опасност. Аз не бих живял там и пари да ми дават! Към момента хиперинфлацията там е по-висока от Турция. И изобщо прекалено бурни събития има в близост до нас за да спим спокойно и ние, но това е една друга тема. Далеч съм от мисълта че Гон си е присвоил всичките 62 млн за които е основния спор, но съм сигурен, че и той се е облажил. Много е трудно да не бръкнеш в кацата с меда когато е точно пред теб...

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +3

Ти да видиш!
36 Отговор

До коментар #34 от "Komapak":


Значи Volkswagen group на 168 милиарда минус тукашните антиелектрици постоянно ги дават като пример за печеливша компания, но Тесла въпреки че е 20 милиарда на плюс, постоянно я пишат губеща и фалираща. "Реалисти", какво да ги правиш. Толкова са им възможностите.

Оценка:
-4 +3

Ерец
37 Отговор

До коментар #35 от "Komapak":


Официално обвиненията са финансови злоупотреби (без да споменаваме сума) и злоупотреба със служебното положение. Но преди всичко “преврата” с/у К.Гон японците го направиха поради следната причина: Гон е имал намерение да сключи сделка с китайски автопроизводител на когото да предостави стратегическата за Нисан технология e-power. Освен това е смятал да изнесе по-голямата част от производството на електромобили от Япония в Китай след ,което да се оттегли от управата на алианса .Това неминуемо ще доведе до изтичане на японски технологии, и закриване на заводи в страната.Естествено от японска страна е недопустимо и затова японците го притискат .От там нататък всичко е известно .Но е заинтригуващо ,че и от Рено го обвиниха и му потърсиха отговорност.Както се казва “Риск губи,риск печели”.Но Съдния ден е неизбежен …

Оценка:
-0 +2

Пабло
38 Отговор

До коментар #28 от "А ти избра ли си родината":


В Бразилия е роден Гон,а не в Ливан.

Оценка:
-0 +0

Komapak
39 Отговор
Първия път ме фалираха китайци втория път хонгконгци, пак китайци. Нямаш си на идея какви топли чувства храня към китайците. Стремя се да избягвам китайски стоки, ни винаги ме изненадват. Изнасянето на едно производство е първоначална огромна имсестиция, която не се възвръща просто хей така за една година. Това е един много сложен и дълъг процес. Важи и за технологичните компании. Та не съм съвсем сигурен какво точно щеше да спечели Карлос Гон от процедурата... Чух и други версии, но може да си прав и тази да е основната. На две места поне независимо един от друг видях цифратаж62 млн. Не вярвам в съвпадения... Може и да цитират един и същ японски източник ама като не знам японски? 🤔

Оценка:
-0 +4

40
Този коментар е премахнат от модератор.
41
Този коментар е премахнат от модератор.
Чичовото
42 Отговор

До коментар #6 от "Пилот на Ферари":


И двата модела са създадени по времето на Карлос Гон. Повече от 10 години след това какво виждаме...няква пародия 400z и никакви сериозни новини за наследник на GTR....Много загуби Нисан

Оценка:
-1 +3

JDMfan
43 Отговор
Японските коли са една идея над всички други. Субару, Нисан и Тойота тези години напредват много яко. Само Мазда и Митсубиши леко изостават със носи спортни модели. Митсубиши щяха да правят нов rally art но не знам какво стана. Мазда също така с рх9 или нещо такова. Като цяло съм голям фен на японските автомобили. Нисан са ми любимите даже. Тази година пускат 2 модела...

Коментиран от #46


Оценка:
-5 +5

Посредствен GTR
44 Отговор
ИзбЯГА той от нас в калъф от контрабас.Когато те набарат Японците,ще си тяло без разум и дух. XAXAXA

Оценка:
-0 +1

Komapak
45 Отговор

До коментар #30 от "Така е!":


Изгледах го. Интересен е и има друг поглед върху нещата. Естествено че борда на директорите е в кюпа. Само че заплатата на Карлос Гон е 16 млн а на останалите по един милион. Малка разлика а?! Човека надигна Нисан от нищото също както навремето Ли Якока гобнаправи с Крайслер. Признание нула!

Оценка:
-0 +4

факт
46 Отговор

До коментар #43 от "JDMfan":


кое е напредъка от субару бутат само един боксер и нищо мазда па са уникални лешпери само тоя ванкел от който и ч еп не става.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Кирил Добрев
Политикът от БСП с критики към правителството
Новата контрабанда е трафикът на хора"

Още бисери
ТОП 5