Last news in Fakti

8 Октомври, 2021 11:45 42 469 56

Skoda спира производството на автомобили до края на годината

  • skoda-
  • заводи-
  • чехия-
  • чипове

Затварянето на заводите на марката ще нанесе осезаем удар върху чешката икономика, казват експерти

Skoda спира производството на автомобили до края на годината - 1
Снимка: Shutterstock

Skoda Auto обяви "значително намаляване или дори спиране" на производството във фабриките си в Чехия от 18 октомври до края на 2021 г. Информацията е на Reuters. Причината е недостигът на електронни компоненти, довел до натрупване на недостатъчно оборудвани автомобили. Днес над 50 хиляди екземпляра стоят бездействащи в складовете на марката и чакат чипове. В същото време клиентите трябва да чакат нови автомобили с месеци.

Според представителя на ръководството на компанията Томаш Котера, компанията ще концентрира всичките си усилия върху завършването на сглобяването на почти готовите превозни средства, за да ги „достави на клиентите възможно най -скоро“. Работниците, които остават без работа, ще получават 85 процента от редовната си заплата.

Ограниченията на производството на Skoda, които ще продължат два месеца и половина, ще бъдат най-тежките за автомобилната индустрия в цяла Централна Европа. Според експерти спирането на фабриките ще причини сериозни щети на чешката икономика, тъй като Skoda е най-големият износител и заема една четвърт от индустриалния сектор в страната, като осигурява работни места за 35 хиляди души.

Ситуацията с доставките на полупроводници постепенно ще се подобри през втората половина на следващата година, казват от Skoda. Други европейски автомобилни производители изразиха по-малко оптимистични прогнози. Шефът на концерна Daimler Ола Калениус заяви, че дефицитът ще бъде премахнат не по -рано от 2023 г. Генералният директор на Volkswagen Хърбърт Диес е съгласен с него, като смята, че недостигът на микроелектроника ще се отрази на производството „през следващите месеци и дори години“.

Само през 2021 г. загубите на световната автомобилна индустрия поради дефицита ще възлизат на около 210 млрд. долара, изчислиха анализатори, а заводите ще произведат поне седем милиона автомобила по-малко от планираното.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 46 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мммммм

    41 69 Отговор
    Бяхме писали, че работниците във фабриките за ДВГ коли, трябва да се притесняват за работата си и сега четем често, че ги затварят. Голяма част от работниците, няма и да се върнат! Но в същото време, Тесла увеличава производство и продажби и фабрики!

    Коментиран от #10

  • 2 Луд

    234 10 Отговор
    Прекаляват с електроника по -автомобилите.Дори и бюджетните марки.Какво му е на добрия стар километраж с жило или пак да е с букса но да е аналогов. Те всяко едно нещо го правят електронно ,а Земята няма толкова ресурси.Хайде телефоните да ги правят така,но автомобилите защо.Какъв е смисъла.

    Коментиран от #3, #27

  • 3 гадно

    215 6 Отговор

    До коментар #2 от "Луд":

    За оскъпяване пълнят ги с безсмислени електронни екстри.

    Коментиран от #20, #40

  • 4 сектант

    84 9 Отговор
    дайте ми ги тия екземпляри, няма да ги върна, какво като нямат касетофон
  • 5 evergreen

    87 11 Отговор
    да живее класическия велосипед

    Коментиран от #30

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    119 6 Отговор
    Преди да ги вземе ФВ нямаха проблем с чиповете на Шкода 120 ‼️

    Коментиран от #18

  • 7 провинциалист

    80 7 Отговор
    Нямали чипове... а карбуратори имат ли?

    Коментиран от #8

  • 8 БАЙ Х@Й‼

    121 3 Отговор

    До коментар #7 от "провинциалист":

    Над половината ШАФИАТОРИ днес не знаят що е това карбуратор, а едва ли и 10% знаят що е това манивела😃 /поне от обща култура /

    Коментиран от #17

  • 9 стоян

    113 4 Отговор
    Така е след като глобалистите принудиха повечето от фабрикантите да изнесат много от производствата в Китай -и сега ще им се молим на хитрите азиатци да ни пратят и клечки за уши и памперси
  • 10 IQ200

    78 6 Отговор

    До коментар #1 от "Мммммм":

    Според теб в електрическите коли няма чипове така ли? Добра логика!

    Коментиран от #12

  • 11 Кой измисли тая корона

    71 7 Отговор
    И сега колите втората употреба ще поскъпне до невиждани нива🤔
  • 12 Мммммм

    19 43 Отговор

    До коментар #10 от "IQ200":

    Аз пиша фактите, ти открий логиката! Тесла прави рекорди в производство и продажби и отваря две нови фабрики - в Берлин и в Тексас! Логиката остава за теб! А и последно тримесечие е с нов рекорд от 240 хиляди продажби за тримесечие!

    Коментиран от #41

  • 13 хохо

    84 14 Отговор
    Голем праз. И без туй шкодаците са доста скъпи незнайно що.
  • 14 EUROPA

    54 20 Отговор
    КОЙТО СЕ Е ХВАНАЛ С ГЕРМАНИЯ ДОБРО НЕ Е ВИДЯЛ !
  • 15 Смарт

    33 5 Отговор
    Да тургат по един смарт телефон или таблет и с 200!!!
  • 16 Тра ла ла

    37 7 Отговор
    Явно така са им наредили "началниците". Не им е за първи път, само дето изискванията им стават все по - големи. Така е когато си прекалено усърден в послушанието. Ще освободят ниша в бранша.
  • 17 Komapak

    22 5 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ Х@Й‼":

    Това беше гадно. 😀Още си спомням мазолите след палене с такъв уред....
  • 18 Бай Стою касапина

    21 13 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":

    Прав си, нямаха проблем с чиповете, но имаха проблем с разхода и течовете на двигателно масло. То само от стоповете дето не шуртеше масло.Горяха повече масло отколкото бензин. Бяха си големи масларки.

    Коментиран от #33

  • 19 Наблюдател

    61 3 Отговор
    Сами са си виновни /Запада като цяло/ като изнесоха тези и ред други производства в Азия най-вече в Китай! Икономическо късогледство - малоумие породено от тънки сметки за големи печалби!
  • 20 66666

    44 7 Отговор

    До коментар #3 от "гадно":

    Я ПАК ПОМИСЛИ! САМО ЗА ПАРИ ЛИ Е?! НЕ Е ЛИ ЗА КОНТРОЛ, ЗА СЛЕДЕНЕ, ВСИЧКО КОЕТО СЕ ВЪВЕЖДА ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ?!

    Коментиран от #21

  • 21 55555

    16 4 Отговор

    До коментар #20 от "66666":

    Ъхъ ъхъ ... ТОЧНО ЗАТВА Е!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 тука е така

    24 4 Отговор
    Да си преместят производството в България европейците,стига са чакали в Китай всичко да им свършат,близки доставки всичко е наред.
  • 24 Blackthorn

    14 12 Отговор
    То поне да произвеждаше автомобили... Автомобили произвеждаше докато си бешпе само чешка!
  • 25 Патето Яки

    29 1 Отговор
    Швабите защо не спрат фолксваген а спират Шкода.
    Кирил Петков каква сапунерка каза че ще уж ще произвеждаме, вече е забравил май.
  • 26 Курти Мъдев Къртев

    51 4 Отговор
    Изобщо не ми пука. В мойта Шкода няма кьорав чип......карам Шкода Мадара

    Коментиран от #31, #42

  • 27 отговор:

    19 9 Отговор

    До коментар #2 от "Луд":

    Смисълът е, че производството на километраж с жило е в пъти по скъпо от електронния такъв.
    Другата дума е Рентабилност.

    Коментиран от #38

  • 28 Тия фирми

    6 0 Отговор
    дет правят чиповете, нямат ли сметка да ускорят производството?

    Коментиран от #29

  • 29 отговор:

    8 0 Отговор

    До коментар #28 от "Тия фирми":

    Имат, но е необходимо време и производствен капацитет.
  • 30 Иво

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "evergreen":

    За тебе без седалка....
  • 31 Иво

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "Курти Мъдев Къртев":

    Има само Чеп и мадура....
  • 32 Гошо

    14 22 Отговор
    Шкода никога не е правила автомобили, голфваген я купиха за да има къде да си уместват дефектните части.

    Коментиран от #37

  • 33 Те новите

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бай Стою касапина":

    Щото не са 😂😂😂
  • 34 Alien

    20 1 Отговор
    Светът не отива на добре...

    Коментиран от #43

  • 35 Шкода

    22 6 Отговор
    Така е като взеха да пъхат всякакви ненужни електроники. Карах си шкода по комунизма, нямаше никаква електроника, беше пушка. А сега само боклуци.
  • 36 Ха ха

    18 6 Отговор
    Че кой ги купува тия скъпи шкоди..

    Коментиран от #44

  • 37 Некой си

    1 5 Отговор

    До коментар #32 от "Гошо":

    А така, кажи им го!
  • 38 Гришо

    14 3 Отговор

    До коментар #27 от "отговор:":

    И колко по-скъпо е.И колко по рентабилно е дигиталния километража при положение ,че нямат ресурс да го произведат и колите стоят само на ламарини.На теория си прав ,но реално това рентабилно ли е.

    Коментиран от #51

  • 39 карамфила

    8 0 Отговор
    А какво да кажем ние с гайдите?
  • 40 карамфила

    34 0 Отговор

    До коментар #3 от "гадно":

    За оскъпяване пълнят ги с безсмислени електронни екстри като сензори за дъжд,като че ли аза съм сакат да си пусна чистачките.

    Коментиран от #49

  • 41 карамфила

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Мммммм":

    Най добрият начин да разбереш дали си прав е да погледнеш минусите и плюсовете си.
  • 42 карамфила

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Курти Мъдев Къртев":

    Кат отвориш жабката лампичката светва,нали.Отвори кората на дъното на жабката и ще видиш чип с марка Правец-1601.
  • 43 карамфила

    22 0 Отговор

    До коментар #34 от "Alien":

    Светът не отива на добре и остана малко време да дойде Лудият Макс.
  • 44 карамфила

    12 9 Отговор

    До коментар #36 от "Ха ха":

    Даже чехите не ги купуват(Шкода) а купуват по евтиният Форд Фиеста.
  • 45 Хахахахаххаха

    15 3 Отговор
    На кого му пука за тоз фолксваген
  • 46 Тра-ла-ла

    16 0 Отговор
    Всички чипове отиват за ваксините! 😂😂😂😂😂
  • 47 незнайко

    4 5 Отговор
    Докато чакат чипове могат да сменят таблата с аналогови и да пуснат колите на по ниска цена !!! Бензиномер, оборотомер, термометър, налягане на маслото, ниво на антифриза и спирачната течност, климатроника с управление на обикновен терморегулатор и редица още дреболии !!! Управлението на двигателя с обикновен комутатор. Наистина ще отсъства ДИАГНОСТИЧЕН КАБЕЛ !!!

    Коментиран от #48

  • 48 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "незнайко":

    Всичко което изброих го имаха ладите .
  • 49 111

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "карамфила":

    Като не си сакат,вероятно можеш и пеша да ходиш,защо ти е автомобил.
  • 50 Пламен

    4 0 Отговор
    Сандерото и Дъстъра се продават добре в Европа напоследък... От чиповете ще да е!
  • 51 kkk

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "Гришо":

    Ела да ти покажа таблото на 15-годишна кола- влиза една букса с 10-на жици И ТОЛКОВА, друго няма. Тези жици захранват с нужните сигнали скоростомер и оборотомер със стрелки, куп индикатори, вкл. и малко дисплейче където ми показва някои данни от борд компютъра. Чакам сега да ми обясниш за чий ми е това жило за скоростомера което трябва да е различно за всяка кола когато може да ползваш поне 10 вида други сигнала които така или иначе влизат в комп., да се изчисли по тях скоростта и да се подаде по 1 жичка към таблото?
    Бонус- карам си джипката с по-големи гуми от предвиденото и съответно скоростомера лъжеше. Отне ми точно 3 минути да въведа новият размер на гумите в комп. на колата и сега показанията са точни- колко време ще ти отнеме да го направиш ако си със жило и дали изобщо ще е възможно, а?

    Коментиран от #52

  • 52 Луд

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "kkk":

    Добре де.Това с жилото беше малко пресилено.Пак да е с кабел ,но защо да не е аналогов.Защо трябва да е много добър дисплей който наподобява аналоговвия.
  • 53 abg

    4 1 Отговор
    От тия ваксини, чипове не останаха за автомобилите.
  • 54 Мухльо

    1 0 Отговор
    Резидент е виновен.
  • 55 333

    3 1 Отговор
    Аз пък се чудя в тази световна криза за чипове, не е ли възможно ние да развием такива производство в България? Имахме такава специализация в рамките на СИВ едно време, вярно, може да сме малко по-скъпи от китайците , но пак ще се най-евтините в Европа.
  • 56 А стига бе

    5 0 Отговор
    те чехите или които са там в Шкода, сигурно си нямат инженери и финансисти и съвсем случайно са решили да си затворят заводите, да губят пари и все пак да плащат на работниците 85% заплати. Ама трябвало е да се допитват да някой дрънкалник от Факти, пустите му чехи!