11 Ноември, 2021 13:08 4 830 27

Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене

  • kia-
  • ev6-
  • ev9-
  • sporage-
  • двигатели с вътрешно горене

Без повече бензинови и дизелови коли за корейската марка в Европа след 2035 година

Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене   - 1

Освен анонсирането на електрическия кросоувър Kia EV9, днес корейската компания направи още едно важно изявление, свързано с автомобилите с двигател с вътрешно горене и по-конкретно, техните продажби в Европа.

Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене

Едва ли новината, че Kia е поредният автомобилен производител, който се отказва от бензиновите и дизеловите двигатели е изненада за някой, след като от Hyundai заявиха подобно нещо в началото на месец септември. От компанията обявиха, че ще се фокусират да преобразуват и заводите си в максимално щадящи околната среда съоръжения, като през 2045 година от марката се надяват да достигнат нулеви вредни емисии.

Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене

По отношение на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, корейската компания си поставя срок до 2035 година, когато ще бъдат продадени и последните модели с бензинов или дизелов двигател и 2040 година за други важни пазари, без да се споменава кои са те.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    11 10 Отговор
    колкото и да ме дразнят, електричките в момента са им най-добри за цена-пробег и като цяло за качеството на което се предлагат
  • 2 Мхм

    7 25 Отговор
    С изчерпвянето на петеолните запаси което ще стяне до 10 години и двг е аут

    Коментиран от #3

  • 3 ввф

    29 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мхм":

    Петролните запаси в близките 50 години няма да свършат. Само САЩ имат запечатани находища за 100 години напред!
    Цирковете на глобалистите и еко-талибаните за съжаление взимат връх!

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Мхм

    11 10 Отговор

    До коментар #3 от "ввф":

    Да то тея запечатани находища ще ги пуснат да се ползват от стрина ти пенка на ес классето нали се сещяш тиянзапечатани зяпаси за кво са за гориво за изтребители танкове и кораби при една война затова са и стратегически
  • 5 Хаджи Генчо

    17 5 Отговор
    Автомобил на ток и автомобил на батерии са различни неща. Да пълниш батерии с ток произведен някъде другаде вероятно от фосилни горива е безсмислено. Енергията от перки и волтаици няма как да стигне и за промишленост и за бита и за транспорта. Или няма да има за всички или няма да ги има всичките тези хора.

    Коментиран от #6, #9, #14

  • 6 лесно е

    12 7 Отговор

    До коментар #5 от "Хаджи Генчо":

    Кой ти е казалмче всички ще са на коли.
    Я сметни и сега ако се спазваха всички правила за изгорели газове за истински а не фиктивни гтп колко щяха да са с коли излез навън и се огледай колко от колите са гоени за движение по пътищата таратайка до таратайка изкормени филтри катализатори и тн.
    А очевядно притежателите им нямат пари за нови и ако ги бяха забрянили естествено че щяха да бъдят пеш или в автобуса.

    Коментиран от #8

  • 7 сектант

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "ввф":

    никой не говори за свършване а за намаляне което значи цената ще направи прръъъъц капиШ?
  • 8 меркантилност

    3 5 Отговор

    До коментар #6 от "лесно е":

    чакай малко, ти ако нямаш пари ще ходиш ли пеш или предпочиташ астра 93та?

    Коментиран от #10

  • 9 Фактите винаги оборват опорките

    6 10 Отговор

    До коментар #5 от "Хаджи Генчо":

    Както ти е известно в България фотоволтаиците бяха построени за по-малко две години, вместо за 10, за да могат политиците да прилапат с по-голяма цена за изкупуване на тока. Ето колко произвеждат построените само за две години през 2012 и и 13-та година фотоволтаични централи точно в този момент в кратък зимен ден, 11 дни преди да дойде най-краткия ден:

    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 11.11.2021 14:21:09 ФЕЦ 7,92% 467.65 мегавата


    Тоест с тази мощност само за един час слънчево греене, електромобилите могат да заредят за 2 338 250 километра пробег. Ако един автомобил гори 5 на сто, този ток ще е еквивалентен на 116 912 литра гориво за всеки час слънце.

    Ами ако на всеки две години се строят само по толкова фотоволтаици? Дали пък няма да е достатъчно енергията?

    Коментиран от #11, #12

  • 10 лесно е

    10 10 Отговор

    До коментар #8 от "меркантилност":

    Ако имаше качествен гтп тая астра от 93-та отдавна щеше да е претопена а ако нямаше астра от 93-тя щеше да ходиш пеш или с трамвая.
    Просто в бг е прекалено лесно да имаш кола затова и е пълно с всякакви бок луци затова и държавата е кен еф
  • 11 БАЙ Х@Й‼

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Фактите винаги оборват опорките":

    И кога е денят с най-малко слънчево греене ❓ Не е ли след повече от месец ❗

    Коментиран от #15

  • 12 БАЙ Х@Й‼

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Фактите винаги оборват опорките":

    А това дядо му викаше сметки без кръчмар и спираше‼️

    Коментиран от #13, #22

  • 13 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #12 от "БАЙ Х@Й‼":

    С тия "сметки без кръчмар" на запад вече ИЗХВЪРЛЯТ над 50% от тока от ВЕИ , щото просто няма кой да го ползва , а мощностите за съхранение все още са малко !! И това е официална статистика , а не "сметки без кръчмар " !!! Само с изхвърления ток от ВЕИ могат да се заредят ВСИЧКИ сега съществуващи автомобили там , че и камионите !! И точно това ще стане скоро , а през това време мощностите продължават да се удвояват на всеки 4-5 години !!! И е крайно време да вденете , че това е новата икономическа война !! Този който първи мине на ВЕИ и се откъсне от изкопаемите лай...на ще получи СМАЗВАЩО икономическо предимство !! И тогава той ще се смее последен , а вие ще ревете като сополиви циганета , дето не са яли от седмица !!
  • 14 гост

    1 10 Отговор

    До коментар #5 от "Хаджи Генчо":

    Еми пак не ти се урежда опорката , съжалявам !!! Среден електромобил "гори" 10-12 квт на 100 км ! Това е еквивалента на ЛИТЪР бензин !!! Тоест дори да ги произведеш от въглища със кпд 40-45% пак ще станат 2-2,5 литра !! Тоест емисиите за производството им ще са за толкова !! Което пак е 2-3 ПЪТИ по-малко от кюмбето , което гори бензин !!! И това е без да ти смятам емисиите за производство на самия бензин , които са още толкова ! Отделно напълно ги елиминираш в населените места и СТО ПЪТИ по-ефективно можеш да ги пречистиш и ако трябва даже уловиш и използваш за суровина за други производства !! Един единствен тец произвежда ток колкото за всички автомобили в София примерно , а може да е на 200-300 км от нея !! Което не значи , че в бъдеще ще се произвежда от въглища , но опорката ти издиша ДАЖЕ на въглища , за другите начини даже няма смисъл да коментирам !!
  • 15 Това ли ти е опорката

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й‼":

    Това че съм изтървал "МЕСЕЦ" и 11 дни, което не прави денят много дълъг. Нещо за другите сметки да кажеш?
  • 16 какво толко

    2 2 Отговор
    Щом ги спират значи минаваме на други марки
  • 17 Centyrion

    8 5 Отговор
    То хубаво,но дали ще успеят да направят скока в технологията на зареждане.Трябва да може да изминава поне 600 км на -15/20 градуса,и да се зарежда от нула до пълен капацитет за не повече от 10/15 минути.А както е сега е жива мъка трябват часове,в зависимост от станцията.

    Коментиран от #19

  • 18 САТЪРА НА ХАНА

    5 2 Отговор
    ДО 2035 ГОДИНА Я КАМИЛАТА , Я КАМИЛАРЯ :))
  • 19 Толкова ли ти е важно?

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Centyrion":

    Ти по колко километра на ден минаваш при минус 15 градуса? Колко дни за последните десет години е било под минус 15 градуса? Май започнахте да си измисляте свои реалности за да търсите оправдания. Една доста по северна от България държава, спира продажбите на ДВГ още през 2025 година, а от няколко години продажбите на електромобили имат над 50% пазарен дял. Щом там могат да се карат електромобили, не мислиш ли че и в България може?

    Коментиран от #20

  • 20 Норге

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Толкова ли ти е важно?":

    Правилно.Поздрави от Норвегия.
    С пълно зареждане от 450 км карам една седмица тук.Е момента е 3-4 градуса във Берген.
  • 21 Норге

    4 3 Отговор
    Да сметна грубо.Преди за един резервоар от 45 литра на Меривата в Норвегия давах около поне 700 кр.
    Дизела тогава беше около 14кр за литър,сега е близо 19кр.
    Миналата година за база взимам.Меривата беше икономична и гореше 4,5 до 5 на 100 на извънградско.1,3 двигател.
    Сега с едно зареждане от около 150 кр минавам близо 440км да речем.По нанадолнищата зарежда Киата обратно и връща ток.Качва ти по киломветър два периодически по нанадолнища.
    Ако реша да мина 800 км като пробега на Меривата с един резервоар,ще дам максимум 320 кр.
    И то на скъпите колонки.
    Ако живеех в къща,а не в блок,зареждането щеше да ми е на 1/3 от сегашната цена.Или максимум на половина.Бачкам по училища,и където намеря гратис ток,пълня до горе.
    А замислете се за бангиите и двигателите?
  • 22 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "БАЙ Х@Й‼":

    Статистиката в ЕС показва , че от 109 региона , cвъpзани c пpоизводството на водород , включително и Oбединеното кралство , 88 pегиона (81% от всички ) имат ИЗЛИШЪК от пpоизводството на електроенергия от ВЕИ , а пpи 84 тeзи излишък е над 50% (!!!!!) В момента тази енергия не може да се използва и в повечето случаи cе ИЗХВЪРЛЯ , защото няма как да бъде съхранено .

    Коментиран от #25

  • 23 Норге

    3 1 Отговор
    Статистиката грубо от личен опит!
    Опел мерива-по около 1000 кр месечно миналата година за дизел.Отделно по около 2000 кр минимум за пътни такси,отделно застраховка и годишен данък.На година беше около 1800кр.
    Плашаше се на 4 пъти,разбито през 3 месеца.
    Отделно за ремонти на 10 годишна кола тази година дадох над 12 000 кр.
    Годишен преглед на който ме оскубаха със близо 7000 кр за прегледа,смяна на масло,една крушка и задна прижина за смяна.
    После смених ремък и обтегач на динамото,още 4300 кр.
    Така!
    От както имам Киа соул съм платил един път пътни такси досега от юли месец ,600 кр.
    Отделно 2800 кр за годишен.И месечно по 560 кр за застраховка и годишен данък.Разбит отново.
    Вие смятайте,аз съм зле с математиката. ;)
    Къде са 4 кр за преминаване,къде 30 или 50 кр с дизелак.

    Коментиран от #24

  • 24 Норге

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Норге":

    Грешка,годишния данък беше 1800 кр за дизелака на тримесечие.
    Значи умножено по 4!
  • 25 Норге

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Бг чукча знае най-добре,може по-скъпо да е отколкото на ток и ел.кола-ама с дизелака,пушилката или парния локомотив.
    Както мразят ваксърите,така и ел.колите!
    Аз пък съм за прогреса във всичките му форми ;))))
  • 26 ТRIF

    3 3 Отговор
    Електричките нямат алтернатива. За следващите 20г. поне друго не се очаква. Колкото по - бързо автопроизводителите минат на елертички, толкова по - голям шанс да оцелеят. Ще сме свидетели на бързи промени в този сектор на икономиката. До 4-5 години се очква напълно
    да се решат сегашните проблени с батериите (време за зареждане, капацитет и дълготрайност на батериите).
    Монтираните в БГ соларки са с 12-15 % КПД. Днещните соларки са с 20-21%. Нови разработки показват данни за 27-28%.
    Запаси от петрол и природен газ има достатъчно поне за 100г., но това няма да спре подмяната на автомобилите с ДВГ към електрички.
    Да напомня, че каменната ера не е приключила защото са свършили камъните на земята.
  • 27 Ток и жица

    2 0 Отговор
    Електричките след 5,6 години ше са повече от тия курници които караме сега. Като ти направят гражданската и данъка 6,7 хил лв на година няма да имаш избор.