13 21138

Няма да има повече нови УАЗ-ки

  • уаз-
  • нови модели

УАЗ спря разработката на всички нови модели

Няма да има повече нови УАЗ-ки - 1

Адил Ширинов, генерален директор на завода УАЗ, потвърди закриването на всички нови проекти, които преди това бяха обявени от руската марка. По-специално, развитието на т.нар. "Руското Prado", тоест дълбоко модернизиран Patriot, е окончателно спрян, каза топ мениджърът в интервю за Business Online, подчертавайки, че това е "решен въпрос". И като цяло предприятието вече не е фокусирано върху разработването на нови модели.

„Новият продукт ще бъде създаден от тези, които могат да го направят. УАЗ има своя ниша, собствен сегмент от всъдеходи, които ще продължим да произвеждаме. Но ние няма да създадем нов продукт, това е утопия!" – каза още Адил Ширинов.

Главният изпълнителен директор обясни неспособността на УАЗ да създава нови продукти с факта, че са необходими огромни инвестиции за развитие. Но Ширинов отхвърля възможността за пълно закриване на завода в близко бъдеще, позовавайки се на статистически данни за използването на завода през 2020 и 2021 г., като ясно показва, че през 2022 г. то ще бъде на високо ниво и работата на УАЗ ще остане печеливша.

Също така, според топ мениджъра, ще бъдат предприети всички възможни стъпки, за да се гарантира, че производството на най-старото семейство - SGR ("буханка" и неговите производни) остава рентабилно. За обновяване обаче не се говори: „Невъзможно е да се модернизира нещо, което вече е на 70 години. За какво? Тя има свой собствен жизнен цикъл, просто трябва да я оставите да изживее нормално. Трябва да ѝ позволим да се пенсионира по естествен начин “, каза директорът на УАЗ.

Заволжският моторен завод, както и УАЗ, който е част от Sollers и доставя двигатели на Уляновск, също няма да имат нови продукти: „Той работи и ще работи засега. Но ние не планираме да създаваме нови двигатели там." Наскоро появилите се слухове за прехвърляне на производството на двигатели към Елабуга Ширинов отрече; в този завод ще се произвеждат единици само за Ford Transit.

От всичко казано следва, че няма надежда да се чакат нови продукти, свързани с УАЗ, въпреки че в началото на 2021 г. от компанията увериха, че проектът на актуализирания Patriot не е спрян, а само замразен по време на пандемията.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 22 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Blackthorn

    84 36 Отговор
    Старите са достатъчно добри - там където минава Уаз почти нищо друго не минава.

    Коментиран от #3

  • 2 Шифиор

    75 21 Отговор
    Всъщност са прави .Само трябва да са здрави и винаги ще имат фенове.Ако са здрави като военните преди не ми трябва Вранглер.Вършат същата работа

    Коментиран от #11, #23

  • 3 МикиТОЙОТАКабул

    23 39 Отговор

    До коментар #1 от "Blackthorn":

    Само тойота минава

    Коментиран от #21

  • 4 Тъпо соросоидче

    33 50 Отговор
    Ох, успокоих се и ще спя спокойно. Ще сънувам само стари ръждиви съветски таралясници

    Коментиран от #16

  • 5 i-рян

    54 3 Отговор
    Аз помислих, че имат недостиг на чипове нали е модерно сега. Ама си какви чипове в тия уазки?
  • 6 Кой купува..........

    22 40 Отговор
    Тея трошки

    Коментиран от #12


  • 7 Гост

    40 2 Отговор
    А колко картинки само циркулирах из нета. Новия хънтър, новото прадо, новата буханка :)
  • 8 Някойси

    26 18 Отговор
    Тия са фалирали до 2023
  • 9 кочо

    31 13 Отговор
    УАЗ АВТОМОБИЛА С НАЙ-ГОЛЯМАТА МАНИВЕЛА.

    Коментиран от #17

  • 10 Ха ха ха

    28 32 Отговор
    Това е истината, товарищи... - няма как да модернизираш нещо, което е на 70 години! Щом и тези зелени тикви, които нямат представа от RD, разбраха, че е безсмислено да наливат пари в ненужен проект, направете си сметката за какъв боклук става въпрос.

    Коментиран от #25

  • 11 Ха ха ха

    35 5 Отговор

    До коментар #2 от "Шифиор":

    Дядкааа и фк Левски има "милиони" фенове, но касата му е празна и е пред фалит...
  • 12 Ха ха ха

    27 24 Отговор

    До коментар #6 от "Кой купува..........":

    Единици заблудени аналогови носталгици, но и при тях водещият мотив е ниската цена, породена от ниското качество.
  • 13 Alex

    26 11 Отговор
    Поне от еднодроделов, да минат на карбуратор с две дроселови клапи и да заменят чукчето и наковалнята в делкото с електронно запалване. Нищо друго товаришчи.

    Коментиран от #15

  • 14 СерГей

    7 11 Отговор
    Снимката казва всичко....хахахаххаа....
  • 15 Руски xyu

    21 1 Отговор

    До коментар #13 от "Alex":

    Не бе, инжекцион е буханката вече изцяло. Няма карбураторни версии.
  • 16 Джаф

    24 8 Отговор

    До коментар #4 от "Тъпо соросоидче":

    Присмехулник, Колкото и да ти е мъчно тази марка има свойте верни фенове.Калени в хладината на реалния живот.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Сатъра на Хана

    20 5 Отговор
    РУСКИТЕ ОЛИГАРСИ СА ТЪПИ ГАНГСТЕРИ
    ........
    КАТО БЪЛГАРСКИТЕ ТАКИВА .... ГЛЕДАТ ДА НАПРАВЯТ НЯКОЙ И ДРУГ ДОЛАР И ВЕДНАГА ГО КРИЯТ НА ЗАПАД И В ОФШОРКИ
    ......
    И ЗА ТОВА НЕ МОГАТ ДА СЪЗДАВАТ ХАЙ-ТЕК ПРОДУКТ
    ..... ХАЙ-ТЕК ПРОДУКТ В РУСИЯ МОГАТ ДА СЪЗДАВАТ ЕДИНСТВЕНО ДЪРЖАВНИТЕ КОМПАНИИ И ИНСТИТУТИ .......

    Коментиран от #22

  • 19 Японеца

    8 3 Отговор
    Нов дизайнер, агрегати от Япония и всичко ще дойде на место!
  • 20 АУУУУУ

    10 5 Отговор
    Ехаааа ама вие вярвахте на картинки и ГРЪМКИ ИЗЯВЛЕНИЯ..... ДОСЕГА КОЛКО ОТ ВСИЧКИ КАРТИНКИ СТЕ ВИДЕЛИ ПО ПЪТИЩАТА. РУСКА РАБОТА... 🤡🤡🤡🤡😂😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #30

  • 21 Не неможе

    13 8 Отговор

    До коментар #3 от "МикиТОЙОТАКабул":

    защото Тойота-та е по-тежка и ляга по корем.Нива е достоен донякъде конкурент на УАЗ
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Alabala

    23 8 Отговор

    До коментар #2 от "Шифиор":

    Никой не се е надявал на нещо повече. Отново, за кой ли пореден път руските инженери в автомобилостроенето се доказват че не могат.Стари и смешни, морално остарели технологии, чупливи компоненти с ниско качество.Това е руската технология, на която се радват много от нашите сънародници.Не знам поради каква причина са се заинатили, при условие че нямат нито една руска вещ в дома си?

    Коментиран от #31

  • 24 стоян

    10 1 Отговор
    С една дума -нямат пари -пред фалит са
  • 25 Да ама

    4 13 Отговор

    До коментар #10 от "Ха ха ха":

    Тоя боклук го продават 70 години.70 ГОДИНИ.Кой модел и на коя марка е оцелял толкова във времето???

    Коментиран от #35

  • 26 JEEP

    9 10 Отговор
    Еее.. най-сетне,си помислих че ще спрат да замърсяват със това недоразумение наречено УАЗ.Но изглежда че ще продължът да си правят сегментът всъдеходи от преди седемдесет години проектирани за за руску-интернационалните убитаци от преди 70 години до днес!
  • 27 Они Руский

    15 5 Отговор
    В някоя нормална държава и представителство на автомобили, да сте виждали подобно нещо, като това на снимката,потенцялен куповач, кустюмиран лежи под автомобила да огледа шасито?!XAXAXA

    Коментиран от #32, #36

  • 28 селянин

    13 1 Отговор
    Правенето на нови продукти става с хора, привличането на кадърни хора, не с началници дето началстват. Така че този провал е на този директор който явно не е за там. Щом не може да привлече финансиране значи не може да убеди никой потенциален инвеститор че може да се справят със задачата. В света който живеем пазара не прощава на некадърниците. Лошото е че поредно легендарно предприятие ще си отиде.
  • 29 Гост

    10 1 Отговор
    Сигурна рецепта за фалит. Това вече не е СССР, където изгладнелите за коли хора купуват морално остарели модели на десетки години. Времената са други
  • 30 Иван

    5 4 Отговор

    До коментар #20 от "АУУУУУ":

    Кога ще видим българско много сме зян

  • 31 Случаен

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Alabala":

    Инженерите могат, няма пари. Имат много обещаващи концепти които не са влезли в производство поради финансови причини.
  • 32 ПРАВОПЕД

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Они Руский":

    Поне пиши грамотно.
  • 33 Бух

    8 3 Отговор
    Трагедия!!! Нито могат като белите, нито работят като китайците. С тази Буханка да се избухат веднъж като за последно и да се свършва тая мъка...
  • 34 555

    8 4 Отговор
    Русия е уголемен вариант на България, разбира се по територия необятна и като население в пъти по-голяма. Естествено богата на природни ресурси поради размера си.... но икономически същата история. Ако тук пенсионерите умират в мизерия, то там не е по-различно. Какво продаваме ние и какво продават те на света, икономически сринати. Колкото и да е голяма по площ една страно, ако населението не е здраво, образовано и държавата не си е свършила работата хората да могат да се влеят в икономиката, загубени са.
  • 35 555

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Да ама":

    На Тойота има модели оцелели над 50 години
  • 36 Милен

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Они Руский":

    Този май е прегазен.
  • 37 висок

    8 0 Отговор
    Ужас, а милионите американци, които чакаха новата "буханка" сега ще ходят пеша...
  • 38 Анализаторр

    0 2 Отговор
    Братята руснаци са уникални техничари. Всичко могат и правят, само дето в автомобилостроенето са като неадреаталци. В еволюцията на маймуната до изправен човек имаше май междинки, Тестибек и Кошкудак. Те там някъде. Или да очакваме руски хибрид на УАЗ.