16 Ноември, 2021 16:15 17 943 84

Щракнаха електрическия камион на Tesla докато се зарежда

  • tesla-
  • tesla semi

Влекачът бе заснет до фабриката за батерии в Невада

Щракнаха електрическия камион на Tesla докато се зарежда - 1
Снимки: Twitter

Една от първите Mega зарядни станции на Tesla бе открита съвсем скоро близо до фабриката за батерии в Невада, а през изминалите дни там бе заснето и първото превозно средство, което се отби за зареждане.

Едва ли за някого е изненада, че това е именно камионът на Tesla в бял цвят, който изглежда готов за серийно производство. Станциите също са в бял и черен цвят и са разположени по такъв начин, че камионът да се побира без проблем, дори и с ремарке.

Впечатление прави и изключително късият кабел, който най-вероятно е изчислен единствено, за да достига до порта за зареждане на Semi. Подобно нещо виждаме и на зарядните станции за автомобили на Tesla, което предизвика сериозни проблеми, когато те бяха отворени за всички електромобили.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 asan

    20 61 Отговор
    аиде песимистите вие сте .докато всички хулехте теслата аз си купувах акций сега със спечелените пари си купувам квот си изкам а вие си ревете във форумите невежляци.

    Коментиран от #5, #17

  • 5 Варненец

    94 5 Отговор

    До коментар #4 от "asan":

    Ти не можеш да пишеш, акции си купувал. Та кой казваш е Акций? Да не е брадчед на Клавдий?

    Коментиран от #6, #46

  • 6 asan

    14 7 Отговор

    До коментар #5 от "Варненец":

    :)) така е прав си за това ти сложих +
  • 7 Мунчо юмручето

    43 18 Отговор
    Искам да го вида натоварен с 25 тона товар и някаде из Европа когато е около - 10 градуса да вида колко ще дърпа и ще върви

    Коментиран от #9, #14

  • 8 Тираджия

    23 8 Отговор
    А това чудо на техниката върви ли с едно Ай- ти за шофьор? Този камион в България няма да върши работа, особено зимата- не може да си "обува" веригите за снаг самостоятелно.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Онур

    19 12 Отговор

    До коментар #9 от "asan":

    За какво да са помислили като нямат мозък с мизернияр си пробег от 300км мислиш ли че стига много далеч.

    Коментиран от #11

  • 11 asan

    15 7 Отговор

    До коментар #10 от "Онур":

    1. не си пиши сам + 2. я внимателно прочети за пробега 3. не ми пиши – ти абер си немаш :)))
  • 12 гост

    15 9 Отговор
    А кога ще съобщите радостната новина , че германския регулатор ОТКАЗА сертификация на СП2 ?? И то окончателно , докато ВСИЧКИ активи не бъдат прехвърлени на немско дъщерно дружество , което значи да стане напълно подвластно на законите в Германия , съответно в ЕС !! Тоест Газпром ще трябва да договаря с него транзита на пазарен принцип и да осигури 50% от капацитета за други доставчици ! Хахаха !!

    Коментиран от #15, #21

  • 13 Соцагент007

    25 16 Отговор
    Коли,камиони,яхти,кораби и накрая самолети.Всичко ще мине на ток.Само в България,ще продължат да се топлят с кюмбета в които мятат каквото намерят-дърва,въглища,стари парцали и гумени цървули.
  • 14 Хихи

    19 15 Отговор

    До коментар #7 от "Мунчо юмручето":

    Ми и сега има електрически камиони в Норвегия, момче! И там до колкото знам имат баири и не е топло! 😂😂

    Коментиран от #35

  • 15 Грета Тунберг

    13 9 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Скъпи,да не си станал тираджия?Този камион Тесла Семи ли караш?
  • 16 До 10 Онур

    15 12 Отговор
    Пробегът е 1100 километра неграмотнико,а не 300.

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 За тЪпаците

    19 10 Отговор
    Като чета коментарите тук,се убеждавам че:60 % са гласували за Луна, а другите 40% , за Копейкин и ИТН

    Коментиран от #82

  • 19 Гост

    32 10 Отговор
    Камиона на Тесла стои втора седмица на тази зарядна станция и още не се е заредил.За Коледа ще стане.

    Коментиран от #22

  • 20 Гост

    24 16 Отговор

    До коментар #16 от "До 10 Онур":

    Само в тесларските ти мечти.Максимум 400 км и то празен.
  • 21 Гост

    16 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Издаването на сертификата за СП 2 е въпрос на време.Иначе ще има пак скок в цената на газа.
  • 22 Трол та дрънка

    8 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Игнор!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бла

    10 7 Отговор
    Само глупости слушаме, а в Австрия ги учат , как да палят свещи и кандила, защото очакват режим на тока. И това, като се има в предвид, че още не са масово електрообилите :)

    Коментиран от #30

  • 30 Бла бла бла

    10 14 Отговор

    До коментар #29 от "Бла":

    Ако знаеш колко глупости изписа. След като все още разчитаме на изкопаеми горива и няма електромобили, защо има проблеми с липсата на ток? В близко бъдеще, само на тези които нямат електромобили ще им се налага да палят свещи, защото всеки един електромобил е power bank на колела и може да захранва едно домакинство за седмица, като не говорим само за осветление.

    На всяка една нова зарядна станция на Tesla за леки автомобили всеки четири колонки са свързани към батерия с мощност 1 мегават и капацитет 3 мегаватчаса, като на някой зарядни станции има десетки такива батерии. Те са свързани двупосочно към мрежата и както могат да приемат така и могат да връщат енергия в нея при нужда.

    Прошляците тук си мислят, че става въпрос само за печелене на стотинки, но на практика цената на тока зависи от търсенето и предлагането и е най-висока тогава, когато потреблението е най-високо и има най-голяма липса на електрическа енергия. Точно тогава батериите връщат ток в мрежата и я подпомагат, като намаляват натоварването и и няма нужда от подмяна на инфраструктурата с по-мощна.

    Отделно са свързани към фотоволтаици и съхраняват слънчевата енергия за ползване на по-късен етап както за зареждане така и за връщане в мрежата.

    Колкото и абсурдно и противоречиво да звучи, колкото повече такива зарядни станции има, толкова повече намалява натоварването на електроцентралите и електропреносната система на годишна база.

    Коментиран от #33, #54

  • 31 Скорост на зареждане

    4 11 Отговор
    Ето че е намерено и решение на охлаждането на кабелите дори за леки автомобили. Зарядните вечер ще могат да осигуряват пълненето на батерията за 5 минути, за колкото се пълни резервоар.

    Toплинaтa нa ĸaбeлa, ĸoятo възниĸвa пpи зapeждaнeтo нa eлeĸтpoмoбилa, пpeoбpaзyвa cпeциaлнa тeчнocт в пapa, oтнeмaщa тoплинaтa oт мeтaлa. Tя циpĸyлиpa в oxлaдитeлнaтa cиcтeмa нa тoзи ĸaбeл, ĸaтo пo тoзи нaчин ce oxлaждa и oтнoвo ce пpeвpъщa в тeчнocт. Πo тoзи нaчин нoвaтa тexнoлoгия дaвa възмoжнocт зa paзceйвaнeтo нa мнoгo пoвeчe тoплинa, oтĸoлĸoтo вcичĸи cъщecтвyвaщи ĸъм днeшeн дeн aнaлoзи, ĸoитo ce изпoлзвaт в зapяднитe cтaнции нa eлeĸтpoмoбилитe.



    Πpeдcтaвeният пpoтoтип издъpжa cилa нa тoĸa мaлĸo нaд 2400 aмпepa. Toвa e c 1000 aмпepa пoвeчe, oтĸoлĸoтo e нeoбxoдимo, зa дa ce нaмaли вpeмeтo нa зapeждaнe нa eлeĸтpoмoбилa caмo в paмĸитe нa пeт минyти и e 4,5 пъти пo-бъpзo в cpaвнeниe cъc ceгa пpeдлaгaнитe зapядни ycтpoйcтвa.

    Сега остава и батериите да извървят в този път и да намалят времето от 20 минути на 5 минути.

    Коментиран от #32, #34, #36, #55

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 RadkoDJ

    5 4 Отговор

    До коментар #30 от "Бла бла бла":

    Браво. Сега слез на земята. В момента "високо потребление", се разреждат батерийте, а пък ти идваш с теслата да заредиш. Та ажаба ефенди, след като батерийте са разредени, как ще си заредиш електричката? И да, в момента в калифорния се очаква режим на тока и поскъпване на електроенергията с 350%.

    Коментиран от #47

  • 34 Turbo

    13 5 Отговор

    До коментар #31 от "Скорост на зареждане":

    Тесльо хук кабел с охлаждане хахахаха това ли успя да измислиш окапулг хахахаха добавям го към списъка с изцепки,след видеокасетите оказали се dvd.

    Коментиран от #39

  • 35 321

    8 3 Отговор

    До коментар #14 от "Хихи":

    Ти не знам да си виждал тесла на живо, защото все пак ги има повече от 10 години. Няма толкова лоша сглобка, пластмаса и дори огромния дисплей е с най-лошата разделителна способност от целия автомобилен бранш. Също не знам дали си карал тесла или си карал около тесла, защото мъката е огромна. С 90 км/ч на магистралата зад някой камион и не смее да изпревари, защото не е ясно дали ще стигне до следващия голям град. А там като стигне, ако случайно извади късмет да има зарядна станция - един час принудително кафе и то, ако няма друг нахалник с тесла преди него. Да, по-малки електрически камиончета за градовете - да, но големи влекачи скоро няма да има масово. А какъв ще е разходът на това чудо. Простата тесла харчи около 25 кв на 100 км. В Европа по зарядните цената на тока гони 50 евроцента, включително поради скъпата инфраструктура. Или караш за 25 лева на 100 км. Този влекач, не съм му гледал характеристиката, но ще е поне 250 кв. или около 250 лева на 100 км пробег. Къде е това спрямо 30 литра дизел, пък дори и на 3 лева? Тежките камиони, кораби и самолети скоро няма да са на ток.

    Коментиран от #37, #41, #42

  • 36 Хайл

    13 1 Отговор

    До коментар #31 от "Скорост на зареждане":

    Поредната проcтотия на афтора гaлина тесларева гaнева🤣🤣🤣🤣кухи кабели като глaвата ти🤣🤣🤣
  • 37 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "321":

    Тесльо има картинка на тесла...що се занимаваш с тоя глyпав афтор-той пише от 100 ника едни и същи пpoстотии

    Коментиран от #40

  • 38 TSLA®

    2 10 Отговор
    Да ви подшушна... Гигафабрика, Суперчарджър, Мега чарджър, следва Гига чарджър, който пълни реално за минути, понеже Тесла отдавна е собственик на Максуел, пионера в ултракондензаторите. Хора като Румен Виста купиха Тесла акции преди и сега сменят къщи и коли ;)
    Ей тъй, под сурдинка ви го казвам :D
  • 39 Не се опитвай да мислиш

    3 10 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    Не ти се отдава. Аз нищо не съм измислил. Кабелите с водно охлаждане по зарядните станции се използват от години, а ти дори днес не можеш да го осмислиш, че такова нещо може да съществува и смяташ че си го измислим. Смятай колко си скаран със съвременните технологии, но пък ги отричаш до дупка, че въобще не съществуват и някой си ги измисля!

    Коментиран от #43

  • 40 Игнор

    2 7 Отговор

    До коментар #37 от "Хайл":

    Трийте го тоя трол още като го видите, без даже да четете написаното. Когато и да го изтриете, винаги е късно!

    Коментиран от #51

  • 41 Със 100 километра в час аз летя

    6 8 Отговор

    До коментар #35 от "321":

    Ако тръгнеш спешно от София и не си заредил, в Младост имаш 120 киловата зарядна станция, след 70 километра в Долно вършило имаш зарядна станция 90 киловата, ако караш Tesla в Пловдив има supercharger 150 киловата, който скоро ще е отворен и за други марки. След още 130 километра в Нова Загора имаш 120 киловатови зарядни, след 165км в Несебър пак имаш 120 киловата. След стотина километра вече си във Варна където пак имаш 120кв зарядни станции. А ако ще ходиш на юг, в Созопол също разполагаш със 120 киловата и в Приморско отново 120 киловата. Хайде сега да се разкарваш с лъжливите си и фалшиви опорки, а?

    На всяка от тези зарядни станции можеш да зареждаш 50% от батерията за 20 минути и продължаваш с пълна скорост, реално между тях не можеш да изразходиш тези 50% дори да караш с 200 км в час, ако ти стиска, защото вдига 260, ама ако те лепнат...

    Коментиран от #56

  • 42 Айде бе

    4 6 Отговор

    До коментар #35 от "321":

    А ти като си виждал, я кажи с каква разделителна способност са екраните на тесла, че да се покикотим малко😃. И как пък една тесла с 90 на аутобана не видях до сега, а всичките все в най лява трета лента 😁. По баварските аутобани всеки божи ден по 500км правя и такова чудо до сега не съм видял. Ама пък видях една Ес класа да се тътри зад един камион, сигурно е пестил дизел 😁,че тука цената му е 1,50€

    Коментиран от #48

  • 43 Turbo

    9 2 Отговор

    До коментар #39 от "Не се опитвай да мислиш":

    Тесльо хук,тази технология още се разработва хахахаха само,че пропусна да кажеш колко още загуби ще се натрупат от охлаждането на батерията и кабелите хахахаха май кпд на електромобила от около 70% ще се изравни с кпд на един съвременен бензинов или дизелов двигател с впръскване на горивото под високо налягане 56% хахахахаха

    Коментиран от #44

  • 44 Кух та дрънка

    3 9 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    Как успя за 4 минути да си сложиш три плюса, че да изглеждаш умен. Казах ти да не си тормозиш мозъка защото не ти се отдава. Зарядните кабели на Тесла от години са с водно охлаждане и откакто им сложиха водното охлаждане загубите намаляха, ама то това трябва да ти се обяснява минимум три години за да го разбереш като ти знам способността за усвояване на нова информация.

    Коментиран от #49, #57

  • 45 Плюс минус

    3 4 Отговор
    С плюсчета и минусчета ли ще си говорим? Не се впечатлявам! Плюсовете не могат да ти скрият глупостта, а минусите ми няма да скрият истината и фактите. Ти си вярвай в мармоти, дядо Коледа, Торбалан и това, че електромобилите нямали бъдеще. Те вече са настоящето. Тази станция на картинката също има кабел с течно охлаждане, който може да поддържа над 2000 ампера, вероятно на 800 или 1000 волта.
  • 46 Стига и ти

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Варненец":

    той е иЗкал друго да напише,асанчо
  • 47 Тебе съм те пропуснал

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "RadkoDJ":

    "В момента "високо потребление", се разреждат батерийте, а пък ти идваш с теслата да заредиш. Та ажаба ефенди, след като батерийте са разредени, как ще си заредиш електричката?"

    Обяснението е елементарно, ако имаш елементарни познания по електротехника и математика. Ако ги имаше, щеше да видиш, че вече съм ти дал отговора още преди да си зададеш въпроса.

    "всеки четири колонки са свързани към батерия с мощност 1 мегават и капацитет 3 мегаватчаса, като на някой зарядни станции има десетки такива батерии. Те са свързани двупосочно към мрежата"

    Ако на станцията има 10 такива батерии, те могат да приемат или отдават 10 мегавата към мрежата или зарядните за три часа. А никоя Тесла не може да зарежда батерията си с постоянни 250 киловата. Това става само за първите 5 минути, а после мощността пада под 100 киловата при над 50% заряд на батерията. Тоест при 100% заети колонки, само батериите Ще стигнат за шест часа зареждане на автомобили, а пиковите часове са два-три часа през денонощието. Дори теоретично е невъзможно да има 100% заети колонки и някой да чака ред за зареждане. Това засега се е случвало само на малък брой зарядни в Щатите в деня на благодарността, когато всички пътуват, като проблемът е решен с добавяне на мобилни такива батерии с зарядни станции на тях, но дори тогава не е имало проблем с липсата на енергия.
  • 48 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "Айде бе":

    Ти на ловешкия тунел баварски автобан ли казваш 🤣🤣🤣🤣 петстотин километра с колко нули се пише оф4a главo празнa...нали беше в норвегия тъпyнгер
  • 49 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Кух та дрънка":

    Бяха кухи кабели,станаха с водно охлаждане но не каза дали са с антифриз или вода,какъв термостат ползват и колко е голяма водната помпа🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #50

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Bai...

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бла бла бла":

    В една песен навремето се пееше" Its only an illusion....
  • 55 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Скорост на зареждане":

    При 5А/мм2, твоите 2400А Ще се нуждаят от почти 500кв кабел. Това е метал с 40мм диаметър. Искам да те видя как размяташ такъв кабелак наляво, надясно, от една електричка, до друга, все едно е въженцето ти за скачане.

    Коментиран от #59, #66

  • 56 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Със 100 километра в час аз летя":

    А ако не искам да минавам през тези градове, ко прайм?

    Коментиран от #61, #65

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 ТRIF

    1 5 Отговор
    Трябва да се отбележи, че коментарите против електричките показват липса на познания и опит в тази посока. Пишат се глупости и се задават (хайде ще пропусна тук) въпроси.
    Уважаеми колеги,
    Моля, прочетет, погледнете, посъберете повечко инфо преди да коментирате.

    Коментиран от #60

  • 59 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #55 от "Димов":

    Абе човек,как си позволяваш да оспорваш техническата мисъл не тесльо? Знаеш ли че той налива бетон БЕЗ КОФРАЖ,качва 30 км денивелация,качва в кош с размер 2,10/1,90 м 4 европалета с размер 2,40/1,60 м,нощно време ще дава ток на къщите от камиона,зарежда теслата за 3 мин,а ти си тръгнал да го опровергаваш...недей така🤣🤣🤣🤣той "учи обществена администрация"-специалност за кифли и манИкенки🤣🤣🤣🤣 виж му "профила" като афтор и ще ти стане ясно🤣🤣🤣

    Коментиран от #62

  • 60 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "ТRIF":

    А ти наясно ли си с "електричките" или само измислици пишеш???? То и на кьоравите е ясно че електричката е НА ИЗКУСТВЕНО ДИШАНЕ ОТ 100 Г ...продължавай да вярваш на измамника мъск който печели от бyдaли като теб.не е нормално да викаш на черното бяло и да убеждаваш всички виждащи черното
  • 61 ТRIF

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Димов":

    Ами не минаваш. Насила хубост не става.
    Колегата ти е посочил само някои от зарядните станции. Ще заредиш другаде. Избора си е твои.
  • 62 Някъв

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Хайл":

    „Toплинaтa нa ĸaбeлa, ĸoятo възниĸвa пpи зapeждaнeтo нa eлeĸтpoмoбилa, пpeoбpaзyвa cпeциaлнa тeчнocт в пapa, oтнeмaщa тoплинaтa oт мeтaлa." Искам да съм там (с поне 30 метра отстояние) когато течност в херметически затворен съд се превръща в пара.

    Коментиран от #64

  • 63 Дърварко

    0 2 Отговор
    Бъдещето е във Водорода.
  • 64 Никакъв

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Някъв":

    В такъв случай ще се наложи да обикаляш на 30 метра от всеки един климатик, включително тези на автомобилите, защото работят на същия принцип и е възможно да те взривят! Направо се изнасяй в балкана на безопасност от кипящи течности в херметични съдове.
  • 65 Ти да видиш!

    2 3 Отговор

    До коментар #56 от "Димов":

    От всички изброени само за зарядната на Тесла в Пловдив трябва да отбиеш от магистралата. Всички останали се намират на магистралата някои от които на бензиностанции. Ако си тръгнал от София по магистралата за морето, няма начин да не минеш покрай тях. Пак търсиш поредните оправдания, но всички изброени зарядни не съществуваха само преди една година, а някои дори преди няколко месеца. България много по-бързо ще се напълни със зарядни станции навсякъде където има трафик, отколкото с електромобили.

    Коментиран от #68

  • 66 Елементарен въпрос за инженер

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "Димов":

    Един съвременен кабел за зареждане на supercharger проектиран за 400 ампера има дебелината и теглото на маркуч за бензиностанция, но е по-малко гъвкав от него, особено в студено време. Ако на този кабел му се добави водно охлаждане и тока му се вдигне на 800 ампера, как ще се отрази това на теглото му, диаметъра му и гъвкавостта според тебе? Хайде да те видим колко добър инженер си, че като чуя думата инженер в този сайт и се изприщвам?

    Коментиран от #67

  • 67 Димов

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Елементарен въпрос за инженер":

    Имам по-добро предложение: да вземеш ти да я свършиш тази работа, че явно се чудиш какво да правиш. Навит ли си? Ние, обикновените, калпави инженери, сме свикнали да правим пари с проектите си, за разлика от вас - титаните на форумната, научна мисъл.

    Коментиран от #69

  • 68 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Ти да видиш!":

    За глухите повтарям:
    НЕ ИСКАМ ПО МАГИСТРАЛА. Трябва да стигна от Ямбол до Търговище, например.

    Коментиран от #70, #71

  • 69 Е добре де, кой те кара да смяташ

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Димов":

    Просто те питам дали като се увеличи двойно тока от 400 на 800 ампера и се добави и течно охлаждане което да циркулира в кабела, този кабел дали ще стане по тънък или по-дебел в сравнение с този за 400 ампера, дали ще е по-гъвкав или не и дали ще стане по-тежък заради течността която циркулира в него? Аз залагам че ще стане по-лек, по-тънък и по-гъвкав, въпреки че през него ще минава два пъти по-голям ток. Ама какво ли разбирам аз в сравнение с великите инженери и бизнесмени с които споря тук!

    Коментиран от #73

  • 70 ТRIF

    2 2 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Зареждаш си в Ямбол и после в Търговище ако трябва да се върнеш обратно. Какъв ти е проблама?
  • 71 Където и да тръгнеш, има зарядни

    3 1 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    От Ямбол до Търговище са 125 км. Отиване и връщане са 250 км и почти всяка електрическа ще ги мине без нужда от зареждане, ако тръгнеш със заредена батерия дори да на 80% дори с отопление /охлаждане, защото се кара бавно и икономично по този маршрут. Достатъчни са 40 киловатчаса.

    Ако тръгнеш с празна батерия от Ямбол, спираш на Шел Ямбол и зареждаш на 50 киловата зарядна станция след това на Сливен имаш два избора пак на shell 50кв. или КИА 22кв. В Търговище също има 22 киловата.

    Коментиран от #72

  • 72 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Където и да тръгнеш, има зарядни":

    Кара се, викаш, икономично през Сливенския проход, и всяка електричка ще го мине в двете посоки без зареждане?! Достатъчно!

    Коментиран от #75

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Отговори де

    2 1 Отговор

    До коментар #73 от "Димов":

    Защо така само с обиди. Аз съм си дал мнението дай го и ти какво ще се случи с всеки един от трите параметъра които съм изброил при преминаване от 400 ампера без охлаждане към 800 ампера с течно охлаждане!

    Продължаваш да говориш много, но не да не казваш нищо. Аз мога да докажа всяко едно от твърденията си, че кабела ще стане по-тънък и съответно по-лек и гъвкав, баш като сравнение между маркуч на бензиноколонка и въже за скачане

    Коментиран от #76

  • 75 Пак си пропуснал

    1 3 Отговор

    До коментар #72 от "Димов":

    Какво казваш ставаше със заряда на батериите при спускане? Сигурно по твоята инженерна логика спада още по-бързо отколкото при изкачване?

    При преминаването на прохода в двете посоки, един електромобил харчи много по-малко отколкото ако мине същото разстояние по равен път, но с магистрална скорост. Напълно естествено по всички физични закони.

    Коментиран от #77, #83

  • 76 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Отговори де":

    Първо, няма да стане нито по-тънък, нито по-гъвкав, защото, както винаги, пропускаш много фактори, по стара тесларска традиция. Наличието на охлаждащ агент в кабел ще го направи още по-трудно подвижен.
    Второ: охлаждане на кабела не е никакво решение на нищо, защото той може и да поеме повече ток, но за да се охлади цялото му сечение еднакво ефективно, той трябва да не е вече плътно ф, а да е тръба, при това тънкостенна, което ще увеличи диаметърът му, въпреки, че си намалил сечението. А това, непросветени ми троле, води до увеличаване съпротивителните сили на кабела, срещу огъване.
    Трето: дори да намериш решение и на този проблем, пак трябва да решиш как ще охлаждаш клемите на щепсела и контакта, през които ще се предава токът. Там филмът ти ще е още по-страшен, защото те контактуват или в точка, или в линия, които няма как да си предадат 2400А ток. Трябват ти щепсел и контакт с равнинни контактни петна, като на трифазен разединител от трафопост, който е голям, колкото детско столче за кола.
    Четвърто: трябва да охлаждаш и токовите линии на електромобила, от зарядката до батерията.
    Но, всички тези проблеми са нищо за един форумен спец, хранещ се от 50 ст на коментар.
  • 77 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Пак си пропуснал":

    Ако беше така, нямаше да копаят тунели, а щяха да строят по-високи приходи. Енергията, която ще генерираш при спускане, е доста по-малко от допълнителната, която ще ти коства при изкачване. Основен физичен закон, стига да не си се образовал онлайн. Много ти е оплетено.

    Коментиран от #79

  • 78 Познах отново и отново

    0 1 Отговор
    Както виждаш ти говоря за нещо напълно реално използвано, като 800 ампера ток, а не 2400 ампера, които на този етап няма батерия, която да може да ги поеме, нито пък зарядна станция която да може да ги отдаде. Говоря ти за съществуващи неща, а ти както винаги отричаш реалността. Нито ти е за първи път, нито ще ти е за последен да заровиш главата в пясъка и да викаш такова животно нема пред клетката на жирафа!

    Коментиран от #80, #84

  • 79 Така е!

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Димов":

    Около 20-30% от допълнителната енергия за преодоляване на наклона ще се изгуби и няма да се върне в батерията. Но тук не говорим за енергия, а за мощност. Мощността за изкачване на наклона при ниска скорост е много по-малка, отколкото за преодоляване на челното съпротивление при движение с висока скорост. Дори да не си с електромобил, една малолитражка ще изхарчи по-малко гориво при спокойно и неагресивно преминаване на прохода, отколкото ако я караш със 150 км/ч по магистралата. Пак прост физичен закон.

    Коментиран от #81

  • 80 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Познах отново и отново":

    Откога прочетеното в статия от списание Стартрек се води реалност?
    А какво ще стане с енергията по кабела, отдадена в охлаждащият агент? Май КПД ще падне по-ниско и от на ДВГ, което толкова ненавиждаш. Накрая ще имаш проводник с жица за 100лв и охлаждаща система за 100 000 лв, а ефективността му 25%.
    Казах ти го - пропускаш половината фактори. За теб нещата се случват наивно по детски. Но пък не ти липсва самочувствие, граничещо с мания за величие.
  • 81 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Така е!":

    Обади се на вожда ти, от Банкя, да спре да строи магистрали и да прехвърли всички пътища в страната през Балкана, понеже така гласяла физиката на тесларите.
  • 82 Томи

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "За тЪпаците":

    Всички са за Ръбев. Обещал им ПРОМЯНА, ама точно каква, не е уточнил. И шефа настиска за тоя, и замина каруцата в дерето.
  • 83 Много съм прос

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Пак си пропуснал":

    Ако катериш баир пеша, с човал цимент, като се спускаш ще си починеш ли!! Ще се цепнеш-Прост физиологичен закон
  • 84 hahaha

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Познах отново и отново":

    Познавача, спри да пишеш глупости, че си виждал ампери само по телевизията. за 800 ампера дори с охлаждане ти трябва кабел поне 50 квадрата, освен ако не приложат някаква криогенна технология, А за 2400 ампера си е направо илюзия да може да се направи. Това са рекламни трикове. С 2400 ампера ще зареждал батерия!!!! Консумацията на едно средно село е толкова, а електрическите локомотиви са с до 1000 А. Може да отидеш да видиш в тях какви кабели са и колко тежат.