Last news in Fakti

19 Февруари, 2022 13:05 10 193 24

Тествахме VW Tiguan Plug-In хибрид - това ли е златната среда?

  • vw-
  • volkswagen-
  • tiguan-
  • тест
Тествахме VW Tiguan Plug-In хибрид - това ли е златната среда? - 1

В момента в гамата на Volkswagen можем да открием цели седем различни кросоувъра, които комбинират бензинови, дизелови или електрически агрегати, както и предно, задно или 4х4 задвижване. Започвайки от най-малкия T-Cross и достигайки го до върховия Touareg, германската марка предлага „джипове“ за всеки вкус и ценови клас, което понякога може да направи избора малко по-труден. Днес ще ви представим златната среда, а именно средния по размери Volkswagen Tiguan със задвижване, което комбинира бензинов двигател и електромотор.

Започвайки с малко предистория, ще кажем, че VW Tiguan е вторият кросоувър в гамата на германците, чието второ поколение бе представено през 2016 година, а съвсем наскоро то претърпя и фейслифт. Освен всички технологични новости и разкрасителни елементи, по-малкият брат на Touareg получи и нови опции за задвижване, една от които е именно plug-in хибридната версия за която ще стане дума в следващите редове. Преди да пристъпим към това обаче, ще обсъдим някои от другите елементи на обновения Tiguan, като започнем с екстериора.

Екстериор

Промените по визията на обновения Tiguan започват още в предната част, където забелязваме нови светлини с различна форма и различен „стайлинг“. При всички нива на оборудване те разполагат с LED технология, а като опция може да получите и матрични фарове с IQ.Light системата на Volkswagen, която се грижи за максимална осветеност, без да заслепява останалите водачи на пътя. Решетката също е нова и по-голяма, а под нея откриваме и ревизираната броня, която дори в изпълнение Elegance, като това което тествахме, изглежда агресивно. Ако все пак желаете още по-агресивна визия, може да заложите на R-Line пакета, който пристига с други брони, прагове и джанти.

Подобно на предната част, задницата също е запазила своята визия, но се е сдобила със светлини с нови графики и LED технология. Освен модерните „трасиращи“ мигачи, стоповете изпълняват и интересна анимация при отключване и заключване, а промяната на графиките в тях привлича по-добре вниманието при спиране. Между стоповете откриваме новата емблема на Volkswagen, както и надпис Tiguan точно под логото на германците. Лошо впечатление правят единствено хромираните имитации на ауспухни наклрайници в долната част на бронята, които вече са неизменна част от повечето нови автомобили.

Интериор

Цялостната концепция на интериора е запазена като в модела преди фейслифта и промените засягат главно технологичната страна на нещата. Материалите са на високо ниво, както по таблото, така и по корите на вратите, а практичността е била една от главните цели при замислянето на вътрешното пространство. Доказателство за това са множеството места за поставяне на предмети, като например трите различни отделения на таблото, пространството под предните седалки, централната конзола, джобовете на вратите, както и допълнителните джобове от двете страни на задните седалки.

Главните промени са при дисплеите, като например този в централната част, чийто размер може да достигне 9.2 инча или пък дигиталният километраж пред водача, който е сериен още от второто ниво на оборудване. Една от новостите, които също се превърна в тенденция през последните години е панелът за управление на климатичната система, който вече е изцяло със сензорни бутони за разлика от физическите „врътки“, които се поставят преди фейслифта.

Като повечето модерни автомобили и тук присъстват всички видове възможности за свързаност, макар всички портове да са единствено с USB Type C изводи, което може да не ви хареса, ако разполагате с по-старо устройство и нямате съответния кабел. Въпреки това, опцията за безжичен Apple CarPlay или Android Auto в комбинация с безжичното зареждане могат да разрешат този проблем.

Както споменахме, практичността е основен аспект в разработката на обновения Tiguan и макар това да не е най-големият модел в гамата, той предлага отлично пространство и комфорт, както в предната част за водача и пасажера, така и за пътниците отзад. Единствено може да срещнете проблеми при превозването на трима души в задната част, тъй като мястото за рамената им най-вероятно ще е компромисно.

При тестваната от нас версия багажникът е с обем от 476 литра, което със 139 литра по-малко от версиите без батерия, но въпреки това предлага достатъчно обем и е един от водещите в класа си. Под долната кора може да откриете и място на което да поставите кабелите за зареждане, за да не се „мотаят“ из багажника.

Двигател и ходови характеристики

Както вече споменахме, ние тествахме plug-in хибридната версия, която разчита на 1.4-литров бензинов двигател със 150 конски сили и електромотор, който подсилва максималната мощност до 245 конски сили и максимален въртящ момент от 400 нютон метра. Електромоторът черпи мощност от 13кВч батерия, намираща се под задните седалки, която според Volkswagen е достатъчна за пробег от 50 км изцяло на ток и изненадващо за нас, почти успя да изпълни обещанието си при спокойно градско шофиране. Все пак ако решите да стъпите здраво на педала и да пробвате ускорението от 0 до 100, батерията ще ви послужи за съвсем кратко. По отношение на ускорението, то отнема 7.5 секунди до 100 км/ч, което съвсем не е бързо по днешните стандарти, но пък в комбинация с електрическата тяга и високият въртящ момент, колата със сигурност не се усеща толкова бавна.

При тази версия разходът на гориво е едно от важните неща. В комбинация с автоматичната трансмисия с 6 предавки и задвижването на предните колела, „нашият“ Tiguan показваше стойности между 6 и 7 литра на 100 километра при заредена батерия и смесен цикъл на шофиране.

Въпреки това няма как да не изкажем и един от големите минуси на този модел, а именно задвижването. При plug-in хибридната версия, целият въртящ момент се предава единствено към предните колела и няма опция за 4х4, която е налична за същият по мощност „чист“ 2.0-литров бензин или пък вариантът с дизелов агрегат с 200 конски сили, който предлага подобен разход и автоматична трансмисия със 7 предавки.

в заключение ще кажем, че бихме препоръчали plug-in хибридната версия на хора, които през седмицата шофират в града до работа, където могат да усетят предимството на електрическото задвижване, а през уикенда предпочитат да се отдадат на извънградско пътуване, без да се притесняват за оставащия пробег и зарядни станции като при класическите автомобили на ток. А що се отнася до цените и колко струва въпросният хибрид, вижте и преценете сами.

Цена

Базов Tiguan с предно задвижване и малък бензинов мотор започва от 59 хиляди лева, докато за добре оборудван R-Line модел с голям бензинов или дизелов мотор ще трябва да се бръкнете поне с 85 хиляди лева. Версия като нашата с хибридно задвижване ще ви стъпи на поне 70 хиляди лева, преди да доплатите екстрите, които желаете.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    10 15 Отговор
    Добро ревю от ученика на Радо Славчев. А за колата - малко скъп е този хибрид, но за Европа наистина това е новата златна среда.
  • 2 този

    21 10 Отговор
    Е РАВ е по-скъп,ама да купиш ВАГ хибрид с калпавия турбомотор и от специалисти доста далеч от силова електроника и електроника е твърде рисковано.От изтока 25 години усъвършенстват хибридното задвижване.Коренно различно е от това да монтираш елмотор преди дсг-то.И надежността и удоволствието от шофирането е доста по-различно.РАВ плъгин ускорява за 6сек.А разходът ...И там има разлики.Ама плъгин хибрида не е никаква златна среда-много по-скъпо от обикновен хибрид,огромна батерия монтирана по корема на колите ,уязвима.Усложнено охлаждане и топлене на батерията и много други.Златната среда е обикновения хибрид.Никога плъгин не може да се изплати спръмо обикновен.Ама европейците пак се объркаха.

    Коментиран от #5

  • 3 Пич

    35 15 Отговор
    Скучен! Безличен дизайн в стил на кой му пука как изглежда тая табуретка. А таблото е все едно преместено от някоя Шкода в тоя Фолксваген, не само скучно, но и ретро. За разхода на така наречения хибрид дори няма да коментирам, нелеп технологично. Направо да разглабят Тойоти и да се учат, иначе ще продължат да правят такива коли.
  • 4 ала бала

    23 10 Отговор
    Това табло е от 90-те години
  • 5 Тома Неверни

    14 9 Отговор

    До коментар #2 от "този":

    И как с обикновен хибрид ще караш 50 км в града само на ток ?

    Коментиран от #7

  • 6 Смешно

    20 12 Отговор
    Тази кола е първо реплика на Тойота Рав 4, и второ изглежда като Кади на джипките,тоест грозна.
  • 7 този

    16 2 Отговор

    До коментар #5 от "Тома Неверни":

    Отговорът е прост,ама да обясня за ентусиазираната младеж.Разликата от 20х.лева и повече-при РАВ е над 30х.лева при първоначална покупка, няма как да се покрият поне 100х.км.Сметките въобще не излизат с плъгин.А и токът младежи пари струва.И неговата стойност се равнява на близо 2литра гориво градско.Чист хибрид харчи 4.5 градско.А след реалните 40 км, харча на ВАГ плъгин е доста неприятен при по-дълъг маршрут.
  • 8 Солчица

    16 4 Отговор
    Направо да ги правят само на ток, там поне няма масло за горене.
  • 9 авто фен

    19 9 Отговор
    Грозен старовремски паркетник е тоя Тигуан. Ако спре до модерния и красив Нисан Кашкай ще изглежда точно като от Втората световна война.
  • 10 Вальоо

    17 4 Отговор
    Аз като приказвах преди години че таблото и на новите VAG-ове по онова време, приличаха на нещо сглобено от виетнамец в 11ти клас, никой не ми вярваше. Е сега, всички казвате че са грозни и евтини нали? Май всички немски марки лежат на стари лаври от поне 30 години, и ние като типичните стереотипници продължаваме да ги повтаряме и вярваме. Тъжно.
  • 11 Относно Rav4

    20 3 Отговор
    Относно Rav4 разликата спрямо обикновения хибрид е около 15 хил лв (със сходно ниво на оборудване). Аз в моя офис имам wallbox, който е безплатен за служителите, съответно целият ми градски разход ще е само на ток и ще ми струва точно 0 лв. Аз карам предимно градско така, че това са не малко спестени пари от гориво за 5-6 години напред (защо не и 8 предвид, че Тойота идва с 10 години гаранция). Допълнително да пътуваш само на ток е значително по-приятно (тихо и с 0 вибрации в купето по светофарите), а извън градско колата е 306 коня. Това сравнено с обикновения хибрид на Rav4. А сравнявайки с Тигуана Rav4 има бая предимства:
    - Тойотата е AWD-i, a Тигуана с предно
    - Тойотата е 306 коня, значително по-бърза от Тигуана
    - Тойотата може да направи и над 90 км чист електрически пробег градско, сравнено с под 50 при Тигуана
    - Тойотата не е с турбо двигател
    - Тойотата при нисък заряд на батерията започва да работи като обикновения хибрид, което пак е много икономично, а и продължаваш да си разполагаш с всичките 306 коня
    - Тойотата е с безстепенна скоростна кутия (е-CVT, да не се бърка със старото CVT) и според мен е много по-плавна и приятна за каране
    - Тойотата е с 10 години гаранция - двойно на Фолксваген
  • 12 Само да кажа

    13 19 Отговор
    Тойота Рав 4 струва около 60 бона и е толкова спъната , че на магистралата пречи на баничарките . За типичната грозота от изтока няма да говорим , а и като знаем къде се сглабят , и с какви материали ! Само някой умствено увреден може да го сравнява с Тигуан

    Коментиран от #13, #19

  • 13 Вальоо

    11 5 Отговор

    До коментар #12 от "Само да кажа":

    Да,ама пък като влезнеш в един сервиз,ще видиш много повече европейски марки отколкото японски. Факт. Скъпи са,но пък в цената са пресметнали и здравината. И аз не съм им голям фен,но има неща който трябва да им се признаят. Отделно и че, са пионери в хибридите и са доста надеждни,имайки предвид че има хибриди на по 10-15г. и се движат наред с другите коли съвсем нормално. А и нашите пътища не са предназначени са скорости повече от 100-110.
  • 14 този

    14 1 Отговор
    Сглобяването на РАВ хибрид е в Япония.С 2.5 хибрид върви чудесно.Ама то само с екрани и клавиатури хлапетата не могат да сглАбът картинката.Ако има човек книжка може безплатно да тества автомобили в шоурумите.Само разход е билет за градския транспорт.Евтино е приятно прекарано време.Ама и изисква големи усилия.Тогава какви професори ще има-не е за вярване.
    А сериозно по темата ,като противник на елмобилите даже бих предпочел елкола пред плъгин.Всъщност нито едното нито другото.Карам най-високия клас хибрид от Тойота.Нямам безплатен ток.Сметката не ми излиза в полза на плъгин.
  • 15 Qwerty

    8 9 Отговор
    Мдааа, аз какво разбрах от темата! Това е по евтиния вариант на СУВ за градски нисък разход, и приемлив на дълъг път такъв, сравнен с подобен на марката! А какво разбрах от коментарите, ами едно и също, като всеки път! От 13 коментара, 10 са против колата, изразявайки презрение и насмешка на макс! Това прави 80% от мненията на хората! В същия момент, 80% от СУВ колите в БГ са на ФВ групата! И се питам, абе тука ли е оазиса на последните разбирачи, истинските специалисти и фенове, на непреходните японски творения? Сигурно, иначе как да си го обясни другояче човек! Естествено, сравняват ябълки с круши! Два електродвигателя, 2.5 литров двигател, 100 бона цена, и прочее, срещу техниката на ФВ от ревюто? Резултата е ясен! Ясен е и обаче факта, че тези специалисти нито са карали, нито ще си купят ФВ, нито пък РАВ, а ще четат и плюят, вся и всьо! Чакаме инженера с Дъстъра да се изкаже…

    Коментиран от #16, #17, #20

  • 16 Дфен

    8 2 Отговор

    До коментар #15 от "Qwerty":

    Пълен леш кратко и ясно
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Тиган

    12 1 Отговор
    Един познат си купи само че не е хибрид, а 1.5 бензин със 150коня на предно.Даде 75 бона и вика че някой екстри ги няма! Стана пишман а е минал 1000 км! Спирачките скърцат на всяко спиране ,двигателчето което го слагат и на една на полвин цена шкода дрънчи идва слаб и гори 10 на сто.Като цяло всичко бие на китайска пласмасария! Сравнявахме го с Ауди кю 5 на 10 години направо му презля.
  • 19 един там

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Само да кажа":

    Ако за теб кола 306 к.с. е спъната се чудя какво ли караш? Интересни са и тези баничарки, които явно са над мощността на РАВ 4, който уж им пречел. Абе ти изобщо имаш ли книжка? Не за жълта, каквато вероятно имаш, а за шофьорска питам.
  • 20 123

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Qwerty":

    Как ги изчисли тези 80%, като това, което чета Тойота са с най-големи продажби? И дори да си прав, което не е вярно и дори 80% да карат варелите на ФВ, това прави ли ги по-добри, икономични и надеждни? Не, нали. Та какво изобщо се мъчиш да кажеш и да убедиш някой? Това, че селтаците карат кучата народна марка не значи изобщо, че тя е добра. Дори напротив...
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Някой

    6 1 Отговор
    Наистина в куиза с интересните факти верният отговор на въпроса "за колко време ще стигнете до луната ако карате със 100 км/ч" е по малко от 6 дни .. което ще рече че луната се намира на 14400 км , което значи че по близо от Нова Зеландия :)

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Bmw

    6 1 Отговор
    Vw и среда със сигурност не ,те са по към дъното.