Last news in Fakti

17 Февруари, 2022 13:01 27 113 116

Шок за шофьорите на електрически автомобили: Големите градове правят зареждането до 80 процента по-скъпо

  • електромобили-
  • зарядни станции-
  • цени-
  • поскъпване
Шок за шофьорите на електрически автомобили: Големите градове правят зареждането до 80 процента по-скъпо - 1

Германската компания Stadtwerke München обяви увеличение на цените на своите текущи тарифи за зареждане на електрически автомобили. Увеличението е предвидено да влезе в сила от 1 април тази година, но по-фрапиращото е, че цените ще се вдигнат с до 80 процента.

Като част от увеличението, съществуващите клиенти ще трябва да подпишат нов договор, ако искат да продължат да зареждат в зарядните станции на SWM. От 1 април цените на зарядните станции с променлив ток трябва да се повишат от 38 цента за киловатчас (kWh) до 49 цента/kWh, а на станциите за зареждане с постоянен ток от 38 цента/kWh до 69 цента/kWh. В случай на по-бързите зарядни с постоянен ток това съответства на увеличение на цената от малко над 80 процента.

Текущите цени за таксуване трябва да се прилагат до 31 март, след което картите за таксуване на SWM ще бъдат невалидни и съществуващите договори ще бъдат прекратени. Освен това от 1 април ще се прилагат нови общи условия . Ако клинетите искат да продължат да използват новата тарифа, трябва да подпишат нов договор.

Ако обаче клиентът е нов, подписал договор след 31 март, ще трябва нова карта за таксуване, освен. И тук тарифата на SWM се увеличава рязко: вместо досегашните 5 евро ще се дължи еднократна такса от 11.90 евро. Въпреки това Stadtwerke München все още не начислява месечна основна такса. В имейл, който в момента се изпраща до клиентите на SWM, общинските комунални услуги пишат: „Развитието на енергийните пазари и общото увеличение на разходите сега налагат корекция на нашите цени“.

SWM успява да поддържа цените за зареждане на своите обществени зарядни станции, включително Ionity, от 1 април 2019 г. Сега, това е първото увеличение на цените от три години. Досега тарифата за зареждане на SWM беше особено популярна сред шофьорите на електрически автомобили, тъй като нямаше ценова разлика между зареждането с променлив или постоянен ток. Например, клиентите можеха да зареждат сравнително евтино с бързите зарядни устройства Ionity.

Така SWM се присъединява към списъка с доставчици, на които се наложи да повишат цените си през последните дванадесет месеца, отчасти с оглед на нарастващите разходи за енергия. Ще припомним, че Fastned , EnBW и Tesla също трябваше да повишат цените си за таксуване. В Tesla имаше дори няколко увеличения на цените миналата година - производителят на електрически автомобили коригира цените си пет пъти в рамките на десет месеца.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е

    182 5 Отговор
    само началото...
  • 2 Бочко

    172 17 Отговор
    Чичо Вова като ви врътне кранчето може и до 800% да се промени цената...
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 коки

    206 9 Отговор
    е нали беше супер евтинийка да караш електрокар

    Коментиран от #10

  • 5 Мъск

    184 6 Отговор
    Нали ви зарибих ме ,сега ще ви стрижем

    Коментиран от #9, #21

  • 6 Тра-ла-ла

    202 7 Отговор
    Чакайте само да се увеличи броя на електромобилите и тогава ще видите поскъпване! Ако някой си мисли, че ще кара ,,без пари", да си помисли пак! 😂😂😂

    Коментиран от #85, #86

  • 7 Blackthorn

    134 6 Отговор
    "след което картите за таксуване на SWM ще бъдат невалидни и съществуващите договори ще бъдат прекратени." - демокрация в действие! А електричарите сигурно вече се питат оти ручаа жабетата...
  • 8 хХх

    75 9 Отговор
    Промишлената инфлация в САЩ и ЕС е 25%, което на практика обезсмисля производството. Демек, принадената стойност от един работник е ОТРИЦАТЕЛНА.
  • 9 Капитализъм

    111 7 Отговор

    До коментар #5 от "Мъск":

    ... в действие!!! Но важното е да сме "зелени"!!!
  • 10 Мдаа

    29 85 Отговор

    До коментар #4 от "коки":

    Евтино е! Само виж цената на бензина на къде е! Нефта вече е 94 долара за барел! Дет се вика, на ток скъпо, на бензин - още по-скъпо!

    Коментиран от #14, #48

  • 11 хХх

    64 3 Отговор
    Реалната инфлация на малката потребителска кошница в САЩ е над 15% , а в ЕС повече.
  • 12 Taka si e

    81 10 Отговор
    Става по-скъпо от каране на бензин.

    Коментиран от #101

  • 13 Turbo

    105 5 Отговор
    Тесльо се пънеше да обяснява колко евтино щяло да бъде да се кара електрически автомобил хахахаха

    Коментиран от #46

  • 14 Turbo

    100 5 Отговор

    До коментар #10 от "Мдаа":

    Кога са вдигали бензина и дизела с 80%? Това е само началото,тока ще поскъпва още с либералните зелени политики на Европа.

    Коментиран от #27, #53

  • 15 2107 на LPG

    88 13 Отговор
    При тая цена на акумулаторите ,които имат своя ресурс и трябва переодично да се подменят след определен брой цикли заряд/разряд ...ел.тока БЕЗ ПАРИ да ми е за ,пак ще ми е по-скъпо, отколкото да си карам на ГАЗ дори скромната си "ЛАДА" -купена чисто нова за 3 500 $ (от официален вносител у нас) през 2004-та година . Ей на ,вече гони 200 000 км и е в идеално състояние .Изпарител и бутилка само смених миналата година за едни 200 лева .

    Коментиран от #28

  • 16 Съвет

    57 7 Отговор
    Емигрирайте в държави където има силно развита атомна енергетика.

    Коментиран от #23

  • 17 в България

    54 4 Отговор
    По уран ходите на тъмно седите.
  • 18 kkk

    80 8 Отговор
    Такааа, да посмятаме малко... 69 цента са 1,35лв., но за удобство ще го смятаме като 1.30лв. И така- зареждането на 100Квт батерия която на теория дава 500км. пробег ще струва 130лв. За същите 130лв. днес зареждам 50л. дизел и дори над 50л. бензин. Съвременен автомобил е доста трудно да го накараш да изгори 10/100 дори и в градски условия- дори джипа ми дето е огромен, тежък и много над 300 коня в града гори под 15/100, а на дълъг път слиза и под 7,5/100... Та за какво ми е електричка- хем е безбожно скъпа, хем гълта повече пари на 100км.?

    И забравете глупостите "ще зареждам вкъщи на нощната тарифа"- това е приложимо САМО за плъг-ин хибриди които да то осигурят 50км. на ток при ежедневен пробег до 100км. Тогава съвсем реалистичен става разход от 3,5л./100км. + 1-2лв. още за тока вечерта...

    Хиляди пъти съм го обяснявал и все някога ще схванете- 100% електрическа кола НЯМА БЪДЕЩЕ, истинското БЪДЕЩЕ е за плъг-ин хибридите и тези тип "range extender"

    Коментиран от #22, #26

  • 19 Бай Онзи

    38 4 Отговор
    Мойта електричка е дизеляк ! Карам си агрегата в багажника и шапка на тояга !
  • 20 Буко Баламата

    35 11 Отговор
    Пушлявим си с ТДИ-то и хич ме не брига.

    Коментиран от #41

  • 21 Бай Онзи

    26 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мъск":

    Ша стрижеш туй що се не стриже !!!
  • 22 Мхм

    7 45 Отговор

    До коментар #18 от "kkk":

    Много просто нефта намалява все повече добивянето на оставащите залежи се оскъпява тоест цената на природните горива ще става все по-голяма.Умните хора минават на биоетанол там е бъдещето

    Коментиран от #44

  • 23 Бай Онзи

    27 7 Отговор

    До коментар #16 от "Съвет":

    А може ли в държави където бензина е стотинки ?

    Коментиран от #30

  • 24 щщк

    44 6 Отговор
    Карайте си старите жигулки и не се връзвайте на рекламите на коли които се управляват през айфон.

    Коментиран от #29

  • 25 Бай Пешо карбуратора

    9 6 Отговор
    Нищо, да не се носят, ке си инсталират газова уредба и ще лети
  • 26 Бай Онзи

    29 9 Отговор

    До коментар #18 от "kkk":

    Учидващо е след като няма да зареждам само на нощна тарифа поставяш цена 130 лв на 1000 квт ? Нали знаеш че дневната е 230 лв на 1000 квт ! Засега , с мораториума ...

    Коментиран от #42

  • 27 Метан

    32 7 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Метана се е вдигнал с 140 % за една година, Скоро с евроакциза на бензина и нафтата и те ще се вдигнат с 50 % и то за една нощ. Таргет цените за Европа са увеличение с 300 % в рамките на 4 години с новия акциз

    Коментиран от #35

  • 28 Ако

    12 43 Отговор

    До коментар #15 от "2107 на LPG":

    Ако си свалиш очилата 8 диоптар, ще видиш как тази Лада отдавна е изгнила и се разпада, тия приказки няма нужда да си ги говорим и да се лъжем ..

    Коментиран от #32

  • 29 Бай Онзи

    34 6 Отговор

    До коментар #24 от "щщк":

    "старите жигулки" ще ги сънуваме ...ех , мечти !!!
  • 30 Съвет

    6 11 Отговор

    До коментар #23 от "Бай Онзи":

    Повечето от тях са бананови и не е оферта

    Коментиран от #31

  • 31 Бай Онзи

    8 5 Отговор

    До коментар #30 от "Съвет":

    Ти сериозно ли ? Лек ден

    Коментиран от #34

  • 32 Бай Онзи

    28 8 Отговор

    До коментар #28 от "Ако":

    Щото няма голфчета 2 и 3 да се разпадат ? Да не изброявам всички изгнили западни возила по пътищата ни

    Коментиран от #38

  • 33 ттт

    53 3 Отговор
    Целта е само една и тя не е преминаване към електромобили. Целта е изхвърляне на бедните хора от пътищата. Защото просто вече няма къде да се строят нови пътища, а броят на автомобилите се увеличава. Който е пътувал в Холандия или Северен Рейн Вестфалия, знае, за какво става дума.

    Коментиран от #36

  • 34 Хабиби

    9 4 Отговор

    До коментар #31 от "Бай Онзи":

    Е има и ислямски ко чини ако те влекат

    Коментиран от #37

  • 35 АС/DC

    42 6 Отговор

    До коментар #27 от "Метан":

    А когато тока за една нощ се увеличи с 400% ? Когато след 3 години отидеш да си купиш новите акумулатори , които са приблизително 30 хилки ?

    Коментиран от #43

  • 36 Съвет

    8 35 Отговор

    До коментар #33 от "ттт":

    Не е лоша спомням си навремето всеки скъсак с 2лв в джоа бАте си купуваше 316 компак калибра фАстра опел минетт иои гоУф и с това си уреждаше увяжение в кварталот Мара общата и тн.Е свърши тая вече скъсаците се помислиха верно за големи.

    Коментиран от #40

  • 37 Бай Онзи

    4 4 Отговор

    До коментар #34 от "Хабиби":

    Нещо на политика го обърна ! Айде , кон ти бръз ...

    Коментиран от #39

  • 38 Голф

    18 21 Отговор

    До коментар #32 от "Бай Онзи":

    Голфчетата се разпадат на по 600 - 700 к км и то под въпрос, Ладата не може и да си мечтае за такъв пробег, много моля ..

    Коментиран от #91

  • 39 Хабиб

    5 8 Отговор

    До коментар #37 от "Бай Онзи":

    Не е политика а на социум.Държавите им смърдят въпреки нефта а то и там се изчерпва бавно и още по сигурно.
  • 40 ттт

    26 3 Отговор

    До коментар #36 от "Съвет":

    Съмнявам се да си с нещо извън онова, което си изброил. Но пътищата ги строят от данъците на взички, нали? Трябва всички да имат достъп до тях! Които държавни лидери не изъзнаят това, ще се хващат за крилото на самолета!

    Коментиран от #45

  • 41 Хабиб

    8 6 Отговор

    До коментар #20 от "Буко Баламата":

    Така е кат крадеш от локомотива народна нафта
  • 42 kkk

    4 6 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Онзи":

    Ти да четеш и да мислиш можеш ли изобщо?
  • 43 не седиси

    7 30 Отговор

    До коментар #35 от "АС/DC":

    Човече, не знам какви са тия глупости дето дрънкаш ама на жената наскоро взех и3 дето е на 9 години и батериите още си карат и си върти по София .. тъй че си плащай 2025-та бензина на 6лв на литър и звъни на мама

    Коментиран от #83, #114

  • 44 pbdan

    44 4 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Нефта не е само гориво. Битум(асфалт) и мазут за пътищата, пластмаси, изкуствен каучук, изкуствени влакна, керосин за авиацията, смазочни масла. Бензина и нафтата ще са "отпадък" и с ниска цена. Всъщност тежката пътно-строителна, транспортна, селскостопанска и военна техника едва ли ще минат скоро на ток.
    Етанола например е евтин като отпадък при производството на захар, но ако го произвеждаш с цел да го гориш в ДВГ излиза скъп и е неморално да се сее тръстика или цвекло за сметка на храни като пшеница, царевица, плодове, зеленчуци. Същото е и с еко-дизела от растителна мазнина. Хиляди хектари с рапица, а хората гладуват.

    Коментиран от #47

  • 45 Криля советов

    4 12 Отговор

    До коментар #40 от "ттт":

    Скъсак припозна ли се дя не си бил и ти с калибричка.Мноу вари батеее
  • 46 Е колко да е скъпо

    3 23 Отговор

    До коментар #13 от "Turbo":

    Ти кога си зареждал така баничарката:

    Tesla обявява безплатно презареждане извън пиковите часове в Европа (празници)
    Той ще бъде пуснат на избрани станции в четири държави по време на празничния сезон.

    Държави:

    Франция : 27 станции
    Дни: петък до неделя между 11 февруари и 27 февруари
    Часове: преди 10:00 и след 18:00 часа
    Германия : 31 станции
    Дни: петък до неделя между 18 февруари и 6 март
    Часове: преди 8:00 и след 19:00
    Норвегия : 8 станции
    Дни: от петък до неделя между 18 февруари и 6 март
    Часове: преди 12:00 и след 19:00 часа
    Швеция : 13 станции
    Дни: от петък до неделя между 18 февруари и 6 март
    Часове: преди 11:00 и след 18:00
    Общо: 79 станции

    Коментиран от #50

  • 47 Мхм

    3 16 Отговор

    До коментар #44 от "pbdan":

    Да го ду хат хората кой гладува бантусканските ко чини правещи се на много потентни да си ядат налъмите не сме длъжни.Второ това че нефта се използва за още хиляда неща означава още.по бързото му изчерпване.

    Коментиран от #51

  • 48 Кую

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "Мдаа":

    Моето колело кара със много скъпо гориво: 43 октана, отлежала. Тротоарите малко пречат и създават екземи, но се свиква. И на Кирето все му е вътре, ама не се оплаква.
  • 49 Защо ли хората купуват Тесла

    8 19 Отговор
    Ами точно затова - защото освен, че има къде да зареждат, не се налага да чакат защото има достатъчно колонки на всяка зарядна станция.

    На колонките на Тесла се зарежда много бързо, защото са с 250 kW мощност.

    Зарядните винаги работят, за разлика от на останалите компании и на всичко отгоре зареждат на най-ниските цени, а в някои случаи и безплатно.

    На другите не стига, че са по две колонки на зарядна станция, но ако случайно са свободни е много вероятно да не работят. Да не говорим че не познават цените и зареждането на Ionity излиза по-скъпо от бензин.

    Коментиран от #58, #106

  • 50 Дааа

    33 3 Отговор

    До коментар #46 от "Е колко да е скъпо":

    Франция 27 зарядни станции. Само в Казанлък има 15 бензиностанции.

    Коментиран от #54, #55

  • 51 pbdan

    18 4 Отговор

    До коментар #47 от "Мхм":

    Бензин се прави и от въглища по немска технология още от ПСВ. Сега това се прави в Южна Африка поради недостиг на нефт. Ако нефта се задържи трайно над 100$.барел ще е икономически изгодно.

    Коментиран от #52

  • 52 Мхм

    10 10 Отговор

    До коментар #51 от "pbdan":

    Въглищата са крятковременно решение защото и те са изчерпаем източник
  • 53 Дали може да поскъпва тока?

    19 9 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Помниш ли какво ви казвах, че ще се случи ако решат да вдигнат тока? Ами вече се случва.


    От 40 години се опитват да строят АЕЦ Белене с мощност 2000 мегавата и не им се получава, но само за година и половина са натрупани заявки за изграждане на 12 000 мегавата мощности от възобновяема енергия на частни инвеститори както за продажба така и за собствено ползване.

    Сещаш ли се какво ще стане с цената на тока, ако дори половината от тези мощности бъде построена? Това е мощността на три атомни централи, всеки ден като пекне слънце.

    Не е чак толкова лесно да изнудваш хората за нещо, което сами могат да си произведат.

    Не знам дали покачването на тока беше умишлено, но който го е направил, трябва да е бил гений, ако това му е била целта, защото очевидно я постигна.

    Коментиран от #60, #62

  • 54 Ток има ли?

    12 29 Отговор

    До коментар #50 от "Дааа":

    Като си тръгнал да броиш, колко гаража с ток има в Казанлък? А колко къщи на които дори в двора могат да си зареждат електромобилите?

    Но най-важният въпрос, който искам да ти задам е, на колко от тези 15 бензиностанции предлагат безплатен бензин и в кои часове, за да ида да заредя?

    На колко години си и спомняш ли си някога, някъде да са раздавали безплатен бензин?

    Коментиран от #61

  • 55 Хахахаха

    16 5 Отговор

    До коментар #50 от "Дааа":

    Човека има предвид безплатни станции за зареждане на коли на Тесла, на Суперчаджър! Не бройката на зарядни в страната! Хахахаха!
  • 56 ИнеКА

    28 5 Отговор
    И нека "зеленизацията" започне сега... същите хора, дето ни пълнеха с пластмаса и диезели, сега ни предлагат "алтернатива" - скъп ток, произвеждат от въглища.
  • 57 TESLA Log Range

    12 31 Отговор
    Аууу голяма драма! Моят Model 3 LR при ср. скорост 130 дава разход 21kWh/100 което по цени от днес прави 2.63 с ДДС ама не на литър, а на 100км :D
  • 58 Dani

    5 3 Отговор

    До коментар #49 от "Защо ли хората купуват Тесла":

    Именно. И зарежда с нереална скорост.

    Коментиран от #59

  • 59 Този клип твой ли е?

    4 6 Отговор

    До коментар #58 от "Dani":

    Аз съм един от първите ти абонати, ако си ти.

    Поздрави за клипа в който говореше за историята на 4х4 задвижването. Научих доста от него и го препоръчвам на всеки, който се интересува от темата, въпреки, че не става въпрос за електромобили.
  • 60 Някой

    24 4 Отговор

    До коментар #53 от "Дали може да поскъпва тока?":

    Хм, а идва ли ти наум колко ток ще генерират тези фотоволтаици в един мъглив ден? Или не толкова слънчев?
    Защото аз имам пример пред себе си - човек с малък фотоволтаичен парк. В зимен слънчев ден, в който има все пак някакви облаци, от 30 кВ максимална мощност, се генерира около 3 кВ.
    Какво излиза? Когато има слънце, ще си караме електричките, ще си пускаме топла вода и ще гледаме ТВ. Като няма слънце, пък и нощем, ще подсмърчаме на тъмно и студено.
    АЕЦ генерира електричество денонощно, без значение дали духа или пече слънце.

    Коментиран от #67

  • 61 Някой

    29 5 Отговор

    До коментар #54 от "Ток има ли?":

    Нали си чувал къде сиренцето е безплатно?
    До сега не си ли научил, че няма нищо безплатно на тоя свят? Ама, нищо!
    Това, че ти пускат кукичката и ти кълвеш на нея, си е твой проблем. Да видим, когато EV-тата станат към 50 % от общият автопарк, дали тока за зареждане няма да ти се е учетворил, и дали някой някъде ще ти дава безплатно зареждане на автомобила?

    Коментиран от #66, #68

  • 62 Ми същото

    11 3 Отговор

    До коментар #53 от "Дали може да поскъпва тока?":

    Като в момента.Само дето няма да има с какво да компенсират,че замърсяващи производства на ток ще са в историята.Дори още по скъп ток от безплатния в момента....

    Коментиран от #69

  • 63 Дядо Поп

    9 5 Отговор
    Мдаа ясно е,че ако не открием технологии за неограничена енергия си отиваме,като цивилизация.............доста са си отишли преди нас...............

    Коментиран от #65

  • 64 Димов

    8 3 Отговор
    И тази опорка падна.
  • 65 Димов

    29 3 Отговор

    До коментар #63 от "Дядо Поп":

    Това няма да промени нищо. И неограничена енергия да открием, шепата мързеливи чичковци ще й сложат бутон и електромер, и който не им плаща няма да ползва. Алчността и корупцията са проблемите, с които трябва да се преборим.

    Коментиран от #70

  • 66 Димов

    10 3 Отговор

    До коментар #61 от "Някой":

    В момента една МРЗ в България се равнява на около 3 МВтч битова, дневна електроенергия.
    Какво ли ще е съотношението след 10 г? Да сме живи и здрави, да видим!
  • 67 Една гарга мислила мислила и умряла

    6 9 Отговор

    До коментар #60 от "Някой":

    Хайде недей да мислиш неща, които са ти чужди. Поглеждам си графиката на фотоволтаичната централа днес и виждам, че по обяд от инсталирана мощност 3 киловата, мощността е била 2, 43 киловата когато е пекло слънце.

    Проблемът не е в мощността през зимата, а в енергията, ама като не ги различавате.

    А за щастие, в България през по-голямата част от годината пече слънце и то точно когато работят предприятията, които искат да си инсталират тези 12 гигавата мощности. Знаеш ли колко ги бърка кога произвежда АЕЦ. Каквото могат да спестят ще спестят, а само останалото ще купят на завишените цени, на които ще реши да им го продаде АЕЦ и тец-овете.

    А точно електромобилите не ги бърка кога ще заредят.

    Коментиран от #71

  • 68 А ти разбра ли каква е причината

    9 8 Отговор

    До коментар #61 от "Някой":

    Защо Тесла дава този безплатен ток?

    Както винаги мислиш за кукички и не виждаш голямата картина. Посочи ми официалната причина заради която Тесла го прави? Не я знаеш нали?

    Сигурно ще останеш изненадан, че Тесла предлага безплатно зареждане, за да намали натоварването на мрежата и повишаването на цените на домакинствата.

    Докато не си избиете мисълта че тока идва от контакта и от АЕЦ, няма да разберете как се определя цената на тока и кои ваши действия го вдигат и кои го свалят.

    В колко часа си включваш бойлера да се загрее? А после се оплаквай, че токът ти е скъп. Ще си същия, когато зареждаш електромобила.

    Коментиран от #95

  • 69 Абсолютно си прав

    3 6 Отговор

    До коментар #62 от "Ми същото":

    Когато не пече слънце, токът ще е безумно скъп. Тогава вече, освен собственото производство, съхранението също ще излиза евтино. Особено в батериите на електромобилите. Както новите, така и старите които вече са свалени от електромобилите и се ползват само за съхранение на енергия за комунални нужди.

    Поне някой от вас знае ли че и в момента дори в България, токът има различна цена във всеки час от денонощието, която се определя от баланса на търсенето и предлагането и тази цена се знае за 24 часа напред?

    Например още сега знаеш кога ще е най евтиния ток през следващите 24 часа и можеш да си заредиш батерията, за да го ползваш когато е в пъти по-скъп след още няколко часа.
  • 70 Този път няма как да не се съглася

    9 3 Отговор

    До коментар #65 от "Димов":

    Най-после един разумно мислещ човек. Повечето даже не разбират, че когато производителите на електрическа енергия буквално подаряват енергията за 0 евро на мегаватчас, германците пак плащат повече отколкото българите, заради допълнителните такси, който са им измислили политиците.

    Неслучайно има толкова много фотоволтаични покриви за собствено производство. Поне за произведената енергия от покрива не плащат таксите. Евтина енергия от АЕЦ, не означава евтина енергия до крайния потребител.

    Най-евтина е енергията, която сам можеш да си произведеш, докато не им дойде на политиците, да и сложат акциз и на нея.

    Коментиран от #77

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 теодор

    4 6 Отговор
    А за дизеловите печки има биодизел. И колкото и да поскъпне петрола биодизела ще става все по изгоден. Да видим какво ще предпочетете да карата. Скъпа електричка и нафтова печка на възобновяемо гориво.
  • 73 Жичкаджията

    9 6 Отговор
    Когато бензинът ставаше все по-скъп заради увеличеното търсене и корпоративната алчност, който нямаше пари да сипе гориво не караше кола. Сега като токът поскъпне, собствениците на електрическите коли не само няма да си карат електричките, а и ще седят вкъщи на свещи. Всички са концентрирани върху глобалното затопляне и са се втурнали да спасяват планетата, но никой не изследва естествените причини, които го предизвикват. Всички са се концентрирали върху двигателите с вътрешно горене. Нито един производител на коли не скочи и не се надигна сериозно срещу тези глупости. Всички инвестираха милиарди, за да произвеждат електрички, защото за тях е по-изгодно да го правят. Та нали като ти замине батерията на електричката между третата и петата година и ще трябва пак да си купиш нова кола.
  • 74 Гост

    6 3 Отговор
    Не е гарга.Една патка мислила,мислила и умряла.Ти си гарга тесльо,цял ден ми грачиш Тесла,Тесла.Паток също ти приляга,не те бива в мисленето чак мозъка ти скърца.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Вътю Т.Панчев

    2 1 Отговор
    МУХАХАХАХА !
  • 77 Turbo

    7 4 Отговор

    До коментар #70 от "Този път няма как да не се съглася":

    Не подценявай "мързеливите чичковци" както ти казва колегата Димов.Ти като едно модерно шиле мислиш,че слънцето и фотоволтаичните панели ще ти дадат безплатен ток.Наивник си ,тесльо.Ще ти сложат акциз,екотакса,данък на фотоволтаичните панели,ще ти вдигнат цената на панелите и батериите за съхранение 100 пъти.Ще платиш " безплатния" ток от слънцето,но по друг начин.От началото на енергийната криза цената на фотоволтаичните панели се е вдигнала 2 -3 пъти.А панелите си имат ограничен период за ползване,след 10 години ще купуваш нови.Безплатен обяд няма.Само сиренцето в капана за мишки.

    Коментиран от #79, #80

  • 78 Шаран БГ

    6 1 Отговор
    От край време е така - който нищо не произвежда, само за едно мисли, как да открадне пари !!
    Ако е сиромах и достатъчно мързелив . става престъпник -крадец, лъжец, убиец.......
    Ако е малко по-хитър и има "мая" , става политик и започва да краде "законно" !! И в крайна сметка също е крадец, лъжец и убиец, но е облечен законно с власт и зад гърба му са всички силови структури начело със съдебната система....... А тя е създадена от НЕГО .....за да го предпазва от НЕПРИЯТНОСТИ !!
  • 79 Хайде пак перпетуум мобиле

    3 5 Отговор

    До коментар #77 от "Turbo":

    Вече на 100 места повторих, че един киловат фотоволтаична централа струваше 1000 лв, когато си монтирах моите три киловата на покрива.

    Гаранцията на панелите ми е 25 години, че на 25-та година ще произвежда поне 80% от енергията, която е произвеждал като нов, като процеса ще е линеен.

    Ето ти първата лъжа за десетте години живот на панелите.

    Втората лъжа е за цените. Я кажи за колко пари излиза в момента киловат централа?

    Разбира се че ще започнат да слагат такси на панелите, но това ще стане чак когато станат основен източник на енергия, тоест около 2050 година. Дотогава ще ги слагат на по-замърсяващите производства. Но дори да слагат такси и акцизи, цените както на панелите така и на инверторите продължават да падат и това компенсира таксите.

    Коментиран от #81, #112

  • 80 И още нещо

    3 3 Отговор

    До коментар #77 от "Turbo":

    По какъв начин ще се отрази на себестойността на киловатчас произведен от фотоволтаиците ми, това че цената им се е качила? Точно по никакъв начин.

    Моята цена за произведен киловатчас е фиксирана за следващите 25 години. И гарантирана за следващите 10. За следващите 25 години на мястото на което са инсталирани, в България падат 1350 киловатчаса на година на квадратен метър и ще продължат да падат през следващите 1000 години,.

    Всеки инсталиран киловатпик централа ще произведе за следващите 25 години гарантирани 30,4 мегаватчаса за 1000 лв. Тоест един мегаватчас ще ми струва 32 лв.

    Дори да приемем безумната ти идея, че фотоволтаиците са поскъпнали три пъти и са се върнали на нивата от 2015 година, себестойността на мегаватчас пак ще е под 100 лв, което означава 10 стотинки за киловатчас.

    Тоест колкото и такси да ти слагат на цената на фотоволтаиците, няма как да стигнеш сегашните 700 лв за мегаватчас на борсата.

    Сега учудваш ли се, че има толкова много желаещи и заявки за изграждане на 12 гигавата нови мощности само в България?

    А цените на фотоволтаиците и инверторите се вдигнаха само с няколко процента. Дори по сегашния цени, получаваш гарантирани под 5 стотинки за киловатчас за следващите 25 години.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Българин

    3 0 Отговор
    навсякъде те връзват с договори на които променят едностранно условията, това е много тегаво и създава усещане за ограничаване , предпочитам да си карам дизела и да зареждам където си искам- без договор.
  • 83 Еди

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "не седиси":

    Остави ги непросветени . Не прави не потърсено добро !
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Бастри

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "Тра-ла-ла":

    Емайла пич.Ето това и истината , да си щастлив в нещастието си.Де да можех като теб , 200 000 километра да 18 години.Това са ми километри те за 3.
  • 86 Бастри

    2 6 Отговор

    До коментар #6 от "Тра-ла-ла":

    Няма какво да го мисля.Инсталирах соларна система с батерия.Зарежда батерията , останалия ток го изкупува ЧЕС , с батерията нощем си зареждам електричката.Кредита за соларната система е в същата сметка в която ЧЕС превеждат парите , не се налага да донасят, след 6.5 години ще се е изпратил.

    Наистина ми е без пари.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #84 от "Я прочети пак":

    Намерих още по нова статия.Цената на полисилиция се е повишила 600% след 2020 г.При такова увеличение на суровините и високата цена на електроенергията за производството на панелите,колко ще увеличението според теб?

    Коментиран от #93

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Тоя па

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Голф":

    Щото не си виждал лади 2101(2) в такситата едно време ...по 600 000 без ген .ремонт.
  • 92 Пак приказваш глупости

    3 1 Отговор

    До коментар #88 от "Turbo":

    Но никакви факти.

    Дай ги тези цени? Къде ги видя тези панели по 800 лв единия? Погледнах цените и са 20-30 процента нагоре, а не 200-300 процента нагоре, както ти твърдиш.

    Ако поне малко разбираше от техника, щеше да знаеш, че по-ефективен панел не ти дава повече добив годишно. Ако си инсталирал 1 киловат пик фотоволтаици с 20% и 1 киловат ПИК фотоволтаици с 25% КПД, за година ще ти произведат абсолютно едно и също количество електрическа енергия, ако са монтирани един до друг.

    За какво ми е да сваля едните, за да монтирам другите? По-скоро вместо да свалям едните, ще добавя другите и ще удвоя производството. Даже е предвидено при монтажа и е оставено място за още три пъти по толкова фотоволтаици.


    А това че цената на оборудването се е повишила с 20 30%, дали ще е проблем хората да си инсталират масово фотоволтаици, при положение че цената на тока се е вдигнала с 500-600%. Дори когато цената падне след няколко месеца, горчивия привкус остава и умните хора ще си монтират фотоволтаици, за да се застраховат за следващи повишавания на цените.

    А ако през лятото не се ползва газ за производство на ток и гореща вода, хранилището в Чирен няма да е празно за зимата. Язовирите също няма да се източват и ще са резерв. Аз съм се сещаш какво се случва с цените когато има излишък на енергия.
  • 93 Давай цени де

    4 2 Отговор

    До коментар #89 от "Turbo":

    На крайния продукт, а не на отделни компоненти? Колко струва един инвертор и един панел? Колко струва изграждането на 5 киловата централа? А на 50 киловата?
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Е това ме разгроми

    7 1 Отговор

    До коментар #68 от "А ти разбра ли каква е причината":

    Написал си следния шедьовър:
    "Сигурно ще останеш изненадан, че Тесла предлага безплатно зареждане, за да намали натоварването на мрежата и повишаването на цените на домакинствата."
    Ти изобщо мислиш ли или просто преписваш мисирски алогизми.
    Кажи ми бе , мен, как ще се намали натоварването на мрежата, когато в 1 400 000 София, 1 200 000 човека решат ЕДНОВРЕМЕННО да ползват на макс и включат всякакъв гаджет и де що има за зареждане в "безплатните" часове...
    Издумкването на мрежата е гарантирано.

    Коментиран от #97

  • 96 Ето ти и за България

    1 3 Отговор

    До коментар #90 от "Брат ми не се пъни":

    Да сравниш с унгарската евтина цена. И имам един въпрос. След като знаете цената за 24 часа напред, ако имате електромобил в колко часа щяхте да го заредите, ако сте фирма и плащате тока по борсови цени?

    Веднага след като се прибереш от работа на 43 стотинки или ще включиш отложеното зареждане за 3 часа през нощта на 8 стотинки за киловатчас?

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 288.66 лв. за MWh и обем от 90 574.70 MWh с ден за доставка 18 февруари 2022 г., сочат данните от търговията. Това е понижение със 17.6 % спрямо стойността при затварянето на предишната търговия.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 326.91 лв. за MWh, при количество от 48 520.80 MWh.

    Извънпиковата енергия (42 053.90 MWh) е на цена от 250.39 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).


    Борсата стартира при средна цена от 171.99 лв. за MWh и количество от 3068.1 MWh.

    Най-ниската стойност от 84.29 лв. за MWh (3042.2 MWh) е отчетена за 03 часа.

    Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 19 часа – 431.53 лв. за MWh при количество от 4014.3 MWh. Висока остава стойността и за 09 часа – 370.2 лв. за MWh ( 4594.3 MWh).
  • 97 Ами помисли малко?

    2 3 Отговор

    До коментар #95 от "Е това ме разгроми":

    Например като ги накараш да зареждат, когато натоварването е най-малко, защото ако вече са заредили тогава, няма да има нужда да зареждат когато натоварването е голямо и наистина могат да съсипят мрежата.

    За тогава ще останат само тези които пътуват на дълъг път, но тях могат да ги поемат и батериите на зарядните станции, които са били заредени на евтината енергия, когато мрежата не е била натоварена.

    Погледни предишното мнение - в 3:00 през нощта токът струва осем стотинки - 4 евроцента. В 19:00 часа, когато всички се прибират от работа и включват електроуредите, цената е 43 стотинки или 22 евроцента.

    Сега разбираш ли, защо повечето специалисти очакват енергийния бизнес на Тесла само след три-четири години да задмине по приходи автомобилният им бизнес?

    Зареждат батериите на зарядните си станции когато токът е евтин и го продават на скъпа тарифа. А сега отварят зарядните си станции и за чужди марки, на които ще продават още по-скъпо, защото останалите зарядни така или иначе продават по-скъпо от Тесла.

    Коментиран от #99

  • 98 ПРЕКЛЮЧИХМЕ С ЕЛЕКТРОМОБИЛА

    5 1 Отговор
    ПРЕДИ ДА СИ ГО КУПИМ - ЗАТОВА ЛИ ВЧЕРА НС ЗАБРАНИ КАРУЦИТЕ В СОФИЯ ! ЩЕ СИ КУПЯ МАГАРЕ !
  • 99 Милен

    3 3 Отговор

    До коментар #97 от "Ами помисли малко?":

    Има логика в това което казваш колега. Не съм турбо. И аз имам мерак за фотоволтаици, но не знам каква ще е ползата без батерия където да съхраниш енергията. Другото което казваш за цените на тока в 03:00 часа че са евтини хубаво, ама идва въпроса ако наглася таймера за тогава, ще ми стигнат ли тия 4-5 часа заряд фо като дойде време да озляза. Без съмнение това е бъдещето, но за да е пълна ползата трябва да има къде да складираш енергията, точно както правят тесла. Защото реално погледнато батерията ти е по важна. Дори и да нямаш фотоволтаици ще я зареждаш от мрежата когато е най евтино и ще ползваш през другото време. Разсъждавам просто :)

    Коментиран от #102

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Баварец

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Taka si e":

    Никога няма да се случи, освен в случай, че забранят ДВГ!
  • 102 Засега батериите са скъпи

    2 2 Отговор

    До коментар #99 от "Милен":

    Тока в България за битовите потребители е прекалено евтин за да има смисъл от батерии. По-изгодно излиза да си го купиш на нощна тарифа, отколкото да го съхраняваш дори да ти е без пари.


    От друга страна, токът от фотоволтаици е толкова евтин, че е икономически съобразно да се ползва дори при ниските цени на дневната енергия засега. А за предприятия, които плащат тока на борсови цени да не говорим.

    Аз съм решил проблема с мрежов инвертор с ограничител, който следи консумацията на къщата и намалява мощността генерирана от фотоволтаиците, ако не се използва в домакинството. Тоест никога не връща в мрежата. Към момента по-изгодно излиза да не си ползваш всичката произведена енергия, отколкото да я акумулираш за по-късно ползване.

    Ситуацията коренно може да се промени, ако вдигнат цените на битовата енергия, но засега не си заслужава.

    След време ще има излишък на използвани батерии от електромобили и цените им ще паднат. Тогава мога да се замисля.

    Коментиран от #103

  • 103 Милен

    2 2 Отговор

    До коментар #102 от "Засега батериите са скъпи":

    В такъв случай за момента фотоволтаици са най изгодни за промишлеността където се използва през деня произведената енергия. За бита най много се потребява когато е най скъп и не пече слънце(айде през лятото пече до късно и е изгодно). И на практика ползваш много малко от произведеното. Поне така си мисля. Но ти може да кажеш каква е разликата в месечните плащания за ток преди да инсталираш и след.

    Коментиран от #105

  • 104 6Х6

    1 0 Отговор
    Зелени сме, щото още не сме узрели!
  • 105 Точно така е

    1 1 Отговор

    До коментар #103 от "Милен":

    Затова има толкова много заявки за фотоволтаици върху покривите на предприятията за собствено ползване. На практика инвестицията от тях се връща на втората година при сегашните цени на тока.


    При мен не е точно така. За две години от 3 киловата централа съм ползвал около 6 мегаватчаса електрическа енергия. Ако имах батерии или бях свързан към мрежата, щяха да са повече - около 8 мегаватчаса.

    Значи по сегашни цени, сметката ми е намаляла с около 1500 лв за две години при 3000 лв инвестиция.

    Обаче има един тънък момент, че увеличаването на инвестицията няма да ми намали сметката с кой знае колко повече, просто защото няма за какво да използвам произведената енергия.

    От друга страна ако бях инвестирал само 2000 лв за 2 киловата, щях да си върна инвестицията по-бързо защото щях да използвам по-голяма част от енергията.

    Проблемът се решава с батерии, но техният цикъл живот към момента е около цената на тока за битови потребители и е безсмислено, защото инверторите с батерии имат други ограничения. Към тях не можеш да се свържеш къщата с всичките и консуматори.
  • 106 дада

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Защо ли хората купуват Тесла":

    споко и мънск скоро ще ги направи по 2лв няма безплатен обяд дори за тея зарядни има разходи данъци.

    Коментиран от #107

  • 107 Разбира се че има разходи

    2 1 Отговор

    До коментар #106 от "дада":

    Горивото за фотоволтаичните панели върху зарядните станции струва много пари. Ако се вдигне цената на слънчевата енергия, както тази година се вдигна цената на газта, зареждането ще стане още по-скъпо защото разходите за слънчева енергия ще се вдигнат и трябва да бъдат калкулирани в цената на киловатчас!

    А цените на газта и нефта оттук нататък само ще падат и няма никаква вероятност да се вдигнат. Карането на бензин ще става все по-евтино заради падането на цените на нефта, а заради покачване на цените на слънчевата енергия, цените на тока на зарядните на Тесла ще стават все по-високи.

    Не е ли време някой да те ощипе да се събудиш? През по-голямата част от годината, Тесла сама си произвежда голяма част от енергията за зарядните станции, а останалата част купува, когато е най-евтина.

    Коментиран от #110

  • 108 Някойси

    2 0 Отговор
    Не знам защо си бъхтите мозъците да правите сметки без кръчмаря.КРЪЧМАРЯ си знае най добре сметката.

    Коментиран от #109

  • 109 Сметката излиза и без кръчмар

    0 2 Отговор

    До коментар #108 от "Някойси":

    50 грама ракия винаги е била по-скъпа в кръчмата, отколкото да си купиш бутилката от магазина и да си налееш в къщи 50 грама.

    Същото е и със зарядните станции. Винаги ще е по-скъпо на обществена зарядна станция, отколкото да си заредиш в къщи, въпреки че засега има доста безплатни зарядни станции, но както знаеш безплатен обяд няма.

    И също както може да свариш ракията сам, вместо да я купуваш, можеш да си произведеш и токът сам.

    Тоест кръчмаря може да ти направи сметката, само ако отидеш на кръчма, но дали ще идеш зависи от тебе, а не от кръчмаря.

    Сещаш ли се защо повечето хора предпочитат да идат в кръчмата с табела Тесла отгоре, отколкото в кръчмата на Ionyti за които става дума в статията?

    При първите ракията е по-хубава и по-евтина. Другите не стига че продават менте, от което те боли главата, но го продават по-скъпо.
  • 110 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "Разбира се че има разходи":

    Като ти сложат данък "слънце" за използване на слънчевата енергия,колко ще ти е безплатно?Ако използваш вода от собствен кладенец в имота си,пак ще плащаш за водата.Всички природни ресурси са държавна собственост и за да ги ползваш,трябва да си плащаш.За данък на слънчевата енергия бюрократите за сега още не са се сетили.Увеличат ли се фотоволтаиците за лично ползване и ще ни сложат данък.

    Коментиран от #111

  • 111 Игнор

    0 2 Отговор

    До коментар #110 от "Гост":

    Трол
  • 112 Некой си

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Хайде пак перпетуум мобиле":

    В момента излиза между 650 и 730 евро на киловат.
    Цени от днес. За обща инсталирана мощност 1.5 мегавата пик.
    Айде, лек ден!
  • 113 type-R

    1 0 Отговор
    "Развитие" чрез спекула. Не звучи ли твърде познат този сценарий от родните есесовски хранителни мафии, опс: вериги?
  • 114 Теко

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "не седиси":

    Ха стига бе на 9год. и са живи ти си за гинес
  • 115 гост

    0 0 Отговор
    Защо не почакаха година-две за да има повече риба на кукичката?Грешка!
  • 116 гост

    0 0 Отговор
    Старите Y-модели на тесла трябва да обновят срещу 200щ.д. софтуера в сервиз на тесла.За новите абонамента е 10 щ.д. на месец -за сега.Може би са за предпочитани другите производители-за сега.