Базираният в Калифорния стартъп Amprius изпрати първата партида супермощни литиеви клетки от собствено производство на неназован купувач. Според компанията батериите имат специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм и енергийна плътност от 1 150 ватчаса на литър. За сравнение е дадена производителността на батерията в Tesla Model 3: 265 ватчаса на килограм и 730 ватчаса на литър обем, съответно.
Батерията Amprius е базирана на технологията на силициеви нанопроводници, разработена от учени от Станфордския университет през 2007 година. Това включва замяната на графитната анодна решетка със силициеви "мустаци", които са способни да задържат десет пъти повече литий от графита, но са по-крехки, склонни да набъбват и образуват така наречения пасивационен слой, което се отразява негативно на цялостната производителност на батерията.
Според Amprius формирането на гора (масив) от нанонишки с различни дължини е помогнало за решаването на тези проблеми. Те са интегрирани в анодния субстрат и следователно осигуряват висока проводимост. Животът на клетките се описва от компанията като "отличен" и "непрекъснато подобряващ се", но точни цифри не са посочени. Но е известно, че повечето от компонентите на тези батерии могат да бъдат произведени с помощта на съществуващи технически процеси и суровини, защото единственото нововъведение в тях всъщност е анодът.
Батериите Amprius имат специфичен капацитет от 450 ватчаса на килограм и енергийна плътност от 1 150 ватчаса на литър. Производителността е подобна на тази на твърдотелни клетки, но далеч не е рекордна. Например, експерименталните литиево-серни клетки имат специфичен капацитет от хиляда ватчаса на килограм, докато клетките с литиево-въглероден диоксид имат специфичен капацитет от приблизително две хиляди.
Amprius вече достави редица нови клетки на първия купувач. Те ще се използват на следващото поколение псевдосателити, което означава, че батериите са твърде скъпи за инсталиране, да речем, в електрически автомобили. Може би технологията ще стане по-достъпна след стартирането на масовото производство, така че компанията вече избира място за изграждане на предприятието. Сред инвеститорите на Amprius са китайския концерн BAIC и Airbus.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кокорчо
11:36 20.02.2022
2 Нищо ново под слънцето
Ако си спомняте изказването на Илон Мъск отпреди година на батери day, най-лесното нещо е да направиш прототип. Трудностите започват след като се опиташ да организираш серийно производство, което освен с предизвикателствата за голям обем, върви и с предизвикателствата за ниска цена.
Снощи тогава Тесла бяха решили 95% от проблемите и очакваха до няколко седмици да решат останалите 5%, но се бориха с тях цяла година. Миналата седмица отпразнуваха 1 милион произведени батерии. А това е смешно количество - при 1000 батерии в един автомобил, тези милион батерии Ще стигнат за едва 1000 автомобила.
Toyota има работещ прототип на твърдотела батерия от 2012 година. Оттогава се опитват да измислят технология за масово производство.
Тоест Това е поредната новина за нови батерии. Излизат по една такава новина всяка седмица.
Все някоя технология ще успее да се справи с предизвикателствата и ще промени света, но няма да е толкова скоро, колкото им се иска на някои хора.
Коментиран от #3
11:50 20.02.2022
3 Видов
До коментар #2 от "Нищо ново под слънцето":
Скоро ще е ! Щом има сътресения на пазара на петрол и газ ,значи някой си усеща края.11:54 20.02.2022
4 Пешо
Коментиран от #5
12:10 20.02.2022
5 pbdan
До коментар #4 от "Пешо":
Премести се в Кауфланд.14:33 20.02.2022
6 pbdan
Коментиран от #8
14:38 20.02.2022
7 123
21:10 20.02.2022
8 киро казана
До коментар #6 от "pbdan":
Надеждата ни остава в Пешо от Лидъла.01:36 21.02.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Димов
15:19 21.02.2022
11 О'Нуф-Рий II
Батерии със сбъркана концепция, колкото и мощни на да са, само умножават проблемите на електричките.
22:40 21.02.2022