Last news in Fakti

31 Август, 2022 16:09 3 227 24

Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя

  • катастрофа-
  • катастрофи-
  • инцидент-
  • инциденти-
  • коли на ток-
  • електрически коли-
  • застрахователна компания

Данните са на френска застрахователна компания

Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя - 1

Френската застрахователна компания AXA разгледа инциденти свързани с електрически автомобили и проведе няколко краш теста в Цюрих, чрез които да разбере какви са разликите при катастрофа с конвенционален автомобил и такъв с батерии. По време на тестовете фирмата открива, че инцидентите с коли на ток са по-скъпи, по-опасни за пътуващите в другия автомобил и причиняват повече последствия.

Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя

“Ние като застрахователи и нашите клиенти също трябва да следим новите рискове: Въпреки че електрическите автомобили не причиняват повече произшествия в тази страна, те често могат да доведат до по-скъпи индивидуални искове,” каза Нилс Райх, директор на застрахователната компания AXA в Германия. Причините за това са няколко и те вероятно са ясни на всеки.

Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя

Електрическите коли са пълни с нови технологии, които често не могат да бъдат поправени, ако бъдат повредени. Също така, колите на ток са по-големи и по-тежки от останалите автомобили на пътя. Поставянето на батериите в долната част на колата има своите предимства по-отношение на разпределението на теглото, но често щетите, които са нанесени при тях са скъпи, а понякога и изключително опасни.

Колите на ток се оказват по-безопасни при ситуации в които трябва да се разчита на доускорението. Високият въртящ момент още от старт им дава възможност да избягват критични ситуации, но пък често може да бъде причина за загуба на контрол.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Жичкаджия

    23 2 Отговор
    Не може всеки да пипа ток и жици !
  • 2 МалкоЛогика

    42 2 Отговор
    Два тона сандък с батерии, които не могат да бъдат угасени с обикновен пожарогасител ...
  • 3 Така е

    25 3 Отговор
    Ел. коли - таралеж в гащите !
  • 4 Така е

    24 6 Отговор
    Малко по малко ще се разбере цялата истина за елкарите и големите застъпници ще се поуспокоят.Нови данъци въвеждат първо в Швейцария и Германия - аналог на акциз при бензина, може и каското да повишат.Зареждането на външни зарядни, германци казват, че излиза колкото бензин.Нещо облаците се сгъстяват доста бързо над тези превозни средства.
    Чувам от близки,че май не са направили правилен избор.130 хиляди евро за елкар и батерия за 400 километра (евентуално) не ми се струва добре.Иначе под 4 секунди до 100.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Точно обратното е

    4 20 Отговор

    До коментар #5 от "Турбо":

    По-точно ми потвърждава опорната точка, че електромобилите са по безопасни.

    А вероятно си останал много изненадан от извода, че поправката на ferrari за половин милион след катастрофа е по-скъпо от поправката на volkswagen polo? Наистина ли се нуждаеше от статия, за да го разбереш?

    Много ясно че поправката на по-скъп автомобил ще излезе по-скъпо.

    Коментиран от #7, #8, #9, #11

  • 7 Гост

    17 3 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното е":

    В статията пише точно обратното.Застрахователите ще застраховат по скъпо електричките,точно защото са по опастни.

    Коментиран от #12

  • 8 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното е":

    ".....инцидентите с коли на ток са по скъпи,по опасни....."

    Коментиран от #23

  • 9 Турбо

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното е":

    С какво точно статията ти подкрепя опорката?Колкото и да се извърташ,в статията е написано ПО ОПАСНИ.
  • 10 Гост

    14 3 Отговор
    тепърва има да се изясняват истините покрай ел колите.
  • 11 Гост

    22 3 Отговор

    До коментар #6 от "Точно обратното е":

    Никой никога не ме е убеждавал да си купувам Ферари, но тук един постоянно ме убеждава да си купя ел кола.
  • 12 Гост

    15 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Остави го. Трябва му време да осмисли какво пише и за какво се говори.
  • 13 Кога ли сте разбрали написаното

    3 7 Отговор
    По време на тестовете фирмата открива, че инцидентите с коли на ток са по-скъпи, по-опасни за пътуващите в ДРУГИЯ АВТОМОБИЛ.

    Това от тази статия!




    Колите на ток се ОКАЗВАТ ПО-БЕЗОПАСНИ при ситуации в които трябва да се разчита на доускорението.

    Коментиран от #14

  • 14 Психo от Курило

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Кога ли сте разбрали написаното":

    Заглавието е "Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя"
    Кое не разбра?

    Коментиран от #15

  • 15 Разбрах много неща

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Психo от Курило":

    Едното от които е, че ти все още не си разбрал, че най-редовно смисъла на заглавието не отговаря на написаното в статията, в която пише точно обратното на твърдението на заглавието.

    Пък и съм чел други статии за същото нещо, които не са били толкова тенденциозно написани. В общи линии извода е, че електромобилите са много по-безопасни, но ремонтите им са по-скъпи и се налага да плащат по-високи застраховки.

    То пък едни изводи, сякаш човек сам не може да се сети, че по-скъпия автомобил логично има по-скъпи застраховки, а електромобилите към момента логично са по-скъпи и ще бъде така поне още три-четири години. Поне!
  • 16 Емил от Льонеберя

    6 1 Отговор
    Пази боже да ме блъсне ел.кола или не дай боже ел.тритонетка!!
  • 17 Така е

    2 2 Отговор
    Той не само ,че рекламира елколите като нещо изключително, но винаги прави връзки с противопоставянето на една японска марка на електромобилите.Поне да не сменя постоянно имената си.То стилът и аргументите са едни и същи. Ами да си купи елкар и да сподели опита. За да се развива тази техника трябва да има жертви на рекламата и повече продажби. Така беше с хибридите,който първоначално не бяха привлекателни, а и много скъпи.Така е и с всяка нова технология. А има и много които изчезват.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Дрън-дрън

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Постоянно говоря за физични закони и за икономическа логика.

    В случая нито марката, нито задвижването има връзка.

    Карането на тежкия toyota land cruiser е много по-безопасно, при сблъсък с малкия електрически volkswagen е up.

    После поправянето на щетите на toyota-та ще е по-скъпо. Точно както и застраховката ще е по-скъпа, защото land cruiser е по-скъп автомобил.

    Ето че защитавам любимата ти марка, но въпреки това казвам абсолютно същото нещо.

    А ти можеш ли да си обективен?


    Например съгласен ли си с toyota, че през 2030 година търсенето на електромобили ще е около 500 000 броя и от toyota са подготвили батерии само за толкова бройки, като производството им ще започне през 2026 година защото дотогава няма да има и толкова търсене?

    Можеш ли да им защитиш позицията?

    Коментиран от #24

  • 19 Про100 100

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Притежавам хибрид. Гори 14 на сто бензин. Твърдо. Полза имам единствено в центъра на Рим където мога да влезна когато си искам, ама не живея в Италия😆😆😆

    Коментиран от #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Истината

    5 2 Отговор
    24auto потвърди, че AXA Insurance напълно е имитирала катастрофата, като е издърпала автомобила, за да стартира и след това е активирала пиротехника, за да имитира пожар:

    Предполагаемият краш тест от застраховка Axa все повече се оказва шоу събитие без никаква реална печалба в знанията: Както компанията призна по искане на 24auto, в тестваните автомобили не е имало батерии. Според пресцентъра „демонстрирането на запалване на батерия би било твърде опасно поради присъстващите гости, поради което клетките на батерията на електрическите автомобили бяха премахнати преди тестовете“. Със същата мотивация застрахователната компания сама е запалила с пиротехника огъня на тествана Tesla Model S.
  • 22 Така е

    0 8 Отговор

    До коментар #19 от "Про100 100":

    Няма такъв хибрид на Тойота, който да харчи повече от половината на това което казвате.Особено последното поколение хибриди от 3-4 години.Не заблуждавайте хората.Ако това което карате харчи 14 значи ,че ако не е хибрид ще харчи над 20.И вероятно е много стар и джипоподобен.Сегашните Корола,Камри,Рав4,Хайландер и др харчат СРЕДНО от 5.0 до 7.0-най-тежките.
  • 23 хмм

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    От застрахователна компания, това се очаква - по-скъпо и по-опасно, пристрастни са!
  • 24 Име

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Нещо не сте разбрали! Само в България цената на автомобила влияе върху цената на застраховката. Във Великобритания, може цената се определя от местоживеенето, марката автомобил и колко стаж имате като шофьор. Разбира се,има и още фактори, но не искам да изпадам в подробности, защото не са релевантни с България.