Френската застрахователна компания AXA разгледа инциденти свързани с електрически автомобили и проведе няколко краш теста в Цюрих, чрез които да разбере какви са разликите при катастрофа с конвенционален автомобил и такъв с батерии. По време на тестовете фирмата открива, че инцидентите с коли на ток са по-скъпи, по-опасни за пътуващите в другия автомобил и причиняват повече последствия.
“Ние като застрахователи и нашите клиенти също трябва да следим новите рискове: Въпреки че електрическите автомобили не причиняват повече произшествия в тази страна, те често могат да доведат до по-скъпи индивидуални искове,” каза Нилс Райх, директор на застрахователната компания AXA в Германия. Причините за това са няколко и те вероятно са ясни на всеки.
Електрическите коли са пълни с нови технологии, които често не могат да бъдат поправени, ако бъдат повредени. Също така, колите на ток са по-големи и по-тежки от останалите автомобили на пътя. Поставянето на батериите в долната част на колата има своите предимства по-отношение на разпределението на теглото, но често щетите, които са нанесени при тях са скъпи, а понякога и изключително опасни.
Колите на ток се оказват по-безопасни при ситуации в които трябва да се разчита на доускорението. Високият въртящ момент още от старт им дава възможност да избягват критични ситуации, но пък често може да бъде причина за загуба на контрол.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жичкаджия
16:14 31.08.2022
2 МалкоЛогика
16:14 31.08.2022
3 Така е
16:16 31.08.2022
4 Така е
Чувам от близки,че май не са направили правилен избор.130 хиляди евро за елкар и батерия за 400 километра (евентуално) не ми се струва добре.Иначе под 4 секунди до 100.
Коментиран от #5
18:16 31.08.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Точно обратното е
До коментар #5 от "Турбо":
По-точно ми потвърждава опорната точка, че електромобилите са по безопасни.А вероятно си останал много изненадан от извода, че поправката на ferrari за половин милион след катастрофа е по-скъпо от поправката на volkswagen polo? Наистина ли се нуждаеше от статия, за да го разбереш?
Много ясно че поправката на по-скъп автомобил ще излезе по-скъпо.
Коментиран от #7, #8, #9, #11
18:59 31.08.2022
7 Гост
До коментар #6 от "Точно обратното е":
В статията пише точно обратното.Застрахователите ще застраховат по скъпо електричките,точно защото са по опастни.Коментиран от #12
19:35 31.08.2022
8 Гост
До коментар #6 от "Точно обратното е":
".....инцидентите с коли на ток са по скъпи,по опасни....."Коментиран от #23
19:38 31.08.2022
9 Турбо
До коментар #6 от "Точно обратното е":
С какво точно статията ти подкрепя опорката?Колкото и да се извърташ,в статията е написано ПО ОПАСНИ.19:47 31.08.2022
10 Гост
20:08 31.08.2022
11 Гост
До коментар #6 от "Точно обратното е":
Никой никога не ме е убеждавал да си купувам Ферари, но тук един постоянно ме убеждава да си купя ел кола.20:09 31.08.2022
12 Гост
До коментар #7 от "Гост":
Остави го. Трябва му време да осмисли какво пише и за какво се говори.20:10 31.08.2022
13 Кога ли сте разбрали написаното
Това от тази статия!
Колите на ток се ОКАЗВАТ ПО-БЕЗОПАСНИ при ситуации в които трябва да се разчита на доускорението.
Коментиран от #14
00:07 01.09.2022
14 Психo от Курило
До коментар #13 от "Кога ли сте разбрали написаното":
Заглавието е "Катастрофите с ел. коли са по-скъпи и по-опасни за другите на пътя"Кое не разбра?
Коментиран от #15
07:12 01.09.2022
15 Разбрах много неща
До коментар #14 от "Психo от Курило":
Едното от които е, че ти все още не си разбрал, че най-редовно смисъла на заглавието не отговаря на написаното в статията, в която пише точно обратното на твърдението на заглавието.Пък и съм чел други статии за същото нещо, които не са били толкова тенденциозно написани. В общи линии извода е, че електромобилите са много по-безопасни, но ремонтите им са по-скъпи и се налага да плащат по-високи застраховки.
То пък едни изводи, сякаш човек сам не може да се сети, че по-скъпия автомобил логично има по-скъпи застраховки, а електромобилите към момента логично са по-скъпи и ще бъде така поне още три-четири години. Поне!
08:18 01.09.2022
16 Емил от Льонеберя
09:42 01.09.2022
17 Така е
Коментиран от #18, #19
09:43 01.09.2022
18 Дрън-дрън
До коментар #17 от "Така е":
Постоянно говоря за физични закони и за икономическа логика.В случая нито марката, нито задвижването има връзка.
Карането на тежкия toyota land cruiser е много по-безопасно, при сблъсък с малкия електрически volkswagen е up.
После поправянето на щетите на toyota-та ще е по-скъпо. Точно както и застраховката ще е по-скъпа, защото land cruiser е по-скъп автомобил.
Ето че защитавам любимата ти марка, но въпреки това казвам абсолютно същото нещо.
А ти можеш ли да си обективен?
Например съгласен ли си с toyota, че през 2030 година търсенето на електромобили ще е около 500 000 броя и от toyota са подготвили батерии само за толкова бройки, като производството им ще започне през 2026 година защото дотогава няма да има и толкова търсене?
Можеш ли да им защитиш позицията?
Коментиран от #24
10:29 01.09.2022
19 Про100 100
До коментар #17 от "Така е":
Притежавам хибрид. Гори 14 на сто бензин. Твърдо. Полза имам единствено в центъра на Рим където мога да влезна когато си искам, ама не живея в Италия😆😆😆Коментиран от #22
12:53 01.09.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Истината
Предполагаемият краш тест от застраховка Axa все повече се оказва шоу събитие без никаква реална печалба в знанията: Както компанията призна по искане на 24auto, в тестваните автомобили не е имало батерии. Според пресцентъра „демонстрирането на запалване на батерия би било твърде опасно поради присъстващите гости, поради което клетките на батерията на електрическите автомобили бяха премахнати преди тестовете“. Със същата мотивация застрахователната компания сама е запалила с пиротехника огъня на тествана Tesla Model S.
14:38 01.09.2022
22 Така е
До коментар #19 от "Про100 100":
Няма такъв хибрид на Тойота, който да харчи повече от половината на това което казвате.Особено последното поколение хибриди от 3-4 години.Не заблуждавайте хората.Ако това което карате харчи 14 значи ,че ако не е хибрид ще харчи над 20.И вероятно е много стар и джипоподобен.Сегашните Корола,Камри,Рав4,Хайландер и др харчат СРЕДНО от 5.0 до 7.0-най-тежките.15:13 01.09.2022
23 хмм
До коментар #8 от "Гост":
От застрахователна компания, това се очаква - по-скъпо и по-опасно, пристрастни са!15:29 01.09.2022
24 Име
До коментар #18 от "Дрън-дрън":
Нещо не сте разбрали! Само в България цената на автомобила влияе върху цената на застраховката. Във Великобритания, може цената се определя от местоживеенето, марката автомобил и колко стаж имате като шофьор. Разбира се,има и още фактори, но не искам да изпадам в подробности, защото не са релевантни с България.16:02 08.09.2022