Last news in Fakti

27 Януари, 2001 00:00 1 569 0

McLaren по шведски

  • koenig­segg-
  • koenigsegg v8

Елитното общество на суперавтомобилите има нов любимец. Името му е Koenig­segg и нахлу в компанията на отличниците сякаш от нищото. Историята му започва с идеята на младият инженер Кристиан фон Кьонигсег да създаде суперкола, която не само да притежава неповторими технически качества, а да бъде и изключително комфортна. За никого не е тайна, че спортните коли се славят със спартанското си оборудване. Фон Кьонигсег изобщо не се смущава от обстоятелството, че Ferrari, Lamborghini или McLaren са познати на всички, докато името Koenig­segg е абсолютно непозната в автомобилните среди. Максимата на шведа е, че ако към прочутата тройка производители се прибави още един, то купувачът може само да се радва. Уверен в успеха на своето начинание, младият специалист пристъпва към реализирането на идеите си.

Преди около 6 години започва разработването на двуместно суперкупе със средно разположен двигател, при което са отчетени последните достижения на “Формула 1”, в областта на трансмисиите и аеродинамиката.

През 1995 г. е създадена про­изводствената база в Олофстреме. Там се събира екип, благодарение на когото за 18 месеца е създаден изключителен прототип. Той е не просто работен модел, а завършен образец, предназначен за пълноценни изпитания. Окончателните работи в областта на аеродинамиката и пътните изпитания обаче завършват едва през втората половина на 1997 г. В тима са привлечени и именити спортни състезатели, които дават висока оценка на ходовите качества на Koenigsegg.

Настъпва моментът, в който представянето на автомобила пред потенциалните купувачи вече е въз­можно. За дебют е избрано изключително нетрадиционно място - кинофестивалът в Кан. Шведът осъзнава, че трябва да привлече вниманието на заможните клиенти и резултатът от хитрия ход не закъснява. Суперколата моментално приковава интереса, което дава надежди за производство в малки серии.

Koenigsegg V8 обаче не е само упражнение по автомобилен дизайн, което да опразни дебелите портфейли на богаташите. Скандинавският атлет е истинска лаборатория на колела. Каросерията е изработена по уникална модулна технология, която не само позволява бързата замяна на повредени елементи на купето, а и да се реагира бързо на постоянните промени в автомобилната мода.

Заслугата за блестящия дизайн на супер-колата е на Дейвид Крефорд. Иначе линиите на купето съответстват на всички закони на аеродинамиката. Предните и задни подемни обтекатели обезпечават безпрепятствен достъп до всички системи на колата. Особен чар на Кoenigsegg придават вратите от “гилотинен” тип. В конструкцията личи и почеркът на доказани професионалисти, преминали през школата на “Saab” и “Bent­ley” и взели участие в реализирането на идеята на Кьонинг.

Силен интерес предизвиква “сърцето” на Koenigsegg. Това е V-образен 8-цилиндров двигател с мощност от 650 к.с и въртящ момент от 780 Нм. Комплектован е с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Съвременните технологии и материали, използвани при конструирането на купето, му осигуряват маса от едва 1100 кг. Това му гарантира максимална скорост от 385 км/ч., а ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема зашеметяващите 3.2 сек. Същевременно оборудването на салона е достойно за автомобил бизнес-класа и включва климатик, навигационна система, Интернет-достъп, сервоуправление, стереоуредба със СD-чейн­джър, въздушни възглавници и багажник.

През месец декември 2000 г. на испанския полигон INTA завършват всички сертификационни изпитания за Koenigsegg и автомобилът получава зелена светлина, да излезе на пазара, където ще бъде третата най-бърза “цивилна” кола след McLaren F1 и Ferrari F50.

Първите притежатели на Koenigsegg вероятно ще се появят през тази година. За тях е предвидена възможността да се запознаят с достойнствата на автомобила на специално подготвена за това писта, като се ръководят и наблюдават от опитни инструктори.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА