Last news in Fakti

2 Февруари, 2023 11:34 4 418 32

Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра

  • wuling-
  • hongguang-
  • miniev
Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра - 1

На 30 януари съвместното предприятие SAIC-GM-Wuling официално обяви, че най-евтиното електрическо превозно средство в света, Wuling Hongguang MINIEV, е световен шампион по продажби при електрическите превозни средства. От пускането си на 24 юли 2020 г. от него са продадени 1.11 милиона бройки.

Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра

Само през 2022 г. са закупени над 400 000 от тези коли. Производителят на микроавтомобили реши да отпразнува това събитие, като предложи отстъпка. В Китай от 30 януари до 31 март цената на автомобила ще е 29 800 юана (4 050 евро).

Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра

Wuling Hongguang MINIEV е миниатюрно електрическо превозно средство с базово оборудване. Автомобилът се произвежда не само в обикновената версия MINIEV, но има и версия Macaron, Gameboy и дори кабриолет. Благодарение на миниатюрното тяло, радиусът на завиване на автомобила е само 4.2 метра.

Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра

И въпреки че е базов модел, интериорът не се усеща евтино. Кабината разполага с няколко цвята на дамаската, с климатик и с цветен дисплей на инфоразвлекателната система. Колата има интелигентно приложение за напомняне за зареждане, поддържа приложение през мобилни телефони за следене на мощността на колата.

Най-евтиният електромобил в света е продаден в повече от милион екземпляра

Wuling Hongguang MINIEV е оборудван с един електромотор, разположен отзад, който е с мощност 27 конски сили, а във версията GAMEBOY - с 41 конски сили. Що се отнася до батериите, базовата версия осигурява пробег от 120-170 км, а версията GAMEBOY - 200-300 км. Електрическата система е с 8 години гаранция или 120 000 километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мдаааа

    6 5 Отговор
    "чушкопека" да каже за Тоа аквариум ...
  • 2 ПалавНИК

    5 26 Отговор
    Уникален начин да си хвърлиш парите на боклука.

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    6 16 Отговор
    Сега първо да припомним , че това е модел на Дженерал Моторс , както и производителя му е 50% собственост на същия , тоест това е китайския филиал на ГМ !! Втора за последните 3 години , когато е стигнало тия 1,1 милиона Тесла е продала близо 3 (ТРИ) милиона автомобила на ДЕСЕТОКРАТНО и отгоре по-висока цена !! И трето дори в Китай явно вече е достигнал върха си и съществено увеличение на продажбите не се очаква , а в Европа има доста по-добри варианти вече и то на същата цена , ако сметнем данъците и транспорта , ако някой луд въобще реши да го внася тук !!

    Коментиран от #6

  • 4 оня с магарето

    23 4 Отговор
    купувам 5 такива вместо една дачия спринг за 22000 евро. и винаги ще имам заредена догоре кола за в града.
    пишете пак ако ги пуснат тук... Оф ама ние сме в европа няма да стане на тази цена не отговаря на еВро глупостите...

    Коментиран от #7, #32

  • 5 Ако се продават тук на такава цена

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "ПалавНИК":

    Градовете ще се напълнят с тези мъници за по 8 000 лв.

    Знам знам, за 8 000 лв ти ще предпочетеш да си купиш 20-30-годишен премиум и ще смяташ, че си си вложил парите по-разумно.

    Реално и аз не бих си купил точно такъв автомобил, но за хора със скромен бюджет предвид 8-годишната гаранция, ще е добро решение. Единствения нерешим проблем е, че никога няма да се продава на такава цена в България пък и в Европа.

    Коментиран от #18

  • 6 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Пише най-евтин, а не нсй-продаван.... би ли казал кой е европейския аналог за 4К евра?

    Коментиран от #8, #9

  • 7 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #4 от "оня с магарето":

    Имаш Ситроен Ами за 6 000 евро от официален вносител със гаранция и сервиз в цяла България и дори може да го вземеш под наем , а не да го купуваш !! Доста по-интересен и функционален автомобил за града и на СЪЩАТА цена като това , даже по-евтин ако му сложиш данъците и транспорта до тук !!

    Коментиран от #10, #13

  • 8 Функционална неграмотност?

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    "Wuling Hongguang MINIEV, е световен шампион по продажби при електрическите превозни средства. От пускането си на 24 юли 2020 г. от него са продадени 1.11 милиона бройки."


    Кое точно трябва да ти се обясни на разбираем език за да схванеш смисъла на написаното? За пореден път четеш статия, на която не можеш да схванеш смисъла на написаното.
  • 9 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Току що в коментар 7 обясних на дружката ти за аналога !!
  • 10 Като ги гледаш

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Смяташ ли че двата автомобила въобще могат да се сравняват? Китайчето е много по-добро! Ще се продава повече дори да е на малко по-висока цена от citroen-а, който за нищо не става!

    Коментиран от #11, #12

  • 11 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #10 от "Като ги гледаш":

    Верно ли и що ?? Хахаххаах !! Щото на тебе така ти се ще ?? Имам лоши новини за теб , китайчета от всякакви класове отдавна се продават в Европа и то на цени под себестойност даже , само и само да "пробият" !! Обаче всичките марки и модели накуп не могат да мечтаят и за половината продажби на Ситроен , да не говорим за други марки !! Та запази мечтите си за себе си , никой друг не вълнуват , хахахах !!

    Коментиран от #15

  • 12 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Като ги гледаш":

    Та да дообясня , смятам че нямаш и идея за вкусовете на европейските купувачи дори на градски автомобили и не знам защо си въобразяваш , че имат нещо общо с твоите , които общо взето приключват с изключителното "съждение" щом е китайско е хубаво , щом е западно е лошо , хахахах !! Въпреки че току що ти обясних , че всъщност китайското е американско , хахахаххах !!
  • 13 квя

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Строена даже и не е автомобил, а нещо между закрит скутер и не успяло нещо.

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "квя":

    Всъщност явно ще си много учуден , но е ПО-ГОЛЯМ от това във всички отношения , а отвътре е направо несравним с това !! Както и отвън всъщност , щото китайчето е срам за всеки дизайнер !! Обаче по-важното е , че все пак отговаря на някакви и то сериозни мерки за безопастност , докато това е подвижен ковчег !!

    Коментиран от #16, #17

  • 15 Не знаех

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Че ситроен ами се продава чак толкова много. Колко са му годишните продажби на това недоразумение, че ми стана интересно?
  • 16 Е колко да е по-голям

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ти въобще виждал ли си дори на картинка този citroen ами? Дори без да му гледам характеристиките е поне половин метър по-късо от китайския автомобил и изглежда нелепо. Не че китаеца е много красив, но поне малко прилича на автомобил. Да не говорим че доколкото си спомням, citroen up не можеше да стигне максималната позволена скорост в градски условия и не знам въобще дали има airbag и abs за разлика от китайца, който може да се движи с прилична скорост дори на магистрала и дори ще изпревари баничарката на турбо с неговите 90 км в час, въпреки че това е типичен градски автомобил с този малък пробег.
  • 17 Ти сигурен ли си

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Че говориш за този автомобил? Сериозен ли си? Колко да е по-голям от китайския?

    Коментиран от #20

  • 18 СЗО

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ако се продават тук на такава цена":

    8000 лв.....не и в България. Докато дойде дотук тоя мъник, цената му ще скочи тройно....поне.
  • 19 Дамян

    4 4 Отговор
    За свръх малоумните путинофилчета мечтаещи за несъществуваща кола.Първо това не е автомобил и в Европа се регистрира като мотопед или триколка.Второ цената му не е 8000 лева, това е журналистическа измислица.Третата лъжа са параметрите му защото те са за премиум модела, който се продава в Европа и струва 16500 евро.Така,че по полека с това как китайците превземат света с тази детска количка по подобие на тези дето се продават в Джъмбо.
  • 20 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ти сигурен ли си":

    Интересно ти пък колко си мислиш , че е голямо китайчето с американски произход ? Само не разчитай на ментето . че е четириместно , щото зад предните седалки има точно колкото багажника на Ситроена и не знам дори по-едро куче дали ще успее да се събере !! А на предните седалки пространството е точно два пъти по-голямо в Ситроена , ако пробваш ще се увериш !!

    Коментиран от #21

  • 21 Ама че си твърдоглав

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Ще кажеш ли размерите на едното и на другото, наличието на климатик, airbag, abs, пробег с едно зареждане, мощност и максимална скорост и да предположиш кое от всички това ще изберат европейските клиенти? Защото очевидно говориш наизуст!

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Смех 😆🤡🤣

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ама че си твърдоглав":

    А на теб сулйо капуткоф ясно ли ти е че ситроена се кара още от 14 годишна възраст
  • 23 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #21 от "Ама че си твърдоглав":

    Няма нужда да казвам размери , защото европееца не ходи с ролетка да избира автомобил !! Той сяда в единия , сяда в другия и установява , че в Ситроена пространството на предните места е МНОГО по-голямо , да не говорим за обзор и функционалност , установява , че Ситроена е със интересен съвременен дизайн и съвременни материали , а в американския китаец седи в Тико от 95 година , установява , че Ситроен има в пъти по-добра маневреност , което е най-важното за тесните улици в европейските градове , установява , че Ситроена има сервиз под път и над път , а даже му се предлага под наем ПОЧАСОВО , без нужда да го купува и да мисли къде да го оставя през 90% от времето , особено в града , установява , че като мине със Ситроена по улицата му махат и му се усмихват , а като мине със китаеца го гледат като румънски гасарбайтер и се оглеждат за полиция и т.н. !! И нали няма да се убеждаваме , че в ЕС има достатъчно предприемчиви търговци , дето ако вярваха , че ще им излезе сметката отдавна да са наводнили ЕС със това "произведение" !! Самия факт , че това не се случва ясно говори какво търсене смятат , че ще има за него !!

    Коментиран от #24, #25, #26, #29, #30, #31

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Грета Тунберг

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Това китайско електромобилче, тъкмо ще отговаря на малката ти мека пи6ка.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Ясно де

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Да видим каква е причината за изтриване на това мнение два пъти след като няма нито един обиден коментар или каквато и да е причина. Ще го разделя на няколко части за да разбира каква е причината:

    И ти си като антиелектриците и цифрите за тебе нямат никакво значение. Казваш половин метър повече или по-малко разлика в дължината на автомобила няма значение.
  • 30 Ясно де

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Максималната скорост дали е 45 км в час или над 100 км пак е все тая. Климатик въобще не ти е нужен. То в Европа никога не става жега, нито пък студ и вентилатора на citroen е напълно достатъчен. При 45 км в час за какво ли ти е abs. Пък и кой ли ще те блъсне за да ти трябва airbag.
  • 31 Ясно де

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Никой европеец не се интересува от такива глупости, нали. За какво му е по-голям, по-бърз, по-сигурен и по-удобен автомобил?
  • 32 Селянина с колелото

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "оня с магарето":

    Купи си Спринг-а от Румъния, там дават 10000 € държавна субсидия и излиза на половин цена. Лошото е че трябва да го караш 2 години с румънски номера.