Last news in Fakti

4 Ноември, 2022 10:19 5 798 10

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална

  • air ev-
  • wuling-
  • smart

Производството стартира в завода SAIC-GM-Wuling в Индонезия

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална - 1

Wuling, която произвежда най-популярната електрическа кола в Китай, обяви нов модел. Това е градска кола Air EV, която в Китай ще се нарича Clear Sky (晴空) – „Чисто небе“, пише Car News China. Електрическата кола, подобно на колите на марката Smart, се произвежда в дву- и четириместна версия в Индонезия, където вече е събрала четири хиляди предварителни поръчки. След Китай Wuling ще изнася Air EV в Египет и Индия, а след това и на други пазари.

Wuling Air EV получава ъгловато тяло с щепсел отпред и монооптика отпред и отзад. Колонките са боядисани в черно, за да се създаде ефект на окачен покрив. Друго интересно решение са вертикалните дръжки на вратите, които заемат почти цялата страна на купето. За екстериора се предлагат четири цвята за избор: бяло, синьо, сиво и кафе.

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална

По отношение на размерите китайският електрически автомобил е по-малък от Smart. Разликата е особено осезаема във версията с четири места, която дори не достига три метра дължина. Разстоянието от броня до броня при двуместната версия е 2 599 милиметра, при четириместната - 2 974. За сравнение Wuling Hongguang Mini EV , най-продаваният електрически автомобил в света, е с дължина 2 917 милиметра.

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална

На предния панел в салона, тапициран с меки тъкани, има табло с два екрана, отговарящи за приборите на колата и мултимедийната система. Отдолу има физически превключватели.

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална

Air EV се задвижва от електрически мотор с мощност 39 киловата (53 конски сили), което му позволява да развива скорост до 100 километра в час. Батерията е литиево-желязо-фосфатна, но нейният капацитет не е посочен. Не ясен и автономният пробег на колата.

Smart по китайски: Wuling пусна малка електрическа кола, която ще стане глобална

Производството на иновацията започна в Индонезия през август и оттогава Wuling събра четири хиляди предварителни поръчки. Около 300 копия вече са доставени на индонезийските клиенти. Предвижда се да се произвеждат около 10 000 Air EV на година, които ще се превърнат в световен модел и ще се продават в Индонезия, Китай, Египет, Индия и други страни.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е

    2 6 Отговор
    консервена кутия, не е кола
  • 2 Мустак с барета

    7 1 Отговор
    И като дойде в европа на цената на Ренаулт Туизи е как да избера в такаф случай китайскотонедоразумение
  • 3 Допълнителни характеристики

    14 0 Отговор
    Пробег до 300 км. Цена в Китай от 4950 USD.
  • 4 За 10 000 лв

    8 0 Отговор
    Веднага купувам едно такова.

    Коментиран от #5

  • 5 И за какво ти е това

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "За 10 000 лв":

    Ако ти се дават 10 000 лв, не е ли по-добре за 8000 лв да си купиш по-големия модел , а с останалите 2000 лв да си заредиш ток от контакта за около 100 хиляди километра ... градско?

    По големия модел струва 4000 долара в Китай и затова е един от най-продаваните електромобили там.

    Коментиран от #8

  • 6 Акио Тойода

    1 3 Отговор
    Тези ми разбиха бизнес модела. Тъкмо си мислех че когато целият свят започне да произвежда само електромобили, toyota ще е единствената марка която ще продължи да произвежда ДВГ, за да задоволява нуждите на третия свят, защото хората там са бедни и не могат да си позволят електромобил.

    Ами сега какво ще правим по 10 милиона автомобила, които произвеждаме когато в белия свят забранят продажбите на ДВГ, а така сме дресирали нашите сектанти, че са намразили до мозъка на костите си електромобилите и ще излезем лицемери ако започнем да ги произвеждаме и да им ги предлагаме.
  • 7 Генерал Янев

    3 3 Отговор
    "За сравнение Wuling Hongguang Mini EV , най-продаваният електрически автомобил в света, е с дължина 2 917 милиметра."

    И откога светът е Китай и Китай е света?

    Този модел БЕШЕ най-продавания електромобил в Китай, даже не съм сигурен дали в момента е. А да не говорим за световен мащаб. При положение че Тесла модел У се превръща в най-продавания модел въобще, без значение от задвижването, как въобще ви мина през ума, че този китайски електромобил може да е най-продавания електромобил в света?

    Разбира се това не е невъзможно, ако можеха да го произвеждат в достатъчен обем и да го продават глобално на цена 4000 долара. Това е твърде възможно да се случи в бъдеще, но засега не е факт.
  • 8 ////

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "И за какво ти е това":

    Аз и на него съм хвърлил око. Лошото е, че нямат внос в Европа. Иначе за основен градски автомобил са страхотни.

    Коментиран от #9

  • 9 Ами нормално

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "////":

    Това наистина е страхотен градски автомобил за 4 000 долара, при положение че европейските, а и японските стогодишни автомобилни компании се опитват да ни убедят, че електромобилите са скъпи за производство, като в същия този момент най-евтиния базов volkswagen golf струва 30 000 евро и се налага да плащаш допълнително за някои от екстрите, които са включени в базовата версия на електромобила за 4 000 долара.

    Но те ако не искат да ги произвеждат, китайците ще направят и тук фабрики, за да не им се налага да плащат по-скъпи мита, отколкото струва целия електромобил.
  • 10 Яяяяяя

    3 0 Отговор
    Влязохме в Европата за да им купуваме старите таралясници! За нас всичко е скъпо! А китайско не може да си купим, защото Европата не ни дава. Абе тоя завод в Ловеч няма ли най после да го вземе едно такова китайче и да си правим и ние едни такива малки и сладки каручки за по 8-10000 лева! Нашите тулупи само за комисионни мечтаят и нищо не правят за народа!