Volkswagen обяви изтегляне на близо 21 000 електрически кросоувъра ID.4 поради софтуерен проблем, който може да причини внезапна загуба на мощност. Изтеглянето обхваща 20 904 автомобила от моделна година 2021, произведени между 26 май 2020 г. и 20 януари 2022 г.
Първите доклади от собственици на ID.4 в Европа за потенциални проблеми със софтуера за управление на батериите с високо напрежение започнаха да достигат до компанията още през юли 2021 г. Съществуването на софтуерни проблеми беше докладвано и от собственици на ID.4 в САЩ, които твърдяха, че това може да доведе до спиране на електрическото превозно средство.
В резултат на анализа VW заключи до септември 2021 г., че няма неоправдан риск за шофьорите, „тъй като функциите на управление и спиране не са засегнати“, така че първоначално реши да не изтегля проблемните електромобили, а продължи да проучва проблема. През 2022 г. обаче беше открито, че има проблем и със софтуера на импулсния инвертор, който също може да е причината за изключването на ID.4.
В резултат на това компанията установи, че дефекти в софтуера могат да доведат до нулиране на високоволтовия модул за управление на батерията или деактивиране на импулсния инвертор, което може да доведе до загуба на сцепление по време на шофиране, увеличавайки риска от инцидент . По тази причина обаче не е регистриран пътен инцидент с ID.4.
Докато The Verge твърдеше , че проблемът може да бъде решен със софтуерна актуализация по въздуха (OTA), която VW вече е започнала да пуска на ограничен брой собственици на ID.4, Autoblog съобщи, че актуализацията може да бъде инсталирана само в сервиз на Volkswagen.
Последната информация се оказа вярна и сега до края на март на собствениците на ID.4 ще бъдат изпратени известия да посетят дилър на VW, за да инсталират софтуерни корекции в блока за управление на батерията с високо напрежение и в блока за управление на импулсния инвертор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
11:40 17.02.2023
2 скъпи боклуци
12:32 17.02.2023
3 Тъпан ари
А в момент на изпреварване когато си в насрещната лента"
13:41 17.02.2023
4 Мнвпадя
Е, ако се случи бъгнята да спре докато изпреварваш или си караш небрежно в най-лявата лента на магистралата, ще се наложи разните му там други коли, камиони, валяци и т.н. да поспрат и да те поизчакат докато рестартираш. Ама в края на краищата ти си тръгнал да спасяваш климата на Земята, а не да се забавляваш, така че ще има известни трудности и наудобства за всички.
Коментиран от #5
13:53 17.02.2023
5 еКарс ⚡
До коментар #4 от "Мнвпадя":
Това от личен опит ли е? С кой модел? Нашите наблюдения от последните 10 години в бранша, на база няколко стотин хиляди км и няколко стотин монтажа на зарядни станции в цялата страна са: няма по-надежден и безотказен автомобил за всякакви сезони и условия от електрическия. Ако на някого колата му е загубила мощност в движение, да дойде да сподели.Коментиран от #6, #7
19:21 17.02.2023
6 Впнхн
До коментар #5 от "еКарс ⚡":
Баце, то и според 30 години опит и милиони инсталации на Майкрософт, всички версии на Уиндоус си работят идеално на техните машини и никога не дават "син екран", така че какво точно се опитваш да кажеш?22:45 17.02.2023
7 Мъжа на урсула
До коментар #5 от "еКарс ⚡":
Кое му е безотказното на електричката??? Че настъпвам да изпреваря и с натискането на педала наличната мощност - а съм вече в насрещното - падна от 100 на 60%. Чак след 20-тина минута скалата се изпълни отново на 100%13:09 19.02.2023