Това на практика искат сегашните управляващи с предстоящите промени в Закона за местните данъци и такси, които предлага Министерството на финансите. В момента всяка кола с катализатор и мощност не повече от 101 конски сили ползва 50% намаление. Катализаторните устройства трябва да съществуват единствено по документи и никоя институция не изисква сертификат за нивото на вредните емисии, които даденият автомобил изхвърля в атмосферата.
Новите предложения предвиждат облекчения само за коли, отговарящи на екологичните норми Euro 3, Euro 4, Euro 5 и Euro 6. Автомобили, които покриват стандартите Euro 3 и 4, ще се ползват с 30% облекчение на данъците или с 20% по-малка отстъпка, отколкото досега. 50% облекчение ще важи само за автомобили, които отговарят на стандартите Euro 5 и Euro 6.
Ако предложението бъде прието, правителството ще бръкне в джобовете на една от най-масовите групи автомобилисти в България - собствениците на стари коли с мощност под 101 к.с. Вместо половината от данъка след отстъпката те ще трябва да плащат 70%.
Можете да споделите вашето становище по темата в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mercedes-Benz
Коментиран от #2, #53
11:47 19.09.2013
2 Драго Лили
До коментар #1 от "Mercedes-Benz":
Точно така подкрепям те !! Много си прав !!11:54 19.09.2013
3 асдфгххх
Коментиран от #5
11:59 19.09.2013
4 Чавдар Томов
Коментиран от #56
12:06 19.09.2013
5 Mercedes-Benz
До коментар #3 от "асдфгххх":
Ти не знаеше ли че цялата сган в бялата сграда пред паметника с коня работи за мафията?!12:07 19.09.2013
6 brake point
И когато колата ти е 101 коня ти умножават данъка още по две спрямо кола с 99 коня.
В резултат се получаваше смешната картинка собственик на кола със 150 коня на 5 години с евро4 примерно да плаща данък 400 лева.За по малка около 110 коня данъка е към 200 лева
В същото време собственик на тежкотоварен камион плаща 100-150 лева.
Правете сметка кой замърсява повече и кой поврежда повече пътищата.
Сегашния закон е абсурден от жан виденово време и трябва да се направи като европейските правила.Щом замърсяваш по малко плащаш по малко.
Коментиран от #57
12:07 19.09.2013
7 ШПОРА
12:18 19.09.2013
8 psionski
Но важно условие за горното е да има чист, светъл и приятен градски транспорт и влакове. Иначе оставяш една огромна група хора без никакви човешки варианти. Личният автомобил навсякъде е лукс, само в България и Америка е нужда (при тях главно заради корпорациите, които са саботирали публичния транспорт).
12:23 19.09.2013
9 Антон Илиев
Коментиран от #55
12:30 19.09.2013
10 Симеон Тасев
12:30 19.09.2013
11 йордан иванов
ЗА ДА НЕ ДИШАМЕ ВСИЧКИ ПУШЕКА НА СТАРИТЕ КОЛИ!
Коментиран от #58
12:33 19.09.2013
12 Iaroslav Stanchev
Едно А4 от 2013 отделя от 130 до 160 гр/км въглероден двуокис,а моята кочина,на газ, 100-120 гр/км.Е що тогава аз да плащам повече,след като колата ми е по-чиста,а
12:33 19.09.2013
13 Юлиан Станков
Във Великобритания (където хората са много бедни) Държавата субсидира с половината сума поставянето на газова уредба на автомобилите и ги освобождава от данък защото колите работещи на метан и пропан-бутан са ЕКОЛОГИЧНИ .
Къде сме ние в социалната система и екологията ???
12:34 19.09.2013
14 scam data.bg
12:37 19.09.2013
15 Юлиан Станков
Друго безумие
Гражданската отговорност не е на човека, а на "гражданина - автомобил" !! и се изчислява на кубатура !
А бе, случайно да знаете ,че масово вече има автомобили с 1000,1200,1400 ,1500 кубика мотори с мощност над 120 к.с. до над 200 к.с както и такива със същите кубици с под 50 к.с ???
Докога ще сме криви и ялови отвсякъде ?
12:38 19.09.2013
16 крали марко
12:44 19.09.2013
17 Бай Иван
Коментиран от #48
12:46 19.09.2013
18 Marian Georgiev
и и са с мотори 1.4....
Продължават да искат да грабят народа....................................
12:46 19.09.2013
19 alex xela
Коментиран от #21, #22
13:17 19.09.2013
20 Danail Fichev
П.С. И моля не ме обиждайте ако не споделяте моите възгледи. :D
Коментиран от #49, #50
13:17 19.09.2013
21 Danail Fichev
До коментар #19 от "alex xela":
Ако се вдигнат цените на горивата, ще ти поскъпнат стоките. А ако цените на горивата за товарни и леки автомобили са различни, целокупния български народ ще почне с тубите да си присипва от товарните автомобили. Бъди сигурен. :ДКоментиран от #24
13:46 19.09.2013
22 Mercedes-Benz
До коментар #19 от "alex xela":
Яде ли ти се топла супа?Коментиран от #25
13:54 19.09.2013
23 ivaylo mihaylov
Няма основание да се оплакват хората със стари коли понеже техните данъци са много ниски. Вместо досега 20лв ще платят 40лв., а моята кола може и да е с катализатор но си плащам 140лв всяка година понеже съм с 8 к.с. над лимита. Автомобилите много са се променили,а законите не, при нас само е така.
13:56 19.09.2013
24 alex xela
До коментар #21 от "Danail Fichev":
Плащам 600лв. каско, 250 гражданска 230лв. данък 70 лв. винетка това е 1150лв. на година, а минавам 20к. ако се вдигне с 6ст. горивото сам на същея разход 1200лв. но си спестявам бюрокрацията и кавгите с сърдити лелки. Преди ,като нямаше гражданска беше по-добре, дано не те блъсне някой тарикат без гражданска. колата ми е 150 к.с. и да това удоволстви ще си плащам. Ако цината на колите и камионити е различна, транспортните фирми ще станат незаконни бензиностанции. Всички в Европо ги е яд на БГ превозвачите, защото карат най-евтино. За един кърс , че ще се набута с 250лв. боли го фара собственика, дава смешна заплата на шофьора, или я я даде. а той си врътка с джипа. За 5г. инфлацията е 11пр. а скока на горивата е 40пр., такаче 6ст. няма да ги усетиш. И бати бизнеса тук, търгаши, как може нещо произведено в Европа и докарано до БГ с платини заплати Европейски, да е по-евтино он БГ стоките. По-долу пишише нешо за ефективноста, не сме ефективни в БГ, а и който не може да плаща, да ходи пеш или там с каквото може. Писна пи от катафалки на по 20 г. да си ги вкарат в изрядност, значе аз мога да дам 700лв. за гуми, а някакъв селянин минава с 10г. галоши и се прасна в мен.....че и спирачките не му бяхя в ред и кво прайм. ами ако беше блъснал някое дете, щото колата му не е в изправност и нямал пари да я оправи, и дай ся да ни трепи....14:23 19.09.2013
25 alex xela
До коментар #22 от "Mercedes-Benz":
Ще е ям, щом ще ми духаш докато изтине, супата де...14:27 19.09.2013
26 IVAN
14:45 19.09.2013
27 Тодор Русинов
14:46 19.09.2013
28 IVAN
14:46 19.09.2013
29 Пастора Мечока
14:54 19.09.2013
30 Angel Atanasov
15:02 19.09.2013
31 Anton Lubenov
15:19 19.09.2013
32 Tihomir Lichev
15:21 19.09.2013
33 طلا شکوه
16:03 19.09.2013
34 طلا شکوه
16:19 19.09.2013
35 طلا شکوه
16:24 19.09.2013
36 Kristiqn Krumov
16:24 19.09.2013
37 comment
16:27 19.09.2013
38 Николай Николов
16:30 19.09.2013
39 Tony Borisov
17:02 19.09.2013
40 Визия Дизайн
17:18 19.09.2013
41 петър петров
17:19 19.09.2013
42 Бай Иван
19:12 19.09.2013
43 ВИП АМГ
19:24 19.09.2013
44 Калоян Велинов
19:38 19.09.2013
45 Бхд БхД
19:47 19.09.2013
46 Бай Иван
20:00 19.09.2013
47 илия Иванов
Не е редно чисто нова кола да плаща 2,8 пъти по-висок данак от същата но 15 годишна.
74kW * 0,6лв / 1,3 (Евро 4) = 34лв (!!!ако се махне коеф. години)
74kW * 0,6лв * 1,5 (8 годишна) * 0,5 (катализатор) = 33лв
74kW * 0,6лв * 1,5 (8 годишна) / 1,3 (Евро 3) = 51лв ([color=red]!!![/color] +64%)
74kW * 0,6лв * 2,8 (до 5 догини) * 0,5 (катализатор) = 63лв
110kW * 1,3лв * 1,5 (8 годишна) = 214лв
110kW * 1,3лв * 1,5 (8 годишна) / 1,3 (Евро 4) = 165лв
110kW * 1,3лв * 2,8 (до 5 годишна) / 1,5 (Евро 5) = 238лв
110kW * 1,3лв * 2,8 (до 5 годишна) = 400лв
110kW * 1,3лв / 1,3 (Евро 4) = 110лв
Искам да попитам и колко коли Evro 6 се предлагат на българския пазар?
20:09 19.09.2013
48 Донио Донев
До коментар #17 от "Бай Иван":
АЗ ПРЕДЛАГАМ ДА СЛОЖАТ ПО ГОЛЯМ ДАНЪК И НА СТАРИТЕ ХОРА ЗА ДА СТИМУЛИРАТ РАЖДАЕМОСТА..........21:15 19.09.2013
49 Споок Армин
До коментар #20 от "Danail Fichev":
Колелото е добра идея и я подкрепям напълно.Има един проблем който обаче трябва да бъде решен преди да си купя колело.Нека вместо да крадат като изоглавени ,управниците ни да направят ВЕЛО АЛЕИ които да са удобни , широки,маркирани и т.н.След това да направят на светофарите отделна секция за велосипедисти така че да е удобно и бързо преминаването , а не да се избиваме с пешеходците.И последно - изкам да поканя светилата на мозъчните операции да дойдат б БГ-то и да направят лоботомия на българските гладки мозъци , а на тяхно място да поставят такива с европейско мислене и ценностна система,която да започне да ПАЗИ велосипедистите по улиците.Градския транспорт е удобен и бърз но и тук има проблеми.Много често на излизане от автобуса се оказва че портфейла ти го няма.Да не говорим за миризмите които се носят докато пътуваш.Метро има само в София.В другите градове има само маршрутки с чорлави шофьори миришещи на алкохол от предната вечер.
Какво ни остава тогава ?? Личен автомобил.Скъпо ефтино - това е.Много сме далеч от идеята всеки да кара кола до максимум 7 години.В момента 90% от колите са над 10 годишни защото хората нямат пари.
21:30 19.09.2013
50 Споок Армин
До коментар #20 от "Danail Fichev":
За данъците може да се направи разсрочено плащане по месеци.Например човек който работи в Германия 4 месеца и се прибира в България за 2 месеца да има възможност да плати само за тези 2 месеца.При минаване на преглед да се издава документ за изгорелите газове и на базата на него да се определя какъв да бъде данъка.При колите с газови уредби 50% намаление от крайния данък.По този начин ще се стимулират собствениците на стари возила да ги подържат изрядни и да карат на газ.Тези които имат нови коли ще плащат по малко защото по презумция новата кола има и нов двигател който отговаря на нормите.
Тези които карат малко или са извън страната ще могат да платят по малко само за месеците в които са ползвали автомобила.И последно за тези които изпитват финансови трудности да имат избор дали да си платят за два месеца или да не карат кола докато съберат пари за данъци.
21:42 19.09.2013
51 Ivailo Chankov
22:08 19.09.2013
52 alex xela
22:14 19.09.2013
53 Филип Занев
До коментар #1 от "Mercedes-Benz":
И аз съм на същото мнение разтрел за некадърните политициКоментиран от #65
22:49 19.09.2013
54 Ivo Kolev
И защо ако уж се прави всичко заради ЕКОЛОГИЯТА, данъците се определят от мощността, а не от СО2 емисиите на колата ????
Ето тук може да се види че доста автомобили замърсяват по-малко макар че са по-мощни.
http://cararac.com/emissions/
Но все пак на всички трябва да ни е ясно, че колкото и да си чешем езиците тук, политиците ни правят каквото им скимне без да се съобразяват с нас !!!
22:59 19.09.2013
55 DlRTY HARRY
До коментар #9 от "Антон Илиев":
Какво му има на черния пушек от дизелите? Дизеловите двигатели произвеждат 30-40% по малко вредни емисии от бензиновите. Пък и не знам кое е по-опасно, малко черен пушек или газова бомба на пътя?23:09 19.09.2013
56 Ognyan Petrov
До коментар #4 от "Чавдар Томов":
Стимулиране за закупуване на по - нови коли ще стане само с намаляване на данъците на новите коли. А и нормално ли е една кола, която е на 13 години, но е 143 к.с. да има данък 250 лв., а нов апартамент в "луксозен" квартал да има данък 230лв? Я малко помисли преди да се изхвърлиш като ч...я на мокър пясък.23:28 19.09.2013
57 Ognyan Petrov
До коментар #6 от "brake point":
Да, съгласен съм с теб. Но не да вдигат данъка на тези с Евро 3,Евро 2 и Евро1, а драстично да намалят данъка на коли Евро 4 и 5. Още повече трябва да се намали на тези, които са на пропан - бутан и метан. Но защо трябва да намаляваме нещо, когато е по - лесно да вдигнем друго.23:31 19.09.2013
58 Ognyan Petrov
До коментар #11 от "йордан иванов":
А както са писали Юлиан Станков и Ярослав Станчев - защо колите на газ плащат същия данък като всички останали, а пък са екологично чисти? И то много по - чисти дори и от Евро 4 и 5?Коментиран от #60
23:36 19.09.2013
59 Iaroslav Stanchev
Бензин-за каране.
Нафта-за отопление.
Газ-за готвене.
В България
Газ-оооо,сложих газово на колата и се родих.
Нафта-ааааа,един приятел кара нафтова печка,ама мисли да е продава и да минава на на газово.
Бензин-б.х м..му.то няма насмагане на бензин бе,той златен.
23:41 19.09.2013
60 DlRTY HARRY
До коментар #58 от "Ognyan Petrov":
А безопасни ли са въпросните газови коли, защото това лято доста изтрещяха!Коментиран от #61
23:42 19.09.2013
61 Iaroslav Stanchev
До коментар #60 от "DlRTY HARRY":
http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lcАко разбираш малко английски ще разбереш.
Ако ли не,горе долу това е резултата
1.Кола само на бензин-3,5 минути-бензиновия резервоар експлодира.
2.Кола с изправна АГУ-12 минути,предпазния клапан работи,няма взрив,ограничени щети.
3.Кола с неизправна АГУ-14 минути,експлозия.
Дали са опасни колите на газ?Опасни са разбира се,но едва ли повече от бензиновите.
От 15 години карам само на газ и още съм жив.
00:24 20.09.2013
62 Teodor Todorov
01:02 20.09.2013
63 Mercedes-Benz
Американчетата и господарите им заедно с ЕУРО п..ките правят зулуми с разните му еко простотии, емисийки и стадото блее в един глас " Глобално затоплянеееее беееее". В тоя ред на мисли едно от най-големите вулканични изригвания е било през 19 век, който вулкан е изхвърлил количество вредни газове в пъти по-големи от изхвърлените газове от човечеството за целия 20 век. Тогава кво правим? Да ходим да глобим вулканите по света да им сложим катализатори и да им размахаме пръст че така не бива, щото чичко евреин се е "загрижил за околната среда" пардон джоба си! Да не изброявам един танкер или контейнеровоз, че за един курс изгаря няколко стотин тона мазут и замърсява колкото 20 автомобила ще замърсят за целия си живот. Опааа забравих те големите корабни компании са еврейска собственост, както и авио компаниите, заводите... и т.н. Да не казвам щатите и китай колко замърсяват и баш ги брига з
01:19 20.09.2013
64 Mercedes-Benz
Да не казвам щатите и китай колко замърсяват и баш ги брига за останалия свят. Ама така е в Европа като живеят по-голямата част женски полови органи дето нямат глас, щото са е модерно да се държиш ЕВРОП(г)ЕЙСКИ нежничко и да викаш на всичко "ДА" което ти подават на ушенце чичковците от Брюксел! Така както е тръгнало не виждам какво ще е бъдещето на Европа и европейците, заводите се изнасят в китай и др. държави, Европа се пълни с негра, араби, цигани и др. белите намаляват икономиката загива и всичко тва е заради една сбирщина л..нари в парламентите по континента, които играят по еврейската свирка и работят за глобализацията!
01:19 20.09.2013
65 Симеон Тасев
До коментар #53 от "Филип Занев":
не това начина дасе измукнат безнаказано и като му теглиш куршума щего отарвеш трябва дасе мъчат и да осетят гадостите си защото заради такива шемети се карат кофи а не коли кола на 25 и нат 25 г е кофа без значение от маркатаКоментиран от #66
01:44 20.09.2013
66 Ivailo Chankov
До коментар #65 от "Симеон Тасев":
Аз пък обичам старички автомобили, стига да са запазени, нима това е кофаКоментиран от #79
01:58 20.09.2013
67 Ивайло Нямазначение
Коментиран от #70
03:28 20.09.2013
68 georgi genchev
03:53 20.09.2013
69 georgi genchev
04:05 20.09.2013
70 Ivailo Chankov
До коментар #67 от "Ивайло Нямазначение":
Всъщност в някои страни в Европа, няма данък за над 30 годишни автомобили защото се водят ретро антики .04:08 20.09.2013
71 georgi genchev
04:11 20.09.2013
72 Easy ryder
Ще дам един пример .Човек си купува едно пежо 308 със 110 коня мотор да кажем 2009 година.
Отива в общината и там му казват:
Господине вие сте си купили евро 5 кола но на вас не ви се признава катализатор щото колата ви е супер мощна(над 100 коня) тоест ще платите двойно повече от някой с 95коня кола примерно , нищо че неговия въобще го няма.
Ама чакайте това не е края.Понеже колата ви е нова (под 5 годишна) ще ви умножим данъка по 2,8. И така като дръпнем чертата ще платите 5 пъти по голям данък от някой който има 15-20 годишна кола. Данъка ви ще надмине 200 лева.
Е това го има само в България.Искаш да купиш по екологична кола а те ти режат главата с данък.
Още по смешно е че да кажем Митсубиши L200 пикап с 99 коня дизелова печка димилник трябва да плати около 20 лева данък защото било товарно.
Следващата простотия....
Собственик на 10 тонен камион плаща някъде около 100 лева данък МПС годишно защото товарните се смятат по друга тарифа.
Е питам аз защо един човек със скромна малка кола ще плаща пъти повече от собственик на камион.Повече замърсява ли?Повече поврежда пътищата ли? Или може би е много по богат?
А най смешното от всичко е че собственик на самолет плаща 40-50- лева данък годишно!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ама тези неща не ги знаете и веднага започвате да се дърлите кой бил на газ и колко по малко замърсявал.Никой не смята че издуханите барутници дори на газ горят масло
05:22 20.09.2013
73 Niko Mirchev
Постоянно се говори за данъци и качване на цените на това и онова, ама заплатите никой не ги гледа! Същевременно защо хората карат стари коли? В поне 80% от случаите не защото им харесват, а защото не могат да си позволят по-нови и ако продължава така в скоро време никакви коли няма да могат да си позволят да карат, ама за това никой не се замисля...!!
06:36 20.09.2013
74 Shmeker
08:30 20.09.2013
75 Бате Цецо
Автомобили без ЕВРО1 - без промяна
Автоммобили с ЕВРО1 и 2 - увеличение със 100 %
Автоммобили с ЕВРО3 и 4 - увеличение с 40 %
Автоммобили с ЕВРО5 и 6 - без промяна
09:53 20.09.2013
76 милен миленев
10:08 20.09.2013
77 Shmeker
Коментиран от #80
11:06 20.09.2013
78 ДАН ДАН
11:11 20.09.2013
79 Симеон Тасев
До коментар #66 от "Ivailo Chankov":
а това кола за ежедневието ли е ?11:19 20.09.2013
80 ДАН ДАН
До коментар #77 от "Shmeker":
тъй е моята кола от лизинг в сф при регистрацията в дс ст. загора се оказа че данъка е +100 лв. аве в зарата сме големи пичове(или шапшали)11:19 20.09.2013
81 Alfist
11:21 20.09.2013
82 Любомир Петров
Критериите за определяна на цената е глупав и неефективен, и не е в полза на суверена както стана модерно да ни наричат политиците. Има толкова държави за пример защо е нужно да се правим на хитри и да измисляме нови модели за данъчно образуване.......
12:06 20.09.2013
83 Бай Иван
12:12 20.09.2013
84 Shmeker
15:48 20.09.2013
85 Рено Меган
Коментиран от #91
19:07 20.09.2013
86 Папур Шпеков
Коментиран от #89
19:13 20.09.2013
87 Спас Маратилов
21:37 20.09.2013
88 Арменският Поп
Първите 5 години данъка е почти 3 пъти по-висок. Защо? Новите коли са по-мръсни, по-опасни, заемат повече място на пътя или пък разрушават пътищата по-бързо? Не, принципа е - купил си си нова кола, значи имаш пари; имаш пари значи можем да те оскубем с повече.
С подобно мислене няма да прокопсаме!
09:44 21.09.2013
89 Shmeker
До коментар #86 от "Папур Шпеков":
Ръси повечко ръжда :D10:04 21.09.2013
90 Radostina Jecheva
10:49 21.09.2013
91 Пилотирам Багер
До коментар #85 от "Рено Меган":
Ще си без промяна, освен ако не въведат облекчения за Евро 3 над 100 к.с.23:41 21.09.2013
92 триста итридесети
Откъде-накъде данъка е на мощност - какво като ми е по-мощен двигателя, какво общо има това с данъка - пречи на някой ли, замърсява повече от стар опел дизел ли /примерно/, този закон е правен - предполагам - около 1950 година, 101 КОНЯ !!! и ГОЛЯМ данък, тогава сигурно бензина е бил без пари, 90% от двигателите са под тая мощност, а сега 90% - над тая мощност.
като цигарите - ами то си е моя работа дали ще пуша и дали не, но да ме "глобяваш" чрез акциза с едно 1000 лв на година - ми те престъпниците не ги глобяват така,
аз предлагам да го премахнат тоя данък, и цената на горивата да е инструмента
Коментиран от #94
16:00 22.09.2013
93 Стефан Богданов
11:33 23.09.2013
94 brake point
До коментар #92 от "триста итридесети":
Не е правен тогава пич,правен е по жан виденово време пак от комунисти.Имаше един член ако колата ти е под 5 години данъка по 2,8.Ако е до 15 години по 1,5.Сега пак ще правят простотии.Над 74кв нямало да признават нито Евро6 нито нищо.Ами по добре направо да си изкъртим катализаторите и да караме щом няма да признават.Тъпи комунисти.13:40 24.09.2013
95 bobi asenova
20:24 27.09.2013
96 Симеон Тасев
18:29 29.09.2013