Почитателите на расовите пистарки обикновено предявяват две основни изисквания към своите любимци на две колела - да бъдат по възможност млади и за предпочитане максимално горещи. В класацията на най-съблазнителните предложения пък със сигурност попада и новата японска гордост Kawasaki ZZ-R 1200. Според специалистите мотоциклетът съчетава в себе си основните достойнства на съвременните двуколесни - неповторима идентичност и силен спортен дух.
ZZ-R отдавна се ползва с доверието на почитателите на самураите
Началото на 90-те на миналия век заварва предшественикът на ZZ-R 1200 - моделът 1100 като един от най-бързите мотоциклети, които “летят” по пътищата през това време. Много малко са конкурентите от тази епоха, които могат да се похвалят с успехите на азиатеца. Прародителят на ZZ-R 1200 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 280 км/ч. От Кawasaki пък уверяват, че новото поколение ZZ-R е надминало “родителя” си по всички възможни показатели, като, разбира се, по стара японска традиция добрите и доказали себе си през времето технически решения се запазват...
Дизайнерският екип, който е работил по изграждането на красивата външност на атлета, определно е проявил достатъчна доза толерантност към почитателите на визията на ZZ-R 1100, но са прибавили и солидно количество нововъведения, за да подчертаят елитарната роля на своя шедьовър. Предницата например е запазила почти старото си излъчване, но футуристичните фарове придават на ZZ-R 1200 много по-агресивен и спортен облик. Задницата на возилото пък е изцяло съобразена с повелите на новото хилядолетие, така че недоволни не би трябвало да има.
При двигателя и динамиката ZZ-R 1200 се нарежда сред най-добрите
При новака конструкторите са излекували най-досадното заболяване на “предшественика”, а именно неговата липса на повратливост и значителна нестабилност на пътя, което при скорост от 280 км/ч не би ви оставило дори теоретичен шанс за оцеляване при загуба на управлението.
ZZ-R обаче е снабден с нова алуминиева рама, която не само без проблеми понася гигантски натоварявания, но и предлага отлична динамика и маневреност на самурая. Телескопичната вилка отпред, както и двураменният амортисьор отзад, изработен от алуминиево-молибденова сплав също се грижат за отстраняването на съществувалите недостатъци.
Иначе четирицилиндровият редови агрегат осигурява повече от прилични забавления. Сърцето на японската хала е с работен обем 1164 кубически сантиметра. Самураят освен това предлага на бъдещите си собственици мощност от 145 конски сили, а максималният въртящ момент е 124 Нм, което значително превишава капацитета на предшественика ZZ-R 1100.
При показателите скорост и ускорение пък не са много онези, които ще се осмелят да премерят сили с азиатската пистарка. От 0 до 100 км/ч ZZ-R 1200 се изстрелва за 2.7 секунди. Максималната скорост пък е направо зашеметяваща. Скуката с японеца настъпва едва при 305 км/ч.
Очакава се цената на ZZ-R 1200 да бъде около 14 500 евро за страните от Европейския съюз, като си начислите митото и акцизът пък може да си направите сметката, с колко ще олекнете, ако решите да подкарате подобен разбеснял се звяр по нашенските пътища...
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Без име
11:18 15.02.2010
2 MUGEN SEIKI
13:48 24.07.2010
3 ViruZ
18:10 28.11.2010