Най-опасната категория хора са уличните бойци. Обикновено това са напомпани в мускулите момчета, които издържат много на всякакво юркане и не се отказват докато не постигнат целта си. Ако сте прекалено далеч от подобни адреналинови изживявания, то тогава навярно няма да се зарадвате и на симпатягата, с който ви предстои да се запознаете този път. Той е само на две колела, но по дух е истински бунтар на пътя, рядко се прекланя пред някого и не се предава, докато не достигне желаната цел. Определено може да се каже, че това е само малка част от преимуществата във визитната картичка на японския street fighter Kawasaki ZZ-R.
В продължение на дванадесет години побратимът му ZZ-R 1100 громеше противниците си с безпощадна ярост, но май вече му е време да излезе в заслужена пенсия. Погледът на почитателите на двуколесни адреналинки вече е съсредоточен в родения през началото на тази година наследник ZZ-R 1200. Какви възможности предлага той пък е редно да се убедите сами.
Големите разстояния и високите скорости са страстта на атлета
Японците отдавна са доказали възможността си да обединяват в излъчването на един мотоциклет машина, която едновременно няма да ви докара болки в гърба и кръста при голям пробег, а и ще ви накара да изпитате удоволствието от високите скорости.
Самураят е въоръжен с четирицилиндров, четиритактов редови двигател. Конструкторите са програмирали сърцето му да бъде с обем 1164 куб.см., на които можете да разчитате по всяко време. Агрегатът е с водно охлаждане и мобилизира при необходимост (опитът показва, че често се налага) 152 конски сили при 9800 об./мин. С подобна мощност не могат да се похвалят дори повечето от по-големите “батковци” на четири колела... Максималният въртящ момент също говори за неповторими изживявания на пътя - 124 Нм при 8200 об./мин. Разпределителните валове са два, горно разположени и задвижвани от верига. И за да бъде прецизността пълна, японците са предвидили в оборудването глезотии като електрически стартер и нерегулируем катализатор. За доброто поведение на чаровника се грижи също така надежният многодисков хидравличен съединител. Скоростната кутия е механична с шест степени. При превключване последните реагират убедително и преминаването става плавно, без неприятните насичания и придърпвания, познати от други “шампиони”.
Конструкцията гарантира стабилност
Рамката е изработена изцяло от алуминиеви профили, което осигурява ниско тегло на атлета, висока маневреност и значителна стабилност. Телескопичната вилка отпред допълва успехите на японските конструктори, като при тестовете показва, че изборът им е бил правилен. При максимална скорост от 290 км/ч всеки човек, който не е на прага на самоубийството би попитал и за спирачната система. Brembo-спирачките си вършат работата с прецизна точност, така че и спирането не би следвало да ви кахъри. Отпред са монтирани два спирачни диска, а отзад той е само един. Спирачните апарати са съответно с четири и два цилиндъра.
Изборът на гуми отнема време и в крайна сметка като най-подходящи се налагат 120/70 ZR 17 отпред и 180/55 ZR 17 отзад. Теглото на двуколесното е едва 205 кг, което предвид на мощността на двигателя му ви подсказва, че винаги трябва да имате едно на ум, подавайки газ. В противен случай рискувате да проверите колко лоста има в човешкото тяло и колко от тях са чупливи...
В крайна сметка, ако винаги са ви привличали возила като това, рискувайте и си направете малък подарък. Не забравяйте обаче, че при капитализма подаръци не се правят, така че преди да отидете в магазина за покупка си пригответе 11 995 евро. Толкова би трябвало да ви стигнат, за да се сдобиете с новия покорител на Kawasaki.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА