Новият Cayenne дебютира със силно дигитализиран дисплей и концепция за контрол, нова технология за шасито и иновативни високотехнологични характеристики. „Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne. Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация на шофиране, система за качеството на въздуха филт-рира замърсителите на въздуха в купето и – за пръв път в Cayenne, пасажерът на предната седалка разполага със собствен дисплей за информация и разв-лечение – за видео стрийминг по време на пътуване например. С обстойно надграден дизайн и гама от по-мощни двигатели Cayenne подчертава заявката си за най-спортен автомобил в своя сегмент.
Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche
Porsche са интегрирали напълно обновен дисплей и концепция за контрол в новия Cayenne. Новото изживяване, въведено за първи път при Porsche Taycan, е съсредоточено по оста на водача и оптимизира действията. Често използваните от водача функции са разположени направо върху или в непос-редствена близост до волана. Например лостът, разположен отляво зад вола-на, вече има допълнителни функции за управление на подпомагащите системи за шофиране. Селекторът на автоматичната трансмисия в новия Cayenne вече е на таблото. Това освобождава място на новата централна конзола за отделе-ния за вещи и голям контролер на климатика с черен панел с елегантен дизайн. Големи, лесно достъпни контроли, съчетани с механични превключватели на климатика и тактилен контролер за силата на звука, осигуряват оптимална ра-бота и изискан външен вид. Ключова характеристика на новото изживяване за водача на Porsche е правилният баланс между цифровите и аналоговите еле-менти.
За първи път обновеният кокпит на Cayenne включва напълно дигитален 12,6-инчов инструментален клъстер с т.нар. извит и свободно стоящ дизайн и раз-нообразни опции за дисплея. Оптимизиран head-up дисплей е наличен като опция. Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на системата за управле-ние на комуникацията Porsche Communication Management (PCM) се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички свързани с автомо-била функции. Осигурени са и нативни приложения като Spotify® и Apple Music®, за да се оптимизира свързаността в новия Cayenne. За първи път е на-личен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажера. Това обогатява неговото изживяване на пътя чрез извеждане на данни за производителността, осигуря-ване на отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и, в зависимост от пазара, предоставя опция за видео стрийминг по време на пътуване. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.
Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология
Новият Cayenne е с особено изразителен външен вид. Нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и предни фарове с технологично излъчване подчертават широчината на автомобила. Триизмерни задни светлини, изчис-тени долни повърхности и нова задна престилка с интегрирана стойка за ре-гистрационния номер определят задната част на новия Cayenne. Разширена палитра с три нови цвята, олекотени спортни пакети, спестяващи 33 килограма за Cayenne Coupé, и нова пълна гама с 20-, 21- и 22-инчови джанти позволява индивидуална и динамична конфигурация на автомобила.
Матричните LED предни фарове вече са стандартно оборудване за новия мо-дел, а матричните LED предни фарове с висока резолюция са нова опционална характеристика. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар инова-тивната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъ-ча на дългите светлини за тях с точност до пиксел, за да не ги заслепява. Яр-костта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от си-туацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават бе-зопасността и комфорта на пътя.
Porsche са въвели и система за качеството на въздуха в новия Cayenne. По стандарт автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да от-чита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въз-духа. Опционално сензор отчита нивото на фини прахови частици и го прекар-ва през филтъра за фин прах няколко пъти, ако е необходимо. Освен това йо-низаторът премахва много микроби и замърсители във въздуха, което е особе-но полезно за страдащите от алергии.
Клиентите могат допълнително да използват широка гама от нови и оптимизи-рани системи в помощ на водача. Те включват активния ограничител на ско-ростта и асистента при отклоняване, асистента за завиване и подобрената сис-тема Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Това означава, че новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуа-ции, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.
Повишен комфорт на возене и производителност
Porsche сега оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини, включително системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оп-тимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при дина-мично завиване и поддържането при накланяне на каросерията. Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въз-душно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология. Това подобрява изживя-ването чрез усещане за меко окачване, стабилизира автомобила и опростява управлението на пътя и извън него – в сравнение както със стандартното окач-ване, така и с предходния модел. В същото време адаптивното въздушно окач-ване повишава прецизността и производителността на пътя и намалява дви-женията на каросерията при динамични ситуации на шофиране. Окачването осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.
Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра
В Европа новият Cayenne дебютира с три различни версии на двигателя. Съ-ществено подобрен 4-литров битурбо двигател V8, разработен от Porsche, за-меня предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм – с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както SUV, така и SUV Coupé до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът гене-рира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпре-ди.
Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволто-вата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW сега съкра-щава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефек-тивността на автомобила.
Извън ЕС Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Пред-лага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и ино-вации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо дви-гател V8 на Turbo GT е увеличена с 14 kW (19 к.с.) до 485 kW (659 к.с.). Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.
Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро
Стандартното оборудване на Cayenne е значително разширено и включва Matrix LED предни фарове, системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management, 20-инчови джанти, преден и заден асистент за паркиране, включително камера за заден ход, и подложка за смартфон с индукционно зареждане до 15 вата. В Германия Porsche предлага новия Cayenne на цени, започващи от 92 820 евро (Coupé от 97 080 евро) с ДДС и специфично за страната оборудване. Цената на Cayenne E-Hybrid за-почва от 107 160 евро (Coupé от 110 280 евро), а на Cayenne S – от 111 420 евро (Coupé от 116 940 евро). Новите модели вече са налични за поръчка, като доставките за Европа ще започнат през месец юли 2023 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Люсид
Коментиран от #4
10:58 18.04.2023
2 Отличен
11:00 18.04.2023
3 Двг умре
11:07 18.04.2023
4 Джим Крамер
До коментар #1 от "Люсид":
Затова ли никой не купува Люсид!? Произвели са повече от колкото имат поръчки.Какво стана с премиерата на СУВ-а? Нямат пари за него. Саудитите спряха да инвестират в тази пробита каца.
Сряда Тесла ще повлече целият сектор надолу!
сел сел сел!
Коментиран от #5
11:09 18.04.2023
5 Смех 😆🤡🤣
До коментар #4 от "Джим Крамер":
Е те и тапатсите са повече от умните какво да се гордеем ли ства11:26 18.04.2023
6 гост
разв-лечение, непос-редствена, непос-редствена, вола-на, вола-на, ра-бота, еле-менти
И това е само в първите два абзаца.
11:45 18.04.2023
7 Съдията Дред
13:48 18.04.2023
8 Цеко Рейла
23:33 18.04.2023