Last news in Fakti

2 Ноември, 2002 00:00 1 277 1

Лъвска атака

  • peugeot-
  • peugeot 905

През 1985 и 1986 година настъпва златната ера на Peugeot, които под мъдрото ръководство на Жан Тод за две години не спират да покоряват всички организирани рали-шампионати. Това е времето, във което по всичко личи, че галите са безпорен фаворит и няма нещо или някой, който да може да ги спре. И понеже всеки успех води до формирането на желание за нов, французите решават в началото на 90-те години да покорят нови върхове, като намерението им е да демонстрират мускули и възможности за победа в прословутата 24-часова надпревара на Льо Ман.

Боецът на южняците носи кодовото название 905

Може би за всеки почитател на скоростни спортни автомобили би било изключително щастие да се срещне отблизо с френската гордост на 90-те, с която галите печелят две състезания през 1992 и 1993 година.

Когато се заемат с разработката на четириколесното френските конструктори се налага да се съобразят с доста изисквания. От една страна стои повелята на фирменото ръководство за създаването на уникален спортен атлет, който безкомпромисно да громи противниците, а от друга инженерите трябва да се съобразят с новия тогава правилник на Льо Ман за ограничение в работния обем на участващите автомобили. Обемът на сърцата на състезателите не бива да превишава 3500 кубически сантиметра.

След близо година усилия и доста ядове създателите на 905 все пак успяват да намерят пътя, който да ги изведе до върха. Младият спор­тист е дарен от конструкторите с изключително авангардна външност, като освен това разполага и с двигател, който крие неподозирани възможности. Peugeot 905 Le Mans е със средно разположен V-образен агрегат. Десетцилиндровото чудовище мобилизира действието на 670 необуздани южняшки кончета, което определено се отразява благотворно на показателите ускорение и максимална скорост. Френският лъв атакува от 0 до 100 км/ч за нищожните 3.1 секунди, като усещането по това време е съпоставимо с това при отделянето на свръхзвуков изтребител от пистата. Максималната скорост пък би накарала всеки любител на адреналиновите изживявания на пътя да избере 905 Le Mans за свой идол. Французинът отказва да се предаде, докато не достигне предела на възможностите си - 410 км/ч. Возилото е оборудвано и с шестстепенна механична скоростна кутия със спортен режим на превключване на скоростите. Окачването е независимо, а спирачките отпред и отзад са дискови, вентилирани.

При дизайнът конструкторите залагат на чистия спорт

Отвън четириколесното е изчистено от всички излишни детайли, като целта е да се постигне максимално нисък коефициент на въздушно съпротивление. Каросерията пък е изработена от въглеродни нишки. Зад нестандартната и определено очарователна външност обаче се крие интериор, който би могъл да съперничи на ЗАЗ, на който му предстои основен ремонт. Единственото, което можете да откриете вътре (всъщност нормално за спортен автомобил от подобен клас) е седалка, волан и торба с кабели, които са в състояние да докарат до ръба на нервна криза дори опитен чичко инженер по електротехника. За сметка на това пък цената на четириколесното към момента е около 450 000 евро...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 lud

    2 0 Отговор
    само пежо !