20 Март, 2024 10:34 3 050 6

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y

  • peugeot-
  • 5008-
  • e-5008

Новият електрически кросоувър на Peugeot има едно важно предимство пред електрическия автомобил на Tesla

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y - 1

Новият Peugeot e-5008 се оказа по-практичен от Tesla Model Y. На европейския пазар електрическият кросоувър e-5008 ще се предлага стандартно с триредов интериор, с какъвто най-близкият му конкурент Tesla Model Y не може да се похвали. На европейците ще се предлага избор на модификация с един електромотор и задвижване на предните колела и с два електромотора, и задвижване на всички колела. Алтернатива на електрическата кола ще бъде хибридният 5008 с 1.2-литров двигател с вътрешно горене и електрически мотор - тази версия ще бъде налична още в началото на продажбите.

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y

Моделът с индекс 5008 е в експлоатация от 2009 г., като първоначално не е кросоувър, а миниван. Моделът се трансформира в триредов SUV едва през 2016 г., след което претърпя актуализации през 2020 г. и 2022 г., а сега най-накрая смени поколенията. Peugeot e-5008 е запазил седемместното си оформление, което го отличава благоприятно от Tesla Model Y, който не е достъпен за европейците в такава версия. Освен това е по-голям от e-3008, с който споделя платформата STLA Medium.

5008 има удължено междуосие: разстоянието между осите е 2.9 метра срещу 2,74 метра за "младшия" 3008. Обемът на багажника с отворен трети ред седалки е само 259 литра, което е по-малко от това на MINI Cooper, но ако третият ред се сгъне, багажникът ще се увеличи до 748 литра - повече от този на 3008 (520 литра).

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y

Интериорът на e-5008 е абсолютно същият като този на скъпите версии на e-3008. Има i-Cockpit с 21-инчов леко извит дисплей, който се издига над предния панел, чиято лява половина е запазена за приборни индикатори, а дясната половина за управление на мултимедийната система. В центъра са персонализирани бутони за бърз достъп i-Toggles, те са общо 10. Воланът е срязан отгоре и отдолу, с чувствителни на допир контроли, разположени върху него. Кросоувърът ще има и GT версия, чиито разлики се свеждат до по-спортен интериорен дизайн, 20-цолови джанти и наличието на адаптивен круиз контрол.

Най-достъпната модификация на Peugeot e-5008 е с един електродвигател с мощност 214 конски сили на предната ос и батерия с капацитет 73 киловатчаса, осигуряващи до 500 километра пробег. Обявена е и по-мощна версия с предно задвижване с електрически мотор с мощност 231 конски сили и 98-киловатова батерия - такъв електрически автомобил може да измине до 660 километра с едно зареждане. Топ версията се нарича Electric 320: този e-5008 има задвижване на всички колела и два електрически мотора със системна мощност от 320 конски сили и капацитет на батерията от 98 киловатчаса. Запасът на мощността е 500 километра.

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y

Що се отнася до модификацията с инсталация "мек хибрид", този 5008 е оборудван с 1.2-литров двигател Pure Tech с турбокомпресор с мощност 136 конски сили и "робот" с вграден електрически мотор. По-късно на пазара ще излезе и plug-in хибрид с двигател с вътрешно горене със 125 конски сили и електрически мотор със 150 конски сили, но това няма да стане преди 2025 г.

Цените за Европа и България все още не са обявени, но според предварителните оценки във Великобритания за Peugeot 5008 ще поискат най-малко 40 хиляди лири стерлинги, а E-5008 ще струва около 50 хиляди. За сравнение: Tesla Model Y на британския пазар струва от 45 хиляди лири стерлинги. Стартът на продажбите е насрочен за есента.

Новият Peugeot e-5008 ще предизвика Tesla Model Y


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    11 8 Отговор
    Много е красиво! Въобще няма сравнение с онзи дръгел тесла.
    Кой ви излъга че теслата е премиум марка? Ако определящото за премиум е цената, то и Дачия могат да пуснат нещо с цена 100+ хил.лв.и става премиум веднага.
  • 2 Пич

    8 8 Отговор
    Маани бегай , бегай маани !!! Предизвикателство , между два боклука !!!
  • 3 някойситам

    9 11 Отговор
    Френска измишлетина, с предно и 1.2 литра сокоизстисквачка щяла да се бие с тесла... незнам какво на последък се случва с френските коли, някога не беше срамно да купиш френска кола на 50% от цената на нормален автомобил, а сега хем са по-скъпи от някои немнски и японски автомобили от същия клас, хем са същите тенекии за еднократна употреба.

    Коментиран от #5

  • 4 Баш Батка

    2 9 Отговор
    Мани ще му падне носача ако направиш обратен завой. Френските курници не знам, кой ги е разрешил.
  • 5 някойситук

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "някойситам":

    Спокойно, без много шум ПСА върнаха 1,5 HDi, ще пуснат пак и 2,0. След като VW върнаха 2,0 дизелак, Шкода, Мерцедес и БМВ също.
  • 6 БайБоцимир

    3 1 Отговор
    Само таблото може да е предимство, предполагам . Поне не е някакъв таблет и да липсват всякакви физически бутони. Ще се види и какъв ще бъде комфорта, обезшумяване, озвучителна система... Ако наистина има и пробвг 500 км ще е добре. Но всичко е догадки.