4 Март, 2024 13:00 6 370 56

Renault сменя стратегията: ДВГ ще е актуален и през следващото десетилетие

  • renault-
  • двг-
  • двигател

Компанията вярва в бъдещето на бензиновите и дизеловите коли

Renault сменя стратегията: ДВГ ще е актуален и през следващото десетилетие - 1

Стратегията на Renault за следващото десетилетие включва запазване на двигателите с вътрешно горене в гамата от автомобили, както и въвеждането на електрически превозни средства. Този подход има за цел да позволи на Renault да остане гъвкаво в отговор на пазарните тенденции, особено като се има предвид по-бавното от очакваното внедряване на електромобилите. Докато други автомобилни производители правят изявления за своите амбиции в областта на електрическите превозни средства, Renault заема по-предпазлива позиция.

Въпреки че главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео по-рано намекна за потенциален преход към изцяло електрическа европейска гама до 2030 г., той също така подчерта, че графикът ще зависи от преобладаващите пазарни условия. Въпреки това Renault предвижда, че коняенционалните и хибридните автомобили ще продължат да играят значителна роля, като до 2040 г. ще съставляват до 40% от пазара.

Сега Камболиев доразви подхода на Renault, като посочи, че компанията ще предлага както електрически автомобили, така и автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) с хибридна технология във всеки сегмент. Това означава, че модели като Renault 5 EV ще съжителстват с аналози с ДВГ като Clio, заемайки сходни позиции в съответните пазарни сегменти.

Междувременно Renault не е единственият автомобилен производител, който коригира своите продуктови прогнози. Съвсем наскоро Mercedes Benz преразгледа своята по-ранна прогноза за постигане на 100 % продажби на електрически автомобили до 2030 г. Вместо това компанията се фокусира върху продължаващото развитие на технологиите за ДВГ и хибридните технологии и през следващото десетилетие. Тази промяна отразява прагматично признаване на променящия се автомобилен пейзаж и предпочитанията на потребителите, като гарантира, че както традиционните, така и електрическите задвижвания остават възможности за потребителите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа шегаджия 🃏

    22 12 Отговор
    Аз казвам Не❗ на ДВГ, да на БДЖ🚈🚃🚊🚉🚂

    Коментиран от #10

  • 2 ,у,уеиш

    22 5 Отговор
    Хаха......всички ще си дойдете у дома. Може и парните двигатели да върнете.
  • 3 Факт

    15 32 Отговор
    В бъдещето на дизела никой не вярва

    Коментиран от #4, #5

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    43 7 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Мъск обеща до края на 2017г да пусне на пазара камионите си на ток❗
    Колко камиона на ток си купиха от Мъск вярващите в бъдещето ❓❗

    Коментиран от #42

  • 5 Само

    23 9 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    VAG. Те ще продължат да произвеждат дизелови двигатели, дори когато вече никой не произвежда дизелово гориво.
  • 6 Параной Патологин

    26 6 Отговор
    Биполярно разстройство. Всички автомобилни производители. Пускаме тока ,спираме тока. И кво са? Нали нефта бил руски. Батериите на кой са?
  • 7 ще вярва я

    15 12 Отговор
    Не съм фен на електричките, ама и на измамниците не съм. Рено сигурно не знае колко много пари направи от измисления, ненужно сложен комън-рейл. Близо 20г балъците плащаха повече пари за дизелови двигатели, че и по-скъпа нафта. Как после автомобилните производители да не точат лиги по ДВГ - то си им е златната кокошка, от продажба на части се печели най-много.

    Коментиран от #11

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Лудиев

    43 8 Отговор
    Батерийната простотия ще продължи още максимум 4-5 години. На всички разумни хора е ясно, че нито е евтино, нито е зелено. Дори напротив - по-вредно от обикновените двг-та. Чакаме само еврократуните да си оправдаят рушветите от новото лоби и лека-полека истерията отива към своя край.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Лудиев

    22 8 Отговор

    До коментар #7 от "ще вярва я":

    Точно комън рейлът е за предпочитане пред помпа-дюза. А най-верният двигател е простият дизел без турбо. Забравихте ли защо дизелът дръпна? Дръпна, защото беше екологична алтернатива на бензина. И действително по СО2 показатели е много по-напред. После дизелът го анатемосаха и отново бензинът отпред. Разбира се с батерии. Или пък изцяло на батерии. Оказа се обаче, че въглеродната среда в тролеите е много по-сериозна, отколкото при обикновените двигатели. Да не говорим колко хиляди парка по цялата земя са задръстени с неутилизирани електрички. Когато горят, горят както трябва: докрай без опцията да го изгасиш. Токът се добива неекологично, особено в африкански държави, като България. Електричката има смисъл единствено и само в Исландия, където 97% от енергията е от геотермални източници - от нищото демек.

    Коментиран от #14

  • 12 КОЛЮ КУРОДРЪВЧЕВ

    11 2 Отговор
    ФИАТ ДЕФЧОКИ МОИ ЗАБУЛЕНИ С ЗЪЪБРЪТКИ Е ИЗМИСЛИЛ КАМАН РОЙЛА И ГО ПРОДАВАТ НА БОШ А ТЕ НА МЕРЦЕДЕС /МАГАРЦИДЕССС/!!!!!?????
  • 13 Смех

    29 5 Отговор
    В блока сме 6 входа по 23 апартамента в сухата река. Демек 138 електрички, ако са по една на апартамент. Най слабото зарядно е 7 киловата . А да, в квартала има още 40 такива блокчета. Интересно колко е необходимата мощност за София. Колкото АЕЦ Белене примерно.

    Коментиран от #15, #20, #31

  • 14 Факт

    4 35 Отговор

    До коментар #11 от "Лудиев":

    Да приказваш през 2024 за дизел говори за сериозни психични увреждания.

    Коментиран от #18, #25

  • 15 Факт

    13 12 Отговор

    До коментар #13 от "Смех":

    Че кой ти каза че трябвя да имаш кола например

    Коментиран от #16

  • 16 Смех

    24 5 Отговор

    До коментар #15 от "Факт":

    Аз кола и сега имам, ама трябвало всичко да стане на ток, а това няма как да стане, щото няма да има достатъчно ток. И те така

    Коментиран от #17

  • 17 Факт

    6 20 Отговор

    До коментар #16 от "Смех":

    Нямало да има фостатъчно ток тая глопост сега ли я измисли.А през каменната ера имало ли е достатъчно камъни

    Коментиран от #19

  • 18 Хмм

    25 6 Отговор

    До коментар #14 от "Факт":

    Дизела е с най високо кпд. Питах тия дето карат камиони. Колко жп трасета са електрифицирани в Северна Америка, почти николко. Всичко е на дизелов локомотив, който на практика е първия хибрид.
  • 19 Смех

    23 2 Отговор

    До коментар #17 от "Факт":

    Сметни на 2 милиона автомобили, колко е необходимата мощност за зареждане. Елементарна математика е, не е глупост

    Коментиран от #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Смех

    19 3 Отговор

    До коментар #20 от "Гинко Билоба пи ли":

    Всички се прибират довечера в блока и трябва да си заредят колите , 138 на брой. Дай пример как да стане. Не ми вади идеални условия. И електрокара не харчи само 7 киловата на ден, за да дозареждаш 1 час.

    Коментиран от #24

  • 22 Вярно елементарно

    3 10 Отговор

    До коментар #19 от "Смех":

    Хайде да видим дали ти можеш да сметнеш колко мощност е необходима? Но преди математиката трябва да се запознаеш с физиката, за да разбереш дали трябва да смяташ за мощност или за енергия? Колко енергия е необходима за месец, на колко пъти можеш да я заредиш според капацитета на батерията и колко време с каква мощност. Примерно за 9-те часа работен ден с каква мощност трябва да зареждаш за да заредиш дневния пробег?

    Имаш ли тези елементарни познания по математика за които говориш или ти е сложно и чакаш някой по елементарен да ти сметне на готово?

    Коментиран от #23

  • 23 Смех

    19 1 Отговор

    До коментар #22 от "Вярно елементарно":

    Елементарна математика, утре спри всички автомобили в София и качи всички на градския транспорт. Дали ще се получи. Е това ще стане и с електричките.

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Елементарен математик

    2 17 Отговор

    До коментар #21 от "Смех":

    Очевидно е че ако няма да се ползват денонощно, а само през половината денонощие, Ще са необходими два пъти повече зарядни - Прибира се Пешо довечера в 18:00, закача електричката да се зарежда, а на сутринта е напълнил батерията с 84 киловатчаса, които са достатъчни за 500 км. Същото се повтаря на 19 март след 15 дни, когато е изминал тези 500 км.

    Така всяка вечер зарежда някой друг, а събота и неделя зареждат и през деня или до зареждат. Но защо да зареждат на скъпа нощна тарифа, като евтиният ток вече е през деня и могат да зареждат на работното място? На бързи зарядни няма ли да заредят някой път?

    Сега тези 138 човека къде зареждат бензин пред блока?

    Коментиран от #29

  • 25 Лудиев

    18 3 Отговор

    До коментар #14 от "Факт":

    Много искам да те видя как се качваш на батериен самолет :-))) Качиш ли се, ясно е кой е с психични увреждания. Два пъти в месеца съм в Норвегия и ми дават електрически автомобил. Най-голямата лъжа след тази за войната в Украйна. Но да тръгна тук да те убеждавам в очевидни неща, за които нямаш нито очи, нито мозък - време загубено. Особено в официален почивен ден.

    Коментиран от #28

  • 26 Нищо не разбрах

    2 10 Отговор

    До коментар #23 от "Смех":

    "Елементарна математика, утре спри всички автомобили в София и качи всички на градския транспорт. Дали ще се получи. Е това ще стане и с електричките."


    Не видях условията за задачата? Къде са цифрите?

    Днес има 10 000 електромобила и 1800 зарядни за тях. Както виждаш зарядните и изпреварват електромобилите и така ще бъде и за в бъдеще. Вече ти сметнах, че на теория 6 зарядни станции за 6 000 лв могат да зареждат 138 автомобила за 14 милиона лв.

    Все още ли смяташ че зарядната инфраструктура е проблем, а не цената на електромобилите?

    Коментиран от #50

  • 27 За утре ли питаш?

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Смех":

    На работното място на всеки 10 електромобила зад над милион по днешни цени ще е необходима само една зарядна станция за 1 000 лв която да ги зарежда. Смяташ ли че на работодателя ще му е проблем да отдели 1000 лв, но на работниците няма да е проблем да отделят милион за автомобили?

    Това кога си го представяш да се случи? До края на годината или по-скоро? Че гледам питаш за утре, а останалите очакват това да се случи след 20-30 години постепенно.
  • 28 Факт

    3 7 Отговор

    До коментар #25 от "Лудиев":

    Е съа сигуеност не се качвам на дизелов

    Коментиран от #33

  • 29 Лудиев

    20 2 Отговор

    До коментар #24 от "Елементарен математик":

    Те не зареждат бензин пред блока. Отиват на бензиностанция и си пълнят колата догоре за 3 минути. А както са свикнали тук за по 20 лева - даже и по-бързо от 30 секунди. Електричката е удобна, ако имаш гараж или двор, в който без проблеми да се разположиш и да си заредиш легена за през нощта. И после да караш в рамките на града, вместо да доказваш какво е общото между батерийните автомобили и диарията. А токът откъде идва? Екологичен ли е в нашия случай? Какво става с утилизацията? Защо не гаснат, когато се запалят, а те горят доста често? Както вече написах, модата ще е още 4-5 години максимум.

    Коментиран от #32

  • 30 Усул

    15 1 Отговор
    Неблагодарници , ваксини не щете , електрички не щете е ние от какво ще живеем бе ,
    Аз акушер повече не иска.
  • 31 Факт

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "Смех":

    А ми на ден Козлодуй в сегашният му вид може да зарежда по 455млн Тесла модел ес.Сметай за кво говорим и за блокЪТ ти

    Коментиран от #47

  • 32 Да изчезнеш за 60 секунди

    2 15 Отговор

    До коментар #29 от "Лудиев":

    За 30 секунди можеш да сипеш ток и да си тръгнеш, но не можеш да сипеш бензин и да си тръгнеш за 30 секунди, защото дори да сипеш половин литър за левчето което са ти дали вашите, ще трябва да отидеш да го занесеш на касата и да си изчакаш реда да платиш. Ето ти 5 минути.

    За 20 лв както си признаваш че е обикновено правиш, сипваш 6 литра и след по-малко от 100 км пак си на колонката за 5 минути.

    На 250 kW, за 5 минути ще сипеш 20 киловатчаса, с които ще минеш над 100 км, но ще ти струват 16 лв. Но това става само на дълъг път. Защо ти трябва да си губиш цели 5 минути, след като можеш Да изгубиш само 10 секунди. 5 секунди сутринта като паркираш и пет секунди вечерта като тръгваш от работа. За тези 10 секунди зареждаш 60 киловатчаса за около 400 км градско за 20 лв без да си губиш времето да ходиш където и да било и да чакаш по опашки. Зареждаш от фотоволтаиците върху паркинга, да не товариш мрежата и собственикът на паркинга да печели.

    Коментиран от #35

  • 33 Керосин

    10 2 Отговор

    До коментар #28 от "Факт":

    Дали не се возиш на дизелов самолет? Я, провери какво точно е "керосинът".

    Коментиран от #34

  • 34 Факт

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Керосин":

    А двигателя какъв е самолета изгаря всичко.Чакай да те потам счоред тебе мазута дизел ли е гледам че ги разбираш нещата

    Коментиран от #36

  • 35 Къпан пор

    10 1 Отговор

    До коментар #32 от "Да изчезнеш за 60 секунди":

    Пожелавам ти успех с този начин на зареждане на дълъг път.Вземи си повече суха храна и спален чувал.

    Коментиран от #38, #39

  • 36 Баце

    11 0 Отговор

    До коментар #34 от "Факт":

    Глей сега, работил съм в промишлеността на времето. Във всеки цех по заводите имаше електрокари, даже и във вредните производства. После дойде демокрацията и полека лека всичко мина на газкари и голями дизелови мотокари. Демек електрокара е по скъп, а както се знае частника ползва най евтиното и за това не ги ползва. Та така със сметките.

    Коментиран от #37

  • 37 Факт

    2 10 Отговор

    До коментар #36 от "Баце":

    Ти га си работил технологиите са били други сега електриците са евтини.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Всичко за 300 секунди

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "Къпан пор":

    "На 250 kW, за 5 минути ще сипеш 20 киловатчаса, с които ще минеш над 100 км, но ще ти струват 16 лв. "

    Това ли имаш предвид? Като те гледам как ядеш и се наспиваш само за 5 минути които са 300 секунди, не ми се мисли други работи за колко време свършваш.

    А дълъг път и България са оксиморони. Почти няма маршрут на който е от точка до точка да не можеш да стигнеш с едно зареждане.

    Коментиран от #41

  • 40 Смех

    3 9 Отговор
    Да чакаш дизела да се върне е като да чакаш мъртвец да възкръстне
  • 41 Добружанец

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "Всичко за 300 секунди":

    От Дуранкулак до Петрич(родата на жената е от там) са 720 км,с едно зареждане отиване и връщане не можеш да стигнеш.

    Коментиран от #46

  • 42 Корти

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти него не го мисли, чиляка си продава по 2 милиона електромобила на година и му дреме на шмайзера.
  • 43 Мхм

    0 12 Отговор
    Успех на Рено да продават прашки в 21 век. Саждите не прощават - кой не е спал в заключен гараж, той не знае.

  • 44 Про100Киро

    4 1 Отговор
    ... арье бьегайти на Съньи биййч .. да зарйеждати от зельони пьерки, за зельони хартии ..до кът сье не ококоритье
  • 45 Автомонтьор

    11 1 Отговор
    Полека лека си сядат на задн.ците... Едно време електрокарите за нищо не ги брояхме - караха с тях багажите по гари и складове! Истинските коли са си с истински двигатели с вътрешно горене. Ел.колата е като диарията - тръгваш, ама не си сигурен дали ще стигнеш! И да не би тролея да ви кефи повече от една дори нелуксозна, но истинска кола!? Ала бала са и теориите, че електричките не замърсявали природата.... Ами акумулаторите им докато се произведат, какво замърсяване се получава, а? На всичкото отгоре, скъпи и тежки!!!
  • 46 Контакт

    2 8 Отговор

    До коментар #41 от "Добружанец":

    Родата контакти няма ли? Първите 400-500 км са ти заредени на нощна. След това за 700 км не спирате ли поне веднъж два пъти? През това време автомобилът е зареди и ще ви чака, защото зарежда по-бързо от почивката ви. Има поне 100 зарядни по пътя.

    Коментиран от #48

  • 47 ...

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Факт":

    да клоун, зарежда по 500 даже, само тва прави също нали знаеш? Айде хаповете че нещо си ги пропуснал

    Коментиран от #54

  • 48 Имат, нямат

    9 1 Отговор

    До коментар #46 от "Контакт":

    Мите, сигурно ще се изненадаш, но много хора, а вероятно дори "болшинството хора", не си планират пътуванията покрай нуждите и предпочитанията на колата. Така както не си планираме пробиването на дупки спрямо това дали бормашината е на кеф или не.

    На теория може и да има не 100, а 1000 зарядни и контакти по пътя, но на практика дори и тесладжиите постоянно са втренчени в процентите заряд и оставащите километри до следващото зарядно. Върху това се добавят и вечните въпроси, "А ще работи ли зарядното? Ще има ли свободен контакт?".

    И другото, което често се пропуска - дори и като пристигнеш там, където си тръгнал, пак трябва да го мислиш зареждането и колата да стои закачена. Благинките от типа, "Дай да отскочим до едикъдеси" също стават проблематични и пак трябва ти да се съобразяваш с колата, вместо тя с теб. В някое утопично бъдеще с безброй зарядни, висящи от небето може и да не е така, но в момента е така дори в "Западна Европа".

    Коментиран от #49

  • 49 Приказки под шипковия храст

    3 7 Отговор

    До коментар #48 от "Имат, нямат":

    За кой век пишеш? Повечето притежатели на Тесла "започваме да се оглеждаме" за зарядни когато заряда на батерията доближи 10% и предварително проверяваме коя станция работи и колко свободни колонки има още преди да сме стигнали.

    Ако нещо не ни кефи, продължаваме към следващата, защото 10% са адски много заряд, който стига да минеш през още 5 до 10 зарядни станции по пътя.

    Навсякъде където някога е имало опашки, вече са изградени хъбове с по 7-8 зарядни.

    От няколко дни зарядните на финес и eldrive вече ми излизат и на екрана на Теслата. Доколкото знам са единствените зарядни различни от Тесла, които излизат в приложението. Смятай колко напред е българската зарядна инфраструктура в сравнение с европейската. Всичко се променя не с дни, а с часове. Спрете да редите опорките от преди години.

    Коментиран от #51

  • 50 Карай по наедро

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Нищо не разбрах":

    колега. Нека го пресметнем: Един среден европейски автомобил има среден годишен пробег от 15 000км. При 20кВтч/км това са 3000кВтч енергия за година. У нас има 3млн автомобила и става 3000.3 000 000 = 9млрд кВтч. = 9ТВтч. Един от козлодуйските реактори произвежда по 8ТВтч годишно, енергийната система в страната - около 40ТВтч. така, че ток ще има, още повече електрификацията няма да стане изведнъж.
  • 51 Теория

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Приказки под шипковия храст":

    Зареждането при теб звучи като приказка. Сигурно си някакъв гений, а всички други са "герои на Достоевски".

    Като оставим настрана факта, че трябва да я търсиш с карта зареждачката, т.е. не си пътуваш по пътя, а блуждаеш наоколо, това с проверката дали работи и има свободнои места първо е към момента, и второ почти сигурно разчита на клиентите да актуализират информацията. Фирмите за зареждане общо взето нямат данни в реално време, а комуникация между тях пък съвсем няма. Засега може и да работи в България, защото сте 2 файтона хората с електрички по пътищата (нали болшинството си зареждате вкъщи). И в ЮК бяха така, но сега всеки втри опит за зареждане на обществена зарежачка е неуспешен.

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Ти сериозен ли си

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Теория":

    Даже бюджетните giga charger, който напълно безплатно инсталират зарядни станции по панелните блокове към електромерите на собствениците на електромобили срещу 10 лв на месец абонамент имат информацията в реално време кой колко зарежда и кога му свършва сесията.

    5 минути след като ти спре интернета по някаква причина ти звънят по телефона да питат Какъв е проблема И те молят да рестартираш рутера. А ти твърдиш, че хората, които са инвестирали милиони в бързи зарядни станции, не знаят колко от тях са заети? В момента в който включиш кабела на зарядното, собствениците на зарядната станция вече знаят какъв автомобил е включен, защото са с auto charge и зареждането започва без никакви карти, никакво плащане или аутентификация. Като свършиш, дърпаш кабела и потегляш, а не ходиш на касата да чакаш някой да си купи цигари или тепърва Да му правят сандвичи и кафета преди да ти вземат парите за зареждането.

    Ти живееш в някаква приказка .... от миналото.
  • 53 На практика

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Теория":

    Има минимум 100 бързи станции по пътя от Дуранкулак до Петрич без да мърдаш от пътя повече от 50 м.. сигурно има и поне 300-400 бавни, на които можеш да зареждаш доста по-евтино, ако така или иначе ще спираш за половин един час да обядваш със семейството или имаш някаква друга работа по пътя.

    Картата се използва не за да търсиш станциите, които няма как да не знаеш, ако пътуваш редовно по маршрута. На картата гледаш на колко процента от батерията ще стигнеш на всяка една от станциите и избираш тази на която ще стигнеш с най-малко проценти. За предпочитане под 10%, за да зареждаш С най-голямата мощност. Тогава зареждаш 100 км за 5 минути. Ако батерията ти е над 50% ще ти трябват 10 минути, което не е проблем ако така или иначе си спрял по друга причина. Ти на 700 км не спираш ли без нужда от зареждане?
  • 54 Факт

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "...":

    Аз ли съм виновен че си тъ п и немой смяташ

    Коментиран от #56

  • 55 Пешо

    4 0 Отговор
    Рено много бързо обърна палачинката откъм правилната й страна, хахаха! Иначе дивиденти йок.
  • 56 Инкасатор

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Факт":

    Няма много за смятане. Един климатик харчи 1 kW и ги харчи денонощно като е студено. Всеки апартамент има минимум по два климатика 2+ kW по 24 часа са 50kWh за 10 лв.

    При 13 000 км на година дори на 100% да се зарежда само пред блока са необходими от 2600kWh при разход 20kWh/100км. Това правя по 7 kWh и 1,40лв на ден, което е 7 пъти по-малко от климатиците.

    Ако има проблем с електропреносната система или сметката за ток, то тя ще е от климатиците, а от електромобилите в бъдеще. Зареждането на електромобил струва 40 лв на месец. Нищожно увеличение на сметката и нуждата от допълнителна енергия.