Стратегията на Renault за следващото десетилетие включва запазване на двигателите с вътрешно горене в гамата от автомобили, както и въвеждането на електрически превозни средства. Този подход има за цел да позволи на Renault да остане гъвкаво в отговор на пазарните тенденции, особено като се има предвид по-бавното от очакваното внедряване на електромобилите. Докато други автомобилни производители правят изявления за своите амбиции в областта на електрическите превозни средства, Renault заема по-предпазлива позиция.
Въпреки че главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео по-рано намекна за потенциален преход към изцяло електрическа европейска гама до 2030 г., той също така подчерта, че графикът ще зависи от преобладаващите пазарни условия. Въпреки това Renault предвижда, че коняенционалните и хибридните автомобили ще продължат да играят значителна роля, като до 2040 г. ще съставляват до 40% от пазара.
Сега Камболиев доразви подхода на Renault, като посочи, че компанията ще предлага както електрически автомобили, така и автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) с хибридна технология във всеки сегмент. Това означава, че модели като Renault 5 EV ще съжителстват с аналози с ДВГ като Clio, заемайки сходни позиции в съответните пазарни сегменти.
Междувременно Renault не е единственият автомобилен производител, който коригира своите продуктови прогнози. Съвсем наскоро Mercedes Benz преразгледа своята по-ранна прогноза за постигане на 100 % продажби на електрически автомобили до 2030 г. Вместо това компанията се фокусира върху продължаващото развитие на технологиите за ДВГ и хибридните технологии и през следващото десетилетие. Тази промяна отразява прагматично признаване на променящия се автомобилен пейзаж и предпочитанията на потребителите, като гарантира, че както традиционните, така и електрическите задвижвания остават възможности за потребителите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа шегаджия 🃏
Коментиран от #10
13:03 04.03.2024
2 ,у,уеиш
13:04 04.03.2024
3 Факт
Коментиран от #4, #5
13:07 04.03.2024
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Факт":
Мъск обеща до края на 2017г да пусне на пазара камионите си на ток❗Колко камиона на ток си купиха от Мъск вярващите в бъдещето ❓❗
Коментиран от #42
13:11 04.03.2024
5 Само
До коментар #3 от "Факт":
VAG. Те ще продължат да произвеждат дизелови двигатели, дори когато вече никой не произвежда дизелово гориво.13:13 04.03.2024
6 Параной Патологин
13:16 04.03.2024
7 ще вярва я
Коментиран от #11
13:19 04.03.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Лудиев
13:28 04.03.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Лудиев
До коментар #7 от "ще вярва я":
Точно комън рейлът е за предпочитане пред помпа-дюза. А най-верният двигател е простият дизел без турбо. Забравихте ли защо дизелът дръпна? Дръпна, защото беше екологична алтернатива на бензина. И действително по СО2 показатели е много по-напред. После дизелът го анатемосаха и отново бензинът отпред. Разбира се с батерии. Или пък изцяло на батерии. Оказа се обаче, че въглеродната среда в тролеите е много по-сериозна, отколкото при обикновените двигатели. Да не говорим колко хиляди парка по цялата земя са задръстени с неутилизирани електрички. Когато горят, горят както трябва: докрай без опцията да го изгасиш. Токът се добива неекологично, особено в африкански държави, като България. Електричката има смисъл единствено и само в Исландия, където 97% от енергията е от геотермални източници - от нищото демек.Коментиран от #14
13:32 04.03.2024
12 КОЛЮ КУРОДРЪВЧЕВ
14:27 04.03.2024
13 Смех
Коментиран от #15, #20, #31
14:31 04.03.2024
14 Факт
До коментар #11 от "Лудиев":
Да приказваш през 2024 за дизел говори за сериозни психични увреждания.Коментиран от #18, #25
14:38 04.03.2024
15 Факт
До коментар #13 от "Смех":
Че кой ти каза че трябвя да имаш кола напримерКоментиран от #16
14:42 04.03.2024
16 Смех
До коментар #15 от "Факт":
Аз кола и сега имам, ама трябвало всичко да стане на ток, а това няма как да стане, щото няма да има достатъчно ток. И те такаКоментиран от #17
14:45 04.03.2024
17 Факт
До коментар #16 от "Смех":
Нямало да има фостатъчно ток тая глопост сега ли я измисли.А през каменната ера имало ли е достатъчно камъниКоментиран от #19
14:48 04.03.2024
18 Хмм
До коментар #14 от "Факт":
Дизела е с най високо кпд. Питах тия дето карат камиони. Колко жп трасета са електрифицирани в Северна Америка, почти николко. Всичко е на дизелов локомотив, който на практика е първия хибрид.14:48 04.03.2024
19 Смех
До коментар #17 от "Факт":
Сметни на 2 милиона автомобили, колко е необходимата мощност за зареждане. Елементарна математика е, не е глупостКоментиран от #22
14:52 04.03.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Смех
До коментар #20 от "Гинко Билоба пи ли":
Всички се прибират довечера в блока и трябва да си заредят колите , 138 на брой. Дай пример как да стане. Не ми вади идеални условия. И електрокара не харчи само 7 киловата на ден, за да дозареждаш 1 час.Коментиран от #24
15:04 04.03.2024
22 Вярно елементарно
До коментар #19 от "Смех":
Хайде да видим дали ти можеш да сметнеш колко мощност е необходима? Но преди математиката трябва да се запознаеш с физиката, за да разбереш дали трябва да смяташ за мощност или за енергия? Колко енергия е необходима за месец, на колко пъти можеш да я заредиш според капацитета на батерията и колко време с каква мощност. Примерно за 9-те часа работен ден с каква мощност трябва да зареждаш за да заредиш дневния пробег?Имаш ли тези елементарни познания по математика за които говориш или ти е сложно и чакаш някой по елементарен да ти сметне на готово?
Коментиран от #23
15:04 04.03.2024
23 Смех
До коментар #22 от "Вярно елементарно":
Елементарна математика, утре спри всички автомобили в София и качи всички на градския транспорт. Дали ще се получи. Е това ще стане и с електричките.Коментиран от #26, #27
15:09 04.03.2024
24 Елементарен математик
До коментар #21 от "Смех":
Очевидно е че ако няма да се ползват денонощно, а само през половината денонощие, Ще са необходими два пъти повече зарядни - Прибира се Пешо довечера в 18:00, закача електричката да се зарежда, а на сутринта е напълнил батерията с 84 киловатчаса, които са достатъчни за 500 км. Същото се повтаря на 19 март след 15 дни, когато е изминал тези 500 км.Така всяка вечер зарежда някой друг, а събота и неделя зареждат и през деня или до зареждат. Но защо да зареждат на скъпа нощна тарифа, като евтиният ток вече е през деня и могат да зареждат на работното място? На бързи зарядни няма ли да заредят някой път?
Сега тези 138 човека къде зареждат бензин пред блока?
Коментиран от #29
15:13 04.03.2024
25 Лудиев
До коментар #14 от "Факт":
Много искам да те видя как се качваш на батериен самолет :-))) Качиш ли се, ясно е кой е с психични увреждания. Два пъти в месеца съм в Норвегия и ми дават електрически автомобил. Най-голямата лъжа след тази за войната в Украйна. Но да тръгна тук да те убеждавам в очевидни неща, за които нямаш нито очи, нито мозък - време загубено. Особено в официален почивен ден.Коментиран от #28
15:20 04.03.2024
26 Нищо не разбрах
До коментар #23 от "Смех":
"Елементарна математика, утре спри всички автомобили в София и качи всички на градския транспорт. Дали ще се получи. Е това ще стане и с електричките."Не видях условията за задачата? Къде са цифрите?
Днес има 10 000 електромобила и 1800 зарядни за тях. Както виждаш зарядните и изпреварват електромобилите и така ще бъде и за в бъдеще. Вече ти сметнах, че на теория 6 зарядни станции за 6 000 лв могат да зареждат 138 автомобила за 14 милиона лв.
Все още ли смяташ че зарядната инфраструктура е проблем, а не цената на електромобилите?
Коментиран от #50
15:21 04.03.2024
27 За утре ли питаш?
До коментар #23 от "Смех":
На работното място на всеки 10 електромобила зад над милион по днешни цени ще е необходима само една зарядна станция за 1 000 лв която да ги зарежда. Смяташ ли че на работодателя ще му е проблем да отдели 1000 лв, но на работниците няма да е проблем да отделят милион за автомобили?Това кога си го представяш да се случи? До края на годината или по-скоро? Че гледам питаш за утре, а останалите очакват това да се случи след 20-30 години постепенно.
15:22 04.03.2024
28 Факт
До коментар #25 от "Лудиев":
Е съа сигуеност не се качвам на дизеловКоментиран от #33
15:23 04.03.2024
29 Лудиев
До коментар #24 от "Елементарен математик":
Те не зареждат бензин пред блока. Отиват на бензиностанция и си пълнят колата догоре за 3 минути. А както са свикнали тук за по 20 лева - даже и по-бързо от 30 секунди. Електричката е удобна, ако имаш гараж или двор, в който без проблеми да се разположиш и да си заредиш легена за през нощта. И после да караш в рамките на града, вместо да доказваш какво е общото между батерийните автомобили и диарията. А токът откъде идва? Екологичен ли е в нашия случай? Какво става с утилизацията? Защо не гаснат, когато се запалят, а те горят доста често? Както вече написах, модата ще е още 4-5 години максимум.Коментиран от #32
15:23 04.03.2024
30 Усул
Аз акушер повече не иска.
15:24 04.03.2024
31 Факт
До коментар #13 от "Смех":
А ми на ден Козлодуй в сегашният му вид може да зарежда по 455млн Тесла модел ес.Сметай за кво говорим и за блокЪТ тиКоментиран от #47
15:44 04.03.2024
32 Да изчезнеш за 60 секунди
До коментар #29 от "Лудиев":
За 30 секунди можеш да сипеш ток и да си тръгнеш, но не можеш да сипеш бензин и да си тръгнеш за 30 секунди, защото дори да сипеш половин литър за левчето което са ти дали вашите, ще трябва да отидеш да го занесеш на касата и да си изчакаш реда да платиш. Ето ти 5 минути.За 20 лв както си признаваш че е обикновено правиш, сипваш 6 литра и след по-малко от 100 км пак си на колонката за 5 минути.
На 250 kW, за 5 минути ще сипеш 20 киловатчаса, с които ще минеш над 100 км, но ще ти струват 16 лв. Но това става само на дълъг път. Защо ти трябва да си губиш цели 5 минути, след като можеш Да изгубиш само 10 секунди. 5 секунди сутринта като паркираш и пет секунди вечерта като тръгваш от работа. За тези 10 секунди зареждаш 60 киловатчаса за около 400 км градско за 20 лв без да си губиш времето да ходиш където и да било и да чакаш по опашки. Зареждаш от фотоволтаиците върху паркинга, да не товариш мрежата и собственикът на паркинга да печели.
Коментиран от #35
16:03 04.03.2024
33 Керосин
До коментар #28 от "Факт":
Дали не се возиш на дизелов самолет? Я, провери какво точно е "керосинът".Коментиран от #34
16:26 04.03.2024
34 Факт
До коментар #33 от "Керосин":
А двигателя какъв е самолета изгаря всичко.Чакай да те потам счоред тебе мазута дизел ли е гледам че ги разбираш нещатаКоментиран от #36
17:20 04.03.2024
35 Къпан пор
До коментар #32 от "Да изчезнеш за 60 секунди":
Пожелавам ти успех с този начин на зареждане на дълъг път.Вземи си повече суха храна и спален чувал.Коментиран от #38, #39
18:04 04.03.2024
36 Баце
До коментар #34 от "Факт":
Глей сега, работил съм в промишлеността на времето. Във всеки цех по заводите имаше електрокари, даже и във вредните производства. После дойде демокрацията и полека лека всичко мина на газкари и голями дизелови мотокари. Демек електрокара е по скъп, а както се знае частника ползва най евтиното и за това не ги ползва. Та така със сметките.Коментиран от #37
18:10 04.03.2024
37 Факт
До коментар #36 от "Баце":
Ти га си работил технологиите са били други сега електриците са евтини.18:24 04.03.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Всичко за 300 секунди
До коментар #35 от "Къпан пор":
"На 250 kW, за 5 минути ще сипеш 20 киловатчаса, с които ще минеш над 100 км, но ще ти струват 16 лв. "Това ли имаш предвид? Като те гледам как ядеш и се наспиваш само за 5 минути които са 300 секунди, не ми се мисли други работи за колко време свършваш.
А дълъг път и България са оксиморони. Почти няма маршрут на който е от точка до точка да не можеш да стигнеш с едно зареждане.
Коментиран от #41
18:54 04.03.2024
40 Смех
20:05 04.03.2024
41 Добружанец
До коментар #39 от "Всичко за 300 секунди":
От Дуранкулак до Петрич(родата на жената е от там) са 720 км,с едно зареждане отиване и връщане не можеш да стигнеш.Коментиран от #46
20:46 04.03.2024
42 Корти
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти него не го мисли, чиляка си продава по 2 милиона електромобила на година и му дреме на шмайзера.21:22 04.03.2024
43 Мхм
00:21 05.03.2024
44 Про100Киро
00:26 05.03.2024
45 Автомонтьор
01:59 05.03.2024
46 Контакт
До коментар #41 от "Добружанец":
Родата контакти няма ли? Първите 400-500 км са ти заредени на нощна. След това за 700 км не спирате ли поне веднъж два пъти? През това време автомобилът е зареди и ще ви чака, защото зарежда по-бързо от почивката ви. Има поне 100 зарядни по пътя.Коментиран от #48
07:23 05.03.2024
47 ...
До коментар #31 от "Факт":
да клоун, зарежда по 500 даже, само тва прави също нали знаеш? Айде хаповете че нещо си ги пропусналКоментиран от #54
11:28 05.03.2024
48 Имат, нямат
До коментар #46 от "Контакт":
Мите, сигурно ще се изненадаш, но много хора, а вероятно дори "болшинството хора", не си планират пътуванията покрай нуждите и предпочитанията на колата. Така както не си планираме пробиването на дупки спрямо това дали бормашината е на кеф или не.На теория може и да има не 100, а 1000 зарядни и контакти по пътя, но на практика дори и тесладжиите постоянно са втренчени в процентите заряд и оставащите километри до следващото зарядно. Върху това се добавят и вечните въпроси, "А ще работи ли зарядното? Ще има ли свободен контакт?".
И другото, което често се пропуска - дори и като пристигнеш там, където си тръгнал, пак трябва да го мислиш зареждането и колата да стои закачена. Благинките от типа, "Дай да отскочим до едикъдеси" също стават проблематични и пак трябва ти да се съобразяваш с колата, вместо тя с теб. В някое утопично бъдеще с безброй зарядни, висящи от небето може и да не е така, но в момента е така дори в "Западна Европа".
Коментиран от #49
11:32 05.03.2024
49 Приказки под шипковия храст
До коментар #48 от "Имат, нямат":
За кой век пишеш? Повечето притежатели на Тесла "започваме да се оглеждаме" за зарядни когато заряда на батерията доближи 10% и предварително проверяваме коя станция работи и колко свободни колонки има още преди да сме стигнали.Ако нещо не ни кефи, продължаваме към следващата, защото 10% са адски много заряд, който стига да минеш през още 5 до 10 зарядни станции по пътя.
Навсякъде където някога е имало опашки, вече са изградени хъбове с по 7-8 зарядни.
От няколко дни зарядните на финес и eldrive вече ми излизат и на екрана на Теслата. Доколкото знам са единствените зарядни различни от Тесла, които излизат в приложението. Смятай колко напред е българската зарядна инфраструктура в сравнение с европейската. Всичко се променя не с дни, а с часове. Спрете да редите опорките от преди години.
Коментиран от #51
14:31 05.03.2024
50 Карай по наедро
До коментар #26 от "Нищо не разбрах":
колега. Нека го пресметнем: Един среден европейски автомобил има среден годишен пробег от 15 000км. При 20кВтч/км това са 3000кВтч енергия за година. У нас има 3млн автомобила и става 3000.3 000 000 = 9млрд кВтч. = 9ТВтч. Един от козлодуйските реактори произвежда по 8ТВтч годишно, енергийната система в страната - около 40ТВтч. така, че ток ще има, още повече електрификацията няма да стане изведнъж.16:29 05.03.2024
51 Теория
До коментар #49 от "Приказки под шипковия храст":
Зареждането при теб звучи като приказка. Сигурно си някакъв гений, а всички други са "герои на Достоевски".Като оставим настрана факта, че трябва да я търсиш с карта зареждачката, т.е. не си пътуваш по пътя, а блуждаеш наоколо, това с проверката дали работи и има свободнои места първо е към момента, и второ почти сигурно разчита на клиентите да актуализират информацията. Фирмите за зареждане общо взето нямат данни в реално време, а комуникация между тях пък съвсем няма. Засега може и да работи в България, защото сте 2 файтона хората с електрички по пътищата (нали болшинството си зареждате вкъщи). И в ЮК бяха така, но сега всеки втри опит за зареждане на обществена зарежачка е неуспешен.
Коментиран от #52, #53
19:26 05.03.2024
52 Ти сериозен ли си
До коментар #51 от "Теория":
Даже бюджетните giga charger, който напълно безплатно инсталират зарядни станции по панелните блокове към електромерите на собствениците на електромобили срещу 10 лв на месец абонамент имат информацията в реално време кой колко зарежда и кога му свършва сесията.5 минути след като ти спре интернета по някаква причина ти звънят по телефона да питат Какъв е проблема И те молят да рестартираш рутера. А ти твърдиш, че хората, които са инвестирали милиони в бързи зарядни станции, не знаят колко от тях са заети? В момента в който включиш кабела на зарядното, собствениците на зарядната станция вече знаят какъв автомобил е включен, защото са с auto charge и зареждането започва без никакви карти, никакво плащане или аутентификация. Като свършиш, дърпаш кабела и потегляш, а не ходиш на касата да чакаш някой да си купи цигари или тепърва Да му правят сандвичи и кафета преди да ти вземат парите за зареждането.
Ти живееш в някаква приказка .... от миналото.
19:53 05.03.2024
53 На практика
До коментар #51 от "Теория":
Има минимум 100 бързи станции по пътя от Дуранкулак до Петрич без да мърдаш от пътя повече от 50 м.. сигурно има и поне 300-400 бавни, на които можеш да зареждаш доста по-евтино, ако така или иначе ще спираш за половин един час да обядваш със семейството или имаш някаква друга работа по пътя.Картата се използва не за да търсиш станциите, които няма как да не знаеш, ако пътуваш редовно по маршрута. На картата гледаш на колко процента от батерията ще стигнеш на всяка една от станциите и избираш тази на която ще стигнеш с най-малко проценти. За предпочитане под 10%, за да зареждаш С най-голямата мощност. Тогава зареждаш 100 км за 5 минути. Ако батерията ти е над 50% ще ти трябват 10 минути, което не е проблем ако така или иначе си спрял по друга причина. Ти на 700 км не спираш ли без нужда от зареждане?
19:58 05.03.2024
54 Факт
До коментар #47 от "...":
Аз ли съм виновен че си тъ п и немой смяташКоментиран от #56
00:18 06.03.2024
55 Пешо
00:54 06.03.2024
56 Инкасатор
До коментар #54 от "Факт":
Няма много за смятане. Един климатик харчи 1 kW и ги харчи денонощно като е студено. Всеки апартамент има минимум по два климатика 2+ kW по 24 часа са 50kWh за 10 лв.При 13 000 км на година дори на 100% да се зарежда само пред блока са необходими от 2600kWh при разход 20kWh/100км. Това правя по 7 kWh и 1,40лв на ден, което е 7 пъти по-малко от климатиците.
Ако има проблем с електропреносната система или сметката за ток, то тя ще е от климатиците, а от електромобилите в бъдеще. Зареждането на електромобил струва 40 лв на месец. Нищожно увеличение на сметката и нуждата от допълнителна енергия.
07:22 06.03.2024