6 Март, 2024 12:39 3 552 41

ЕС въвежда мита за китайските автомобили

  • ес-
  • европа-
  • китай-
  • електромобили

Мярката може да влезе в сила през следващите месеци

ЕС въвежда мита за китайските автомобили - 1

Европейската комисия разкри доказателства, според които китайското правителство субсидира електрически превозни средства, изнасяни за Европа, като използва методи като преки преводи на средства. Това разкритие идва на фона на продължаващо разследване на потенциални несправедливи субсидии, от които се възползват произведени в Китай електромобили. Комисията обмисля различни средства за защита, включително налагането на мита, за да защити производителите от ЕС. Разследването трябва да приключи до ноември, като е възможно да бъдат наложени временни мита още през юли.

В отговор на това развитие на събитията Китайската търговска камара към ЕС изрази разочарование, като подчерта, че рязкото нарастване на вноса е показателно за нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства. Неотдавнашното публикуване на доказателства от страна на Комисията сочи 14-процентно увеличение на вноса на китайски електрически превозни средства на годишна база от официалното започване на разследването през октомври.

В четвъртък комисията започна митнически регистрации за китайския внос на електромобили, което означава, че от този момент нататък могат да бъдат приложени тарифи със задна дата, ако разследването установи несправедливи субсидии. Въпреки че не бяха предоставени конкретни данни за потенциалните ретроактивни тарифи, комисията посочи случаи на субсидии, включително преки трансфери на средства, пропуснати държавни приходи и стоки или услуги, доставени на цени, по-ниски от пазарните.

Китайски производители на автомобили като BYD и MG на SAIC агресивно се насочват към европейския пазар с електрически автомобили на конкурентни цени, отправяйки предизвикателство към масовите производители като Stellantis и Volkswagen Group. BYD, понастоящем най-големият производител на електрифицирани превозни средства в света, обяви през декември плановете си да открие завод за автомобили в Унгария, за да засили присъствието си в Европа.

Комисията подчерта критичните обстоятелства, породени от притока на китайски внос, като се позова на значителното увеличение на вноса за сравнително кратък период. Ако тази тенденция се запази, производителите на автомобили в ЕС могат да се сблъскат с намаляващи продажби и производствени нива, което може да повлияе на заетостта и цялостното производство в автомобилния сектор на ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    49 6 Отговор
    Няма евтини китайски коли за робите в ЕС

    Коментиран от #3, #6

  • 2 Урсула фон дер Миндер

    58 5 Отговор
    На Урсула не й остана крайник в който не се е гръмнала, като изключим онзи кухия над раменете й!
  • 3 Гост

    23 41 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Робите не са роби, щото не са вързани да стоят в ЕС. Никой няма да ги спре, ако решат да се преместят в Китай, там евтините китайски коли са още по-евтини.

    Коментиран от #4, #25

  • 4 Пазарна...

    27 5 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    ... икономика!!

    Коментиран от #16

  • 5 БАНко

    35 3 Отговор
    СПАСЯВАЙТЕ. СКАПАНАТА ЕВРОПА ОТ ,,ЗЕЛЕНИТЕ ЕВТИНИ КИТАЙСКИ АВТОМОБИЛИ " !!! МАЛКО УМНИ УПРАВНИЦИ НА ЕВРОПАТА !!! ДЕ ДА ЗНАЕХТЕ КАКВО ИСКАТЕ И КАКВО ПРАВИТЕ !!!
  • 6 1234

    55 4 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Проблемът е, че Европейските марки, не са никаква конкуренция на Китайците и затова е цялата врява.
    Само че, ще падна от смях, ако Китаеца каже "- Забранявам да се карат Европейски кошници в Китай"
    Това ще е последният пирон в ковчега на европейското автомобилостроене...

    Коментиран от #10

  • 7 Да, бе

    37 1 Отговор
    Толкова за зелените политики в умиращият ес, където парите са бог резултатът е ясен... За справка в Библията.
  • 8 БАНко

    31 1 Отговор
    СЛЕД ВРЪЩАНЕТО НА ВЪГЛИЩАТА, НАФТАТА И ДЪРВАТА ЗА ОГРЕВ ТОВА Е ПОРЕДНАТА ГЛУПОНТИЯ НА НАТОВСКА ДЕМОКРАЦИЯ НА УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО И КОМПАНИЯ !!!
  • 9 Стършели

    34 1 Отговор
    Измислена провокация. В Китай същите коли се продават на половината европейска цена. На място се уверих.
    Малък, четириместен електромобил от автосалон в Пекинг е на цена 2100 евра в юани.

    Коментиран от #11, #17

  • 10 Кол

    20 1 Отговор

    До коментар #6 от "1234":

    Европейските марки се правят в Китай
  • 11 Стършели

    15 0 Отговор

    До коментар #9 от "Стършели":

    На на половин а на една десета от европейските цени.
  • 12 Програмист

    26 4 Отговор
    Аз смених бмв с byd и съм много по-доволен и ми излезе много по евтино също и частите са много евтини

    Коментиран от #20

  • 13 Китайски

    5 25 Отговор
    Дръгел ,веднъж се качих на такъв ,вони на токсични материали ,малко по добре са японските и корейските
  • 14 Пимбян

    21 6 Отговор
    И кое им е зеленото на батерийните автомобили? Моля, без обиди. Убедете ме, че карайки на ток сте нещо драстично по-екологично от останалите. Благодаря.
  • 15 Хахахаха

    3 17 Отговор
    Ми аз това го писах мноооого отдавна, че за Европа не е проблем да се справи с китайските автомобили!
  • 16 Хахахаха

    4 23 Отговор

    До коментар #4 от "Пазарна...":

    Ами да, пазарна икономика. ЕС сам може да решава, на кое да слага мито и на кое не. Вие може да заминавате за Китай, не е проблем.
  • 17 ха ха хааа

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Стършели":

    " 2100 евра в юани " ...🤭😁
  • 18 малиии

    11 4 Отговор
    Пустите московци , вече са китайци .
  • 19 Дълго_Име

    24 1 Отговор
    Боже Господи, тая ЕК се чуди какво "оправдание" да наммери за да спре китайския внос на коли! Каквито и мита да измислят "керванът си върви" и едва ли ще му попречт! И цена, и качество на китайските ел. возила отвяха прехвалените западноевропейски ел. катафалки.

    Коментиран от #21

  • 20 мдаааа

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "Програмист":

    Много внимавай , като минаваш през легнал полицай , що много им изпадат батериите на асфалта ...

    Коментиран от #36

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Моравочервен

    27 1 Отговор
    Да не стане като с Еквадор? Напънаха се да пращат оръжия в Украйна и Русия откри някакви черви в бананите... :-))) Да видите само колко бързо ги обезпаразитиха и пак тръгнаха към Русия. Европа не е в състояние да диктува на Китай. Нека се прави на смела и да си провежда безумните политики. В крайна сметка се превърна в едно беззъбо малко паленце.
  • 23 Пилот на Ферари

    24 0 Отговор
    Ами така ще бъде , Европейците трябва да карат скъпи електромобили .....иначе немските кашони отиват в историята .
  • 24 помним

    20 1 Отговор
    Така направиха и едно време с "Лада" . Имаше заводи в Белгия и Гърция . В един момент Европейците казаха без предварително уведомение - ЕВРО 1 . Докато в заводите го въведат - ЕВРО 2 . ...и така нататък ....

    Помним и завода Great Wall в Ловеч . Имаше Италиански дистрибутори които да пласират автомобилите , но ....Ес каза че не отговаряли на изискванията ...

    Коментиран от #26

  • 25 ами ..

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    да те преместим тебе в краварника .

    Коментиран от #31

  • 26 Моравочервен

    9 2 Отговор

    До коментар #24 от "помним":

    В Ловеч китайски автомобили никога не се правили. Те си идваха готови :-)))

    Коментиран от #28

  • 27 така е

    15 2 Отговор
    Защото "немския Европейски двигател " разчита само на автомобилостроенето и на печатането на евраци . Ако закъса автомобилостроенето - немците няма да са мотора на Европа .

    Коментиран от #32

  • 28 май не е така

    14 1 Отговор

    До коментар #26 от "Моравочервен":

    Готов може да е идвал само двигателя . Иначе си имаше поточна линия за производство .

    Коментиран от #29

  • 29 Моравочервен

    6 2 Отговор

    До коментар #28 от "май не е така":

    Пък моят първи братовчед друго ми каза :-))) Като знам кой беше собственикът на въпросния завод, въобще не поставям думите му под съмнение. Иначе да, оставало и двигателят да идва разглобен. Глава ми не ражда кой щеше да го събира. На тази територия без грешки се брои обикновено от 1 до 12 в точно определен ден.
  • 30 Васил

    8 5 Отговор
    То отдаван се знаеше че Китайското правителство субсидира даже губещите си производства.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #27 от "така е":

    Немския европейски двигател мнооого отдавна изнесе от Германия производството на всичко , което не е "премиум" , дори за премиума всичко се доставя от такива като Унгария , Чехия , Словакия , Полша и т.н , а в Германия е само окончателната сглобка !! И то при положение , че за "премиума" китайците не са никаква конкуренция и никога няма да бъдат , който кара БМВ , Мерцедес , Порше и тем подобни може да си купи Тесла , но НИКОГА китаец !!! Китаец ще купят само такива дето карат Дачия или корейско и то ако е поне 30-40 % по-евтин !! Затова китайците са наясно , че без дъмпинг нямат никакъв шанс , но пък дъмпинг е строго забранен от Световната търговска организация и не могат да гъкнат !!
  • 33 13675

    6 1 Отговор
    Браво бе, ЕС пак доказват, че НЕ работите нито за хората, нито за екологията. Сега, каде са тия от зелените нали искаха ел. автомобили Китай ги, дават евтино ЕС, ги облага явно и "зелените"са в кюпа ТАКА, ОСТАВА САМО ГАЗ НА ДИЗЕЛА.... АРЕ ЧУПКА ПРОДАЖНИЦИ

    Коментиран от #35

  • 34 Мдааа

    4 1 Отговор
    А защо изобщо е махмато митото? Всичко което влиза в ЕС трянва да е смито. Или пак си играем на котка и мишка!
  • 35 Болярин

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "13675":

    Не бе, това е скрит ход на ЕС - така ще могат руските ВАС, ЗАЗ, МОСКВИЧ, ЛАД И ЖИГУЛИ да се предлагат в Европа без мито, ... ако все още има руски автомобили !🤣🤣🤣
  • 36 Програмист

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "мдаааа":

    През една дълбока дупка минах без да я видя нищо не стана 😝
  • 37 Запознат

    10 1 Отговор
    Европа да вземе да въведе мита на американските политики защото заприлича на бананова република управлявана от поставени мекерета.
  • 38 Нап

    2 0 Отговор
    Напишете в Ю Тюб по руски:

    Автомобили в Китае.
    Гледайте за какво става дума.
  • 39 Край

    7 1 Отговор
    Интересно КОГА ЕС защити с вносни мита нещо произвеждано в България. Доматите на турците ли обложи. Колелетата от Китай ли обложи. Изкуствените торове от Китай ли обложи с мита.
    Когато обаче Китай подби цените на немските кошници - мита... Аз пък слагам ембарго на колите от Германия - само японско и корейско след 3-5 г. китайска.
  • 40 Темерут

    1 4 Отговор
    Добре де. ЕС плаща субсидии на земеделците, които произвеждат за износ и това е ОК. Но не е ОК, когато Китай прави същото с автомобили за износ. Само на мен ли ми прилича на лицемерие и двойни стандарти?

    Коментиран от #41

  • 41 Партийна линия

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Темерут":

    Официално селското стопанство се води отрасъл със социална значимост и най-висок приоритет, тъй като яденето е най-важното в живота ни и първо то трябва да бъде гарантирано за всеки човек. Автомобилите не са част от списъка с изконни "човешки права".

    Това че западното човечество вече не може да "живее" без коли и Интернет и откачаме ако някое от тях ни го вземат е отделен въпрос.