Европейската комисия разкри доказателства, според които китайското правителство субсидира електрически превозни средства, изнасяни за Европа, като използва методи като преки преводи на средства. Това разкритие идва на фона на продължаващо разследване на потенциални несправедливи субсидии, от които се възползват произведени в Китай електромобили. Комисията обмисля различни средства за защита, включително налагането на мита, за да защити производителите от ЕС. Разследването трябва да приключи до ноември, като е възможно да бъдат наложени временни мита още през юли.
В отговор на това развитие на събитията Китайската търговска камара към ЕС изрази разочарование, като подчерта, че рязкото нарастване на вноса е показателно за нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства. Неотдавнашното публикуване на доказателства от страна на Комисията сочи 14-процентно увеличение на вноса на китайски електрически превозни средства на годишна база от официалното започване на разследването през октомври.
В четвъртък комисията започна митнически регистрации за китайския внос на електромобили, което означава, че от този момент нататък могат да бъдат приложени тарифи със задна дата, ако разследването установи несправедливи субсидии. Въпреки че не бяха предоставени конкретни данни за потенциалните ретроактивни тарифи, комисията посочи случаи на субсидии, включително преки трансфери на средства, пропуснати държавни приходи и стоки или услуги, доставени на цени, по-ниски от пазарните.
Китайски производители на автомобили като BYD и MG на SAIC агресивно се насочват към европейския пазар с електрически автомобили на конкурентни цени, отправяйки предизвикателство към масовите производители като Stellantis и Volkswagen Group. BYD, понастоящем най-големият производител на електрифицирани превозни средства в света, обяви през декември плановете си да открие завод за автомобили в Унгария, за да засили присъствието си в Европа.
Комисията подчерта критичните обстоятелства, породени от притока на китайски внос, като се позова на значителното увеличение на вноса за сравнително кратък период. Ако тази тенденция се запази, производителите на автомобили в ЕС могат да се сблъскат с намаляващи продажби и производствени нива, което може да повлияе на заетостта и цялостното производство в автомобилния сектор на ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #3, #6
12:41 06.03.2024
2 Урсула фон дер Миндер
12:45 06.03.2024
3 Гост
До коментар #1 от "Зевс":
Робите не са роби, щото не са вързани да стоят в ЕС. Никой няма да ги спре, ако решат да се преместят в Китай, там евтините китайски коли са още по-евтини.Коментиран от #4, #25
12:48 06.03.2024
4 Пазарна...
До коментар #3 от "Гост":
... икономика!!Коментиран от #16
12:49 06.03.2024
5 БАНко
12:49 06.03.2024
6 1234
До коментар #1 от "Зевс":
Проблемът е, че Европейските марки, не са никаква конкуренция на Китайците и затова е цялата врява.Само че, ще падна от смях, ако Китаеца каже "- Забранявам да се карат Европейски кошници в Китай"
Това ще е последният пирон в ковчега на европейското автомобилостроене...
Коментиран от #10
12:49 06.03.2024
7 Да, бе
12:51 06.03.2024
8 БАНко
12:57 06.03.2024
9 Стършели
Малък, четириместен електромобил от автосалон в Пекинг е на цена 2100 евра в юани.
Коментиран от #11, #17
12:59 06.03.2024
10 Кол
До коментар #6 от "1234":
Европейските марки се правят в Китай12:59 06.03.2024
11 Стършели
До коментар #9 от "Стършели":
На на половин а на една десета от европейските цени.13:00 06.03.2024
12 Програмист
Коментиран от #20
13:00 06.03.2024
13 Китайски
13:01 06.03.2024
14 Пимбян
13:01 06.03.2024
15 Хахахаха
13:06 06.03.2024
16 Хахахаха
До коментар #4 от "Пазарна...":
Ами да, пазарна икономика. ЕС сам може да решава, на кое да слага мито и на кое не. Вие може да заминавате за Китай, не е проблем.13:07 06.03.2024
17 ха ха хааа
До коментар #9 от "Стършели":
" 2100 евра в юани " ...🤭😁13:10 06.03.2024
18 малиии
13:11 06.03.2024
19 Дълго_Име
Коментиран от #21
13:15 06.03.2024
20 мдаааа
До коментар #12 от "Програмист":
Много внимавай , като минаваш през легнал полицай , що много им изпадат батериите на асфалта ...Коментиран от #36
13:17 06.03.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Моравочервен
13:30 06.03.2024
23 Пилот на Ферари
13:38 06.03.2024
24 помним
Помним и завода Great Wall в Ловеч . Имаше Италиански дистрибутори които да пласират автомобилите , но ....Ес каза че не отговаряли на изискванията ...
Коментиран от #26
13:43 06.03.2024
25 ами ..
До коментар #3 от "Гост":
да те преместим тебе в краварника .Коментиран от #31
13:45 06.03.2024
26 Моравочервен
До коментар #24 от "помним":
В Ловеч китайски автомобили никога не се правили. Те си идваха готови :-)))Коментиран от #28
13:55 06.03.2024
27 така е
Коментиран от #32
13:56 06.03.2024
28 май не е така
До коментар #26 от "Моравочервен":
Готов може да е идвал само двигателя . Иначе си имаше поточна линия за производство .Коментиран от #29
13:57 06.03.2024
29 Моравочервен
До коментар #28 от "май не е така":
Пък моят първи братовчед друго ми каза :-))) Като знам кой беше собственикът на въпросния завод, въобще не поставям думите му под съмнение. Иначе да, оставало и двигателят да идва разглобен. Глава ми не ражда кой щеше да го събира. На тази територия без грешки се брои обикновено от 1 до 12 в точно определен ден.14:04 06.03.2024
30 Васил
14:10 06.03.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
До коментар #27 от "така е":
Немския европейски двигател мнооого отдавна изнесе от Германия производството на всичко , което не е "премиум" , дори за премиума всичко се доставя от такива като Унгария , Чехия , Словакия , Полша и т.н , а в Германия е само окончателната сглобка !! И то при положение , че за "премиума" китайците не са никаква конкуренция и никога няма да бъдат , който кара БМВ , Мерцедес , Порше и тем подобни може да си купи Тесла , но НИКОГА китаец !!! Китаец ще купят само такива дето карат Дачия или корейско и то ако е поне 30-40 % по-евтин !! Затова китайците са наясно , че без дъмпинг нямат никакъв шанс , но пък дъмпинг е строго забранен от Световната търговска организация и не могат да гъкнат !!15:05 06.03.2024
33 13675
Коментиран от #35
15:21 06.03.2024
34 Мдааа
15:55 06.03.2024
35 Болярин
До коментар #33 от "13675":
Не бе, това е скрит ход на ЕС - така ще могат руските ВАС, ЗАЗ, МОСКВИЧ, ЛАД И ЖИГУЛИ да се предлагат в Европа без мито, ... ако все още има руски автомобили !🤣🤣🤣16:31 06.03.2024
36 Програмист
До коментар #20 от "мдаааа":
През една дълбока дупка минах без да я видя нищо не стана 😝16:36 06.03.2024
37 Запознат
18:21 06.03.2024
38 Нап
Автомобили в Китае.
Гледайте за какво става дума.
20:19 06.03.2024
39 Край
Когато обаче Китай подби цените на немските кошници - мита... Аз пък слагам ембарго на колите от Германия - само японско и корейско след 3-5 г. китайска.
20:24 06.03.2024
40 Темерут
Коментиран от #41
23:21 06.03.2024
41 Партийна линия
До коментар #40 от "Темерут":
Официално селското стопанство се води отрасъл със социална значимост и най-висок приоритет, тъй като яденето е най-важното в живота ни и първо то трябва да бъде гарантирано за всеки човек. Автомобилите не са част от списъка с изконни "човешки права".Това че западното човечество вече не може да "живее" без коли и Интернет и откачаме ако някое от тях ни го вземат е отделен въпрос.
07:24 07.03.2024