Last news in Fakti

24 Август, 2002 00:00 1 956 2

Легионерът

  • volvo-
  • volvo xc 70 cross country-
  • xc 70 cross country

Да си легионер не е никак лесна задача. Тази професия е само за мускулести типове, имащи сурово изражение на лицето, притежаващи страхотна издръжливост и способни да оцеляват в критични ситуации в студ, кал и адска жега. За тях няма непреодолими препятствия. Те са еднакво добри в гората, в пустинята и в града, изпълняват поставените им задачи без да задават въпроси и да искат обяснения. Подобни екземпляри са изключителни професионалисти и са сравнително малко на брой. Тази работа не е за всеки. Ако се опитаме да сравним качествата на типичния легионер с някой лек автомобил, ще е доста трудно да намерим подходящо четириколесно. Трудно, но не и невъзможно. Колата, която е и тема на този материал, отговаря на описанието, като притежава всички гореспоменати качества. Освен това ще Ви предложи комфорта на луксозна лимузина, функционалността на семеен универсал, проходимостта на всъдеход и динамиката на спортна резачка. Може би вече се досетихте, че ще си говорим за Volvo XC 70 Cross Country - легионерът.

Въпросният автомобил бе показан за първи път у нас по време на лятното автомобилно изложение в столицата и веднага след това бе пуснат в продажба. Цената не е никак малка, но повярвайте ми - заслужава си. Но да започнем отвън навътре.

Екстериор

Моделът XC 70 Cross Country е построен на базата на универсала V70 и ако се вгледате по-внимателно ще откриете голяма прилика. Малките козметични трикове, приложени от дизайнерите обаче превръщат всъдехода в доста по-агресивен автомобил. Основните отличия са повишеният клиренс (нерегулируем) и мощните пластмасови брони и лайсни, опасващи цялата кола. Над предната броня също има пластмасова “обвивка”, която придава грубоват и малко злобен вид. Освен че изглежда добре, тя служи и за предпазване на боята от одраскване, факт, който се отразява отрицателно на всъдеходите без подобно приспособление. По същата причина броните са изработени от подобна твърда пластмаса. Фаровете са сравнително тънки, но доста дълги, като са изработени изцяло в традиционния за Volvo стил. Стоповете обаче са качени нагоре, като според специалистите от Volvo по този начин са съчетани традицията с модерните напоследък течения.

Интериор

Салонът също е доста аналогичен с този на универсала V 70. Вътре няма да откриете типичните за всъдеход два или три скоростни лоста, както няма да се натъкнете и на спартанското обзавеждане, присъщо на много от “джиповете”. Интериорът е стилен, като предлага комфорт, функционалност и достатъчно вътрешно пространство. Качеството на изработка на всички елементи е на изключително високо ниво. Седалките са снабдени с всевъзможни регулировки, като задната е делима на три отделни части. Мощният климатроник пък има две различни зони на климатизация, което освен допълнителен комфорт, до голяма степен може да се окаже предпоставка за потушаване на скандал с капризната Ви нежна половинка. С други думи интериорът по нищо не отстъпва на скъпите бизнес-седани и дори може да се мери с този на луксозните лимузини. Още едно от безпорните предимства на XC 70 са седемте места в салона (6+1).

Двигател

Автомобилът се предлага в два варианта по отношение на агрегати - дизелов и бензинов. Дизеловият мотор D5 е с мощност 163 к.с. Икономичен е, като при това не е акцизен. Това може до голяма степен ще Ви облекчи финансово, но класиката в жанра си остава редовият “петак”, работещ с бензин и снабден с турбокомпресор. Мощността му е 200 к.с., а динамиката му е отлична. Благодарение на него Вие ще имате ускорение и максимална скорост, достойни за уважение, ще се чувствате сигурни на пътя и ще са малко тези които биха могли да Ви създадат комплекси. Автоматичната скоростна кутия обаче не е тъй перфектна като двигателя. Проблемът при нея е, че предавките се включват рязко и доста пъти несвоевременно. Този недостатък обаче може да го усети само водач с дългогодишен опит - с други думи не е фатален.

4х4

Задвижването 4х4 не е включено постоянно. Електронни сензори следят поведението на автомобила. При отчетено приплъзване на някоя от гумите, автоматично се предава въртящ момент към тези от тях, които не са на хлъзгав терен. Системата е проектирана така, че ако само едната гума е на по-твърда повърхност, по-голямата част от въртящия момент се пренасочва към нея напълно автоматично, без намесата на водача. Това, от своя страна, намалява триенето на въртящите се части, снижава шума в купето, като и разходът на гориво е по-нисък.

Когато няма екстремни ситуации, въртящият момент се предава само на предните колела. Единственият проблем при Volvo XC 70 е сравнително силното поднасяне при “змейка” или по-остър завой. Това се дължи най-вече на гумите и налага честото включване на системата STC и на предаването 4х4. Освен това воланът има празен ход, който първоначално пречи да усетите автомобила, но с това се свиква. Клиренсът на автомобила е висок, но не се регулира.

Цена

В началото на материала споменах, че паричките не са никак малко. Това се дължи най-вече на акцизния двигател, но сравнена с алтернативите цената XC 70 е атрактивна. Още повече, че заради седемте места можете да си вземете данък добавена стойност. Това става само при положение, че имате регистрирана фирма по ДДС. Откъснат ли Ви се от сърцето тези пари, бъдете сигурни, че Volvo XC 70 Cross Country ще сбъдне доста от мечтите Ви.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 gosho

    1 2 Отговор
    много е добра тая кола,дизела набира много добре,скороста не се усеща в купето и таблото е с уникална форма
  • 2 ТРОШАЧА

    0 0 Отговор
    ЕГАТИ ЛЕГИОНЕРА...ТЕЖКО МУДНО И ЧУПЛИВО КОЛКОТО СИ ИСКА!СУБАРУ АУТБЕК МУ ВАДИ ЗЪБИТЕ ПО ВСЯКО ВРЕМЕ А НА ТЕМА 4Х4 ПРОСТО Е БЕЗМИСЛЕНО ДА СЕ СПОРИ ЗАЩОТО ВОЛВОТО Е МНООООГО ДАЛЕЧЕ С БЛЕДАТА ЕЛЕКТРОННА ИМИТАЦИЯ НА 4Х4 ! ИМА ОЩЕ МНОГО ХЛЯБ ДА ИЗЯДЕ ДОКАТО СЕ ПРИБЛИЖИ ДО СЕНСЕЙ - СУБАРУ АУТБЕК !!! ХО ХО ХОООУ