31 Март, 2024 10:27 30 808 17

Skoda се отказва от Octavia и Kodiaq

  • skoda-
  • octavia-
  • kodiaq
Skoda се отказва от Octavia и Kodiaq - 1

Skoda се готви за електрическата революция. Постепенно всички модели с бензинови и дизелови двигатели ще бъдат изместени от гамата на чешката марка и ще бъдат заменени от електрически автомобили. Това съобщава сайтът L'Argus .

Според изданието през 2033 година Skoda ще спре напълно производството на леки автомобили с двигатели с вътрешно горене за Европа. И не само това, дотогава чехите няма да представят нови бензинови или дизелови модели, а само ще обновяват съществуващите.

Според L'Argus Skoda Kodiaq и Superb сапоследните изцяло нови европейски модели на марката с двигатели с вътрешно горене. Наскоро представеният електрически кросоувър Skoda Epiq ще излезе на пазара в края на 2025 година.

Интересно е, че преди това ще се появи друг електрически модел - 4.4-метровият кросоувър Elroq, който ще стане алтернатива на Karoq. Тази Skoda ще бъде представена през октомври тази година.

Освен това електрическите автомобили Skoda Enyaq и Enyaq Coupe ще бъдат актуализирани. А за 2026 година е планиран дебютът на седемместен електрически кросоувър - производствената версия на концепцията Vision 7S.

През 2027 г. Skoda Octavia, Kodiaq и Superb ще бъдат актуализирани, за да отговарят на еконормите Euro-7. В същото време Skoda Fabia, Karoq и Kamiq ще бъдат спрени от производство. Година по-късно ще се появи 4.6-метровото комби, което ще стане електрически аналог на Octavia.

Фейслифтовете на Skoda Octavia, Kodiaq и Superb към момента не са планирани. След две години те ще бъдат изтеглени от производство. С течение на времето ще бъдат заменени от нови електрически автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 66 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 8769

    79 9 Отговор
    Тъжно и безнадеждно!
  • 2 И така една читава и достъпна марка

    88 8 Отговор
    ... ще оттече в канала

    Коментиран от #8

  • 3 Механик

    84 15 Отговор
    И това няма да стане. Скоро действителността ще принуди електричарите и техните шамани да се откажат.
    Германия мина на въглища, а щяха да се електрифицират напълно до 1-2 години.
    Франция за сега е на атомни централи, ама откато ги изгониха от Африка, няма от къде и най-вече кой да им копае уран. Та и те ще я подкарат на твърдо гориво, защото инак следва народен бунт и глобалистите ще останат с пръст в уста.
    п.п.
    Устата ще е беззъба, ествествено, понеже селяците ще им бъдат избили зъбките преди това.
  • 4 Никола

    19 3 Отговор
    А ЧЕСТИТО
  • 5 7949

    52 4 Отговор
    Щом са решили да се самоубият...
  • 6 Ман Гал

    47 8 Отговор
    Супер си е Октавията. Карам предния модел за 100к километра 0 грижи. Само наливам и карам. Карал съм почти всички европейски марки без сеат. Мин проблеми съм имал само със шкодата и волво.

    Коментиран от #12, #17

  • 7 Просто

    16 1 Отговор
    Игра на имена. Няма да е това име, ще бъде друго
  • 8 Субар

    41 4 Отговор

    До коментар #2 от "И така една читава и достъпна марка":

    От фолцваген видяха, че чехите са по-успешни, за това са решили да ги сложат на най-рисковата позиция!
  • 9 Янков

    18 2 Отговор
    Тези ще си заминат в миманса с тези електромобили
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Гошо

    10 16 Отговор
    Марка за балкански- европейски цървулани
    Кат няма риба и ракът е риба

    Коментиран от #15

  • 12 бен Ходжа

    9 21 Отговор

    До коментар #6 от "Ман Гал":

    Супер, супер - колко да е супер? Неслучайно хората я наричат Шкода ОСТАВИ Я.
    Скучна кола с двигател на VW, предпочитам да си взема Тойота Авенсис.

    Коментиран от #14

  • 13 М даааа

    19 3 Отговор
    Брутална грешка и абсолютна зелена простотия, която ще бъде опровергана и отречена още в близките няколко години!
  • 14 Йфйфх

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "бен Ходжа":

    Бро, то авенсис няма от доста време. Тия тойоти поне да вървяха прилично..за толкова много пари, това е значим фактор. Всички останали екстри и плюсове са доста субективни...
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 СЗО

    11 0 Отговор
    До 33та година има време. Ще се откажат от тотална електрификация, както направиха други марки.
  • 17 Именно

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ман Гал":

    затова в момента съм с 4-та нова Октавия... от 2005-та с 1-чка ФЛ, през 2-ка ФЛ, 3-ка и сега 4-ка...
    Послушни колици, с добра пъргавина и динамика, поносими и редки ремонти, не скъпа поддръжка за това, което предлагат... карам до около 200 000 км или 5 години и след това се продават... повечето са на познати... засега не е имало случай да ме "споменават"... 2-ката и 3-ката се карат с ремап вече повече от 100 000 км всяка...