4 Април, 2024 17:29 14 842 38

Кога трябва да сменим зимните гуми с летни?

  • гуми-
  • летни гуми-
  • зимни гуми-
  • смяна-
  • съвети
Кога трябва да сменим зимните гуми с летни? - 1

Независимо от сезона, температурите са най-добрия показател за това кога можете да сложите летните си гуми. Ако температурите са между осем и десет градуса, обикновено е време за смяна на гумите.

Все пак трябва да имате предвид, че температурите, разбира се, могат да паднат отново за кратко време. Следователно трябва да можете да оставите колата за няколко дни, ако вече сте сложили летните гуми .

Докато температурите все още са под осем градуса, препоръчително е да оставите зимните гуми още малко. При ниски температури сцеплението на летните гуми с пътя автоматично намалява, което означава, че рискът от поднасяне се увеличава значително.

Не бива обаче да отлагате смяната на гумите твърде дълго. Разходвате повече гориво, когато карате със зимни гуми при температури над десет градуса. Освен това при по-високи температури съществува повишен риск спирачната ефективност да бъде значително намалена поради естеството на зимните гуми. Ето защо правилното време е от решаващо значение.

Поради различните свойства на материала на летните и зимните гуми, има смисъл използването на гуми да се адаптира към съответните метеорологични условия. Нито зимните гуми, нито летните гуми ще се справят добре в дългосрочен план, ако се използват в „неправилния“ сезон. Разбира се, сигурността също страда.

Качествата на материала на летните гуми са съобразени със съответния сезон, както и на зимните гуми. За разлика от зимните гуми, каучуковата смес на летните е значително по-твърда. Това означава, че износването на летните гуми е относително ниско, дори при високи температури. Абразията на по-меките зимни гуми обаче е висока при летни пътни условия.

За да сте сигурни, че летните гуми ще работят надеждно, трябва не само да сменяте гумите в зависимост от времето, но и да проверявате редовно протектора им. По принцип минималната дълбочина на профила не трябва да бъде по-малка от 1,6 мм. Т-нар- DOT също е от зна„ение. Гуми на над пет години не са безопасни, незамисимо от дълбочината на грайфера.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    39 12 Отговор
    Трети автомобил и 9-та година карам с всесезонки - куадраксер, латитуде, imperial all-season в момента 19ки и нямам ядове, различни автомобили, София, с пътувания целогодишно и през зимата. Вие сменяйте...

    Коментиран от #4

  • 2 карчи

    34 0 Отговор
    Когато няма опашка на гумаджийницата😉
  • 3 Няма

    49 7 Отговор
    Смисъл от смяна на гуми ! За нашите топли зими - всесезонни , но маркови !

    Коментиран от #10

  • 4 2222

    7 26 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Аз слагам all-season отзад, а отпред сменям летни и зимни. Мисля, че е добра идея.

    Коментиран от #9, #29

  • 5 хъхъ

    25 7 Отговор
    Това лято ще си доизносвам зимните, после ги хвърлям и взимам нови.
  • 6 Хахаха

    28 9 Отговор
    Само всезонки бате. Да го дуът гумаджиите. Нема лето нема зима вика зимни вика летни гуми хахахахаха ларани има леее
  • 7 Смених гумите през февруари

    20 7 Отговор
    Бях с летни и сложих пак летни. Не карам по планините и през изминалата година не съм газил сняг.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Откъде ще го

    10 9 Отговор

    До коментар #3 от "Няма":

    Бай Марко гумаджията та да са "маркови"?? Пак си взимаш от Мао Дзин Дзин "кръстени" както се сетиш.............
  • 11 Механик

    24 6 Отговор
    Гумената мафия пак иска да ни набута. Кога ще измислите геми за мъгла и паркиране.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Отговор

    17 1 Отговор
    Най-късно когато се износят, а и иначе по желание.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 дядо поп

    32 3 Отговор
    Зимните гуми сменяме с летни когато си искаме , или ако изобщо искаме. Забравихте какво щастие беше да се снабдиш с две нови "Виденки" за предни гуми , а "Вида спорт" беше върха!

    Коментиран от #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Трап

    8 9 Отговор
    Та аз вече си смених на двора. Нали имам 8 броя джанти, не съм скапано и мръсно, бедно животно, и само вадя едните и сменям другите.
  • 18 Ончо

    19 1 Отговор

    До коментар #15 от "дядо поп":

    Дядо попе ,кой от тези младежи тук знае за баба Вида ?😂😂😂 Какви връзки трябваха само за да си купиш.
  • 19 Е46ца

    15 0 Отговор
    Как гуми над 5г не са безопасни , като закона казва , че до 5 годишна гума си се продава като нова.Т.е купувам си нови гуми от магазина и може съвсем спокойно да са с 5годишен дот.Ако са карани интензивно 5 сезона съм съгласен , но иначе ...

    Коментиран от #26

  • 20 Дачия сандеро

    13 4 Отговор
    Аз веднъж се излъгах да купя нови и скъпи гуми.Още си го спомням купих от мерак най-скъпите за момента мишлен ПС4.Много куца и смотана гума , хем смених 10 годишни супериа (китайски зимни) карани постояно с тоя мишлен и то не беше боксувания , занасяния и т.н.Уж много хубава скъпа гума а реално пълен бокук.

    Коментиран от #30, #31

  • 21 Интермедиа

    15 3 Отговор
    Сложете пролетни гуми за няколко месеца. А после - летни.
  • 22 Кккк

    7 4 Отговор
    Не сменям карам със зимните до пълно износване..!!!!

    Коментиран от #24

  • 23 Крайчо краев

    5 9 Отговор
    Китайските гуми са най-добрите.Като чуя някой да ми хвали континентал , мишлен и такива се пукам от смях.Вижда се от 100 км , че нее карал с такива.
  • 24 редник

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "Кккк":

    И аз не сменявам - "Fulda" с дълбок грайфер, отлично сцепление при всякакви условия!...
  • 25 Срамота

    2 1 Отговор
    Пълни глупости! Ауто Мотор унд Шпорт правиха тест и казаха, че лятна гума на студено и СУХО време има по-добър спирачен път от зимната. Вече на студено и мокро зимната е по-добрата.

    Коментиран от #28, #34

  • 26 Субар

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Е46ца":

    Да, и освен това, нови гуми, фабрично са под 7 мм !
    А специалисти по АМС съветват да не се чака изхабяването да стигне 4 мм за зимни! Препоръчват да се сменят когато достигнат 6 мм!
    Къде са еколозите?
    Значи купувам си нови гуми и направо да ги хвърлям?!
    Според мен всеки да си защитава интереса:
    питам колеги, доволни ли са от конкретният модел гума, гледам да има около 8 мм, когато я купувам нова и с пресен ДОТ, ако може.

    Коментиран от #32, #33

  • 27 Японеца

    0 1 Отговор
    До 2, 3 градуса може с летни, само сваляш скороста с 10, 15км/ч!
    Падне ли под нулата - зимни.

    Другата алтернатива маркови всесезонни!
  • 28 Японеца

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Срамота":

    Грешиш, на мокро лятната гума е незаменима, особенно при положителни темперетури.
    На мокро зимната е коварна и непредвидима, особенно в локви, каналите не изтласкват цялата вода.

    Коментиран от #35

  • 29 Баш Батка

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "2222":

    И двамата сте от горно нанадолнище и мислите са ви в полза на ПТП-тата. Заради такива селинджери се получават тапите и катастрофите. Аз няма да я карам тоя кошница ама излезе уикенда да зареди буркани и всичко приклюва.
  • 30 Ти Мишлена ПС 4

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Дачия сандеро":

    зимата ли си ги карал,защото това са високоскоростни гуми точно за писта преди полу сликовете.Аман от разбирачи.Карал съм с Пилот спорт 41а в момента с 4S и по-добра гума няма. колата я купих нова беше с Конти спорт контакт 4 и се износиха за две лета,с ПС 4С съм 3 лято и още поне 2 ще изкарат. С ПС 3 карах до контролните ограничители показващи вече че гумата е износена и на дъжд се държеше прилично,а като нови просто няма конкурент.
  • 31 Зимната на

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Дачия сандеро":

    Мишлен е Алпин 5 и сега 6, Пилот Спорт 4 е лятна гума,да я караш зимата е върха на неграмотността.
  • 32 От 2008 година

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Субар":

    карам само с Мишлен от ПС 3до ПС 4С в момента.
  • 33 Ти ядеш лиги тия гуми,

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Субар":

    че ти трябват с пресен ДОТ, При правилно съхранение на сухо,тъмно и проветриво място новите гуми нямат проблем,когато ги сложиш и ги търкаляш тогава се износват от времето и условията на които е подложена.

    Коментиран от #36

  • 34 Студеното време в което правиха

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Срамота":

    теста АМС,бе при температура 7 градуса.Ти си направи тест с лятна гума на под 4 градуса ама гледай да няма ора,коли и дървета.
  • 35 При положителни но над

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Японеца":

    6 градуса иначе лятната става на пластмаса и заради големите канали се охлажда и не може да загрее и става като ските на Чук и Гек.Скъпите зимни гуми нямат проблеми с водата и локвите,проверено е лично.А времето за смяна всеки да си го определя има достатъчно инфо за времето и прогнозата. Аз сменям преди да стане студено и когато тмпратурите се качат над 10-12градуса пролетта. Имам комплект летни на джанти и такива за зимата пак на джанти,така не завися от пунктовете за смяна на гуми.
  • 36 Субар

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ти ядеш лиги тия гуми,":

    Не бе, човек.
    Така ги правят, че се напукват и се състаряват още на третата година.
    Примерно Нокиан , купих ги чисто нови. Там и месеците имат значение - толкова бързо изфирясват!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Людмила

    1 0 Отговор
    🍓 Г­о­р­е­­­щ­­­и­­­ ­­м­­о­м­и­ч­е­­­т­а­ ­­в­­и ­­о­­ч­а­­к­в­­­а­т 👉 ­𝗡­­­𝗨­­­­𝟮­­­𝟭­­.­­𝗙­­­𝗨­­­𝗡