Last news in Fakti

7 Юни, 2024 13:15 8 451 59

Руска, румънска или френска е новата Lada Iskra?

  • lada-
  • iskra

Платформата е преработена и локализирана, което позволява руско производство без участието на Renault, но базата е френска, използвана основно за моделите на Dacia

Руска, румънска или френска е новата Lada Iskra? - 1

Преди няколко дни в Русия дебютира новата Lada, наречена Iskra Sedan. Какво обаче знаем за нея? Lada Iskra е първият нов модел на АвтоВАЗ от няколко години, който ще бъде пуснат в продажба през 2025 година. Компанията показа седан с четири врати, но гамата ще включва още комби и кросоувър. Моделът Iskra е базиран на локализирана версия на CMF-B архитектурата на Renault Group.

Докато войната в Украйна продължава да бушува две години и половина след инвазията на Русия, АвтоВАЗ представи нов модел, който трябва да бъде пуснат в продажба в началото на следващата година. Lada Iskra е малък седан с четири врати, базиран на локализирана версия на Renault и Dacia. този модел ще бъде последван от варианти на каросерията комби и „крос комби“ (известен още като кросоувър).

Iskra е първият нов модел на Lada от години след въздействието на свързаните с войната санкции, които бяха наложени на Русия от западния свят. Според компанията, иновацията ще се нареди между остарялата Granta и малко по-голямата Vesta , като допълнително ще разшири моделната гама на Lada.

По отношение на дизайна, Iskra възприема езика на стила „X-Design“, заимстван от Vesta, с изваяни калници и модерни светодиоди. От друга страна, пропорциите на субкомпактния седан напомнят на Dacia Logan , намеквайки за източника на неговата основа. Или с други думи това е своеобразен руснак, но с френско-румънско ДНК.

Lada казва, че Iskra се движи на „модерна глобална платформа, която е преработена и е станала технологично независима“. Компанията добавя, че електрониката е „напълно локализирана“, с добавянето на около 400 нови части. Четейки между редовете обаче, ясно се вижда, че платформата изглежда минимално променена версия на архитектурата CMF-B, която се използва от няколко модела на Renault и Dacia.

Руска, румънска или френска е новата Lada Iskra?

Докато Renault Group напълно прекъсна връзките си с Lada през 2022 година, руснаците се възползваха от предишния си достъп до научноизследователска и развойна дейност и работиха основно върху това, да подкрепят местното производство без никакъв принос от страна на Франция.

Президентът на АвтоВАЗ Максим Соколов казва: „За рекордно кратко време по стандартите на световната автомобилна индустрия ние всъщност пресъздадохме този автомобил, правейки го технологично независим“.

Соколов разкри още, че общата инвестиция за проекта е достигнала 23 милиарда рубли, което се равнява на около 258 милиона долара по текущия обменен курс. Той също така каза, че Lada Iskra в момента е в последния етап на разработка, включително „отстраняване на грешки в производството, фина настройка и конфигурация на всички системи на автомобила“.

Нов модел, но стари двигатели. Чисто новата Lada няма да крие изненади под капака, тъй като опциите за задвижване са заимствани от нейните морално остарели колеги. Базовата версия ще бъде оборудвана с 1.6-литров бензинов двигател от Granta, произвеждащ 89 к.с. и съчетан с петстепенна механична трансмисия.

По-мощната 1.6-литрова версия пък е заимствана от Vesta и разполага с мощност от 105 к.с., като тази мощност се ипраща към предните колела чрез шестстепенна механична или автоматична трансмисия.

Lada Iskra е планирана да влезе в производство в завода в Толиати в началото на 2025 година. Цената ще бъде обявена по-близо до пускането на пазара. Въз основа на ситуацията с Русия е малко вероятно моделът да се продава другаде.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    44 25 Отговор
    Това било , онова било - ама струва 10 хил лева Български пари в Русия . И си е нов автомобил . Тук за тия пари - 20 годишен премиум автомобил , нов внос , току що оправен от тенекеджията !

    Коментиран от #4, #52

  • 2 Каквото не можахме да откраднем

    25 23 Отговор
    Каквото не можахме да откраднем го нарисувахме с флумастер.
  • 3 Българин 🇧🇬

    20 26 Отговор
    Всъщност , браво на братушките ! Но е време да се натиска производство на хибриди .Ние като не можем поне те да успеят .

    Коментиран от #10

  • 4 Ходѝ си я купи от Русия

    20 26 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Ама да не я видим след месец в мобилето.

    Коментиран от #6

  • 5 Ники

    17 31 Отговор
    Това е руски боклук , електромобилите на Киро от Ловеч , превъзхождат многократно Лада.

    Коментиран от #7, #11

  • 6 Пилот на Ферари

    40 14 Отговор

    До коментар #4 от "Ходѝ си я купи от Русия":

    Аз съм практичен човек и не мога да кажа на черното бяло . Хората продължават да си произвеждат , а ние да си лапаме мухите . Нормален , евтин и достъпен автомобил . Направен за техните условия и с минимална подръжка . Не като при нас - натоварен на пътна помощ .

    Коментиран от #12

  • 7 Пилот на Ферари

    38 11 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    Когато в България произведем автомобил дори от шперплат като Трабант - тогава можеш да се изказваш по въпроса .
  • 8 Климатикът догодина ли?

    13 26 Отговор
    Или не е ясно?

    Коментиран от #9, #16

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 кажи за чушкопеците

    11 10 Отговор

    До коментар #3 от "Българин 🇧🇬":

    не бъди скромен "българин", серьожка
  • 11 Пилот на Ферари

    26 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    Да ти напомня ли как се молихме едни германци да направят завод тук за нещо подобно на рикша с покрив . Ама и там не ни огря .
  • 12 Ходѝ си я купи от Русия

    18 19 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    И аз минавам за практичен. Затова не цъкам след всяка лъскава ламарина, особено след руска и китайска. Колкото Ладата се отдалечава от Дачия-Рено толкова загубва качествата си на годен автомобил.

    Коментиран от #15, #55

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Факт

    20 15 Отговор
    Новата кола си е нова! Няма да бараш по нея нищо поне 5 години.
  • 15 Пилот на Ферари

    12 7 Отговор

    До коментар #12 от "Ходѝ си я купи от Русия":

    И какво не лъскаво караш ? Магарцедес с ремарке и камшично запалване ?

    Коментиран от #17

  • 16 "оригинален" коментар , брат

    13 12 Отговор

    До коментар #8 от "Климатикът догодина ли?":

    Счупих мивката от "смях" .... малоумна работа ..
  • 17 Ходѝ си я купи от Русия

    14 17 Отговор

    До коментар #15 от "Пилот на Ферари":

    Карам 4 коли - за работа, за семейството, за лов и чат-пат електричката на жената. Първата и последната са купени от магазина. Данъчната декларация ще ми искаш ли?

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Историк

    22 22 Отговор
    С други думи, фашистка Русия повтаря "опита" на фашистки СССР в копирането на технологично изостанали западни образци и въвеждането им като "собствено" производство по примера на Жигули взаимствани от ФИАТ.

    Руснаците НИЩО не могат да измислят сами.

    Коментиран от #21

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Лефинс

    12 9 Отговор

    До коментар #17 от "Ходѝ си я купи от Русия":

    Внимавай, като ходиш на лов. Инцидентите напоследък зачестиха.
  • 21 Пилот на Ферари

    19 11 Отговор

    До коментар #18 от "Историк":

    Жигулито не е копирано , а е закупен лиценза от Фиат . Както и Полски Фиат .
    После руснаците правят нов дигател с горно разположен разпределителен вал . На Фиат 124 разпределителния вал е долу .

    Коментиран от #22

  • 22 Историк

    15 23 Отговор

    До коментар #21 от "Пилот на Ферари":

    Жигулито е откраднато, защото след изтичане на лиценза не го подновяват а продължават да я произвеждат със същия дизайн. Нарича се кражба на интелектуална собственост, и беше широко пракиткувана във "великия" СССР, щото беше неспособен да измисли нещо по-добро.

    Това точно му беше "великото": че крадеше на поразия чуждия труд.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Пилот на Ферари

    21 10 Отговор

    До коментар #22 от "Историк":

    А Москва река е копие на Темза и руската зима е открадната от щата Северна Дакота.. От къде се взехте такива бре, тоя интернет направо ви полира мозъците!

    Коментиран от #26

  • 24 Пилот на Ферари

    19 5 Отговор

    До коментар #22 от "Историк":

    Да ти кажа че темата е написана и тук във Факти 2017 година , но ти явно не четеш .
    1970-а започва производството на ВАЗ-2101, адаптирана към местните условия лицензна версия на FIAT 124.

    Моделът е представен през 1966-а и става автомобил на годината през 1967-а. Специализираните издания харесват колата, макар че я смятат за малко старомодна с долния разпределителен вал на двигателя, зависимото задно окачване, кормилната уредба с червячен редуктор и класическата триобемна каросерия.??!!

    Това какво общо има после с Жигули и Лада ??!!

    Съгласно подписаното с италианците споразумение съветските инженери имат право да внасят изменения в конструкцията, за да пригодят автомобила към местните климатични и пътни условия. В Толиати променят доста като се започне от двигателя, мине се през окачването и се стигне до дръжките на вратите.

    Коментиран от #25

  • 25 ИСторик

    8 16 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    Аз вече обясних къде е проблемът. Който разбрал - разбрал.

    Да се беше писал пилот на Жигули, щеше повече да подхожда.

    Коментиран от #57

  • 26 Историк

    8 16 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    Така е, природните образувания и дадености са ЕДИНСТВЕНОТО, което руснаците не са откраднали отнякъде .... но те пък нямат никаква заслуга за тях.

    Но като си еволюирал в съвеЦката пропаганда не правиш разлика между това и човешки постижения.

    Коментиран от #27

  • 27 Пилот на Ферари

    20 4 Отговор

    До коментар #26 от "Историк":

    Информация му е майката , не само гледане на Тик Ток .

    Господа разбирачи, някой виждал ли е Фиат 124 или направи ли си труда да прочете нещо за него. Сеат, чийто таралясници карате сега, купува лиценза за Фиат 124 и започва да го произвежда едно към едно. Руснаците правят нов двигател. Разпределителният вал е в главата а при Фиат е в блока . Скоростната кутия също няма нищо общо.

    Коментиран от #29

  • 28 Българин

    15 3 Отговор
    Резонният въпрос е :А ние какъв автомобил произвеждаме като сме толкова умни ,а??Отговорете си сами и защо станахме бунището на автоскрапа на европата.

    Коментиран от #30

  • 29 Историк

    10 13 Отговор

    До коментар #27 от "Пилот на Ферари":

    Пилота на Жигули - вземи прочети какво ти е написано за това коя част на лиценза нарушават руските другаре, че май от четене на Тик ток вече не схващаш и обикновен написан текст.

    Иначе сме наясно с конструктивните особености на руските "автомобили": неработещо, неефикасно и чупливо: що е то: руска ефикасна, работеща и здрава машина.

    Коментиран от #31

  • 30 Историк

    9 12 Отговор

    До коментар #28 от "Българин":

    Това е проблема на ВСИЧКИ отгледани в бракувания соц - че МИСЛЕНЕТО им е сбъркано и дори въпросите са им грешни.

    ОТДАВНА е установено, че разделението на труда води до по-добри резултати, но отгледаните в соца бяха учени, че трябва "всичко да си правим". Резултата: че НИЩО не правехме като хората.

    Коментиран от #32

  • 31 Пилот на Ферари

    13 8 Отговор

    До коментар #29 от "Историк":

    Ами вземи ми я цитирай като знаеш . Нали знаеш законите за лицензите и какво следва от това . Руснаците го купуват тоя лиценз , не е краден от интернет . И имат правото да си правят всякакви промени по него .
    За кражбите питай америте , колко патента има откраднати там .

    Коментиран от #35

  • 32 Българин

    9 5 Отговор

    До коментар #30 от "Историк":

    Да бе , то щото твоето мислене е на висота , нали ? Ма стига колкото да си изрежеш ноктите .
  • 33 историята

    14 0 Отговор
    Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на FIAT на основата на модела FIAT 124. АвтоВАЗ отбелязва, че през 1967 г. този модел на италианската марка получава титлата "Автомобил на годината в Европа". В СССР са направени над 800 промени в дизайна му .
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Историк

    8 12 Отговор

    До коментар #31 от "Пилот на Ферари":

    "Руснаците го купуват тоя лиценз , не е краден от интернет "

    Да другарю пилот на Жигула, точно колкото България "купи лиценза" за производство на компютри.

    За ваше съжаление технологичната мощ на руските "изобретатели" я има във физическия свят - за забавление на можещите наистина.

    Коментиран от #38

  • 36 а ние с гайдите

    12 2 Отговор
    Хайде по-добре да се запитаме що ние не произвеждаме или не сглобяваме някое моделче? Нали Плевнелиев с най-добрите с възможно най-добрите си приятели, партньори, благодетели на една топ българска партия удари на камък в преговорите си за построяването на автомобилен завод? Защо се махнаха Грейт Уол? Защо нищо не ни се получава в това отношение? Като пример, в почти всеки голям руски град се произвеждат коли.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Пилот на Ферари

    13 4 Отговор

    До коментар #35 от "Историк":

    Ами нищо не ми показа или доказа освен едните празни приказки и заучени фрази .
    Относно България и компютрите - навремето съм ходил многократно в БАН точно за тия компютри .
    Можеш ли ми каза колко държави тогава в Европа произвеждат компютри ?
    Кой изобретява автомобила и колко държави и фирми го произвеждат ?
    Американците изобретили ли са автомобила ?

    Коментиран от #41

  • 39 Българин

    10 3 Отговор

    До коментар #37 от "Историк":

    Ти си бил голям мозък бе . Мисълта ти и висш пилотаж на неграмотността , обаче не се предаваш . А и как да стане като не го осъзнаваш.
  • 40 когато правеха Жигули

    8 2 Отговор
    Поне тогава въздуха беше по-чист и нямаше кретенимутро- батки да блъскат народа
  • 41 Историк

    8 14 Отговор

    До коментар #38 от "Пилот на Ферари":

    Ами, вземи ПАК да прочетеш какво съм написал в пост 22 и ако ПАК не си го разбрал ПАК го прочети и така, докато го разбереш.

    Мога да ти кажа, че България не РАЗВИ никакви умения в РАЗВИТИЕТО на компютрите, точно както съветските другаре не развиха никакви умения в РАЗВИТИЕТО на Жигулите - ТОЧНО защото освен да ИМИТИРАТ, друго не могат. Копаха на едно място и си останаха в миналото. Излишно е да посочвам, че тези, които ползват автомобили НЕ купуват Жигули.

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Пилот на Ферари

    11 5 Отговор

    До коментар #41 от "Историк":

    Не ти ли омръзнаха тия глупости ? Цитирай ми факти и източници , не празни приказки .
    Къде Фиат съди Руснаците за тоя Лиценз ?
    Къде се гледа делото и на колко са осъдени ?
    Спряно ли е производството ?

    Коментиран от #44

  • 43 Пилот на Ферари

    9 5 Отговор

    До коментар #41 от "Историк":

    Относно компютрите и електрониката си много бос и не виждам база на която да спорим .
    Чел си глупостите на демократичните писачи .
    Ти виждал ли си западен компютър от онова време .
    Можеш ли да сравниш параметрите .
  • 44 Историк

    9 12 Отговор

    До коментар #42 от "Пилот на Ферари":

    Да съдиш СССР за лиценз тогава е като да съдиш Русия за лиценз днес - от крадци, разчитащи на силата, за да не бъдат наказани няма какво да "търсиш". Можеш само да им забраняваш да продават в трети страни, затова и ФИАТ а не ЛАДА сключва отделни лицензионни споразумения с множество страни.

    Аз съм виждал компютър "от това време" и западен и български. Архитектурата на българските е директно "свалена" от американски образци. Типичните "пирати" каквито сме и до днес, щото пордължаваме да сме руска губерния, нищо, че сме членове на ЕС и НАТО.

    Коментиран от #45, #56

  • 45 Пилот на Ферари

    12 3 Отговор

    До коментар #44 от "Историк":

    Ай стига се излага вече .
  • 46 Тити

    8 10 Отговор
    Поредният рашистки боклук копие на предишният само името са сменили.
  • 47 Руснаците пак откраднаха

    10 12 Отговор
    Преди откраднаха от Фиат, а сега от Рено. Забавното е че всеки път го предлагат на овцете , като свой модел
  • 48 Смешници

    7 10 Отговор
    И редакцията и русофилите-плувайте. Никога не сте, няма и да направите кола. Нещастнищи некадърни. Може само да се надъхвате в смешния сайт факти...

    Коментиран от #50

  • 49 Славчев, и ти ли :))

    8 0 Отговор
    Славчев и теб те е облъчила вече войната в Украйна !!! :))
    Като си толкова компетентен, защо не кажеш коя друга кола от същия клас и със същите екстри (вече се знаят кои и какви са появиха се презентации в тубата) струва 20 200 ЛЕВА !? Говорим за ЕС които са "велики", не за модели в Индия и Африка. Отивам да си откъсна един домат заедно със стеблото ! :))
  • 50 Живанши

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Смешници":

    Не се тревожи. И ти няма да направиш кола и явно си самопоканен да се надъхваш в сайта.
  • 51 Селянин с лада

    1 6 Отговор
    Лада автоматик? Вие сериозно ли бе?😂
  • 52 Ситрошен

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Епа купи си го тоя боклук и си троши главата. Ааа чакай, забравих, в ЕС не може да си го купиш. Именно защото е неземен боклук. Е виж ако си много мераклия, Русия и другаря Пудинг те чака.
  • 53 Обективен

    3 0 Отговор
    "ОТДАВНА е установено, че разделението на труда води до по-добри резултати, но отгледаните в соца бяха учени, че трябва "всичко да си правим". Резултата: че НИЩО не правехме като хората..."

    Оти ся се спукваме от производство, като вече 35г сме у капитализмо. Преди малко си купих домати от магазина. Македонски! Даже и домати не произвеждаме сега. Толко сме напред! Пич, даже знам за коя партия гласуваш, като ти чета "гениалните" драсканици.
  • 54 Руска, румънска или френска

    0 1 Отговор
    Накрая ше се окаже китайска.
  • 55 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ходѝ си я купи от Русия":

    ще си ги купя и двете и комбито и седана , нямам никакъв проблем !!!.
  • 56 Порно

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Историк":

    Те и китайците така почнаха, виж ги сега
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Димитър

    0 0 Отговор
    Аз съм собственик на Веста от 2020. До сега съм нямал проблем.Автомобилът е клас Лукс(не че е нещо кой знае какво) и има всичко необходимо. Все още си карам и само наливам,13000 евро излезе 3 годишен лизинг. Лесен е е за обслужване и всеки с малко умения може да се справи сам.Екстри има колкото си искаш няма да изпадам в подробности всеки сам може да провери.Вече е на 80000 хил.км. и мисля още два пъти по толкова да му навъртя.Купих го защото ми беше мечта и не съжалявам.