12 Септември, 2024 16:01 8 138 31

Toyota Prius постигна рекорден разход на гориво

  • toyota-
  • prius-
  • рекорд-
  • разход

Хибридът е изгорил само 2.5 литра на 100 километра

Toyota Prius постигна рекорден разход на гориво - 1

Новата Toyota Prius LE счупи рекорда на Гинес за най-нисък разход на гориво по време на пътуване от западния до източния бряг на САЩ. Уейн Гердес завърши пътуването, обхващащо 5 168,7 км, с изумителния среден разход на гориво от 2,5 литра на 100 км.

Впечатляващият подвиг на Гердес включваше преодоляване на различни терени, включително високи надморски височини и екстремни температури. За да постигне този рекорден разход на гориво, той използва комбинация от техники на шофиране и планиране на маршрута. Той е ускорявал бавно, намалявал е скоростта рано и внимателно е планирал маршрута си, за да намали до минимум разхода на гориво.

Toyota Prius постигна рекорден разход на гориво

Въпреки че подробните данни за разхода на гориво за пътуването не са оповестени, забележителното постижение на Гердес демонстрира изключителната горивна ефективност на Prius.

Toyota изрази възхищението си от постоянната способност на Prius да впечатлява. Майк Трип, вицепрезидент на Toyota Vehicle Marketing, похвали Prius като „инженерно чудо“, което постоянно надминава очакванията.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    49 4 Отговор
    Тойота. Бате. Умните хора ви го казаха - минете на хибриди, докато не се премине изцяло на водород. Швабата си знае дизеляка и се заигра с електрокарите, дето китаеца го разгемби....ама явно са им сложни хибридите...хем Тойота им даде всичките си патенти е така, без пари

    Коментиран от #3, #10, #18

  • 2 Груби Сметки

    36 29 Отговор
    С този икономичен стил на шофиране дизел ще харчи около 4л/100км. Това е 1.5л повече от хибрида, или около 4 лв повече на 100 км. За 100 хил. км ще се спести около 4000 лв от гориво.
    Toyota Prius Hibrud се предлага тук с базова цена 86 470 лв с ДДС. За тези пари могат да се купят две Opel Astra.
    Много трябва да се кара за да има полза от хибрида. Като вземем предвид увеличеното тегло, което изисква по-голям разход за гуми и накладки, по-високата застраховка за по-скъпа кола, то икономически смисъл няма.
    Хибриди и електрички се налагат само по екологични причини. Обаче и там ефекта е много спорен.

    Коментиран от #7, #8, #14, #19, #23, #28

  • 3 До умеещият да се храни с клечки

    9 32 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    През 1932 г. за нуждите на Японския Императорски Двор , са закупени 7 броя лимузини Mercedes Benz 770 .Два от автомобилите са били специално за Император Шова и неговото семейство . Експлоатират ги чак до 1968 г. Хризантемата - герб на швабски автомобил !!! Я ми кажи кога Тойота ще вози германския канцлер , или германския президент !?

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Госあ

    4 7 Отговор

    До коментар #3 от "До умеещият да се храни с клечки":

    сус ве
  • 5 Госあ

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "До умеещият да се храни с клечки":

    такива машини които прави японеца, се правят само у сащ. Японската космическа програма е известна на всички, а на швабите ? добре че франсетата носят с арианите

    Коментиран от #9

  • 6 стопаджия

    16 9 Отговор
    Това е плъг-ин хибрид. Следователно може да се зарежда от ел. мрежата. За да е коректна информацията трябва да ни бъде посочено и колко kW ел. енергия е заредена и да бъде добавена към разхода за 100 км. Защото някой електрически автомобил ако измине този маршрут ще посочи разход на бензин от 0 литра на 100км.

    Коментиран от #15

  • 7 п;оликуйъхг

    14 1 Отговор

    До коментар #2 от "Груби Сметки":

    Сметките ти са ОК, но грешиш другаде...

    Хибрида и електрокара нямат особен смисъл икономически или пък екологично- доказвано е сигурно десетки хиляди пъти... Но...

    Лично аз и жена ми караме плъг-ин хибриди за ежедневни нужди щото ЕДИНСТВЕНАТА РЕАЛНА ПОЛЗА от хибрид или електрокар е, че НЕ ЗАМЪРСЯВАШ В ГРАДА... Да- производството на ток е мръсно, но НЕ цапа в града където аз, ти и децата ни сме през 80% от времето... Всичко друго дето пробутват за "ползи" е по същество пълни глупости...

    Коментиран от #17

  • 8 Буха ха

    12 6 Отговор

    До коментар #2 от "Груби Сметки":

    По-голям разход за накладки при хибрида???
    Хибридите са дори по икономични на градско, така че няма как разликата с дизеляка да е 1.5 литра на 100 км. Моят хибрид е 2 тона и харчи 7 на градско, преди това имах подобен но дизел и харчеше 10-11 на градско.

    Коментиран от #13

  • 9 До умеещия да се храни с клечки

    3 9 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    В първите пилотирани космически полети на СССР и на САЩ са използвани батерии VARTA ! А последното пето поколение на Toyota Supra какво е по същество !? А въпросът ми за автомобил на Toyota предназначен за Бундестага труден ли ти е ?

    Коментиран от #11

  • 10 о9и8у7ъ6т5р

    6 9 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Водородът е другата глупост в която вярвате... Добивът на еквивалентно количество водород изисква с поне 25% ПОВЕЧЕ разход на енергия отколкото при бензина... Транспортът и съхранението му са минимум 7 ПЪТИ ПО-СКЪПИ отколкото на бензина... Затова и НИКОГА у вашия мизерен живот няма да видите коли на водород на всеки ъгъл... Моментът в който се стигне до употребата му (масово) е много далеч, а и тогава неща като "лична собственост" няма да съществуват поне от 50 години...

    Коментиран от #12, #24

  • 11 Госあ

    14 4 Отговор

    До коментар #9 от "До умеещия да се храни с клечки":

    а първата литиево-йонна батерия е японска. Вярно че има и американец като вземат нобеловата награда. Не случайно автомобил Тойота е най продаваният в света. а бундестага освен немски автомобил, друг нема да поръчат - вервай ми. Доста задръстени типчета.
  • 12 Госあ

    6 4 Отговор

    До коментар #10 от "о9и8у7ъ6т5р":

    Прочети за високотемпературните газови реактори. HTGR. Първият работещ такъв реактор е японски, но експериментален. Днес в Китай работи един такъв за промишлени цели и зарежда мрежата паралелно с електричество и водород. Говори се и за малки модулни такива, които са истинска зелена революция относно паралелното производство на електричество и развитието на водородната инфраструктура.

    Коментиран от #16

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 тъй шъй

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "Груби Сметки":

    Пак електрическата латерна в нелегалност е объркал сметките. Тук в Европа продават само плъгин, а в УСА и плъгин и фул хибрид. Тук, в писанието, най-вероятно става въпрос за фул хибрид.
    Друго е много по-важно- 5-тата генерация хибриди на Тойота дават около 20 % по-добра икономия от предишния вариант. Това е огромно постиженше, като се има предвид незначителните конструктивни промени.
  • 15 тъй шъй

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "стопаджия":

    Аз никъде не видях да става ясно, че е плъгин хибрид. В САЩ се продават и фул хибрид Приус.Само в ЕЮ е само плъгин.
  • 16 дрфтгъхуйя

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Госあ":

    И какво общо има развитието на една технология в която се наливат милиарди ВЪПРЕКИ ДОКАЗАНАТА ФИНАНСОВА НЕРЕНТАБИЛНОСТ към момента с масовите коли на водород?
    Наясно ли, че през 2000г. БМВ представя 750hL (после има и други модели) който работи с водород подаван и изгарян като газ ДИРЕКТНО в цилиндъра? Не с горивна клетка дето да произвежда ток и да въртиш ел. мотор, а един леко модифициран мотор си работи просто на водород...
    Това, че схемата е ДОКАЗАНО РАБОТЕЩА това изобщо НЕ означава, че е приложима масово... Ще дойде времето когато ще се ползва водород за задвижване, но НЯМА ДА БЪДЕ в следващите 100 години...
  • 17 да ама не

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "п;оликуйъхг":

    Може ли да кажете какво марка хибриди използвате. "Само да кажа" , че ако е различна от ТойотаЛексъс, просто не се брои. Тогава когато обобщавате за качествата на хибридите, мнението Ви не е от значение, ако примерно карате Шкода плъгин. Има огромна разлика от РАВ4 плъгин или ЛексъсНХ плъгин и тн. Затова, когато се говори за хибриди е редно да се мисли за Тойота и всички останали. Даже Хонда се изложиха с новия CRV плъгин, а се смятат за единствения по-близък конкурент на Тойота. Дано масата хора да излязат от клишето -хибрид-икономичен. Все пак е четвърт век от началното производство.

    Коментиран от #20

  • 18 Хохо Бохо

    1 10 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Бате, таа тойота за многополови бе. геюва кола ве. Ландкрузер кога направят хибрид ще си купя
  • 19 Наката

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "Груби Сметки":

    Бъркаш сметките - на моя приус му смених накладки на 260 хиляди километра за пръв път. Колата спора с електеомоторите! Няма увеличено тегло - батерията е 40 кила - това не е тесла. Слагаш най- евтините гуми и газ до ламарината! Тойота бате!
  • 20 у87ъ6тгрфде

    2 18 Отговор

    До коментар #17 от "да ама не":

    Твърде мълуумен си за да разбереш, но си запиши:

    Хибридите на тойота ИЗОСТАВАТ С 10 ГОДИНИ от технологията в моята кола...

    Коментиран от #21

  • 21 да ама не

    10 2 Отговор

    До коментар #20 от "у87ъ6тгрфде":

    Браво, имате машина на времето и живеете в 2034г. Разправете какви коли карате, как я карате.
  • 22 бай Даньо

    6 2 Отговор
    Дълго мислих дали да си купа тоя последния Приус и след 12 години каране на хибриди реших да е Тесла , НО последния модел на Приус ще остане в историята като една от най великите коли на всички времена. Изглежда чудесно, а от техническа гледна точка е шедьовър. Предните модели бяха едни от най надеждите коли в САЩ, а тук се обръща голямо внимание на това , освен това са с едни от най добрите краш тестове. Дори като надеждни коли имаха някой проблеми например първите модели използваха ДВГ двигатели които не са за хибриди , и те не са направени за многократни бързи термо цикли и късаха гарнитури , разбира се далеч по малко от колкото да кажем Крайслер или германски ... Днес вероятно Приуса е близо до перфектност. Тия коли ще карат по 500к км при нормална експлоатация . Разхода на гориво е ясно ненадминат. А тоя аген е избил рибата над 90 мили на галон при 60 по спецификация. ( 90 мили на галон е 2.5 по нашенски) И аз съм се опитвал да докарам рекорд по нисък разход . Докарах около 18% по малко от спецификацията на колата ( 50 мили на галон за Лексъс СТ200 при 43 по спецификация) и като го казах на механика в дилъра той ми вика това не е нищо имам един клиент които се хвали че докарвал 60, но ако знаеш колко му свирили по пътищата да ускорява по бързо .... ха-ха-ха!
  • 23 бай Даньо

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "Груби Сметки":

    Няма как да си по далеч от истината. Накладки на хибрид на практика не сменяш , карах една до 125к мили ( 206к км по нашенски) без да сменям накладки , спира е електордвигателя. Имам втора на която са смяняни накладките на 100к мили до сега със вторите накладки е на 204к мили ... Гумите са малко по скъпи защото са с ниско съпротивление на търкаляне , за да е по добър разхода , но и тях не сменяш по на често , защото батерията е 30-40 кг ( но пък ДВГ е по малко и по леко, като цяло нормално тегло на колата не е тежка като Тесла ) и рециклирана/ реновирана батерията струва $3000 всеки по сериозен ремонт на двигател или трансмисия е по скъп , а батерията се сменя в гаража сам ...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Трудно е да обясниш на тъмнокожите да си

    5 2 Отговор
    купят Приус вместо редовния клиент на сервизите бмв, мерцедес и ауди. Да не говорим за ония с премиум марките на по 500к км , които димят като за световно.
  • 27 Край

    7 1 Отговор
    Колата е много красива и високотехнологична. Просвета от долу 133 мм. Това не става за български пътища.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 хибридите от

    0 0 Отговор
    два енергийни източника енергия ползват демек
    от две крави мляко пиеш