От създаването си преди шест години Cupra е продала повече от 750 000 автомобила. Впечатляващият стил отличава съществуващите модели на марката от останалите продукти на VW Group, но изпълнителният директор на Seat Уейн Грифитс потвърди, че компанията работи върху "още по-радикални автомобили".
Autocar съобщава, че Cupra е потвърдила работата по серия от революционни автомобили от следващо поколение. Очаква се те да бъдат доста по-различни от произвежданите в момента и ако настоящите планове се осъществят, първият от тези нови модели ще бъде разкрит на света още през следващата година.
Шефът на Seat казва и, че марката има за цел да създава автомобили, които ще бъдат "емоционални" и "силно диференцирани" от продуктите на VW и няма да се вписват в съществуващите сегменти на автомобилната индустрия.
„Ако искате да направите Cupra готин и емблематичен, тогава трябва да започнете да създавате емблематични автомобили, които може би не се вписват в нито един сегмент. Работим върху други автомобили, които нарушават класическите сегменти между седани, комбита и SUV-та. Работим и върху някои много провокативни каросерии. Надяваме се, че следващата година ще можем да ви покажем един от тях “, казва той пред Autocar.
Грифитс също намекна, че производствена версия на концепцията на Dark Rebel все още е възможна, но „това не е приоритет в момента“. Той обясни, че компанията иска да разшири гамата Cupra с по-големи автомобили. Според Грифитс Cupra трябва „да се увери, че всяка инвестиция, която правим, се изплаща“.
Шефът на Cupra допълва: „Има толкова много различни емоционални коли, които бих искал да създам, започвайки с Dark Rebel като спортна кола. Но също така можем да ви редизвикаме с един вид офроуд бъги. Ще бъде електрическо и мисля, че ще е забавно. Мисля, че това наистина ще промени играта, ще бъде много емоционално и ще работи и в града. Не говоря за коли за плажове. Имаме много идеи, много луди идеи, но трябва да останем фокусирани.”
В края на това десетилетие новите модели Cupra ще бъдат базирани на следващото поколение SSP платформа на Volkswagen Group, която може да бъде в основата на всяко превозно средство от супермини до спортни автомобили. Грифитс потвърди, че ще има високопроизводителна топ версия на кросоувъра Terramar с повече от 300 к.с.
Моделът вероятно ще има хибридно задвижване, но потенциално може да използва 2.5-литровия петцилиндров двигател, използван в различни модели Audi RS, ако този двигател бъде модернизиран, за да отговаря на стандартите за емисии Euro 7 през 2027 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА