Last news in Fakti

13 Юли, 2002 00:00 2 340 0

Още клетъчно делене

  • volkswagen-
  • vw-
  • polo spider-
  • passat

В миналия брой ви запознахме с очакваните трансформации на задаващия се догодина Golf. Разнообразието ще е огромно във всяко едно отношение и по всяка вероятност Volkswagen ще успее да отговори подобаващо на отправените от френските и италиански конкуренти предизвикателства в лицето на Peugeot 307, Citroen C4 и FIAT Stilo.
Нови превъплъщения се очакват и от по-малкото братче на Golf, Polo. За пръв път Polo-то ще си свали покрива. Това най-вероятно ще се случи през пролетта на 2004 г. Шефовете от Волфсбург са се решили на тази стъпка след една проста сметка. Разходите за този проект ще са незначителни. Сходството или пълната съвместимост между голяма част от детайлите ще спести много от инвестициите за изчисления и тестове. От друга страна един кабриолет от по-ниския от голфовия клас би предизвикал голям интерес сред младежите и представителките на нежния пол с шофьорска книжка. Всъщност откритата версия на Polo няма да е просто досега познатата ни двувратка с клъцнат покрив, а кабриолет с малко променен дизайн на цялата каросерия и непознат за този клас спортен характер. Ходовата част и силовото предаване ще са заимствани от обикновеното Polo, а двигателите ще са от Golf. Със сигурност ще се предлага един дизел със 130 к.с., а топверсията ще е с бензинов агрегат с турбо, развиващ около 180 к.с. Как ще върви тази колица с това купенце и тези агрегати само един Господ знае. Скоростните кутии и тук ще са две-една нормална с три педала и ръчно превключване на предавките и една секвенциална, комбинираща ръчка и автоматик.
Друга новост при моделното семейство на Polo е пикапче, стил “баничарка”. Тази количка за малкия семеен бизнес едва ли ще предизвика голям интрес. При нея цялата техника ще се заимства от досегашното Polo, а разликата ще е само в наличието на закрита каросерия на мястото на задните седалки и багажното отделение. Дебютът на “баничарката” е насрочен за октомври 2003 г.

Известна вътрешна конкуренция за Polo Spider, както ще се нарича малкото кабрио навярно ще представлява и откритата версия на New Beatle. Костенурката ще се произвежда в Мексико и ще дебютира на задокеанския пазар още в края на тази година. На стария континент ще я видим най-вероятно през идната пролет. Очакват се пазарни успехи, които ще се дължат на сравнително ниската цена.

Успоредно с проекта за новия Golf и Polo Spider се работи и по един съвсем не по-маловажен, този за новия Passat. Шестото поколение на славния вятър ще ни радва от 2004 г. техническите сходства с Audi A4 ще са само история. Passat VI ще заимства голяма част от системите за безопастност, двигателите и ходовата част от Golf V. Двойното предаване ще е коренно различно, ще се монтира агрегат VR6 вместо V6. Напълно променено ще е задното окачване, а скоростните кутии ще са от ново поколение секвенциални трансмисии , при които преминаването от по-ниска на по-висока предавка няма да се усеща от пътниците. Противоречивият двигател W8 се премахва напълно. Passat VI ще дебютира като лимузина с 4 врати, а комбито Passat Variant ще излезе на пазара едва 6 месеца по-късно. Той ще се различава значително по отношение на дизайна и ще е доста по-голям от Golf Variant Plus. Двигателите ще са следните:

-1.6 8V, 102 к.с., 150Nm
-1.6 16V, 115 к.с., 155 Nm
-2.0 FSI 16V, 150 к.с., 200Nm
-2.0 FSI Turbo, 180к.с., 245 Nm
-3.2 FSI 32V, 240к.с., 320Nm
-1.9 TDI 8V, 100к.с., 240Nm
-2.0 TDI 16V, 136 к.с., 320 Nm
-2.5 TDI 20 V, 185 к.с., 450 Nm

Предвижда се и конструирането на дизелов двигател с обем около три литра, мощност над 200 к.с. и максимален въртящ момент от над 500 Nm.

Темата за новия VW Sharan все още е отворена и евнтуален негов наследник се очаква чак през 2006 г. Много от висшестоящите баровци във Волфсбург обаче си задават въпроса дали е необходим подобен миниван? Дали той няма да бъде изяден от вътрешната конкуренция в лицето на Golf Van и на дебютиращия през 2004 г. Microbus. Симпатичното седемместно бусче ще се произвежда в Хановер и годишно от конвейера ще слизат по 100 000 бройки, повечето от които ще се продават в Америка. Микробус от рода на легендарния и все още твърде разпространен у нас Transporter ще се появи още през април следващата година. Наименованието му е Т5. И двете бусчета ще са с напречно разположени двигатели, подобрено окачване и по желание ще са с двойно предаване. Именно Т5 и Microbus ще обезсмислят до голяма степен конструирането и на нов Sharan. Ясно е обаче едно - и без него и с него моделната гама на VW ще се разшири неимоверно през идните 3-4 години. Та така волфсбурговци отново ще са пълновластни господари на пазара в компактния и долния сегмент на средния клас.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА