21 Октомври, 2024 08:57 9 277 32

Срив в продажбите на BMW, Mercedes, Audi и Porsche на най-големия автомобилен пазар в света

  • mercedes-benz-
  • audi-
  • bmw-
  • porsche-
  • китай

В Китай продажбите на германски премиум автомобили бележат най-лошото си тримесечие след пандемията

Срив в продажбите на BMW, Mercedes, Audi и Porsche на най-големия автомобилен пазар в света  - 1

Продажбите на BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и Porsche се сринаха в Китай. Информационна агенция Bloomberg анализира статистиките за търсенето на нови модели на немските марки и стигна до разочароващо заключение. Според изчисления общият дял на BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и техните дъщерни марки е спаднал от 25 на 14 процента за пет години. Още по-лошо: в сегмента на електрическите автомобили делът на немските премиум марки е под десет процента.

Китайските купувачи вече не са склонни да плащат високи цени за управление, мощен двигател и марка: потребителите избират „техническа изтънченост“ и то в много специфичен смисъл. Интерес представляват нови информационно-развлекателни системи, функции за добавена реалност и цифрови услуги. Клиентите твърдят, че електрическите автомобили BYD, Xpeng или Nio са по-евтини, по-добре оборудвани и по-функционални от немските.

Статистиката отразява добре тази гледна точка: през третото тримесечие на 2024 година продажбите на BMW в Китай паднат 30%, Mercedes-Benz губи 13%, Porsche - 19% от продажбите, а Volkswagen затваря трите месеца на червено с 15%. Германските автомобилни гиганти заедно струват около половината от борсовата стойност на BYD, но китайският пазар е твърде важен за германските автомобилни производители, за да спрат да се борят. Експерти на Bloomberg предполагат, че опитите за запазване на пазарни позиции в Поднебесната сържава могат да бъдат „огромен риск“.

Е ако нещата продължат да се развиват в тази насока, то германската автомобилна индустрия ще го закъса още повече, защото не е толкова лесно да се напусне китайския пазарен сегмент: съвместните предприятия с китайски автомобилни производители са структурирани по такъв начин, че без одобрение не са възможни нито мащабни съкращения на работни места, нито продажба на дял в завода.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Провинциалист от провинция Тракия

    55 16 Отговор
    А, трябва да има някаква грешка, най-големия автомобилен пазар в света се оказа комунистически, невъзможно... Няма как другарите да бръмчат с мерцедеси.

    Коментиран от #8

  • 2 Среднощен

    15 2 Отговор
    Пазар Риск
  • 3 Къде са парите на данъкоплатците

    39 5 Отговор
    А ми за какво ти е мощен двг в задръстване може би за да ти харчи 20 на 100.
  • 4 Хохо Бохо

    61 9 Отговор
    Ми санкции, кво да прайш? Оди разправяй после, че не работят. Германия ще опере пешкиря

    Коментиран от #9

  • 5 вие си ги избрахте

    46 7 Отговор
    марката вече няма значение, това е резултата от алчния капитализъм да продаваме повече, накрая ще продавате нишо, а конкретно сега санкциите, сащ, посолствата интинктанк нпо тата, цру и Израел нямат никаква връзка с икономическия погром в ЕС....
  • 6 Хохо Бохо

    76 11 Отговор
    Помните ли Нокия, Бенефин, Ериксон, Сименс кво стана с телефоните им? Това очаква и германските автомобилни марки. Или ще ги изкупят китайците, както направиха с Волво или ще изчезнат безкрайно. На никой вече не му се дават пари за марка и лошо качество
  • 7 долу ЕС

    65 9 Отговор
    откак съществува ЕС се занимава с права на мигранти и нпо та, с исканията на цру фед и американските бази в европа, планове и проекти управлявани от неизбирани хора, а посочени хора. Рано или късно ще има икономически погром, точно като неуспешната перестройка. Брюксел може да продължава да пише директиви колкото си иска.... и да налага санкции до последния завод

    Коментиран от #22

  • 8 Хахахаха

    16 33 Отговор

    До коментар #1 от "Провинциалист от провинция Тракия":

    Е коя държава да е, като китайците са 1.5 милиарда, бе пич? Обаче виж другото нещо. Комунистическа държава, а избира електромобили? Що така, нали уж джендъри мендъри карали електрички? А то се оказа, че комунистите карат електрички!

    Коментиран от #10, #15, #23

  • 9 Хахахаха

    8 31 Отговор

    До коментар #4 от "Хохо Бохо":

    Загубите от санкциите са мноооого по-малки от инвестициите във въоръжаване, ако рашата спечелеше в Украйна. Да не говорим, ако беше започнал война в Европа, какви щяха да са загубите. Така, че не прави сметка на чужд гръб, те са си направили сметката!

    Коментиран от #11

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 1 Отговор

    До коментар #8 от "Хахахаха":

    Те и камиони на ток искат, ама ИЛюзОН с неговите ИЛЮЗИИ вече ОСМА година не е пуснал НИТО ЕДИН ОТ ОБЕЩАНИТЕ КАМИОНИ НА ТОК ‼️
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 1 Отговор

    До коментар #9 от "Хахахаха":

    И къде е войната бе, пич, в Антарктида ли❓
    Или според Вашата гейография Украйна не е в Европа 🤔🤔🤔

    Коментиран от #14

  • 12 456

    51 0 Отговор
    Ами не може една кола да ми струва колкото едно жилище. Отделно след това подръжката или един фар /примерно/ да бъде една заплата или почти заплата/зависи какво се подменя/.
  • 13 Мнение

    53 8 Отговор
    Нова кола трябва да струва максимум 10000 евро, а "маркова" най-много 15000 евро. Иначе ги чака фалит. Няма евтини руски ресурси, а китайците вече правят сравнително добри коли с космически дизайн. Особено BYD.
  • 14 Хахахаха

    4 37 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Имам предвид в западна Европа! Защото, ако путлера беше взел Украйна за 3 дни, вече войната щеше да е в НАТО. Балтийските държави, Полша и т. н. Или, ако не беше тръгнал веднага напред, то все пак НАТО - вските държави, трябваше да инвестират трилиона в оръжие, за да могат да възпират армиите на Украйна, Беларус и раша! Тогава, колко ли щяха да са разходите, а?

    Коментиран от #17

  • 15 Провинциалист от провинция Тракия

    13 4 Отговор

    До коментар #8 от "Хахахаха":

    "Е коя държава да е, като китайците са 1.5 милиарда, бе пич?" - не са 1.5, а 1.409 докато Индия са 1.428 и по твоята логика най-големият пазар трябва да е Индия.

    Коментиран от #16, #32

  • 16 Хахахаха

    7 8 Отговор

    До коментар #15 от "Провинциалист от провинция Тракия":

    Ей го и другия тука са навира! Пич, на теб какво да ти обяснявам? Коментара горе "чуйека" има предвид, защо комунистическа държава е най-големия пазар на автомобили, а не е демократична? Индия от демократичните държави ли я смяташ?

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Хахахаха

    2 12 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да де. За това запада играе на сигурно и не чака - ако! Защото след това, може и да не може да промени нищо.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хохо Бохо

    32 2 Отговор

    До коментар #7 от "долу ЕС":

    Е, по едно време се занимаваха с кривите краставици, явно не пасват на задните им отверстия. Славни времена за ЕС бяха
  • 23 Хохо Бохо

    20 9 Отговор

    До коментар #8 от "Хахахаха":

    Клоун, кой те излъга, че Китай е комунистически? Знаеш ли какво е комунизъм, а социализъм? Китай е народна република и частната собственост е неприкосновена. Тва нещо не ти ли бърка у комунизма? Комунизъм има единствено в еврейски кибуц. Оправи си понятията
  • 24 авто

    27 7 Отговор
    Германските марки бяха наложени в Европа и някой други държави .Останалия свят по принцип залага на Хонда и Тойота за ежедневни и практични коли .Целия арабски свят залага на Тойота .Човек може да си купи немска кола , само ако иска след 30 години да ходи по изложения с нея .
  • 25 Е, срив…

    12 2 Отговор
    Ама га ядоха кИфтетата, нИ рИваха…
    Нека пробват и те как е земната гравитация.
  • 26 хр. грозев предателят

    25 2 Отговор
    И така не разбрах логиката , манталитета на Ханс. ? Говорят за Зелената енергетика , и как трябва да опазваме околната среда , затвориха не само Електроцентралите работещи на въглища но и Атомните. Последните няколко години постоянно увеличават мощността на ДВГ което е висок расход, по високи данъци и най важното повече замърсяват околната среда . ? Всички немски производители плащат в момента за всяка произведена кола 90 Евро глоба тъй като не могат да покрият Европейските Емисионни Стандарти Еuro-4 от 2005 година въведоха Еuro- 5 -2009 както и Euro- 6 е въведен когато големите градове има постоянни тапи , задръствания и ограничения когато навсякъде те дебната камерите - без Германия скоростa по магистралите е ограничена в Европа . Да загубят Китайският пазар е нормално защото се движат в обратна , противоположна посока като се има предвид сложната , ниско качествена от евтини компоненти електроника , и проблемният и слабият Softwеr всичко е естествено и закономерно да загубят близките години автомобилната си индустрия...

    Коментиран от #27

  • 27 Kaлпазанин

    28 3 Отговор

    До коментар #26 от "хр. грозев предателят":

    Няма нищо за разбиране ,Ханс вече е Хасан от алчност ,само трай да сме живи и здрави какво чудо ще е брикса като си изкара валутата ,струва ми се че германци ще емигрират
  • 28 Име

    4 1 Отговор
    В Китай без вдигане на митата можеш да сринеш нещо.
  • 29 Бръм

    15 0 Отговор
    Дали си давате сметка какво означава всичко това. Сигурен съм, че немците го осъзнават. Според мен това е началото на борбата за Европа.
    Борбата за отрезвяване водена от Орбан не предизвика силни трусове в ЕК, но икономическото фиаско пред, което е изправена Германия ще предизвика сериозни структурни и идеологически промени.
    Дори наскоро, шефа на БМВ се обявил за запазване на ДВГ. Скоро ще спрат да обявяват, а да изискват!
    Продължат ли да падат авто-продажбите на немците, Германия не я грози, а на 100% изпада в рецесия, а ние сме следващите.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 дфтгъхуйик

    14 1 Отговор

    До коментар #29 от "Бръм":

    Че тя швабия вече втора година поред е в рецесия- това, че успяват да изкривят цифрите на стъкмистиката и официално да не са в рецесия това не променя реалността... Не само швабия- цялата еврозона е в рецесия и скоро не се очаква подобрение...

    Шефа на БМВ беше го обяснил много простичко- Швабия внася от Китай автомобили, части, компоненти и т.н. за около €6млрд. годишно, а изнася към Китай автомобили, части, компоненти и т.н. за ПОВЕЧЕ от €25млрд.... Тоест отговора на Китай на онези глупави мита дето туриха на електричките ще удари най-силно точно швабите щото китайците не купуват прости "европейски коли" (тоест модели на Стелантис или Рено), а купуват "немски премиум марки"...
    И швабите го схванаха това и гласуваха ПРОТИВ налагането на мита на електрокарите, но някак "случайно" французите гласуваха ЗА и заедно с другите краварски подлоги наложиха митата...
  • 32 Българин

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Провинциалист от провинция Тракия":

    А войната в Украйна от кой се поддържа? САЩ, Англия и тук таме някое немско чадо го пратят да умира с танка.
    Всеки измъкнал се от там говори само едно: Няма с какво да стреляш, седиш като пушещо месо и се молиш да не те праснат я с дрон я с друго. И всички военни грабят и убиват. Няма значение от коя страна си. Възрастни хора се разстрелват за 10 долара. Не ви се вярва нали ...