8 Ноември, 2024 11:10 9 364 26

Идва ли краят на електромобилите или как победата на Тръмп ще се отрази на автомобилния бизнес

  • доналд тръмп-
  • електромобили-
  • китай-
  • мита
Идва ли краят на електромобилите или как победата на Тръмп ще се отрази на автомобилния бизнес - 1

Анализаторите не са единодушни в оценката си за бъдещото поведение на 47-ия президент на САЩ по отношение на автомобилния бизнес, но в няколко послания все още са уверени: митническата война с Китай ще се разгърне с нова сила и електрическата мобилност ще бъде спряна.

След като Доналд Тръмп печели втори президентски мандат сред автомобилните производители веднага се появи паника. Досега най-голяма печалба записва "приятелят на Тръмп" Илон Мъск - ​​акциите на неговата компания Tesla поскъпнаха с 14% веднага след победата на Тръмп. Други производители на електрически автомобили и традиционни автомобили обаче не са толкова доволни и има няколко причини за това.

Според Automotive News завръщането на бившия президент Доналд Тръмп в Белия дом вероятно ще доведе до период на несигурност в автомобилната индустрия по отношение на регулациите, стимулите и продажбите на електрически превозни средства.

Най-вече обезпокоени са китайците, защото очакват президентът Доналд Тръмп да предприеме стъпки за допълнителна изолация на китайските производители на автомобили и части, за да защити вътрешния пазар на САЩ. В същото време може да се очаква новата администрация да премахне данъчните стимули за електрически превозни средства, което ще навреди на автомобилните производители, които са инвестирали сериозно в електрически задвижвания.

Тръмп заплаши да наложи вносни мита върху стоки и от ЕС, така че акциите на европейските производители BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Porsche паднаха с 5.2 - 7.7%, съобщава Ройтерс . Все пак главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс каза, че BMW ще спечели от своето „много, много голямо присъствие в САЩ“. Може би говорим за завода на BMW в Спартанбург, който произвежда SUV-тата X5, X6 и X7.

Позицията на Тръмп за електрическите автомобили не е тайна за никого, напомня Electrek - вторият му мандат вероятно ще доведе до намаляване на инвестициите, отпуснати от екипа на Байдън в зелена енергия, отмяна на данъчни стимули за купувачите на електрически автомобили и промяна в политики, насочени към намаляване на емисиите на CO2.

Може би скоро ще чуем мненията и на други автомобилни производители за победата на Тръмп и евентуалните промени в автомобилния бранш. „Очакваме да бъде трудно за производителите и износителите на автомобили“, казва Никълъс Форест, главен инвестиционен директор в Candriam. - "Тръмп може да въведе още мита върху вносни стоки, така че и за германските и френските производители на автомобили всичко, което се изнася от Европа, е риск."

Но не само Европа. Тръмп иска да държи колите от Мексико извън страната. Ето защо китайската BYD например спря плана си за изграждане на завод в Мексико, който трябваше да се превърне в ключова производствена площадка за достъп до САЩ. BMW също така планира да започне производство на своите електрически автомобили от следващо поколение, наречени "Neue Klasse", в Мексико през 2027 година, но пък и Илон Мъск също изгражда завод на Tesla там.

Но най-вече, разбира се, Тръмп визира Китай в полезрението си: той планира постепенно да прекрати китайския внос по време на втория си мандат, както и да забрани на китайски компании да притежават американски недвижими имоти и инфраструктура в енергийния и технологичния сектор.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    27 15 Отговор
    С други думи чичо ви Дони ще върне нещата малко към нормалното... което не значи, че няма да направи хиляди поразии с други неща. Дупе да е яко на еврофашагите обаче - Европа е бита карта!!!

    Коментиран от #3

  • 2 сектант

    19 11 Отговор
    Донгфенг Т5 ево и новият Дъстър сложиха краят на електромобилите
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 За един сватба за друг брадва

    11 1 Отговор
    При спиране на субсидиите да му мисли ford, които губят по 50 000 долара на продаден автомобил дори когато получават субсидии.

    Има автомобилни марки, които вече печелят от всеки продаден автомобил и клиентите биха ги купували дори без субсидии. Тесла само ще спечели от това, защото клиентите на останалите ще се пренасочат към Тесла, която предлага автомобилите си на най-ниски цени и въпреки това печели от всяка продажба.
  • 6 ИванКайман

    8 0 Отговор
    Всичко е точно- имаш индустрия, имаш продукция, имаш заплати, имаш сигурност.
    Китайците могат да си продават евтинджоза в Азия и Африка и готово.

    Коментиран от #7

  • 7 Има проблем

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "ИванКайман":

    Голям проблем. Китайците имат 30 години преднина в технологиите. Ако няма достъп до китайските технологии няма да има здравословна конкуренция. Тогава американските автомобилни компании ще изостанат технологично и ще могат да продават само на вътрешния пазар с протекции.

    Това може да ти изглежда добре в краткосрочен план, но тази къща от карти ще се срути при следващата смяна на президента. Да не говорим че ще изгубят всички световни пазари и ще ги оставят на китайците да ги залеят с евтини високотехнологични автомобили с високо качество. За качеството на американските автомобилни производители не смятам да ти обяснявам.

    Коментиран от #20

  • 8 МЪСК

    6 5 Отговор
    С отпадането на дотациите, на пазара остава единственият, който прави коли на ток с печалба. АЗ
    В интерес на целия Свят е да няма повече посредствени коли за измислени пари.

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    8 7 Отговор

    До коментар #8 от "МЪСК":

    Като тази Тесла комплект с генератор,пътуваща от София до Слънчев бряг с едно зареждане.

  • 10 Цицоманов

    8 1 Отговор
    Нямам нищо против елетродвигателите, но имам много против батрийте !!!!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Тъп Глупънсбъркър

    15 6 Отговор
    То първо бива да се уточни дали въобще електромобилите представляват "зелена" или екологична технология, защото според мен не са нито "зелени", нито екологични!

    Коментиран от #13

  • 13 Кой беше ти

    7 12 Отговор

    До коментар #12 от "Тъп Глупънсбъркър":

    "защото според мен не са нито "зелени", нито екологични!"

    и защо мислиш, че някой се интересува от твоето мнение?

    Продажбите на Тесла растат и правят нови рекорди по продажби в САЩ, въпреки че никой там не се интересува от екология. Въпреки че напук на Тръмп много гласоподаватели биха си купили Тесла, но не са си купили по политически причини.

    Клиентите си купуват електромобили по коренно различни причини от екология. Нито един еколог или политик вече може да спре преминаването към електромобили, след като китайците вече добутаха до зареждане на 400 км за 10 минути и продължават да свалят времето за зареждане. Отговорът на въпроса на заглавието на тази статия е отрицателен. Поставено е началото на края на ДВГ като основно задвижване.

    Коментиран от #15

  • 14 Анонимен

    9 1 Отговор
    Не мога да разбера,защо изведнъж всички взеха да се страхуват....? Явно има защо. Ще им излязат керливити ризи май на притеснените. Че и германците веднага след избирането на Тръмп се разпадна правителството.
  • 15 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #13 от "Кой беше ти":

    Теслю митичен,нещо си в грешка.Тесла има спад за деветмесечието на 2024 година.Миналата година 2023 продадоха 2 милиона Тесла,тази година 2024 ще са по малко.По твоите Екселски таблици очакваме 50% ръст и 3 милиона Тесли.

    Коментиран от #18

  • 16 Доналд Тръмп спира електрокарите!!

    2 0 Отговор
    Еха. Уха. Де, бре!!!
  • 17 Сър Мастър Бейтс

    4 3 Отговор
    Тръмп, макар и богат сам по себе си, на поста президент на САЩ, не е с нищо по-различен от останалите президенти досега. Просто поредната кукла на конци, която отново ще обслужва лобистките интереси. Нито ще спре войната в Украйна, нито ще спре помощта на САЩ за Израел. Няма и да повлияе на глобалните тенденции по отношение на автомобилостроенето.
  • 18 2 милиона

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Тесла само може да е сънувала 2 милиона продажби през 2023 година. Никога в цялата си история не са продавали толкова. Тази година също няма да продадат 2 милиона.
  • 19 Крайно време е

    3 4 Отговор
    електромобилите да започнат за плащат за паркиране в зоните с платено паркиране. Ако това стане вносителите ще отчетат спад в пъти, ако не и застой - нула продажби

    Коментиран от #21

  • 20 Преди 30г. китайците

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Има проблем":

    бяха икономическа нула. Благодарение на Запада купиха десетки хиляди западни заводи и китайското чудо е компилация от западни технологии, многобройният, трудолюбив, ниско платен и жестоко експлоатиран от комунистическата диктатура китайски народ и не на последно място скъпия западен пазар. Китай сам нищо не е постигнал, на глава от населението БВП е по-малко от на бедна България, просто са много. БВП на България е 100млрд. и ако го умножим по 230(толкова са повече китайците от нас) се получава 23трлн., а китайският е 18трлн.
  • 21 Освен това

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Крайно време е":

    на електричките трябва да се забрани влизането в подземен паркинг както на газовите автомобили. Не знам как ще се загаси там пламнала електричка.
  • 22 Петър Петрол

    1 0 Отговор
    Мислех да се изкажа важно, но ... като гледам, Вие всичко сте казали. Само към коментар №2 , той Дъстъра сега с какъв ДВГ е, че нещо се обърках, вече, непрекъснато ги "даунсайзват" @$% . И ако продължава да се екологизира, нищо чудно Дачия Дъстър да започне да си губи клиентите. Язък, тъкмо се прочу.
  • 23 Петър Петров

    1 0 Отговор
    И това Ви го пише човек, дето мислеше да си купува Дъстър, ама нейсе ...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Иво

    2 0 Отговор
    Борбата на Тръмп срещу китайските ментета и зависимости от Китай е най положителното във външната му политика. Ако и Европа вземе тези мерки китайската фабрика ще затвори врати.