Австрийската компания KTM работи вече 90 години и традиционно произвежда мотоциклети от различни класове (също притежава марките Husqvarna и Gasgas), а през 2007 година, марката дори представи серията суперавтомобили X-Bow. Съвсем наскоро пък тя придоби мажоритарен дял в италианския производител на мотоциклети MV Agusta и в резултат на това KTM стана най-голямата компания за мотоциклети в Европа.
Но в крайна сметка се "удави" в дългове и сега е на ръба на фалита. Тези тревожни новини бяха изнесени от пресслужбата на компанията. Онзи ден KTM подаде молба за самоуправление до 90 дни, което ще ѝ позволи да преструктурира и отложи плащанията по кредита си. С други думи, сега компанията се е обявила в неплатежоспособност.
Това се дължи на факта, че не е успяла да набере нужното междинно финансиране. Става въпрос за необходимостта от получаване на допълнителни стотици милиони евро за уреждане на дълговете. Антикризисното управление ще позволи да се отложи времето на пълен фалит, като се направи опит за преговори с кредиторите за преструктуриране на заемите.
Дружеството също ще има нужда от преструктуриране, което ръководството му не крие. В близко бъдеще ще започнат сериозни съкращения и "промяна в размера на производството" и ще се стигне до затваряне на фабрики. Освен това, това е необходимо не само за да се намалят разходите, но и за да се помогне на търговците да намалят излишните запаси от продукти, натрупани поради ниското търсене.
Според ръководството на компанията редица фактори, които са се развили през последните няколко години, са довели до такова плачевно състояние на нещата. Сред тях са стагнацията на европейската икономика и рецесията в Германия, а в САЩ продажбите на KTM спаднаха поради повишаването на кредитните лихви, което намали покупателната способност на населението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ура
12:07 01.12.2024
2 Нарком
Коментиран от #15, #16
12:14 01.12.2024
3 Защо
Коментиран от #24, #27
12:29 01.12.2024
4 Фен
Коментиран от #13, #25
12:29 01.12.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Христов
12:32 01.12.2024
7 Павел пенев
12:34 01.12.2024
8 не е на ръба на фалита
12:44 01.12.2024
9 Оня а форда
12:56 01.12.2024
10 ----
Коментиран от #12
12:59 01.12.2024
11 Оня а форда
До коментар #5 от "Експертус":
От 2001 до 2019 година ( без 2008 защото не се провежда рали) КТМ е победител в рали Дакар . 2020 -2021 Хонда , 2022 Гас Гас , 2023 отново КТХМ а тази година Хонда . Само Ямаха има такива поредни победи но само 8 години срещу 18 на КТМ.А другите бръмчалки за които си написал са просто екзотики които никой не ги взема на сериозно в мотоспорта .
Коментиран от #18
13:19 01.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Евро Пейка
До коментар #4 от "Фен":
Това няма нищо общо със санкциите а е проблем създаден от мениджмънта - дълг от 1,3 милиарда към банките не се трупа за 2-3 години .Коментиран от #28
13:27 01.12.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Скотланд Ярд
До коментар #2 от "Нарком":
Много си се напушил и ако продаваш така нищо хубаво не те чака.13:43 01.12.2024
16 Бай Яни
До коментар #2 от "Нарком":
А в Русия смениха Ауруса с БМВ. Пак заради щитайската хегимония.13:46 01.12.2024
17 факуса
13:49 01.12.2024
18 Експертус
До коментар #11 от "Оня а форда":
Какъв моторспорт и боклутсите на ктм. То и бмв биеха в Дакар 80-те да не би да правят сериозни мотоциклети.В Дакар нещата са до отбор с пари а не до качества на машината. Ако имаш високо платен отбор дето доставя и ремонтира веднага превозните средства печелишмосвен това и който може да плати за опитни състезатели а не за новобранци.
Ктм както и Бмв са на държавни дотации всичко се налива за да се доказвадщ дойче инженерната мощ макар че какви инженери и учени в планинската дупка Австрия там само го ведари и кравари
Коментиран от #19
14:04 01.12.2024
19 Абе, да кажем че има
До коментар #18 от "Експертус":
Абе, да кажем че има някакви. Въпроса не е в нито в инженерите, нито в титлите от мотокрос. Важното е масово да продават туринг и ендуро мотори за еннтусиасти, от там идват големите приходи. А те явно не го правят това.14:40 01.12.2024
20 Абе,
15:09 01.12.2024
21 А50
16:59 01.12.2024
22 кй87ъ6трхуй
НЯМА ДА ЛЪЖЕТЕ БЕ, няма нищо такова- всичко у ивропътъ и краваристан е цъфтящо и във възход, тея фалират поради собствената си некъдърнуст...
18:42 01.12.2024
23 Лошо качество от първи собственик
19:30 01.12.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ганю
До коментар #4 от "Фен":
чудесно знаете ли Руски?ще ви трябва май
очень правильно молодцьi
21:38 01.12.2024
26 Ти си
22:12 01.12.2024
27 КТМ е собственост на БМВ
До коментар #3 от "Защо":
Защото имат лошо качество и ниски продажби02:50 02.12.2024
28 Г-н експерт евро
До коментар #13 от "Евро Пейка":
В германия за 23 година има фалит на над 20 000 фирми (хиляди)За тази още толкова и може повече!
Над 160 фирми с оборот над 10 милн са фалирали!
Ситуацията става все по трудна всеки ден!
Развитие на Европа е спряло бежанци идват
Китайските компании ше превземат пазара
в момента хиляди коли седят в Германия ауди мерцедес бмв няма кои да ги вземе!
08:02 02.12.2024