27 Септември, 2024 10:48 3 210 18

Сериозен удар за VW, BMW и Mercedes: Основен доставчик на резервни части фалира

  • volkswagen-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • доставчик-
  • wkw-
  • фалит-
  • банкрут
Сериозен удар за VW, BMW и Mercedes: Основен доставчик на резервни части фалира - 1

Германският доставчик на авточасти WKW подаде молба за банкрут, което нанесе сериозен удар върху големи немски производители на автомобили, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.

Компанията се е специализирала в производството на декоративни елементи за автомобили и според данните през 2023 година годишният обем на продажбите ѝ е достигнал 560 млн. евро.

WKW, заедно с дъщерното дружество Walter Klein GmbH & Co. KG, сезира съда във Вупертал с декларация за несъстоятелност. Тази ситуация ще засегне около 3 000 служители, главно в градовете Вупертал и Фелберт.

Фалитът на WKW е още една индикация, че автомобилната индустрия в Европа преминава през дълбока криза. По-специално Volkswagen, един от основните клиенти на WKW, наскоро обяви възможни съкращения на до 30 000 работни места в Германия поради икономически затруднения.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГОЛАТА ИСТИНА

    73 5 Отговор
    Важно е ,че работят санкциите и се наливат средства в бездънна каца - Украйна.
  • 2 1111

    62 4 Отговор
    Мдааа, санкциите работят. Само, дето не казват, че евтините материали и енергия идваха от ...?!
  • 3 Волкс Вагин

    33 0 Отговор
    Скъп и калпав
  • 4 Пилот на Ферари

    50 4 Отговор
    Уж щяха да фалират руснаците ,а то фалират германците .
  • 5 Опорка

    23 3 Отговор
    ЕССР е рай на земята и всички са щастливи
  • 6 Голяма работа

    32 3 Отговор
    Важно е на Путин дами е зле. Европо, Европо докъде се докара.
  • 7 замислен

    44 1 Отговор
    Вместо да "диктуват пазара" със скъпи коли, които са с "планирано остаряване" т.е. като навърти 300 000 км и да се разпадат да бяха продължили старата традиция от 90-те на здрави непретенциозни автомобили, които с правилна поддръжка живееха по над 20 години а някои минаваха по милион километра.

    Коментиран от #9, #14

  • 8 Чичо

    30 4 Отговор
    Малко са им санкциите на руснаците. Надуйте ги още. А, и направо забранете всичкия руски нефт да се внася в ЕС и да ни го вкарват от ОАЕ или USA. От 2.40-2.60 да стигнем за 5-6лв/литъра.
  • 9 Опорка

    31 2 Отговор

    До коментар #7 от "замислен":

    Ако изкарат 300К много добре. Разпада почва още на 100
  • 10 Не са само санкциите

    34 1 Отговор
    Това е перфектната буря между санкции които правят продукцията скъпа, намалени продажби следствие на изоставане в технологиите и основно на синдикатите, които не позволяват на компаниите да намаляват броя на работниците пропорционално намаляване на продажбите.

    На практика в Германия е по-лесно да затвориш завод, отколкото да уволниш 10% от работниците му, което би го спасило. Въпрос на време е работниците да осъзнаят, че всъщност това не е в техен интерес и времената се промениха.

    Коментиран от #15

  • 11 Пилот на Ферари

    36 2 Отговор
    В заводите в Русия където имаше от всички производители , 25% от автомобилите се връщаха в ЕС ,25% се продаваха в Русия и 50% за азиатския пазар - Казахстан ,Монголия и т.н.....
    Сега всичките пазари са загубени освен тия 25% в ЕС .
    Нормално е да се случват фалитите.

    Коментиран от #17

  • 12 кийухътфр

    25 2 Отговор
    Що така компания на повече от 150г. обявява фалит? Какъв ли ще е ефекта от уволнението на 3000 човека?
    Тези 2 града са с общо малко над 400 000 жители от които обичайно 1/3 са работещите- пенсионери и деца до 18г. са другите 2/3... Когато от 130-140 000 работещи уволниш 3000 това са нови 2% безработни... И това в регион където индустрията е слабо развита- тоест тези хора трудно ще си намерят работа "по специалността"...
    Когато на тези 3000 човека рязко им спаднат приходите те също толкова рязко ще си ограничат и разходите извън ипотека, режийни и храна... И ако в период от 12-18 месеца поне 2500 от уволнените не си намерят нова работа за минимум същите пари това ще доведе до допълнителни съкращения в сферата на услугите в региона...
    Найс, а... И това е само като уволниш 3000 човека... Познайте какво следва когато ФВ уволни 30 000 човека... И когато доставчиците на ФВ уволнят още поне 45 000 човека...
  • 13 БеГемот

    25 1 Отговор
    Китайци плюс зеленски плюс американска газ (хубава)плюс зелена сделка е равно на банкрут...
  • 14 фтгъхуйи

    17 0 Отговор

    До коментар #7 от "замислен":

    Тази схема е невъзможна- пазарът вече е пренаситен с коли... През 90-те години дори у "напредналият запад" не всеки имаше автомобил и възможностите за растеж бяха огромни. Дори и ти като "западняк" да си караш колата 15 години, а не както сега 5-6 години в този период ще има 3-ма нови клиента които си купуват първата кола и не им беше важно ти да се връщаш през 5 години за нова кола и завода в крайна сметка пак е продал всичката си продукция без трудности и на каквато си цена иска...
    Навремето Шкода и Дачия ги нямаше в схемата, но сега ги има и продават доста успешно и доста бройки коли... Коли които носят много по-малка печалба от "премиум" марките... А концерните си искат огромните печалби... Значи остава да те принудят да купуваш нова кола по-често...
  • 15 Е,как да не са санкции,

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Не са само санкциите":

    като още 2022 г. заради санкции се изметоха от богатия руски пазар,където без проблем продаваха скъпите си боклуци на надути цени. Това се оказа също прът в колелата на въобще целия западнал вече авторлом .Но аз се радвам защото,когато режеш клона на който стоиш е въпрос на време да паднеш заедно с него.Сега това се наблюдава.А реже клона на който стои само безмозъчен индивид.Всеки сам да си прави извода.
  • 16 факуса

    5 1 Отговор
    хи хи сбогом газпром,велкъм мизерия
  • 17 факуса

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    напротив не е нормално,не би трябвало да се допуска,от великите бизнесмени
  • 18 Анонимен

    0 3 Отговор
    Естествено, че путинистчетата злорадстват. Те дори се кефят когато заплашват България с ядрено оръжие -пълна безмозъчност.