Германският доставчик на авточасти WKW подаде молба за банкрут, което нанесе сериозен удар върху големи немски производители на автомобили, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.
Компанията се е специализирала в производството на декоративни елементи за автомобили и според данните през 2023 година годишният обем на продажбите ѝ е достигнал 560 млн. евро.
WKW, заедно с дъщерното дружество Walter Klein GmbH & Co. KG, сезира съда във Вупертал с декларация за несъстоятелност. Тази ситуация ще засегне около 3 000 служители, главно в градовете Вупертал и Фелберт.
Фалитът на WKW е още една индикация, че автомобилната индустрия в Европа преминава през дълбока криза. По-специално Volkswagen, един от основните клиенти на WKW, наскоро обяви възможни съкращения на до 30 000 работни места в Германия поради икономически затруднения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГОЛАТА ИСТИНА
11:02 27.09.2024
2 1111
11:04 27.09.2024
3 Волкс Вагин
11:07 27.09.2024
4 Пилот на Ферари
11:13 27.09.2024
5 Опорка
11:13 27.09.2024
6 Голяма работа
11:14 27.09.2024
7 замислен
Коментиран от #9, #14
11:14 27.09.2024
8 Чичо
11:15 27.09.2024
9 Опорка
До коментар #7 от "замислен":
Ако изкарат 300К много добре. Разпада почва още на 10011:15 27.09.2024
10 Не са само санкциите
На практика в Германия е по-лесно да затвориш завод, отколкото да уволниш 10% от работниците му, което би го спасило. Въпрос на време е работниците да осъзнаят, че всъщност това не е в техен интерес и времената се промениха.
Коментиран от #15
11:16 27.09.2024
11 Пилот на Ферари
Сега всичките пазари са загубени освен тия 25% в ЕС .
Нормално е да се случват фалитите.
Коментиран от #17
11:21 27.09.2024
12 кийухътфр
Тези 2 града са с общо малко над 400 000 жители от които обичайно 1/3 са работещите- пенсионери и деца до 18г. са другите 2/3... Когато от 130-140 000 работещи уволниш 3000 това са нови 2% безработни... И това в регион където индустрията е слабо развита- тоест тези хора трудно ще си намерят работа "по специалността"...
Когато на тези 3000 човека рязко им спаднат приходите те също толкова рязко ще си ограничат и разходите извън ипотека, режийни и храна... И ако в период от 12-18 месеца поне 2500 от уволнените не си намерят нова работа за минимум същите пари това ще доведе до допълнителни съкращения в сферата на услугите в региона...
Найс, а... И това е само като уволниш 3000 човека... Познайте какво следва когато ФВ уволни 30 000 човека... И когато доставчиците на ФВ уволнят още поне 45 000 човека...
11:22 27.09.2024
13 БеГемот
11:23 27.09.2024
14 фтгъхуйи
До коментар #7 от "замислен":
Тази схема е невъзможна- пазарът вече е пренаситен с коли... През 90-те години дори у "напредналият запад" не всеки имаше автомобил и възможностите за растеж бяха огромни. Дори и ти като "западняк" да си караш колата 15 години, а не както сега 5-6 години в този период ще има 3-ма нови клиента които си купуват първата кола и не им беше важно ти да се връщаш през 5 години за нова кола и завода в крайна сметка пак е продал всичката си продукция без трудности и на каквато си цена иска...Навремето Шкода и Дачия ги нямаше в схемата, но сега ги има и продават доста успешно и доста бройки коли... Коли които носят много по-малка печалба от "премиум" марките... А концерните си искат огромните печалби... Значи остава да те принудят да купуваш нова кола по-често...
11:36 27.09.2024
15 Е,как да не са санкции,
До коментар #10 от "Не са само санкциите":
като още 2022 г. заради санкции се изметоха от богатия руски пазар,където без проблем продаваха скъпите си боклуци на надути цени. Това се оказа също прът в колелата на въобще целия западнал вече авторлом .Но аз се радвам защото,когато режеш клона на който стоиш е въпрос на време да паднеш заедно с него.Сега това се наблюдава.А реже клона на който стои само безмозъчен индивид.Всеки сам да си прави извода.11:57 27.09.2024
16 факуса
12:01 27.09.2024
17 факуса
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
напротив не е нормално,не би трябвало да се допуска,от великите бизнесмени12:06 27.09.2024
18 Анонимен
12:59 27.09.2024