27 Септември, 2024 10:48 21 177 45

Сериозен удар за VW, BMW и Mercedes: Основен доставчик на резервни части фалира

  • volkswagen-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • доставчик-
  • wkw-
  • фалит-
  • банкрут
Сериозен удар за VW, BMW и Mercedes: Основен доставчик на резервни части фалира - 1

Германският доставчик на авточасти WKW подаде молба за банкрут, което нанесе сериозен удар върху големи немски производители на автомобили, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.

Компанията се е специализирала в производството на декоративни елементи за автомобили и според данните през 2023 година годишният обем на продажбите ѝ е достигнал 560 млн. евро.

WKW, заедно с дъщерното дружество Walter Klein GmbH & Co. KG, сезира съда във Вупертал с декларация за несъстоятелност. Тази ситуация ще засегне около 3 000 служители, главно в градовете Вупертал и Фелберт.

Фалитът на WKW е още една индикация, че автомобилната индустрия в Европа преминава през дълбока криза. По-специално Volkswagen, един от основните клиенти на WKW, наскоро обяви възможни съкращения на до 30 000 работни места в Германия поради икономически затруднения.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГОЛАТА ИСТИНА

    155 14 Отговор
    Важно е ,че работят санкциите и се наливат средства в бездънна каца - Украйна.

    Коментиран от #39

  • 2 1111

    132 13 Отговор
    Мдааа, санкциите работят. Само, дето не казват, че евтините материали и енергия идваха от ...?!

    Коментиран от #38

  • 3 Волкс Вагин

    77 9 Отговор
    Скъп и калпав
  • 4 Пилот на Ферари

    130 11 Отговор
    Уж щяха да фалират руснаците ,а то фалират германците .

    Коментиран от #23

  • 5 Опорка

    57 7 Отговор
    ЕССР е рай на земята и всички са щастливи
  • 6 Голяма работа

    88 9 Отговор
    Важно е на Путин дами е зле. Европо, Европо докъде се докара.
  • 7 замислен

    91 4 Отговор
    Вместо да "диктуват пазара" със скъпи коли, които са с "планирано остаряване" т.е. като навърти 300 000 км и да се разпадат да бяха продължили старата традиция от 90-те на здрави непретенциозни автомобили, които с правилна поддръжка живееха по над 20 години а някои минаваха по милион километра.

    Коментиран от #9, #14, #22, #32

  • 8 Чичо

    80 12 Отговор
    Малко са им санкциите на руснаците. Надуйте ги още. А, и направо забранете всичкия руски нефт да се внася в ЕС и да ни го вкарват от ОАЕ или USA. От 2.40-2.60 да стигнем за 5-6лв/литъра.
  • 9 Опорка

    71 6 Отговор

    До коментар #7 от "замислен":

    Ако изкарат 300К много добре. Разпада почва още на 100
  • 10 Не са само санкциите

    70 8 Отговор
    Това е перфектната буря между санкции които правят продукцията скъпа, намалени продажби следствие на изоставане в технологиите и основно на синдикатите, които не позволяват на компаниите да намаляват броя на работниците пропорционално намаляване на продажбите.

    На практика в Германия е по-лесно да затвориш завод, отколкото да уволниш 10% от работниците му, което би го спасило. Въпрос на време е работниците да осъзнаят, че всъщност това не е в техен интерес и времената се промениха.

    Коментиран от #15

  • 11 Пилот на Ферари

    81 6 Отговор
    В заводите в Русия където имаше от всички производители , 25% от автомобилите се връщаха в ЕС ,25% се продаваха в Русия и 50% за азиатския пазар - Казахстан ,Монголия и т.н.....
    Сега всичките пазари са загубени освен тия 25% в ЕС .
    Нормално е да се случват фалитите.

    Коментиран от #17

  • 12 кийухътфр

    69 3 Отговор
    Що така компания на повече от 150г. обявява фалит? Какъв ли ще е ефекта от уволнението на 3000 човека?
    Тези 2 града са с общо малко над 400 000 жители от които обичайно 1/3 са работещите- пенсионери и деца до 18г. са другите 2/3... Когато от 130-140 000 работещи уволниш 3000 това са нови 2% безработни... И това в регион където индустрията е слабо развита- тоест тези хора трудно ще си намерят работа "по специалността"...
    Когато на тези 3000 човека рязко им спаднат приходите те също толкова рязко ще си ограничат и разходите извън ипотека, режийни и храна... И ако в период от 12-18 месеца поне 2500 от уволнените не си намерят нова работа за минимум същите пари това ще доведе до допълнителни съкращения в сферата на услугите в региона...
    Найс, а... И това е само като уволниш 3000 човека... Познайте какво следва когато ФВ уволни 30 000 човека... И когато доставчиците на ФВ уволнят още поне 45 000 човека...
  • 13 БеГемот

    73 3 Отговор
    Китайци плюс зеленски плюс американска газ (хубава)плюс зелена сделка е равно на банкрут...
  • 14 фтгъхуйи

    43 2 Отговор

    До коментар #7 от "замислен":

    Тази схема е невъзможна- пазарът вече е пренаситен с коли... През 90-те години дори у "напредналият запад" не всеки имаше автомобил и възможностите за растеж бяха огромни. Дори и ти като "западняк" да си караш колата 15 години, а не както сега 5-6 години в този период ще има 3-ма нови клиента които си купуват първата кола и не им беше важно ти да се връщаш през 5 години за нова кола и завода в крайна сметка пак е продал всичката си продукция без трудности и на каквато си цена иска...
    Навремето Шкода и Дачия ги нямаше в схемата, но сега ги има и продават доста успешно и доста бройки коли... Коли които носят много по-малка печалба от "премиум" марките... А концерните си искат огромните печалби... Значи остава да те принудят да купуваш нова кола по-често...
  • 15 Е,как да не са санкции,

    37 5 Отговор

    До коментар #10 от "Не са само санкциите":

    като още 2022 г. заради санкции се изметоха от богатия руски пазар,където без проблем продаваха скъпите си боклуци на надути цени. Това се оказа също прът в колелата на въобще целия западнал вече авторлом .Но аз се радвам защото,когато режеш клона на който стоиш е въпрос на време да паднеш заедно с него.Сега това се наблюдава.А реже клона на който стои само безмозъчен индивид.Всеки сам да си прави извода.
  • 16 факуса

    38 4 Отговор
    хи хи сбогом газпром,велкъм мизерия
  • 17 факуса

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    напротив не е нормално,не би трябвало да се допуска,от великите бизнесмени
  • 18 Анонимен

    7 35 Отговор
    Естествено, че путинистчетата злорадстват. Те дори се кефят когато заплашват България с ядрено оръжие -пълна безмозъчност.
  • 19 Адвокат

    6 29 Отговор
    Банкрутът нищо ни променя. Нито WKW ще спре да произвежда , нито ще има последици за фолксваген или мерцедес
  • 20 булгар висше общество

    7 9 Отговор
    Гледам тук много хора не са наясно какво е банкрут

    Коментиран от #21

  • 21 сдфтгъхуйъ

    30 3 Отговор

    До коментар #20 от "булгар висше общество":

    "Банкрутът е законно обявена невъзможност на дадена организация или лице да се изплати пред своите кредитори"- туй според гугъл, реално е доста по-сложно... По същество изглежда така:

    Имаш огромни задължения- обичайно надвишаващи годишният ти оборот... ОБОРОТ- не печалба... И вече поне 24 месеца имаш проблем с плащането на вноските по кредитите...
    Уволняването на 3000 от общо 5000 служители (почти всички от оставащите 2000 човека работят ИЗВЪН швабия) значи само едно нещо- разпродажба на ДМА (сгради, терени, оборудване) и последваща ликвидация на предприятието. Всички патенти и разработки си остават техни разбира се и вероятно вече са прехвърлени към друга, да я наречем "дъщерна компания" (но не съвсем), която случайно се намира в Краваристан...
    Реално едни шваби остават гладни, държавата губи приходи и ще плаща на безработните, банкерите пият една студена вода (по-скоро си наливат по едно хубаво уиски), няколко човека си взимат милионите и се местят у Краваристан... И както винаги простите хорица ще правят като вятъра...

    Коментиран от #30

  • 22 ще ще

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "замислен":

    натам отиват нещата, дано и телевезУритИ ги махнат
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Мнение

    27 0 Отговор
    Не е вряно, той Бай дън си го каза откровено в едно интервю (умишлено или не)!
    На въпрос от журналистка, как ще реагира Кравария, Дън-чо заяви, че щял да прекрати Северен поток!
    След това въпросната журналистка го пита, ама как така, това е проект между Русия и Германия?!
    А Дън-"велики" отговори, че ще намерят начин!
    ....

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Мнение

    20 0 Отговор

    До коментар #25 от "Мнение":

    ....
    Отделно същия Дън-чо в друго интервю обяви публично, че в Европа щяло да има "Ф у у д шо рт ъ д жес..."???!!!
    Следователно за е. ав ка та с Русия никога не е била насочена пряко срещу нея, а срещу силната (до скоро) европейска икономика, която бе захранвана от евтини руски ресурси!!!
    ....

    Коментиран от #29

  • 28 Японеца

    17 1 Отговор
    Няма евтин гази ток,няма роботизация, Аl, има игри финансови, обаче!
    Държавата се точи за Украйна!
  • 29 Мнение

    24 0 Отговор

    До коментар #27 от "Мнение":

    ...
    Поради горното, когато чуете санкции, да знаете че се отнасят главно за ЕС, щото фащ имат зелена то. летна хартия да съживяват, щото от безсмислените харчове, задлъжняха вече над 34трилиона долара!!!

    П.П. Ако се чудите защо пращам един коментар в няколко съобщения, това е защото едни под човеци са въвели автоматично филтриране на неудобни за тях и техните господари, думи!!!
  • 30 Гърция банкрутира , а овцете мислеха че държавата ще е по зле от нас. Отиди да я видиш по-зле ли е

    3 23 Отговор

    До коментар #21 от "сдфтгъхуйъ":

    Това ти е проблема, че твойте знания се базират на гугъл.

    Банкрута е инструмент , чрез който можеш да отложиш плащането на заеми. Нищо повече

    Нито затваряш, нито уволняваш, нито спираш да работиш, нито спираш да съществуваш

    Коментиран от #33, #34

  • 31 Ерудиран аутор

    2 17 Отговор
    България 5 пъти е била в банкрут е какво от това?
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 дрфтгъхуйик

    11 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гърция банкрутира , а овцете мислеха че държавата ще е по зле от нас. Отиди да я видиш по-зле ли е":

    Да бе, от гугъл се образовам... Когато мои контрагенти са обявявали банкрут баща ти още не е знаел за какво да си ползва инструментчето...
    Ей ти малко свободно достъпни данни:

    - задълженията на тази конкретна фирма са скромните €735млн. към 01.06.2024г.
    - наличните ДМА на фирмата са за около €130млн.
    - годишната печалба от 13г. насам пада като %, а от 6г. пада и като чиста цифра
    - през 2023г. са подписани няколко анекса към дългогодишни договори и промяната е в ПОНИЖЕНИЕ на поръчките с минимум 17%, а към някои фирми и с 43% са занижени поръчките. Има и 7 договора които са прекратени и клиента е отишъл при друг доставчик...
    - в резултат имат ОГРОМНИ дългове и СТАБИЛНО ПОНИЖАВАЩИ СЕ приходи, тоест НЕВЪЗМОЖНОСТ ДА ПЛАЩАШ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА СИ в обозримо бъдеще

    Банкрута е "защита срещу кредитори"- да не могат да ти конфискуват имуществото общо взето... Но това те оставя БЕЗ оборотни средства щото всеки твой контрагент АВТОМАТИЧНО ти заявява- ПЪРВО ПАРИТЕ, ПОСЛЕ ПОЛУЧАВАШ СТОКАТА... И почти всеки който ти дължи пари почва рязко да се ослушва и да бави плащанията... При фирма с €560млн. оборот "банкрут" означава ЛИКВИДАЦИЯ
  • 35 знаещия

    11 2 Отговор
    с Европа се свърши . Той Путин да я почне тая война си е направил сметката .....
  • 36 Къде отиваш

    11 0 Отговор
    Пазарната ниша няма да остане празна. Само производителят ще е друг и то най-вероятно Китай. Да фалират. Човек знае и 2 и 200. Как става че правят Пасат в Китай и се продава за 20к $, а в Европа струва 50к €? Неприятно е заради хилядите хора оставащи без работа. А за Компаниите и производството, както написах - пазарната неща няма да остан празна.
  • 37 веселин

    17 1 Отговор
    Преди години бях казал ,че Европа ще загуби автомобилната си индустрия (бях в Китай видях колко динамично се развива ) естествено си мислех след време Европейците няма да могат да конкурират Китайските автомобили. Тогава нямаше я война между Украйна и Русия но Американците за за нула време разрушиха Европейската икономика -- лишавайки я от Евтините Руски енергоресурси от 2002 година да сега в Германия --Електричеството 3.6 пъти и природният газ 4 пъти е поскъпнал. Как ще издържи Немската икономика когато от Брюксел въвеждат постоянни нови и нови Емисионни норми ? като Euro-6 последно Euro-7 като в момента VW плаща 90 Euro за всяка произведена кола глоба за Емисионните норми тъй като превишават нормативите. Не бих се учудил от Брюксел да въведат Закон - коли които са повече от 20 години да им бъде забранено да се движат в цивилизованата , демократична Европа за да принудят хората да купуват нови коли. (за това не се иска акъл )
  • 38 катран

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "1111":

    Идваха...но марионетките на сащ решиха друго..никой не пита обикновените хора..Скоро всичко ще приключи...дори германската икономика не може да издържи на такива цени...а отгоре на всичко трябва да храни милиони алахакбаровци с по 5-6 деца..които все са безработни и безаботни..а идиоти трябва да бачкат ,за да ги нахранят..Мулти култи либерализм..
  • 39 стоян

    3 11 Отговор

    До коментар #1 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    До 1 ком - санкциите си работят - в Германия щяли да фалират 20 - 30 фирми - на изток федерацията ще фалира и разпадне

    Коментиран от #44

  • 40 Тръмп

    2 0 Отговор
    Германските автомобилни производители трябва да бъдат американски!
  • 41 Фен

    5 1 Отговор
    Добре че санкциите работят спряха всичко от Русия с нареждане от ГаЩ и започнаха да фалират много е зле Русия вижда се ясно ;) но от друга страна продължавайте да наливате при наркомана в уКраЙна
  • 42 Пешо от панелката

    2 1 Отговор
    Автомобилните фирми вече не произвеждат, а само сглобяват автомобили и ги боядисват. От всеки затворен завод ще пострадат и много доставчици производители на компоненти и части - това което наричат ефект на доминото
  • 43 Порно

    0 1 Отговор
    Във Враца закриха фабрика за части, щото минималната заплата станала 933 лева,и отидоха в Молдова, дето ще им бачкат за 500 в наши пари. Та и на немците им бият шута и изнасят производството. А кредиторите ще го......
  • 44 Мислител

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "стоян":

    В посолството на Краварника така ли ви наливат в непълните кратунки?!!
  • 45 долу ЕС

    0 0 Отговор
    няма връзка със санкциите, скъпата газ ток и загубен пазар и ресурси.... чисто съвпадение wir schaffen es! както се казва..... до последния завод