Last news in Fakti

30 Март, 2002 00:00 4 523 0

Японският богатир

  • mazda-
  • tribute-
  • tribute 2.0-16v 4x4

От няколко години сред част от автомобилните “познавачи” любима тема за дискусии безспорно е тази дали един от най-големите японски концерни Mazda ще успее да стъпи отново на крака след тежката финансова криза и срива в продажбите от средата на 90-те. Подобни въпроси към настоящия момент обаче едва ли са уместни, защото самураите от Острова не само прескочиха трапа, но и бързо възвърнаха позагубените за известен период територии. Не би било пресилено да се каже, че днес возилата Mazda отново триумфират там, където им е мястото - сред първите. Този път ви предстои среща с най-мускулестия боец на компанията - моделът Tribute.

Богатирът, чиито специалитет са пресечените местности и по-нисичките автомобилчета в града за пръв път дебютира пред публика в началото на миналата година по време на изложението в Детройт. Не след дълго жителите на Стария контитет също имаха възможност да разгледат азиатския таран на своя територия. В “основния” си вариант Тribute е въоръжен с трилитров агрегат, при когото мощността е 200 к.с. Този образец се харчи обаче предимно в Съединените щати, където многото кубици и кончета са особено атрактивни. На по-скромните европейци (разбирайте и у нас) някак си по-приляга двигателят с работен обем 1998 куб.см. Митото и акцизът при наточената версия излизат малко солено. Поради тази причина Автопазар избра да ви запознае с модела Tribute 2.0-16V 4x4.

Интериор

Първото, което ще установите, попадайки в гостоприемната пещера на Tribute, е, че подът е разположен ниско - почти както при обикновените леки автомобили. Друг факт, който също ще ви зарадва е отличната видимост във всички посоки. За това допринася и голямото ветроупорно стъкло, тънките предни колонки, скосеният преден капак и сравнителното ниската странична линия. Задното стъкло също не е малко, като резервната гума е поставена под пода на возилото и не затруднява видимостта назад. Обзавеждането на салона е почти стандартно и не може да се нарече разточително. Все пак обаче са използвани качествени пластмаси и тапицерии, което създава адекватно усещане за удобство. Различните копчета и лостове за управление на основните системи на всъдехода са позиционирани добре и са обозначени разбираемо. Приборите са четими при всякакви условия. За съжаление обаче не са предвидени екстри за пушачите. Азиатците са оборудвали Tribute със запалка на арматурното табло, но монтирането на пепелници явно са счели за ненужно разточителство. Във вътрешността пространството е много по-голямо от това, което ви се струва като погледнете отвън. Задните пасажери също пътуват удобно. Премахването на задния ред седалки пък отваря наистина голямо пространство за товар в и без това не малкия багажник.

Екстериор

Елегантната дизайнерска концепция, патент на возилата Mazda присъства и в Tribute. Външността на японеца не излъчва типичната за повечето всъдеходи явна агресия. Отделните елементи обаче внушават усещането за сигурност и висока надежност. За здравия дух и тяло на Tribute говорят масивната предница и широките брони. “Намръщените” вежди над калниците и страничните лайсни допълват облика на напомпания азиатец. На общия фон добре пасват и шестнадесетцоловите алуминиеви джанти.

Двигател

Двулитровият агрегат при Tribute реагира напълно адекватно на нормалните ситуации на пътя, но иначе не може да бъде отличен с нищо забележително. Дърпа уверено, като предлага достатъчно тяга и мощност при целия диапазон на работа. Кормилното управление се характеризира с достатъчно острота, спирачната система и петстепенната механична трансмисия функционират без забележки. Що се отнася до всъдеходните преимущества на азиатеца и там има какво да се каже. Автомобилът е въоръжен с двойно предаване с междуосева муфа, система наречена от компанията RBC (Rotary Blade Coupling). За разлика от вискомуфата, която използват главните конкуренти на Tribute, RBC представлява многодисково сцепление, вградено в диференциала на задния мост. При нормални пътни условия почти целият въртящ момент се предава на предните колела, докато за задните процентът е минимален. При положение обаче, че колелата отпред започнат да приплъзват, започва постепенно изнасяне на въртящия момент към двете задни. В оптималния случай разпределението на въртящия момент става в пропорция 50:50. При желание може да се задейства електромагнитният механизъм на сцепление, който блокира системата RBC и тогава равното разпределение на въртящия момент между двете оси е гарантирано. Всичко това е възможно без всъдеходът да спира движението си.

Цена

Освен с привлекателната си външност и нелошите си технически характеристики Tribute се отличава и с изгодна цена на фона на конкуренцията. Сравнително високата степен на базовото оборудване и изгодните лизингови схеми, които предстои да навлезат, превръщат японския юнак в изгодна оферта, при положение, че си търсите нов автомобил.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА