Last news in Fakti

16 Март, 2002 00:00 1 051 0

Парникът на Bertone

  • lamborghini marzal-
  • marzal

Маниашките возила трябва да съдържат в себе си няколко основни качества, които гарантират, че публиката няма да остане недоволна. Препоръчително е да бъдат доста “шантави”, още по-екстравагантни и в голяма степен превзети. Ако пък четириколесното се е родило в резултат на грижите на специалистите в Lamborghini и Bertone, значи трябва да сте убедени, че ще се срещнете с уникат, който едва ли би могъл да ви остави равнодушни. Автомобилът, с който ще ви запознаем този път се появява за пръв път на бял свят през шестдесетте години на миналия век и още с дебюта си успява да заплени сърцата на почитателите на скоростните возила. Названието му е Lamborghini Marzal и представлява въплъщение на най-добрите идеи на италианците в областта на скоростните автомобили. Южнякът може да се похвали с изключително атрактивна външност, а хората с по-развинтено въображение дори го окачествяват като “парник на колела”.

Историята започва през 1967 година

По това време компанията на Феручо Ламборгини атакува пазара с два изключително успешни модела - 400 GT и P400 Miura. Мечтата на италианеца обаче е да създаде по-алтруистичен автомобил с четири, а не само с две места. Тогава на помощ идват специалистите от Bertone. Майсторът е Марчело Гандини, който от няколко години работи по подобен проект, като използва за база на шасито на своя макет модела Miura на Lamborghini. Той модифицира и дванадесетцилиндровата резачка, като значително намалява мощността й. Италианецът “отрязва” наполвина V-образният двигател, събрал в себе си 330 к.с и прави от него сърце, осигуряващо “едва” 175 кончета при 6800 об./мин. Самият двигател е монтиран в задната част на возилото, а работният му обем 1997 кубически сантиметра. Максималният въртящ момент е 132 Нм при 4600 об./мин. Охлаждането е водно. Окачването е независимо, пружинно, като са използвани и телескопични амортисьори. Задвижващи са задните колела. Скоростната кутия е механична с пет предавателни степени. Максималната скорост, която шармантният италианец може да достигне е 225 км/ч. Сеньор Гандини се е погрижил добре и при спирачната система. Отпред и отзад са монтирани дискови вентилирани спирачки.

Истинската магия на Marzal остава дизайнът

Като истински “парник” - разработка на Bertone - Marzal разполага с разточително остъкление. Изцяло от стъкло са изработени дори вратите тип “пеперуда”. Покривът също открива идеална панорамна гледка, ако разбира се с подобен автомобил ви остане време да гледате в небето...Резачката е с типична клиновидна форма, като височината му е максимално намалена. Широката, дълга и плоска предница подсказва веднага с какво точно си имате работа. Агресията на Marzal се допълва от монтираните отпред шест правоъгълни фара. Четиринадесетцоловите джанти също не стоят зле на общото излъчване на кралския автомобил.

В интериора също властват критериите на Bertone за комфорт и качество. Сребристата кожа по четирите седалки придава нужната елегантност. Уредите по таблото, освен че носят полезна информация, определено са изработени така, че да впечатляват спътниците ви. Скоростният лост и останалите ръчки и копчета са достойни за оборудване на космически кораб (или поне както са си ги представяли през 60-те години).

Lamborghini Marzal остава в един единствен екзмпляр, а единственият човек, който е имал честта и удоволствието да се вози на него е принцът на Монако Рение, който открива с него състезанието на Формула 1 в Монте Карло през 1968 г. Разходите, които правят Bertone тогава за създаването на своя шедьовър са в размер на 70 000 щатски долара.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА