Xiaomi се похвали с рекордни доставки

11 Юли, 2025 17:09 3 517 13

  • xiaomi-
  • su7-
  • yu7

Постижението надхвърля 300 хиляди коли за 15 месеца

Xiaomi се похвали с рекордни доставки - 1

Автомобилното начинание на Xiaomi отбеляза незаличима следа в света на електрическите автомобили с невероятна скорост. Специализираното автомобилно подразделение на компанията, Xiaomi Auto, официално обяви доставката на 300 000-ния си автомобил в Китай. Това постижение е значимо не само заради самия обем, но и заради безпрецедентната скорост, с която е постигнато – само 15 месеца след като първият автомобил на компанията достигна пазара.

Това ускорено темпо на доставки се равнява на средно 647 електромобила, достигащи до клиентите всеки ден от момента на първата доставка. Това означава, че приблизително 27 автомобила намират нови собственици на всеки час, денонощно. През текущата година компанията допълнително засили производството си, като средното дневно темпо на доставки достигна 840 електромобила, което означава, че на всяка минута се доставят почти два нови електромобила Xiaomi.

Xiaomi първоначално обяви навлизането си в автомобилния сектор през 2021 година. Флагманският модел, електрическият седан SU7, беше представен за първи път през декември 2023 година и официално пуснат в продажба на 28 март 2024 година. На компанията ѝ отне малко повече от седем месеца, за да достави първите 100 000 автомобила. Следващите 100 000 доставки бяха осъществени само за четири месеца, а скокът до 300 000 единици беше постигнат за още по-кратък период от три месеца и половина след това.

По-голямата част от тези впечатляващи продажби се дължат на седана SU7, модел, който изглежда е намерил силен отзвук на пазара. Неговият значителен успех доведе до забележителни периоди на изчакване за потенциалните купувачи. Според информация от приложението Xiaomi Auto, клиентите, които поръчват стандартен SU7, могат да очакват доставка в рамките на 33 до 42 седмици. За потребителите, които търсят по-висока производителност и разполагат с по-голям бюджет, Xiaomi предлага SU7 Ultra, вариант на спортен автомобил с висока производителност, чиято продажба започна на 27 февруари, с сравнително по-кратък период на изчакване от 6 до 18 седмици.

Наскоро Xiaomi пусна на пазара новия си SUV, YU7, като първите доставки започнаха на 6 юли. Незабавната популярност на YU7 доведе до значителни периоди на изчакване, които в момента варират от 40 до 60 седмици. Това предполага, че докато седанът SU7 утвърди позициите на Xiaomi на пазара на електромобили, новият SUV е на път да се превърне в основен двигател на бъдещите продажби.

Xiaomi изглежда в добра позиция да постигне амбициозната си цел за продажби от 350 000 единици за текущата година, като вече е доставила 160 513 автомобила. За да поддържа това търсене, компанията активно разширява производствените си мощности. Предстоящото пускане в експлоатация на фабриката от втора фаза в Пекин се счита за важна стратегическа стъпка, предназначена да увеличи значително общия производствен капацитет.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пловдивчанин

    16 26 Отговор
    На китайски или руски автомобил не се качвам, просто инстинкт за самосъхранение.

    Коментиран от #3, #12

  • 2 Исторически парк

    18 9 Отговор
    Теската фалира..
  • 3 Инженер

    19 9 Отговор

    До коментар #1 от "Пловдивчанин":

    Те поне не се самозапалват като американските 😉
  • 4 Тесльо=идиот

    8 13 Отговор
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • 5 Малка справка

    8 13 Отговор
    САМО ФолксВаген на година доставя на Китай по 4.2 млн автомобила
  • 6 Карал под наем BYD и MG в Германия

    9 10 Отговор
    От 6те пъти 2х трябваше да изключвам тотално и да включвам колата на светофар и един път да идват да ме дърпа ADAC. Никога повече

    Коментиран от #7

  • 7 нямаш гънки

    9 4 Отговор

    До коментар #6 от "Карал под наем BYD и MG в Германия":

    по орехчето а може и въобще да кухо
  • 8 Гост=идиот

    10 12 Отговор
    Лъжат! Всички знаем, че произведените в Китай електромобили прашасват по паркингите и само ги пишат за продадени. Няма как за този електромобил да се чака с месеци. Само им теглят субсидиите. Статистически е доказано!
  • 9 ха ха ха = идиот

    2 15 Отговор
    От телефоните на xiaomi вече има 48 умрели от лъчева болест, защото SAR нивото (радиацията) на Мi А1 и Mi Max 3 беше в пъти над дадената стойност която и тя самата беше мнооого висока.

    Тези електромобили са милиони пъти помощни от един телефон и ще излъчват милиони пъти повече радиация и ще убиват не само собствениците на xiaomi, А и всичко живо наоколо. Ще измрат милиарди!
  • 10 славни времена бяха

    3 7 Отговор
    Ах ах ах... Къде ми е дъртата лада другари......
  • 11 Зарата

    14 5 Отговор
    До коментар 1
    Колега, за по-голяма сигурност си изхвърли климатика, хладилника, телевизора и мобилния телефон- всички са произведени в China.
  • 12 Пффф

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пловдивчанин":

    На руски със сигурност и аз не бих, в колхоза живеят доказани идиоти, но за китайците си в огромна грешка, пич. Те се развиват със брутална скорост и в областта на ел-автомобилите вече са пред Америка. Ако не вярваш, гледай какво казват самите американски анализатори в подкастове в Ютюб на журналисти като Езра Клайн от Ню Йорк Таймс, например, или в шоуто на Джон Стюърт наскоро, където интервюто бе с някакъв пич, публикувал бестселър по темата. Там изобщо не се шегуват.
  • 13 Пффф

    5 1 Отговор
    Забравих да добавя, че всъщност, има 2 китайски марки на които бих се доверил: BYD и Шаоми е едната. За BYD дори американски специалисти казват, че са добри колкото, ако не и по-добри, от Тесла и Ривиън - особено по отношение на батериите и електрониката, но са значително по-евтини, защото BYD си произвеждат почти всичко сами - батерии, полупроводници и други компоненти - което води и до по-добрата им интеграция. Дори притежават мини за литий. А успехът на компании като Шаоми идва, защото след успехът със смартфоните си, те буквално ги слагат на 4 гуми, което си е чисто китайски тренд, още се чака смартмобилът на Apple. А Шаоми за няколко години вдигнаха брутално качеството на продуктите си.