Автомобилното начинание на Xiaomi отбеляза незаличима следа в света на електрическите автомобили с невероятна скорост. Специализираното автомобилно подразделение на компанията, Xiaomi Auto, официално обяви доставката на 300 000-ния си автомобил в Китай. Това постижение е значимо не само заради самия обем, но и заради безпрецедентната скорост, с която е постигнато – само 15 месеца след като първият автомобил на компанията достигна пазара.
Това ускорено темпо на доставки се равнява на средно 647 електромобила, достигащи до клиентите всеки ден от момента на първата доставка. Това означава, че приблизително 27 автомобила намират нови собственици на всеки час, денонощно. През текущата година компанията допълнително засили производството си, като средното дневно темпо на доставки достигна 840 електромобила, което означава, че на всяка минута се доставят почти два нови електромобила Xiaomi.
Xiaomi първоначално обяви навлизането си в автомобилния сектор през 2021 година. Флагманският модел, електрическият седан SU7, беше представен за първи път през декември 2023 година и официално пуснат в продажба на 28 март 2024 година. На компанията ѝ отне малко повече от седем месеца, за да достави първите 100 000 автомобила. Следващите 100 000 доставки бяха осъществени само за четири месеца, а скокът до 300 000 единици беше постигнат за още по-кратък период от три месеца и половина след това.
По-голямата част от тези впечатляващи продажби се дължат на седана SU7, модел, който изглежда е намерил силен отзвук на пазара. Неговият значителен успех доведе до забележителни периоди на изчакване за потенциалните купувачи. Според информация от приложението Xiaomi Auto, клиентите, които поръчват стандартен SU7, могат да очакват доставка в рамките на 33 до 42 седмици. За потребителите, които търсят по-висока производителност и разполагат с по-голям бюджет, Xiaomi предлага SU7 Ultra, вариант на спортен автомобил с висока производителност, чиято продажба започна на 27 февруари, с сравнително по-кратък период на изчакване от 6 до 18 седмици.
Наскоро Xiaomi пусна на пазара новия си SUV, YU7, като първите доставки започнаха на 6 юли. Незабавната популярност на YU7 доведе до значителни периоди на изчакване, които в момента варират от 40 до 60 седмици. Това предполага, че докато седанът SU7 утвърди позициите на Xiaomi на пазара на електромобили, новият SUV е на път да се превърне в основен двигател на бъдещите продажби.
Xiaomi изглежда в добра позиция да постигне амбициозната си цел за продажби от 350 000 единици за текущата година, като вече е доставила 160 513 автомобила. За да поддържа това търсене, компанията активно разширява производствените си мощности. Предстоящото пускане в експлоатация на фабриката от втора фаза в Пекин се счита за важна стратегическа стъпка, предназначена да увеличи значително общия производствен капацитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пловдивчанин
Коментиран от #3, #12
17:16 11.07.2025
2 Исторически парк
17:28 11.07.2025
3 Инженер
До коментар #1 от "Пловдивчанин":
Те поне не се самозапалват като американските 😉17:29 11.07.2025
4 Тесльо=идиот
17:31 11.07.2025
5 Малка справка
17:43 11.07.2025
6 Карал под наем BYD и MG в Германия
Коментиран от #7
17:47 11.07.2025
7 нямаш гънки
До коментар #6 от "Карал под наем BYD и MG в Германия":
по орехчето а може и въобще да кухо18:17 11.07.2025
8 Гост=идиот
19:01 11.07.2025
9 ха ха ха = идиот
Тези електромобили са милиони пъти помощни от един телефон и ще излъчват милиони пъти повече радиация и ще убиват не само собствениците на xiaomi, А и всичко живо наоколо. Ще измрат милиарди!
21:56 11.07.2025
10 славни времена бяха
22:09 11.07.2025
11 Зарата
Колега, за по-голяма сигурност си изхвърли климатика, хладилника, телевизора и мобилния телефон- всички са произведени в China.
02:03 12.07.2025
12 Пффф
До коментар #1 от "Пловдивчанин":
На руски със сигурност и аз не бих, в колхоза живеят доказани идиоти, но за китайците си в огромна грешка, пич. Те се развиват със брутална скорост и в областта на ел-автомобилите вече са пред Америка. Ако не вярваш, гледай какво казват самите американски анализатори в подкастове в Ютюб на журналисти като Езра Клайн от Ню Йорк Таймс, например, или в шоуто на Джон Стюърт наскоро, където интервюто бе с някакъв пич, публикувал бестселър по темата. Там изобщо не се шегуват.09:49 13.07.2025
13 Пффф
10:11 13.07.2025