При едно интересно пазарно явление, което обикновено е запазено за ултра-ексклузивни машини с висока производителност или колекционерски модели с ограничено тираж, първите собственици и дилъри вече се опитват да препродадат бройки от новия електрически SUV Xiaomi YU7 с цел да реализират значителна печалба. Това е забележително, защото YU7, позициониран като електрически автомобил за масовия пазар, не попада в типичните категории автомобили, които веднага след пускането им на пазара се търгуват с премия.
Бързият темп на тази спекулативна търговия стана очевиден скоро след като Xiaomi обяви зашеметяващите 289 000 поръчки за YU7 само за час след отварянето на продажбите. Почти веднага няколко от тези първоначални автомобили се озоваха на пазара за препродажба. В момента около 80 YU7 са обявени за препродажба в цял Китай, като много от тях са с значителни надценки. Тази ситуация ясно показва, че феноменът на шокиращите премии на дилърите не е характерен само за западните пазари.
Както съобщава CarNewsChina, цените на YU7 на пазара за употребявани автомобили в момента варират от около 350 000 юана до 390 000 юана (приблизително 48 300 – 53 800 долара по текущия обменен курс). Макар че тези цифри все още позиционират изцяло електрическия SUV на Xiaomi като привлекателна оферта, е важно да се помни, че новите модели YU7 започват от 279 900 юана (38 600 долара) и достигат до 329 900 юана (45 600 долара). Това предполага значителна надценка от страна на тези, които искат да заобиколят официалния списък на чакащите.
Всъщност, изключителното търсене на YU7 означава, че потенциалните купувачи се сблъскват със значителни закъснения при доставката. Времето за изчакване за базовия модел в момента варира между 57 и 60 седмици, докато тези, които избират варианта Pro, могат да очакват да чакат от 49 до 52 седмици. Дори флагманската версия Max изисква време за доставка от 41 до 44 седмици.
След като по-голям брой модели YU7 започнат да достигат до гаражите на законните купувачи, цените на употребяваните автомобили най-вероятно ще започнат да се нормализират и неизбежно ще паднат. Въпреки това, предвид силната лоялност към марката и привързаността на китайските купувачи към марката Xiaomi, евентуалното обезценяване може да бъде минимално. Данните от местния пазар вече дават ясен индикатор: седанът Xiaomi SU7 е постигнал най-високата препродажна стойност сред всички китайски автомобили, запазвайки впечатляващите 88,91% от първоначалната си стойност след първата си година на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нашата гордост е
Коментиран от #2
16:20 24.07.2025
2 абе сървул прозиведен
До коментар #1 от "нашата гордост е":
Малко село в Китай има повече жители от България. Да не говорим за ресурси и субсидии които се плащат от тия дето бачкат по 16 часа на ден и едвам свързват двата края.Няма да пропусна българофоба да оплюе родината си.
16:39 24.07.2025
3 Хмвпзпзмнм
Е, към днешна дата всичките такива ел., мел. извращения знаем на какво дередже са. Теоретично байовците от Шайоми може и да не минат по същия път, ама, дет се вика, базирайки са историческите данни и на теорията на вероятностите не бих заложил на техен успех.
Коментиран от #5
16:54 24.07.2025
4 счупени кухи евроглави
17:01 24.07.2025
5 Така е
До коментар #3 от "Хмвпзпзмнм":
Ако проследим историята, наистина има доста такива случаи. Общото между тях е, че в този момент предлагат най-доброто за парите си.Другото общо между тях е, че всичките са електромобили. Нищо чудно след време това да стане най-продавания автомобил за годината, а по-късно да се появи някакъв друг електрически модел който да го измести.
Третото общо е, че за никой автомобил с ДВГ не са правени толкова предварителни поръчки.
18:27 24.07.2025
6 Има защо
Тоест този автомобил може да се кара приблизително като бензинов автомобил стига да има зарядна инфраструктура. А в Китай вече има.
19:05 24.07.2025
7 Бскдйфн
От друга страна, нали БУД щяха да превземат света? Продавали били хиляди милиони милиарди електрички и хибриди... Ама, в Китай! Извън Китай, греда. А не е като да не се опитват да продават на чужденци. Сякаш, когато някой друг брои, числата стават различни. Мистерия някаква може би?
От трета страна, китайците с половин уста обявиха тия дни въвеждането на някакви мерки за ограничаването на фиктивни регистрации и препродажби. Щом са пуснали тази информация да се публикува смятай какво е истинското положение с числата за продажбите "на най-големия автомобилен пазар в света".
Изобщо, ти вярвай на статистика и клипове, хеле пък китайски, и ни обяснявай какво ще се случи в бъдеще. Ти така и за Тесла ни обясняваше преди години, пък после се оказа и там греда.
20:56 24.07.2025
8 Жокера
05:44 25.07.2025