Рекорден брой поръчки за новия "джип" на Xiaomi отключи сериозни надценки на вторичния пазар

24 Юли, 2025 16:00 5 207 8

  • xiaomi-
  • xiaomi su 7-
  • надценка

Първите бройки вече се продават за доста над първоначално обявените цени

Рекорден брой поръчки за новия "джип" на Xiaomi отключи сериозни надценки на вторичния пазар - 1

При едно интересно пазарно явление, което обикновено е запазено за ултра-ексклузивни машини с висока производителност или колекционерски модели с ограничено тираж, първите собственици и дилъри вече се опитват да препродадат бройки от новия електрически SUV Xiaomi YU7 с цел да реализират значителна печалба. Това е забележително, защото YU7, позициониран като електрически автомобил за масовия пазар, не попада в типичните категории автомобили, които веднага след пускането им на пазара се търгуват с премия.

Бързият темп на тази спекулативна търговия стана очевиден скоро след като Xiaomi обяви зашеметяващите 289 000 поръчки за YU7 само за час след отварянето на продажбите. Почти веднага няколко от тези първоначални автомобили се озоваха на пазара за препродажба. В момента около 80 YU7 са обявени за препродажба в цял Китай, като много от тях са с значителни надценки. Тази ситуация ясно показва, че феноменът на шокиращите премии на дилърите не е характерен само за западните пазари.

Както съобщава CarNewsChina, цените на YU7 на пазара за употребявани автомобили в момента варират от около 350 000 юана до 390 000 юана (приблизително 48 300 – 53 800 долара по текущия обменен курс). Макар че тези цифри все още позиционират изцяло електрическия SUV на Xiaomi като привлекателна оферта, е важно да се помни, че новите модели YU7 започват от 279 900 юана (38 600 долара) и достигат до 329 900 юана (45 600 долара). Това предполага значителна надценка от страна на тези, които искат да заобиколят официалния списък на чакащите.

Всъщност, изключителното търсене на YU7 означава, че потенциалните купувачи се сблъскват със значителни закъснения при доставката. Времето за изчакване за базовия модел в момента варира между 57 и 60 седмици, докато тези, които избират варианта Pro, могат да очакват да чакат от 49 до 52 седмици. Дори флагманската версия Max изисква време за доставка от 41 до 44 седмици.

След като по-голям брой модели YU7 започнат да достигат до гаражите на законните купувачи, цените на употребяваните автомобили най-вероятно ще започнат да се нормализират и неизбежно ще паднат. Въпреки това, предвид силната лоялност към марката и привързаността на китайските купувачи към марката Xiaomi, евентуалното обезценяване може да бъде минимално. Данните от местния пазар вече дават ясен индикатор: седанът Xiaomi SU7 е постигнал най-високата препродажна стойност сред всички китайски автомобили, запазвайки впечатляващите 88,91% от първоначалната си стойност след първата си година на пътя.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нашата гордост е

    14 4 Отговор
    а ние произвеждаме само цървули

    Коментиран от #2

  • 2 абе сървул прозиведен

    6 7 Отговор

    До коментар #1 от "нашата гордост е":

    Малко село в Китай има повече жители от България. Да не говорим за ресурси и субсидии които се плащат от тия дето бачкат по 16 часа на ден и едвам свързват двата края.
    Няма да пропусна българофоба да оплюе родината си.
  • 3 Хмвпзпзмнм

    4 8 Отговор
    Такива "шокиращи" заглавия ги четохме и за Тесла Кибергронзика, и за Форд Светкавицата, и за ГМ нещо си, и за кой ли не друг модел. Нали даже имаше някакви клаузи, че като си купиш такава тенекия нямаш право да я продаваш незнамсиколко месеца и т.н., и т.н.

    Е, към днешна дата всичките такива ел., мел. извращения знаем на какво дередже са. Теоретично байовците от Шайоми може и да не минат по същия път, ама, дет се вика, базирайки са историческите данни и на теорията на вероятностите не бих заложил на техен успех.

    Коментиран от #5

  • 4 счупени кухи евроглави

    11 1 Отговор
    баба урсула ше ви направи преход към мизерията а има вероятност и към радиацията
  • 5 Така е

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Хмвпзпзмнм":

    Ако проследим историята, наистина има доста такива случаи. Общото между тях е, че в този момент предлагат най-доброто за парите си.

    Другото общо между тях е, че всичките са електромобили. Нищо чудно след време това да стане най-продавания автомобил за годината, а по-късно да се появи някакъв друг електрически модел който да го измести.

    Третото общо е, че за никой автомобил с ДВГ не са правени толкова предварителни поръчки.
  • 6 Има защо

    8 2 Отговор
    Този автомобил е способен да измине около 4000 км за 24 часа с включено зареждане. Средна скорост около 170 км в час.

    Тоест този автомобил може да се кара приблизително като бензинов автомобил стига да има зарядна инфраструктура. А в Китай вече има.

  • 7 Бскдйфн

    2 7 Отговор
    Бустеров, пак дращиш съчинения по картинки и легенди. Как точно определи, че "предлагат най-доброто за парите си"? Четеш каталози и поглъщаш Ютюб. Там има и клипове, доказващи, че Земята е плоска, така че толкова за това колко е достоверна хубостта им.

    От друга страна, нали БУД щяха да превземат света? Продавали били хиляди милиони милиарди електрички и хибриди... Ама, в Китай! Извън Китай, греда. А не е като да не се опитват да продават на чужденци. Сякаш, когато някой друг брои, числата стават различни. Мистерия някаква може би?

    От трета страна, китайците с половин уста обявиха тия дни въвеждането на някакви мерки за ограничаването на фиктивни регистрации и препродажби. Щом са пуснали тази информация да се публикува смятай какво е истинското положение с числата за продажбите "на най-големия автомобилен пазар в света".

    Изобщо, ти вярвай на статистика и клипове, хеле пък китайски, и ни обяснявай какво ще се случи в бъдеще. Ти така и за Тесла ни обясняваше преди години, пък после се оказа и там греда.
  • 8 Жокера

    1 0 Отговор
    Малко след пандемията араби "висяха" пред заводите на Тойота в Япония и изкупувах на двойна цена излезлите от там ланд круизъри от собствениците и не да ги колекционират, а да ги карат там където други коли трудно влизат.