Новият шеф на Renault направи смело изявление

1 Август, 2025 11:22 3 004 6

  • renault-
  • twingo-
  • шеф-
  • изпълнителен директор

Франсоа Провост твърди, че разработката ще се случва два пъти по-бързо

Новият шеф на Renault направи смело изявление - 1

В смело изявление при встъпването си в длъжност новоназначеният главен изпълнителен директор на Renault Франсоа Провост заяви, че ускореното разработване на предстоящия електромобил Twingo не е еднократен проект, а „подходящото темпо, което трябва да се прилага за всички продукти [на Renault]“. Тази стратегическа промяна има за цел да съкрати драстично времето за пускане на пазара на продуктите на компанията, потенциално наполовина.

Новият Twingo, чието представяне е планирано за следващата година, е отличен пример за този ускорен график, като преминава от първоначалния концепт до производство за едва 21 месеца. Dacia също е готова да прокара тази нова методология още по-далеч, като се стреми към цикъл на разработване на автомобил от само 16 месеца. Според Провост, тази нововъведена скорост е катализаторът, който ще „ускори трансформацията на Renault Group“ през следващите години.

Новият шеф на Renault направи смело изявление

Традиционното разработване на нови автомобили обикновено отнема от две до пет години. Конкурентният натиск от гъвкавите китайски производители обаче принуждава европейските автомобилни производители да съкратят драстично периода от първоначалната концепция на автомобила до началото на производството му. В неотдавнашна пресконференция Провост заяви пред Auto Express, че способността на компанията му да съкрати тези срокове ще бъде „ключов фактор за производителността“ в краткосрочен и средносрочен план, тъй като тя продължава да инвестира сериозно в нова моделна офанзива.

Предимствата на този подход са многостранни. Новият лидер твърди, че съкращаването на времето за разработка не само е „по-бързо, по-умно и по-евтино“, но и улеснява „по-бързото предоставяне на иновации на клиентите“. Това подсказва решителните усилия на Renault да поддържа конкурентно предимство, област, в която компанията е срещала предизвикателства в миналото. Тази промяна във философията е предназначена да се прилага към всеки нов проект, а не само към обновени модели или такива, изградени върху съществуващи платформи. Амбицията на Провост е да внедри този нов начин на мислене в цялата екосистема на компанията, от нейната база във Франция до всичките ѝ европейски операции.

Въпреки тази фундаментална промяна в разработването на продукти, Провост и неговият екип ясно заявиха, че не се отказват от добре дефинираната стратегия, определена от бившия главен изпълнителен директор Лука де Мео. Групата остава ангажирана с приоритета „стойност пред обем“. Жан-Доминик Сенар, председател на Renault, потвърди това, като заяви, че планът е да се „поддържа стратегическа маневреност“ и „да се въплъти някаква форма на приемственост, но с отворени очи: да се разбере какво трябва да се промени и какво трябва да се запази“.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илчо Мустакат

    18 2 Отговор
    С прекомерната конкуренция и несигурни държавни политики на тояга и моркова, колите от средство на придвижване се превръщат в чудовища с функции на концертни зали, кино салони, компютърни виртуални светове и какво ли още не .... летящи луксозни ковчези....
  • 2 Хйхййх

    12 6 Отговор
    Ще се покитайчват. Там обичат такива работи от типа "време за проектиране и вкарване в масово производство - 12 месеца". Затова и всичко китайско е еднодневка. Приемственост и осигуряване на резервни части - нула! Крайният резултат е, че при повреда, следва бракуване.

    Коментиран от #6

  • 3 Добре ще се трансформират

    17 3 Отговор
    Ама, пазара дали ще го трансформират?
    Изоставиха дизелите и сега са в 5-та глуха.
    Колкото и да се трансформират...
  • 4 Проблема е

    11 5 Отговор
    емблемата, остава си ренде
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 2 Отговор
    Това за петте години беше когато Пининфарина и Джуджаро разработваха КОЛИ🚘
    Сегашните лаптопи с колела правени по калъп може и за два месеца да ги представят❗
  • 6 Сзо

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хйхййх":

    Не всичко китайско е еднодневка, повярвай ми.