20 Юли, 2019 08:31 1 990 8

$5 млрд. загуба за Boeing

  • боинг-
  • boeing

Компанията вече заделя пари за компенсации след катастрофите

$5 млрд. загуба за Boeing - 1

Авиогигантът Boeing задели почти 5 милиарда долара, за да покрие загубите от скандала с модела „737 MAX”. Тези щети практически изтриват от счетоводните книги всички печалби, които най-голямата компания за производство на самолети ще обяви в регулярния си доклад, след няколко дни.

Катастрофите с два самолета „737 MAX”, довели до смъртта на 346 души станаха причина за спирането на всички машини от този модел. Boeing принудително намали производството им от 52 на 42 самолета месечно, след като клиенти започнаха да отказват поръчки.

Още не е ясно, кога „737 MAX” отново ще полетят. Анализатори смятат, че 5-те милиарда дори няма да са достатъчни за компенсация на всички, поръчали самолети, които се бавят или вече са купени, но не могат да се използват.

Софтуерът на самолета - измъчван от проблеми, които могат да задържат самолетите на земя с месеци, след като регулаторите на САЩ тази седмица разкриха нов недостатък - беше разработен в момента, когато Boeing уволнява опитни инженери и притиска доставчиците да намалят разходите. Все по-често американският производител на самолети и неговите подизпълнители разчитат на временни работници, които взимат само 9 долара на час за разработване и тестване на софтуер, често от страни, които нямат дълбок опит във въздухоплаването - особено Индия.

Използването на индийските компании от Boeing изглежда е дало други дивиденти. През последните години тя спечели няколко поръчки за индийски военни и търговски самолети, като една за 22 млрд. долара през януари 2017 г. за снабдяване на SpiceJet Ltd. Тази поръчка включва 100 джета 737 Max 8 и представлява най-голямата поръчка на Boeing от индийска авиокомпания - сериозна промяна в страна, доминирана от Airbus. На базата на автобиографии, публикувани в социалните медии, инженерите на HCL са помогнали за разработването и тестването на софтуера на 737 Max за дисплей, докато служители от друга индийска компания, Cyient Ltd., работят по софтуера за тестване на оборудване.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Airbus

    6 1 Отговор
    Може още
  • 2 Гого

    18 2 Отговор
    Вече като чуя милиарди ги обръщам в самолети ф16...
  • 3 един

    14 2 Отговор
    ТАКА ЩЕ Е- като правят софтуера индийски, демек цигански инженери, няма начин да стане самолет от това
  • 4 Ужасното е

    17 0 Отговор
    Че тпзи софтуер ще се инсталира на всички следващи модели! Софтуер мейд ин индия противоречи с живота! Крайно време е да затворят Боинг. След като за тях са най-важни годишните печалби, а не животът на хората, то за нас хората е най-важно Боинг да не съществува повече!
  • 5 СССРБарета

    13 0 Отговор
    Няма страшно ние като добър съюзник донор ще компенсираме загубите Като купим 8 изтребителя на които реалната цена е 200 милиона долара за два милиарда и 200 милиона тоест ще дарим едни два милиарда за благото и вечната Дружба на другарите от САЩ!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 мнение

    9 0 Отговор
    Някий може да направи аналогия и с новия софтуер на Ф-16, който купуваме на двойни цени.....
  • 8 гост

    0 0 Отговор
    Доста погрешна информация. Загубите са им над 35млрд. долара, а компенсациите за инцидентите са 5млрд. долара. Боиг загубиха много поръчки, а дължат стотици милиони за неизползваните самолети Макс.