Последният произведен Airbus A380 със сериен номер на производителя (MSN) 272, осъществи първия си тестов полет от летище Тулуза (TLS), Франция на 17 март, преди да бъде предоставен на Emirates. Авиокомпанията, която е най-големият клиент от този модел пътнически самолет, в момента очаква последните пет броя на A380, включително гореспоменатата MSN 272. Това ще бъде последният произведен Super Jumbo. Airbus обяви, че повече няма да произвежда двуетажният самолет.
Общо Emirates е поръчала 123 самолета Airbus A380, сочат данните на Airbus Orders & Deliveries, докато общият брой произведени самолети от този тип е 251.
Още преди началото на пандемията проектът А380 беше под въпрос, а нейното идване само ускори процеса по „пенсиониране“ на най-големия пътнически самолет в света. Редица оператори на самолета, включително Air France и Lufthansa, взеха решението да оттеглят своите A380 преждевременно в резултат на продължаващата несигурност по отношение на международните пътувания.
Не всяка надежда обаче е загубена - няколко други авиокомпании, включително British Airways, Emirates и Qantas, все още виждат бъдеще за двуетажния самолет по някои маршрути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бой-COVID-59
да си пренеса кюлчетата до Дубай,
че изборите наближават, а нищо не се знае...
Коментиран от #13
10:16 18.03.2021
2 :фиууу
Коментиран от #3, #4
10:18 18.03.2021
3 Ивайло
До коментар #2 от ":фиууу":
Следите от конденз се виждат когато самолетът лети нависоко (над 8000 метра височина), където въздухът е много студен и горещите газове от двигателите кондензират и се вижда бялата линия!!! Аман от конспиратори!!!Коментиран от #9
10:24 18.03.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ШОП
10:39 18.03.2021
6 Корекция
Коментиран от #16
10:43 18.03.2021
7 Троянеца
Коментиран от #8, #14
10:47 18.03.2021
8 898
До коментар #7 от "Троянеца":
Мрия е съветски самолет!Урките да повръщат!11:06 18.03.2021
9 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
До коментар #3 от "Ивайло":
Откъде да знае той, че при издигане във височина,на всеки 100 метра температурата на въздуха
пада с около 1 градус по Целзий.
На 1 км височина температурата пада с около 10 градуса.
При височина между 8 и 12 километра,
където летят повечето пътнически самолети,
температурата на въздуха е вече минус 50-60 градуса -
идеално за кондензиране на топлите газове от самолета...
Коментиран от #23
11:12 18.03.2021
10 ФакирЕС
11:43 18.03.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 :фиууу
Някои от най - характерните черти на глупавите хора - те винаги си мислят, че са прави. Дори и когато не са, не обичат да признават грешките си, но обичат да налагат мнението си. Те са шумни, говорят на висок глас и обичат да са център на вниманието. Ако не могат да постигнат своето, започват да обиждат и стават агресивни ...
12:06 18.03.2021
13 боко ПКП
До коментар #1 от "Бой-COVID-59":
Няма да стигне един, поне десет, да има и за аймет и гусито.14:01 18.03.2021
14 Не е
До коментар #7 от "Троянеца":
Украински а съветски. Олег Антонов е руснак, а не украинец. В Украйна става финалното сглобяване на самолета с модули произведени в другите съветски републики. Затова след отделяне на Украйна спира и производството на самолетите Ан. Все едно да кажеш, че след като се сглобява в Тулуза Еърбъс е френски самолет.21:15 18.03.2021
15 бай Даньо
Коментиран от #17
17:27 19.03.2021
16 Голем смях
До коментар #6 от "Корекция":
Да ,произведени са ...2 броя,а в момента има само ..един.Украинския Мрия.Коментиран от #19
19:19 19.03.2021
17 No Exit
До коментар #15 от "бай Даньо":
А 380 е логистична задънена улица. Бих го сравнил с 3D телевизорите отпреди 10 години. Дубай искаха да станат flight exchange hub между А 380 и по-малки авиолайнери на средни дистанции, както и да привлекат презареждащите полети за Австралия и Далечния Изток. Междувременно успешната интродукция на Dreamliner направи А380 морално остаряла концепция. Бъдещето е на икономичните двумоторни широкофюзелажни авиолайнери способни да летят без междинно кацане от Европа до Австралия. Emirates на Дубай работи на загуба и съществува единствено е държавна компания на Емирствата.Коментиран от #18
00:53 20.03.2021
18 самолета
До коментар #17 от "No Exit":
Да бе, то пък много хубаво да летиш без презареждане от Европа до Австралия.... особено пък в тесен едноетажен самолет!А380 е уникално техническо постижение, както и Конкорд навремето. За съжаление хората не могат да си позволят този лукс. Затова ще се бутат в бавни и тесни самолети.
09:39 20.03.2021
19 Гаргамел
До коментар #16 от "Голем смях":
Всъщност най-големия е произведен в 1 бройка и е Hughes H-4 “ Spruce Goose”Коментиран от #21
09:41 20.03.2021
20 УЕУЕ
15:54 20.03.2021
21 Съдията Дред
До коментар #19 от "Гаргамел":
Провери пак. Това, че е бил с 8 двигателя, не го прави най голям. А и е прелетял едва около 700 метра ниско над водата в единственият си полет.Коментиран от #24
16:53 20.03.2021
22 питам
18:05 20.03.2021
23 кои е с мен
До коментар #9 от "ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ":
никога няма да изберем герб,герб са боклуци08:42 21.03.2021
24 Гаргамел
До коментар #21 от "Съдията Дред":
Прав си, оказва се че само размаха на крилата е най-голям в сравнение с ан-а и 380-то09:12 21.03.2021