21 Юни, 2021 22:45 4 229 15

Втечненият природен газ може да намали разходите за гориво с до 20%

  • eurowag-
  • втечнен газ-
  • цена-
  • бизнес

Това се дължи на комбинацията от по-ниска цена и по-нисък разход

Втечненият природен газ може да намали разходите за гориво с до 20% - 1

Устойчивият начин на живот и устойчивият бизнес са основните обществени тенденции. Те са особено очевидни в транспорта и логистиката. Въпреки че традиционните горива за автомобилни двигатели, бензин и дизел, продължават да преобладават в автомобилния транспорт, се наблюдава нарастващ тласък към алтернативни задвижвания. Тук не става дума за прекалено обсъжданата електронна мобилност, а за горива на базата на природен газ, независимо дали сгъстен или втечнен природен газ. Търсенето им нараства както в цяла Европа, така и на местно ниво.

Това се потвърждава от последните данни на Чешката асоциация за газ (CGA). Въпреки негативното въздействие на пандемията на коронавируса върху автомобилните превози, потреблението на сгъстен природен газ през 2020 г. съответства на рекордно високия резултат от предходната година, а потреблението на втечнен природен газ нараства с 57% на годишна база до 956 000 килограма през 2020 г.

Както сгъстеният, така и втечненият природен газ предлага много предимства пред традиционните изкопаеми горива в автомобилния транспорт. Помощните превозни средства и камионите със сгъстен природен газ и втечнен природен газ произвеждат много по-малко емисии на парникови газове и твърди частици, причинявайки по-малко замърсяване на въздуха (включително до 20% по-ниски емисии на CO2 и до 95% по-ниски емисии с био-втечнен природен газ или био-сгъстен природен газ). Такива превозни средства също са значително по-тихи и поради това са разрешени на места, където бензиновите и дизеловите автомобили са забранени (например, те са освободени от забраните за камиони в градовете и от нощните ограничения).

Заслужава си да се обмислят и финансовите облаги. Превозните средства със сгъстен природен газ или втечнен природен газ може да имат по-висока цена от, да речем, автомобилите с дизелов двигател, но техният TCO може да бъде по-нисък. Това се дължи на по-евтиното гориво, както и на държавните субсидии, освобождаването от пътни такси и други видове подкрепа.

Според данните на Eurowag, втечненият природен газ може да намали разходите за гориво с до 20%, поради комбинация от по-ниска цена и по-нисък разход. В момента камионите с втечнен природен газ имат пробег между 900 и 1600 километра в зависимост от конфигурацията на превозното средство. Те се произвеждат от известни производители на камиони като Scania, Volvo или Iveco.

Броят на бензиностанциите за сгъстен природен газ и втечнен природен газ нараства в цяла Европа. Експертите са уверени, че правителствените стимули и нарастващото търсене на пазара ще доведат до по-нататъшно разширяване на инфраструктурата за алтернативни горива. „Нашата цел е да предложим на нашите клиенти най-обширната мрежа от бензиностанции за втечнен природен газ. Нашите карти за гориво се приемат на 93 станции в девет европейски държави. Например в Германия ние покриваме над 41% от наличните бензиностанции за втечнен природен газ“, обяснява Ян Лалух, собственик на продукти за алтернативни горива в Eurowag.

Броят на бензиностанциите за втечнен природен газ в Европа трябва да надхвърли две хиляди до 2030 г. в съответствие със „зелените“ планове на ЕС за намаляване на емисиите от транспорта. Проучванията показват, че дотогава броят на камионите с втечнен природен газ, които се движат по европейските пътища, ще достигне приблизително 280 хиляди. Това ще представлява значителен ръст в сравнение с 9500 такива превозни средства през 2019 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сатана

    13 6 Отговор
    Той и Леонардо да Винчи е мислел по въпроса но се е задоволил само да скицира някои прототипи ползвани в днешно време.Гениалният Никола Тесла е изобретил електрическия двигател,чийто чертежи както и много други са на отговорно пазене в ФБР и от време на време ги дават на такива аджамии като Мъск.

    Коментиран от #6

  • 2 Харпун

    25 5 Отговор
    Ще втечняваме соросоиди за гориво най евтино
  • 3 sam66

    31 2 Отговор
    Бля, бля…Статията трябва да зададе въпроса - Защо държавата обложи с толкова висок акциз метана, че обезмисли
    използването му като автомобилно гориво?
    Започна се с изграждане на метанстации и…..Боко бам с акциза фалира хорицата.

    Коментиран от #5, #13

  • 4 Turbo

    20 3 Отговор
    Я да се яви тук тесльо и да обясни твърденията си,че автомобилните производители щели да спират производството на бензинови двг с заводски метанови и пропан бутанови уредби хахахахаха защото нямало търсене на такива автомобили хахахаха
  • 5 Turbo

    19 1 Отговор

    До коментар #3 от "sam66":

    Те и на тока за фирмите глася да вдигнат акциза,а и за битовите потребители предстои да сложат акциз хахахахаха държавата ръси приходи.С косвени данъци е най лесният начин за събиране на приходи.
  • 6 Един човек

    3 15 Отговор

    До коментар #1 от "Сатана":

    Когато му дойде времето, няма кой да спре напредъкът, не ФБР, не мъск ами ако ще цяла Америка да се вдичне пак ще се случи... Това, че днешните хора още не са дорасли/пораснали и не са в състояние да управляват такива технологии е причината , не е нищо друго. Луната ума тъмна страна, страна която не се вижда от нашата планета, това означава, че Луната не се върти... Абсолютно всеки спътник, трябва да се върти, ако не го прави ще си промени орбитата, много изкуствени спътници им се коригира изкуствено орбитата за да не паднат, а някой дори падат на Земята. Не въртенето на Луната е против законите на фзиката... Кой и защо го скри това ФБР, Америка? Когато му дойде времето то си става... Давам пример със Съветският Съюз, дойде му времето и падна за една нощ, на режима в Северна Корея също ще му дойде времето, не е далече, но тяхният народ има още малко да пострада. Сирия ке падне – това са приказки на една много известна българка, но по времето когато са били казни са звучали налудничаво... Всяко нещо с времето си!
    Може да ме разбереш, а може да не разбереш за какво пиша.

    Поздрави,

    Един Човек
  • 7 Blackthorn

    17 5 Отговор
    Втечненият газ е Руски газ закупен от американците, втечнен, транспортиран с танкери и продаван на много по-висока цена на балъците! За това ли се разбраха Байдън и Путин??

    Коментиран от #9

  • 8 В.В.П.

    14 2 Отговор
    Диверсификацията е пълна..От 5,6,7 , източника!!!..Даже ,някои предлагат продукти ,без пари,,,ооо,даже ти плащат да консумираш....,Обаче цените тръгват нагоре,,.Или сме слепи ??
  • 9 Седесарят.

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "Blackthorn":

    Ей в това може да е сигурен човек..!!.Руснаците продават,САЩ купува и продава на туземците,оообаче , на цена 80%отгоре..Нали е американска газ,,Къде е проблема .??

    Коментиран от #10

  • 10 Седесарят.

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Седесарят.":

    Налагат санкции,да не търгуват индианците,,,Само определени кръгове...Тоталитаризма е на пълен ход..Прах в очите..грип,ваксини,смърт,НАТО,,падат самолети ,купуват нови..Сигурно след 30 г,и те ще паднат..Ама ,може и да са вечни.!!

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Димов

    2 1 Отговор
    Етанолът може да реши екологичните проблеми, идващи от автомобилите. Това гориво е много по-екологично от бензина. Почерпете опита от Бразилия. Там всичко е на етанол, още от преди 50 години. Етанол се прави от захарна тръстика или от царевица. Можем да го произвеждаме и в България, като така няма нужда да сме зависими от внос. Най-малко, няма да има мита и акцизи, тежащи на врата, на крайния потребител. В България има много автомобили с флексфюел мотори, които са пригодени за работа изцяло с чист етанол. Онези, които не са, могат лесно да бъдат пригодени с проста и евтина етанолова уредба. Защо тази алтернатива се отбягва от правителствата на България, вече толкова много години?

    Коментиран от #14

  • 13 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "sam66":

    Държавата следи кое се потребява и по колко се потребява. В момента, в който дадена суровина стане в широка употреба, държавата моментално се закача към нея и започва да цуца. Така е в нашата държава, където държавниците не я развиват с икономически похвати, облагодетелстващи населението й, а доят населението с тарикатлъци и лобистика.
  • 14 DrivingPleasure

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Димов":

    Димов, баш на тебе ли да обяснявам що се прави... щото не може да си независим баце!
    Ние сме изцяло зависими кукли на конци водени от европейската идиотия в сектор транспорт и сектор енергетика. Скапаняците са приели една самоубийствена линия, която най-вероятно първо ще потопи такива като нас, които едва дишат.
    А да не говорим и че ако прецакаме петро-долара един "партньор" сериозно ще почне да го брида, а той като почне да брида тръгва с бомбите и става още по-голямо мазало...

    Европа е бита карта, а ние пак не улучихме на господар... единственото реешение в далечно бъдеще когато повече народ прогледне е, у руснаците да е останало някакво такова братско чувство, че да ни сърат с китайците, които ще ръководят света
  • 15 9689

    0 0 Отговор
    Слабо обучение,акъл калпав.