Автомобилният пазар в Германия е продължил да се свива през май, като регистрациите на нови коли са били с 10,2 процента по-малко в резултат на затрудненията с международните доставки, въпреки че националното производство се съвзема, предаде Франс прес.
Общо 207 199 са били новите регистрации в най-голямата европейска икономика миналия месец, по данни на Федералната служба за автомобилен транспорт Ка Бе А (KBA). През април спадът беше с 21,5 на сто, а през март - със 17,5 на сто.
"Пазарът и производството остават ограничени поради липса на части и основни компоненти, високите цени на суровините и всеобщата несигурност, свързана с войната в Украйна", коментира Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) в комюнике.
"Автомобилната промишленост остава в най-тежката производствена криза в следвоенния период", обобщава анализаторът от "Ърнст енд Янг" (Ernst & Young) Петер Фус.
Недостигът на суровини се засили заради войната в Украйна, която също така наруши снабдяването с части, произвеждани в Украйна и доведе до прекъсване на производството на европейските автомобилостроители.
Тези затруднения оказват все по-слаб натиск, но засилването на КОВИД-19 в Китай постави началото на нов цикъл нарушения на веригите за доставки. А всичко това става в контекста на покачване на цените.
През първите пет месеца на годината в Германия са продадени 1 милион автомобила, което е с 9 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година и с 33 процента под равнището от преди пандемията през 2019 година.
Лъч надежда за този ключов сектор от германската икономика е увеличението на националното производство с 25 процента на годишна основа, за което са допринесли и два допълнителни работни дни. Но производството през първите пет месеца на годината остава с 34 процента под равнището от преди кризата през 2019 година.
Единствено продажбите на електрически автомобили са нараснали - с 8,9 на сто или 14,1 на сто от новите регистрации, докато продажбите на бензинови и дизелови автомобили са намалели.
От германските марки най-голям растеж на продажбите има "Мерцедес" (Mercedes) - 23 на сто и 8,7 процента от продажбите. Марката Фау Ве (VW) на "Фолксваген" (Volkswagen) е останала лидер на пазара с 19 процента от новите регистрации.
Френските производители "Рено" (Renault), "Ситроен" (Citroеn) и "Пежо" (Peugeot) представляват съответно 2,9 на сто, 2 на сто и 1,5 на сто от пазара, а продажбите им през май са намалели с 16 на сто, 22 на сто и 39 на сто.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
19:43 03.06.2022
3 Управяйте се
Коментиран от #10
19:44 03.06.2022
4 АнтиГост
Коментиран от #13
19:44 03.06.2022
5 ИСТИНАТА
Коментиран от #14
19:46 03.06.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Хахаха..
19:49 03.06.2022
8 КОГА НА САЩ ЩЕ ИМ СПРЕМ ДОСТЪПА
19:50 03.06.2022
9 Снабдител
Коментиран от #12
19:53 03.06.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 бл.134 в Zап. парк
20:08 03.06.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Бъзикай се,колкото си щеш!
До коментар #4 от "АнтиГост":
Но горчивата истина е такава...!Света не е почнал да купува Лади...!А намаля продажбата на Европейските автомобили,заради изстрела в краката си на ЕС,произведен от Урсула Фон Дер-КараФекалийнен...21:08 03.06.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ДиД
11:49 04.06.2022
16 СЗО
19:32 04.06.2022
17 Аууу
21:54 04.06.2022
18 иво
22:28 04.06.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Фен на копейкин ш.ч.и.к.ия.т.а.
10:51 05.06.2022