3 Юни, 2022 19:35 4 650 20

Автомобилният пазар в Германия продължава да се свива

  • германия-
  • автомобили-
  • икономика

Недостигът на суровини се засили заради войната в Украйна, която също така наруши снабдяването с части и доведе до прекъсване на производството на европейските автомобилостроители

Автомобилният пазар в Германия продължава да се свива - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Автомобилният пазар в Германия е продължил да се свива през май, като регистрациите на нови коли са били с 10,2 процента по-малко в резултат на затрудненията с международните доставки, въпреки че националното производство се съвзема, предаде Франс прес.

Общо 207 199 са били новите регистрации в най-голямата европейска икономика миналия месец, по данни на Федералната служба за автомобилен транспорт Ка Бе А (KBA). През април спадът беше с 21,5 на сто, а през март - със 17,5 на сто.

"Пазарът и производството остават ограничени поради липса на части и основни компоненти, високите цени на суровините и всеобщата несигурност, свързана с войната в Украйна", коментира Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) в комюнике.

"Автомобилната промишленост остава в най-тежката производствена криза в следвоенния период", обобщава анализаторът от "Ърнст енд Янг" (Ernst & Young) Петер Фус.

Недостигът на суровини се засили заради войната в Украйна, която също така наруши снабдяването с части, произвеждани в Украйна и доведе до прекъсване на производството на европейските автомобилостроители.

Тези затруднения оказват все по-слаб натиск, но засилването на КОВИД-19 в Китай постави началото на нов цикъл нарушения на веригите за доставки. А всичко това става в контекста на покачване на цените.

През първите пет месеца на годината в Германия са продадени 1 милион автомобила, което е с 9 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година и с 33 процента под равнището от преди пандемията през 2019 година.

Лъч надежда за този ключов сектор от германската икономика е увеличението на националното производство с 25 процента на годишна основа, за което са допринесли и два допълнителни работни дни. Но производството през първите пет месеца на годината остава с 34 процента под равнището от преди кризата през 2019 година.

Единствено продажбите на електрически автомобили са нараснали - с 8,9 на сто или 14,1 на сто от новите регистрации, докато продажбите на бензинови и дизелови автомобили са намалели.

От германските марки най-голям растеж на продажбите има "Мерцедес" (Mercedes) - 23 на сто и 8,7 процента от продажбите. Марката Фау Ве (VW) на "Фолксваген" (Volkswagen) е останала лидер на пазара с 19 процента от новите регистрации.

Френските производители "Рено" (Renault), "Ситроен" (Citroеn) и "Пежо" (Peugeot) представляват съответно 2,9 на сто, 2 на сто и 1,5 на сто от пазара, а продажбите им през май са намалели с 16 на сто, 22 на сто и 39 на сто.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    35 3 Отговор
    Ами те вече не са автомобили ! Онези косачки 3×330 ли са автомобили ! Или онези лаптопи с по-голяма батерия и колела!
  • 3 Управяйте се

    50 5 Отговор
    Сами си създадохте проблемите сами си сривате бизнеса сами си излагате народа на глад мизерия и опасности .Ако не се бъркахте в конфликта нямаше да има проблеми в целия свят , ако бащата usa и майката европа не правиха глупости и не натискаха другите страни нямаше да има повишение на цените ,ако не тези страни не ни караха да правим този избор в България нямаше да има глад и високи цени на всичко ,защото БЪЛГАРИЯ Е КУКЛА НА КОНЦИ .А защо не кажете сащ че скат да укопират целия свят това не е ли тероризъм защо не кажете че сащ искат да натиснат европа да прави това което кажат те защо не кажете че цяла европа е в плен на сащ .

    Коментиран от #10

  • 4 АнтиГост

    33 4 Отговор
    Светът започна да купува Лади и немците фалираха.

    Коментиран от #13

  • 5 ИСТИНАТА

    40 7 Отговор
    ЗАЩО ЦЕЛИЯ СВЯТ СИ МЪЛЧИ ЧЕ САЩ НАПРАВИХА КОВИД,МАМИМУНСКАТА ШАРКА,СПИН, И ДРУГИТЕ БОЛЕСТИ ,ЗАЩО НЕ КАЖЕТЕ И НЕ СИ ОТВОРИТЕ ОЧИТЕ ЧЕ ЗАРАДИ САЩ НАШИТЕ ВОДИ И РЕКИ В БЪЛГАРИЯ СЕ ЗАРАЗЯВАТ УМИШЛЕНО .От както сме ги пуснали все беди и болести носят

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Хахаха..

    34 6 Отговор
    Германците отново се доказаха като "нищожества".Колкото и велики технологии да си съчинил,конструирал и довел до реален финал,щом си щатска колония,ти пак си оставаш колониално нищожество,ограничено в действията и просперитета си - тоест,ти си нищо и никакво...
  • 8 КОГА НА САЩ ЩЕ ИМ СПРЕМ ДОСТЪПА

    33 2 Отговор
    ДО ЕВРОПА И ШЕ ИМ НАЛОЖИМ САНКЦИЙ ,ЩЕ ВЛЕЗЕМ В ШЕНГЕН И ЩЕ ХОДИМ ДО АМЕРИКА БЕЗ ВИЗА АМА НИКОГА,НИКОГА,НИКОГА,НИКОГА,НИКОГА,НИКОГА,Само техните военни могат да влизат в европа и да я тровят с експериментите си
  • 9 Снабдител

    40 4 Отговор
    Ами добри са колите произведени в Германия ама толкова то трябва стомана , то ламарина , то алуминий то още и какво ли не за един автомобил за да излезе от конвейра ,ама то тези благинки идваха от РУСИЯ бе умници , айде сега си бийте главите , то РУСИЯ не е само петрол и газ там има всичко в неограничени количества!

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 бл.134 в Zап. парк

    10 1 Отговор
    Вместо да се радват и още да го ограничават , свиват те се оплакват.Е , нали искате да се еко , да пазите природата .Как това се връзва с прекъснато увеличаване на производството на коли И тяхната смяна на всеки 2-3 години!.Страните по милост за третия свят
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бъзикай се,колкото си щеш!

    23 1 Отговор

    До коментар #4 от "АнтиГост":

    Но горчивата истина е такава...!Света не е почнал да купува Лади...!А намаля продажбата на Европейските автомобили,заради изстрела в краката си на ЕС,произведен от Урсула Фон Дер-КараФекалийнен...
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ДиД

    4 2 Отговор
    Тръгнеш ли за нов конвенционален автомобил - ако не е в момента в автосалона трябва да чакаш до 6 месеца за доставка. Но, ако търсиш електрически миксер - много бързо се доставя. И двата автомобила са с много електроника. Мисля си - т.н. криза не е ли предварително режисирана в съответствие с “нарежданията” да спрат продажбите на автомобили с конвенционални двигатели?
  • 16 СЗО

    4 1 Отговор
    Спокойно шебек шарката идва за сички факсини ша има каза баба Урсула
  • 17 Аууу

    1 1 Отговор
    Путин да вземе да направи едно изложение на военна техника в европа на джендари те стига с тия бмв та и мерцедеси .
  • 18 иво

    4 0 Отговор
    Тая Украйна е била центъра на Световната икономика. " Заради " нея поскъпна всичко от енергоресусите да хранителните продукти цялата Световна икономика се е " крепяла" на нея. Не само войната е причина за поскъпването защото тя е и " производител на много възли и детайли ( особено автомобилният сектор ) но и на основни хранителни пшеница, слънчогледово олио както на скъпи суровина като неоновият газ използван при производството на чипове.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Фен на копейкин ш.ч.и.к.ия.т.а.

    0 0 Отговор
    Браво само така