20 Януари, 2012 18:17 1 898 1

Българите от „Коста Конкордия“ се прибраха

  • коста конкордия-
  • българи

Екипажът се е с правил блестящо при спасителната акция

Българите от „Коста Конкордия“ се прибраха - 1
Снимка: БГНЕС

Българските моряци от авариралия кораб „Коста Конкордия” се прибраха у нас. Според члена на екипажа на кораба Камен Пеев, екипажът се е представил блестящо по време на спасителните акции.

„Резултатите от това са на лице – 99,5 % от пасажерите бяха спасени”, подчерта той. Пеев заяви, че в реакцията на екипажа според командите, които са били зададени, не е имало никакво забавяне.

„Всеки един от нас беше на различно място. Моето първо задължение при така създалата се ситуация беше да се погрижа за хората, които ми бяха зачислени. Ако по пътя на палубата се наложи да направя нещо допълнително за спасяването на други хора, аз го правя, както и стана”, каза Камен Пеев. Той посочи, че е съдействал за дебаркирането на една спасителна лодка с около 150 пътници на борда.

Пеев беше категоричен, че не може да прецени колко време е продължила спасителната операция. „В такъв момент никой не си гледа часовника. Аз не бях подготвен за такава мащабна катастрофа, защото сблъсъкът ме завари на различно от работното ми място. В първия момент си помислих, че се е случила някаква елементарна повреда, което не е нещо необичайно на корабите, по-късно обаче нещата се промениха”, посочи Камен Пеев.

В плота, в който той е напуснал кораба, е имало 27 души. „Аз отговарях за тези хора и предварително знаех как да действам при такава ситуация. Радостното е, че пасажерите бяха на точно определените места и между тях нямаше паника и хаос”, допълни още той.

Друг българин в екипаж  е спасил над 500 пасажери от потъващия кораб. „Направих шест спасителни курса с лодката, която побира 150 човека. Първите три пъти беше пълна, след това в нея имаше по-малко хора, защото повечето от пасажерите вече бяха на брега. Това не беше трагедия, а просто вършене на работа, всеки правеше това, което трябва”, заяви първият инженер на кораба Петър Петров

Петров разказа, че е бил в банята, когато е усетил удар. След това веднага е действал съгласно инструкциите и е слязъл в контролния пулт за управление на кораба. „След като проверих дизеловия генератор, усетих, че нещата стават критични – корабът се наклони и палубата видимо се отклони от хоризонталното си положение. Видях, че водата избива от входа на машинното отделение и залива палуба 0. В това време бях притиснат от тълпа пасажери, които отиваха към спасителните лодки, защото разбираха, че корабът потъва”, посочи Петър Петров.

Той потвърди, че екипажът, който е спускал лодките, е действал по инструкции. „Обстановката беше изключително сложна, защото корабът се наклони много, по палубата започнаха да се търкалят сандъци и посуда от ресторанта и ходенето по нея стана трудно”, каза още той. Голямо успокоение за пасажерите беше фактът, че корабът се намираше близо до брега. Това е и причината да няма голям хаос и паника. Тези кораби имат много сигурни конструкции и не потъват бързо и лесно, затова не може да се каже, че нещата се развиха бързо, посочи още Петър Петров.Българите от „Коста Конкордия“ се прибраха
Екипажът се е с правил блестящо при спасителната акция

Българските моряци от авариралия кораб „Коста Конкордия” се прибраха у нас.
Според члена на екипажа на кораба Камен Пеев, екипажът се е представил блестящо по време на спасителните акции.

„Резултатите от това са на лице – 99,5 % от пасажерите бяха спасени”, подчерта той. Пеев заяви, че в реакцията на екипажа според командите, които са били зададени, не е имало никакво забавяне.

„Всеки един от нас беше на различно място. Моето първо задължение при така създалата се ситуация беше да се погрижа за хората, които ми бяха зачислени. Ако по пътя на палубата се наложи да направя нещо допълнително за спасяването на други хора, аз го правя, както и стана”, каза Камен Пеев. Той посочи, че е съдействал за дебаркирането на една спасителна лодка с около 150 пътници на борда.

Пеев беше категоричен, че не може да прецени колко време е продължила спасителната операция. „В такъв момент никой не си гледа часовника. Аз не бях подготвен за такава мащабна катастрофа, защото сблъсъкът ме завари на различно от работното ми място. В първия момент си помислих, че се е случила някаква елементарна повреда, което не е нещо необичайно на корабите, по-късно обаче нещата се промениха”, посочи Камен Пеев.

В плота, в който той е напуснал кораба, е имало 27 души. „Аз отговарях за тези хора и предварително знаех как да действам при такава ситуация. Радостното е, че пасажерите бяха на точно определените места и между тях нямаше паника и хаос”, допълни още той.

Друг българин в екипаж  е спасил над 500 пасажери от потъващия кораб. „Направих шест спасителни курса с лодката, която побира 150 човека. Първите три пъти беше пълна, след това в нея имаше по-малко хора, защото повечето от пасажерите вече бяха на брега. Това не беше трагедия, а просто вършене на работа, всеки правеше това, което трябва”, заяви първият инженер на кораба Петър Петров

Петров разказа, че е бил в банята, когато е усетил удар. След това веднага е действал съгласно инструкциите и е слязъл в контролния пулт за управление на кораба. „След като проверих дизеловия генератор, усетих, че нещата стават критични – корабът се наклони и палубата видимо се отклони от хоризонталното си положение. Видях, че водата избива от входа на машинното отделение и залива палуба 0. В това време бях притиснат от тълпа пасажери, които отиваха към спасителните лодки, защото разбираха, че корабът потъва”, посочи Петър Петров.

Той потвърди, че екипажът, който е спускал лодките, е действал по инструкции. „Обстановката беше изключително сложна, защото корабът се наклони много, по палубата започнаха да се търкалят сандъци и посуда от ресторанта и ходенето по нея стана трудно”, каза още той. Голямо успокоение за пасажерите беше фактът, че корабът се намираше близо до брега. Това е и причината да няма голям хаос и паника. Тези кораби имат много сигурни конструкции и не потъват бързо и лесно, затова не може да се каже, че нещата се развиха бързо, посочи още Петър Петров.Българите от „Коста Конкордия“ се прибраха
Екипажът се е с правил блестящо при спасителната акция

Българските моряци от авариралия кораб „Коста Конкордия” се прибраха у нас.
Според члена на екипажа на кораба Камен Пеев, екипажът се е представил блестящо по време на спасителните акции.

„Резултатите от това са на лице – 99,5 % от пасажерите бяха спасени”, подчерта той. Пеев заяви, че в реакцията на екипажа според командите, които са били зададени, не е имало никакво забавяне.

„Всеки един от нас беше на различно място. Моето първо задължение при така създалата се ситуация беше да се погрижа за хората, които ми бяха зачислени. Ако по пътя на палубата се наложи да направя нещо допълнително за спасяването на други хора, аз го правя, както и стана”, каза Камен Пеев. Той посочи, че е съдействал за дебаркирането на една спасителна лодка с около 150 пътници на борда.

Пеев беше категоричен, че не може да прецени колко време е продължила спасителната операция. „В такъв момент никой не си гледа часовника. Аз не бях подготвен за такава мащабна катастрофа, защото сблъсъкът ме завари на различно от работното ми място. В първия момент си помислих, че се е случила някаква елементарна повреда, което не е нещо необичайно на корабите, по-късно обаче нещата се промениха”, посочи Камен Пеев.

В плота, в който той е напуснал кораба, е имало 27 души. „Аз отговарях за тези хора и предварително знаех как да действам при такава ситуация. Радостното е, че пасажерите бяха на точно определените места и между тях нямаше паника и хаос”, допълни още той.

Друг българин в екипаж  е спасил над 500 пасажери от потъващия кораб. „Направих шест спасителни курса с лодката, която побира 150 човека. Първите три пъти беше пълна, след това в нея имаше по-малко хора, защото повечето от пасажерите вече бяха на брега. Това не беше трагедия, а просто вършене на работа, всеки правеше това, което трябва”, заяви първият инженер на кораба Петър Петров

Петров разказа, че е бил в банята, когато е усетил удар. След това веднага е действал съгласно инструкциите и е слязъл в контролния пулт за управление на кораба. „След като проверих дизеловия генератор, усетих, че нещата стават критични – корабът се наклони и палубата видимо се отклони от хоризонталното си положение. Видях, че водата избива от входа на машинното отделение и залива палуба 0. В това време бях притиснат от тълпа пасажери, които отиваха към спасителните лодки, защото разбираха, че корабът потъва”, посочи Петър Петров.

Той потвърди, че екипажът, който е спускал лодките, е действал по инструкции. „Обстановката беше изключително сложна, защото корабът се наклони много, по палубата започнаха да се търкалят сандъци и посуда от ресторанта и ходенето по нея стана трудно”, каза още той. Голямо успокоение за пасажерите беше фактът, че корабът се намираше близо до брега. Това е и причината да няма голям хаос и паника. Тези кораби имат много сигурни конструкции и не потъват бързо и лесно, затова не може да се каже, че нещата се развиха бързо, посочи още Петър Петров.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dodo

    1 0 Отговор
    някой да коригира статията толкова е дълга защото се повтаря 3 пъти