В същото време проучванията на агенцията по време на специализираните изложения за имоти във Великобритания показват, че страната ни е една от най-търсените дестинации за покупка на ваканционни имоти - морски и планински. Предпочитани са тези в зимните курорти - както заради ниските цени в сравнение с останалите в Европа, така и заради липсата на конкурентни на нашите ски курорти на Балканите. Страната ни става атрактивна, защото предлага по-добри условия за ски и невъзможността на нито една от популярните за британците дистанции да я конкурира в този сегмент, сочи проучването на "Адрес".
Дали този интерес ще се запази, ще зависи най-вече от развитието на туризма у нас през следващите години, посочи председателят на борда на директорите на компанията Христо Илиев. Той припомни, че близо 80% от купувачите на ваканционни апартаменти го правят с инвестиционна цел. Добрият поток от туристи осигурява заетост на имотите и сигурна възвръщаемост на вложенията им. Това важи както за планинските, така и за морските ни курорти, посочи Илиев.
Брокерите са категорични, че по отношение на продажбите на ваканционни имоти България е лидер на Балканите, като се конкурира единствено с Хърватска. Според изпълнителния директор на АДИС Деян Кавръков в това отношение страната ни все още отстъпва на бившата югославска република, но има голям потенциал за растеж.Шефът на строителния "Планекс холдинг" Пламен Андреев добави, че цените от 800-1000 евро/кв. м, на които се предлага този вид собственост у нас, са разумни и привличат чуждите купувачи. При всички положения доходността от наеми и препродажба на ваканционен имот у нас е по-висока в сравнение с тази от лихвите на британските банки, обясни той.
Според него обаче при проектирането на ваканционни комплекси често се допускат някои основни грешки, които създават проблеми при продажбите. Апартаментните сгради у нас се планират по-скоро за живеене, отколкото за бизнес. А за купувачите това е бизнес - ползват имота 2 седмици, а през останалото време го отдават под наем, посочи Андреев.
Затова този тип комплекси трябва да се разпределят в много на брой, но малки като размер жилищни единици с минимум луксозни площи. Логиката е като при хотелите - в тях 90% от площите са стаи и едва 10% се отделят за по-луксозни апартаменти, обясни предприемачът. Сред задължителните обекти, които трябва да включва подобен комплекс, са заведения за хранене, помещения за камериери, обслужващи зони, както и кътове за развлечение и зелени площи.
Според изследването на "Адрес" около 52% от регистрираните чужди клиенти у нас искат да купят апартамент в комплекс, а не къща или парцел за строителство. Тенденцията на пазара се обръща, като се има предвид, че миналата година купувачите на жилища "втори дом" бяха едва 36% от чуждите инвеститори в имоти, отчитат от агенцията.
Около 43% от купувачите на ваканционни апартаменти са насочени към сделка в диапазон между 50 000 и 100 000 евро. психологическата граница при този вид имоти обаче остава 65 000 евро.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА