17 Август, 2021 11:11, обновена 17 Август, 2021 11:30 4 045 7

Столичният бул. „Витоша“ с повече свободни магазини

  • colliers international-
  • търговски площи-
  • мол-
  • предлагане-
  • свободни площи-
  • бул. витоша

Преустройства в моловете

Столичният бул. „Витоша“ с повече свободни магазини - 1
Снимка: М. Богданова ©

Голяма част от търговските центрове използваха трите вълни на пълно или частично затваряне поради пандемията като възможност за преустройства и освежаване. Такъв пример са The Mall със зоната си за хранене, Paradise Center с ниво -1 и Mall of Sofia.

Предлагането на модерни търговски площи в моловете в София остава стабилно. Усвоените площи за първото полугодие на 2021 г. са 10 500 кв.м., което се дължи основно на откриванията на Peek & Cloppenburg, Miniso, Pepco, dm и Bershkа се посочва в доклад на консултантската компания Colliers.

Нивата на предлагане на търговски площи в търговските паркове в столицата се задържат на 66 200 кв.м., което включва 3 проекта. В продължение на развитието на сегмента, обогатяването на микса от наематели доведе до достигане на почти пълна средна заетост в тях - 99%. Обемът на усвоените площи в търговските паркове за разглеждания период е 3250 кв.м. Някои от марките, които отвориха са: Maxi Pet, Under Armour Factory House, Nike factory store и Hippolаnd.

Търговските улици в столицата запазват стабилни нива на заетост и нови откривания спрямо края на 2020 г. Бул. „Витоша“ бележи лек спад в свободните площи за първото полугодие от 9% на 7.5%.

Наемните нива в София остават непроменени, а именно 34 EUR/кв.м за търговски център, 50 EUR/кв.м. на бул. “Витоша“ и за търговските паркове - между 8 и 10 EUR/кв.м.

През втората половина на 2021 г. ще продължи откриването на нови обекти в търговските паркове, като само за София се очакват те да се разположат на над 10,000 кв.м. Този формат ще остане предпочитан при развитието на търговски площи в по-малките населени места и оптимален вариант за позициониране на оператори тип „биг бокс“.

„Повишава се интересът към позициониране на главни търговски улици - нова тенденция, следствие на пандемията, е релокирането на малки местни търговци от търговски центрове към локации на търговска улица. Наемните нива на първокласни локации в търговски центрове и на главните търговски улици ще се запазят“, коментират анализатори на Colliers.

Секторите на търговията са различно засегнати от промененото ежедневие на хората в условията на пандемия. Промените на пазара дават възможност на някои търговци да разширят присъствието си на места, които по-рано са били трудно достъпни за тях. Гъвкавостта на страните при сключването на сделки ще бъде ключов фактор през тази и следващата година.

Дял на свободните търговски площи на бул. "Витоша"

Столичният бул. „Витоша“ с повече свободни магазини

Средни наемни нива в моловете в EUR/кв.м/мес.

Столичният бул. „Витоша“ с повече свободни магазини


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 От толкова

    16 3 Отговор
    Засукани фрази какъв извод може да се направи читателят???

    Коментиран от #6, #7

  • 2 gggw

    26 4 Отговор
    столичния булевард "Витоша" е превърнат в цuгански катун по великите идеи на учителката-кмет
  • 3 Софиянец

    28 4 Отговор
    На бул Витоша магазини няма, пишман циганските бизнесмени превърнаха красивия и елитен булевард в селско стъргало с чалга заведения по идея и с подкрепата на самоковската селянка фандъкова и плевенския хархитект Здравков. Циганията е страшна, анцузи по джапанки по подобие на сл. Бряг. Жалко за булеварда и сърцето на най старата столица в Европа.
  • 4 Грульо

    5 4 Отговор
    Пари на вятъра за ремонти. Клиентите са без ковит паспорт и няма да ходят в реновираните молове. :D
  • 5 п софИянец

    14 2 Отговор
    боли ме дедовия който си има магазин там да му мисли ..на кого да го даде под наем за 5000лв.на медсец
  • 6 Изводът не може

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "От толкова":

    да се очаква от посредник, чиито приходи идват от предлагане/наемане на имоти. Най-обикновен кризисен PR. Започнат ли "специалистите" да говорят колко добре са нещата, смятай, че е отишъл коня у ряката... Ако всичко върви добре, ще вдигат цените и няма да се занимават да го обясняват, а ще работят. Истината е, че с развитието на технологиите и интернет банкирането, голяма (не една част) част от физическите магазини за електроника, облекло..., ще станат излишни в дългосрочен план. В Милано този проблем (за инвеститорите) вече съществува. Ето какво се крие зад многото думи...
  • 7 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "От толкова":

    Рекламка на мола.