Близо две години след смъртния случай в тунел "Ечемишка" на магистрала "Хемус" столичната окръжна прокуратура привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
В началото на февруари 2017 г. жена загина, след като осветителна греда падна върху автомобила, в който тя се намирала на мястото до шофьора. Веднага след инцидента от АПИ обяви, че направена през септември 2016 г. профилактика в тунела не е дала индикации за възможни проблеми.
Наказателна отговорност за инцидента ще се търси от двама бивши председатели на АПИ - Лазар Лазаров и Дончо Атанасов, както и от Илиана Захариева (член на Управителния съвет на АПИ), Георги Златев (директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ), Надя Сачанска (началник отдел "Основен ремонт и поддържане" в дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ) и Георги Фучеджиев (старши експерт в отдел "Основен ремонт" на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ). Те ще бъдат съдени за причиняване на смърт по непредпазливост.
Сега от прокуратурата обаче уточняват, че "при всички огледи, експертите са давали препоръки за подновяване на антикорозионната защита, но това нито веднъж не е било изпълнено", съобщи dnevnik.bg.
"Техническата експертиза е посочила, че от 1996 г. стоманената конструкция на съоръжението е повредена и следва да се поднови, тъй като е подложена на активна корозия в изключително неблагоприятна среда. При извършеното изследване е установено, че след 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние", пише още в заключението на прокуратурата.
Според заключението на вещите лица основната причина за проблема с надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето ѝ без антикорозионна защита повече от 20 години.
В средата на 2015 г. АПИ е сключила договор с "Ферокс Къмпани" ЕООД, на което е възложила извършването на оценка на текущото състояние на осветителните уредби на тунела. В началото на януари 2016 г. фирмата изпраща доклад до АПИ, в който е посочено, че "осветителните тела падат върху платното, че конструкцията е със сериозна пробивна корозия на много места и самоволно падат парчета върху пътното платно и движещите се автомобили, че положението в "Ечемишка" е най-зле, като там инсталацията може да се определи като опасна".
В доклада е отправена препоръка за подмяна на конструкцията и осветителните тела в тунела, но според прокуратурата не са предприети каквито и да е действия за ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 САШО DICKOFF
16:50 13.12.2018
2 гост
18:43 13.12.2018
3 El Torro
22:00 13.12.2018
4 бял
00:40 14.12.2018
5 Един
Какво се мотахте 2 години?
Чакате да мине давност и си топлите местенцата !?
А, да бе - най-вече нищо не правите! Правилно! К'во ви пука!
2 години ! Безумие !
Коментиран от #6
08:16 14.12.2018
6 hmhmhm
До коментар #5 от "Един":
Принципно съм против прокуратурата. Но все пак трябва да се запознаят със случая. Това за България е прецедент в 99% от случайте вещите лица са се изказвали несъобразена скорост при инцидентите. Тук обаче скоростта няма никакво значение. След това са разпитани много хора. Имай предвид че всеки разпитван бута нещата в паницата на другия. Тези дето са обвиняеми едвали веднага са си казали ми да ние сме виновни. Важното е в случая че са обвинени хора на възлови позиции. Не примерно манго едно дето си бърка в носа и бърка асвалт, залива и после тъпче. То АПИ само пари взима без да прави нищо, но ето че когато стават бели си го отнасят ръководни лица19:58 14.12.2018