Last news in Fakti

17 Януари, 2012 11:51 1 331 0

Музикалните уроци чрез уебкамера набират популярност

  • музикални уроци-
  • уебкамера-
  • популярност
Музикалните уроци чрез уебкамера набират популярност - 1
Д-р Джон Макклуър се упражнява на гайда в Идайна, Минесота, докато учителят му, Джорай Чисъм, го гледа онлайн от Сиатъл.

Когато преди няколко години д-р Джон Макклуър, патолог от град Идайна, Минесота, обмислял списъка си с желания, добавил едно необичайно – да се научи да свири на гайда. Целта му обаче станала трудно постижима, когато приятелят, който му давал уроци, се преместил, съобщава modo.bg.

Сега той се обучава при учител от най-високо ниво – Джорай Чисъм, чиято автобиография включва първа награда на фестивала Cowal Highland Gathering през 2010 г. в Дънин, Шотландия. Чисъм живее в Сиатъл, но разстоянията вече не са проблем – д-р Макклуър взима уроци по Скайп.

Понякога дори вмъкват някой урок, докато д-р Макклуър, 50, е на работа, макар и без да вдига много шум, използвайки гайдуница, която всъщност представлява гайда без мях. „Понякога по време на дежурство, докато чакам проба от операционната, използвам времето за урок с Джорай,” казва д-р Макклуър.

Скайп и други програми за видеочат промениха обикновения телефонен разговор, но технологията се е насочила към нови територии – да преобърне и демократизира света на уроците по музика.

Ученици, които доскоро ограничаваха избора си на учител до такъв, който се намира на разстояние от 30 км от дома им, вече взимат уроци от учители – някои дори световнопризнати – намиращи се на другия край на страната или на други континенти. Списъкът с предимствата е дълъг. Сега желаещите да свирят на редки инструменти имат по-голям достъп до учители. Родителите вече могат да изпратят детето си на урок, прекосявайки коридора, а не града. А на учителите се предоставя нов начин да градят бизнеса си.

„Гледал съм видеоклипове на хора, които преподават на ученици по целия свят,” твърди Гари Ингъл, изпълнителен директор на американската Национална асоциация на учителите по музика. „Има хора, които не биха взели урок по музика, ако не е онлайн. Като учители по музика трябва да сме готови да се срещаме с учениците, където са те.”

Няма данни за броя на видео музикални уроци и много хора определено биха предпочели уроците лице в лице. Но много учители по музика заявяват в интервюта, че дават все повече уроци чрез интернет.

Джефри Томас, който от 22 години преподава музика в музикални магазини близо до Сиатъл, сега дава уроци по китара, бас китара и укулеле (четириструнен традиционен инструмент от Хавайските острови, наподобяващ малка китара) на 30 ученици чрез Скайп и други програми, използващи уебкамера. Според него ако привлече още 10 ученици, ще може да работи изцяло от дома си и да спести парите, които дава за наем на студио. „Ако имаш урок в 16 часа, а заради движението не успееш да стигнеш до 16:10, си загубил 10 минути,” казва Томас. „Вече е отживелица необходимостта да стигнеш до дадено място за урока. Просто няма нужда.”

Родителите също насърчават преминаването на уроците по музика в уеб пространството. След като на Сюзън Патерсън й омръзва да губи по 45 минути във всяка посока за воденето на тринайсетгодишната си дъщеря Тейлър на уроци по цигулка, тя изпраща имейли до 15 учители с уебсайтове.

„Някои от тях не бяха обявили Скайп като възможност, но аз им го предложих,” казва г-жа Патерсън, която обучавала трите си деца у дома, в Джейн Лю, Западна Вирджиния, преди да се премести в Бойкинс. „От петнайсетте, пет проявиха желание и можеха да дават уроци по този начин.”

„Това е достъпност, съчетана с качество,” казва тя.

Видеоразговорите създават нови възможности и за по-възрастните ученици. Кен Такър, пенсиониран 67-годишен адвокат от Симсбъри, Кънектикът, смятал, че ще му бъде трудно да си намери учител по гайда. „Преди време хората на възраст, които искаха да научат нещо, не можеха да си намерят учител, защото никой не иска да се занимава с някой, който няма бъдеще,” казва той. Сега всяка сряда сутрин той взима уроци от Доналд. Ф. Линдзи, професионален гайдар от Питърсбърг, Ню Йорк, който преподава на няколко ученици над 70-те, включително на 79-годишен ученик от Айслип, Ню Йорк.

Удобството на ученето онлайн означава по-малко пропуснати уроци, казва Ник Антоначо, собственик на „Рокфактъри”, музикално студио с 10 зали в Нютаун, Пенсилвания, който има 200 ученици, 25 от които се обучават дистанционно.

„Хората, които взимат уроци онлайн, в крайна сметка са по-редовни,” твърди той. „Те не трябва да се борят със снежни бури, нито да губят по един час дневно, за да дойдат при нас. Другите занимания, например баскетбола, не пречат.” Освен това повечето уроци са записани, така че учениците могат да си ги пускат отново и отново докато се упражняват, казва Антоначо.

Въпреки това, много родители продължават да се отнасят с подозрение към уроците чрез компютъра. Основното им притеснение е, че учителите не могат да направляват пръстите на ученика, така че той да овладее тънкостите в свиренето на струнен музикален инструмент. „Много хора смятат, че преживяването не е същото,” казва Антоначо, който предлага онлайн уроци по цигулка, пиано и китара от 2004 г. Дори и да е така, казва той „имаме деца, които вече са големи и са се научили да свирят изцяло през камерата.”

И все пак уроците през домашния компютър могат да създадат главоболия. Джоуи Потузак, 17-годишен китарист от Маунтлейк Теръс, Вашингтон, понякога се карал със семейството си, защото видеовръзката изисква много голяма скорост на интернет. „Казвах на всички вкъщи, че ще имам урок по китара. Изчезнете от компютрите!”, казва Потузак. „Те се дразнеха.” Оттогава семейството подобрява качеството на интернет връзката в дома си.

Учителите по музика откриват, че видео уроците предлагат малко повече сиурност за професията им, известна със своите подеми и спадове. Лоръл Томсън, преподавателка по цигулка и виола, е запазила всичките си ученици по Скайп, когато наскоро се преместила от Монтерей, Калифорния в Санта Круз. „Все по-малко са хората, които се свързват с мен лично и все повече са тези, които го правят чрез Скайп,” казва тя.

Видеовръзките също така дават на учителите, които са наясно с технологиите, нови възможности да създадат свой бизнес в трудната икономическа ситуация. Мат Далбърг, 22-годишен студент по прякор Скачаща бълха, се надява, че след като завърши тази година Едмъндс Къмюнити Колидж, ще може да издържа себе си и годеницата си, която учи за медицинска сестра, главно като дава уроци по укулеле по Скайп.

„Постоянно отказвам на хората, защото не мога да давам толкова уроци, колкото бих искал, тъй като още уча,” казва Далбърг, чийто прякор е буквалния превод на хавайската дума „укулеле”.

Той има 18 ученици на възраст от 6 до над 50 години, сред които и 57-годишната Карън Сийбърт, компютърен специалист от Седър Гроув, Ню Джърси. Тя открива Далбърг в YouTube, където видеоклиповете му, включително неговия кавър на парчето на Джон Боуви „Livin’ on a Prayer”, са видяни от хиляди хора.

„За мен той си е бебе, но свири уникално,” казва Сийбърт.


 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА