10 Януари, 2023 20:00 1 403 6

Бийтълс, Гершуин и Елгар звучат в зала „България“ на 22 януари

  • софийска филхармония-
  • софия-
  • концерт-
  • бийтълс-
  • гершуин -
  • елгар -
  • зала „българия“

На 22 януари Софийската филхармония застава „Рамо до рамо“ на една сцена с младата смяна класически музиканти от Филхармония „Пионер"

Бийтълс, Гершуин и Елгар звучат в зала „България“ на 22 януари - 1
Снимка: Софийска филхармония

На 22 януари Софийската филхармония застава „Рамо до рамо“ на една сцена с младата смяна класически музиканти от Филхармония „Пионер".

Диригент на вечерта е Любомир Денев-син, а солист виртуозният млад пианист Емануил Иванов.

Бийтълс, Гершуин и Елгар звучат в зала „България“ на 22 януари
Снимка: Софийска филхармония


Програмата ще предизвика интерес както сред почитателите на класиката, така и сред тези, които предпочитат джаза и Бийтълс: Едуард Елгар - Тържествен и церемониален марш №1 от Едуард Елгар, „Рапсодия в синьо“ от Гершуин и Бийтълс сюита за детски хор и симфоничен оркестър от Любомир Денев-баща.
Специално участие в концерта ще вземат Детския филхармоничен хор с ръководител Милена Яцино и вокалната група „Сладки пуканки“ с ръководители Светлана и Емил Струнджеви.

Маршът на Елгар е тържествено откриване на концерта, който и кореспондира с английската група във втората част. „Рапсодия в синьо“ е любимо произведение на оркестъра и на публиката, а със солист като Емануил, мисля че удоволствието е гарантирано. Музиката на Бийтълс е вечна, текстовете на песните им са общовалидни, а хармонията в музиката е толкова оригинална, колкото са оригинални Мусоргски и Шопен за тяхното време. С изненада откривам, че младежите от „Пионер“ знаят песните на Бийтълс по-добре от мен. Сещам се за музиката и текстът на “Мишел”... нямам какво да кажа, освен – красота! - споделя Любомир Денев-син за концепцията, с която е изградил програмата.

Бийтълс, Гершуин и Елгар звучат в зала „България“ на 22 януари
Снимка: Софийска филхармония

От 2010 г. Любомир Денев-син е главен диригент на Филхармония „Пионер“, с която изнася концерти на фестивали във Виена, Берлин, Будапеща, Ниш, Одрин, Солун, София, Пловдив, Варна. Денев гастролира в Китай и ОАЕ. През 2014 г. участва в създаването на Балкански младежки симфоничен оркестър. Концертира с Лиса Джерард, Светлин Русев, Сава Стоянов, Калуди Калудов, Мариана Цветкова.

Гостува на повечето български оркестри, сред които Софийска филхармония, оркестрите към Националното радио, Нов симфоничен оркестър, Държавна опера Русе, оркестрите на Пазарджик, Враца, Видин и др.
Като композитор Денев-син е автор на концертна и филмова музика, оркестрации и аранжименти, изпълнявани от български и чужди оркестри: от Симфоничния оркестър на БНР, Кипърския симфоничен оркестър, оркестъра към Сорбоната в Париж, Sofia Session Orchestra за FPM Music UK, от американски изпълнители в Университета на Маями и по телевизия FOX. От 2020 г. оркестрира за London Musical Theatre Orchestra. Софийската филхармония изпълнява негова музика в Берлин през 2019 г.

Любомир Денев-син е възпитаник на Националното музикално училище „Любомир Пипков“, където завършва през 2007 г. със специалност пиано при Иван Дреников. По-късно изучава оперно-симфонично дирижиране в Музикалната академия „Проф. Панчо Владигеров“ при Пламен Джуров и Деян Павлов, изучава оркестрация при Александър Текелиев. През 2012 г. завършва с магистърска степен, а през 2017 г. защитава докторска степен. Обучава се още при изявени преподаватели и диригенти като Колин Метерс, д-р Скот Уис, Нийл Томсън, Мартин Акервал и Джин Уанг.

Бийтълс, Гершуин и Елгар звучат в зала „България“ на 22 януари
Снимка: Софийска филхармония

Концертите под надслов „Рамо до рамо“ се превърнаха в традиция за националния оркестър, който с удоволствие предава опита си на младите музиканти – бъдещите водещи имена в българската класическа музика. Удоволствието в този концерт е двойно, защото редом с младите оркестранти на сцената излиза и талантливият Емануил Иванов. Младият пианист привлече вниманието на международната музикална общност след като получи първа награда на 62-то издание на международния конкурс за пианисти „Феручо Бузони“ през 2019 в Болцано, Италия. Успехът на 20-годишния музикант е последван от концертни ангажименти в някои от най-престижните зали в света. Част от наградата му е и солов концерт в “Ла Скала”, състоял се през 2021 без публика поради пандемията, но предаван
онлайн.

Роден е през 1998 г. в Пазарджик. Уроците му по пиано започват на седемгодишна възраст. Смята присъствието на симфонична музика в своето детство, особено тази на Густав Малер, за ключов фактор в артистичното си развитие. Първите си стъпки в клавирното изкуство прави с помощта на Галина Даскалова в родния си град, а след това работи с проф. Атанас Куртев. В момента е студент с пълна стипендия в Кралската консерватория в Бирмингам под ръководството на Паскал Немировски и Антъни Хюит. Участвал е в майсторски класове на изтъкнати пианисти като Дмитри Башкиров, Кирил Герщайн, Владимир Овчинников, Мишел Беров, Дмитри Алексеев, Питър Донохоу и др.
Емануил Иванов участва в много фестивали в България, изнася солови рецитали във Франция, Япония, Италия, Германия, Австрия, Кипър, Южна Африка, Обединеното кралство и Полша. През 2022 дебютира в една от най-престижните европейски зали – „Херкулесзал“ в Мюнхен. Свирил е с водещи оркестри в България и Италия. Емануил Иванов е носител на награди от престижни международни конкурси като „Алесандро Казагранде”, „Скрябин-Рахманинов”, „Лист-Барток”, „Млади виртуози”, „Дину Липати”, на наградите „Кристална лира“ и „Млад музикант на годината“, както и на престижни награди във Великобритания като “Musicians’ Company Silver Medal” и “Carnwath Piano Scholarship”.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Раданч Татлъту

    2 2 Отговор
    А чалга в прослава на ПП, ще има ли?🙉💋👧💋🙉
  • 2 Хихихи..

    2 2 Отговор
    Нито Бийтълс,нито Гершуин,нито Елгар са срещали България на картата,Венко с барабаните е далеч "по-слушаем" за нас..
  • 3 🇪🇺🇧🇬💯

    1 0 Отговор
    Благодаря на Оля Ахмед че е включила в репортажа си и “плакатът” на Софийска Филхармония, каквоо виждаме?
    Слънцето изгрява в “масонски стил” на :) “thirty first three Degrees in the Order of ever Shining Sun” , зад Бийтълс в “стил критически реализъм” които “рамо до рамо” - отново форма на “критически реализъм” и последвалият го, “социалистически реализъм” с погледи вперени в бъдещето Бийтълсите в забвение провъзгласяват новият ден на “комунистическият български капитализъм”, самият Джон Ленън се обръща в гробът си някъде из ягодовите поляни с “двеста”:) по “капо ди тути капи” Б.М.Борисов.
    💯:) Комунистите които не успяха да победят, :) “бият” капиталистите направиха “комунистическият капитализъм в България” за разберат българите, 🐑🐑🐑 най-после и веднъж и за винаги че И на Запад се Живее Зле.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 копи пейст

    2 0 Отговор
    В съседните на България страни – Турция, Гърция, Сърбия, Македония бяха създадени съвременни музикални стилове, основани на фолклора на съответните народи. От този вид е съвременната попмузика в Гърция – “елиники травуда”, за чийто баща с основание може да се приеме големия гръцки композитор Микис Теодоракис. Като следствие от безкрайно убитото национално самочувствие, от дълго време в България само се копират чужди музикални форми. В резултат на това ние се обогатихме с нови музикални жанрове от вида “стара градска музика”, която копира музика от Чехия, Украйна, Германия, Франция и др.; “естрадна и забавна музика” основана на копия от Италия, Англия и САЩ и напоследък “чалга”, основана главно на цигански, турски и гръцки напеви и съпровод. Истинското музикално наследство на българите обаче тъне в забрава и постепенно изчезва. От това губят не само българите, от това губи Европа и света, защото културното разнообразие се унищожава.
  • 6 Идън

    1 0 Отговор
    ,,Сещам се за музиката и текстЪТ на,,Мишел,,..