От 21 юни започва националното турне на Плевенската филхармония, която тази година отбелязва 70-ата си годишнина. Солист е Атанас Маринов – кларинет, подкрепен от фондация "Йордан Камджалов", а маестро Камджалов ще дирижира концертите в Добрич, Варна, Търговище, Сливен, Ямбол, Бургас и Пловдив.
В спектаклите, озаглавени "Музикална магия", е включен репертоар с творби на Паганини, Бизе, Брамс, Йохан Щраус и др.
За втори път Камджалов ще се изяви на концерт в родния си град Търговище на 23 юни и това е много емоционален момент за него – сподели той пред "Артефир". Въпреки че работи световни градове, маестрото все още не е посещавал някои от големите български градове и сега ще има удоволствието да се срещне с тяхната публика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глоги
Коментиран от #3, #5
12:08 21.06.2023
2 🇧🇬🇪🇺💯
Затова ли гн. Камджалов бихте “тъпана” барабаните на Протестите 24/7 Лятото на 2020 ?
За да направим сега най безпринципна, подла и предателска коалиция на Баш Мутрата Бойко Борисов и Киро Лъжата простия, затова ли Ви биха под колоните на Министерсткият Съвет Народе?
За да може Киро Лъжата просто да каже че и без ПП - Партия може щото той е вече в Парламента?
Народа който го е избрал да бъде в Парламента господин Не Ме Е Страх от Нищо Киро Лъжата не е в Уравнението на Власта но Киро Лъжата е, Лорер Лъжата е, Денков Лъжата е, Василев Лъжата е?
Чест прави на Шефа на Еконт че се отърва от тази глутница койоти и хиени, които ще се задавят с Пари и Власт (която не) принадлежи на кръга от Шарлатани и Професионални Предатели на Киро Лъжата и Асен Василев ?
Затова ли гн. Камджалов бихте “тъпана” на Протестите 2020 ?
Коментиран от #4
12:18 21.06.2023
3 ИВАН ХАДЖИЕВ
До коментар #1 от "глоги":
Миналия петък диригентът Йордан Камджалов изнесе за първи път концерт с радиооркестъра. Бе поканен от директорката на музикалната къща при БНР Хелия Чавдарова.В сълзлив текст, прочетен от млада дама преди концерта, Камджалов съобщи, че концертът ще бъде посветен на паметта на големия български композитор Лазар Николов. В началото, извън програмата, бе изсвирена, по-точно пресвирена втората част на емблематичния Концерт за струнен оркестър на Николов. Липсата на елементарен поглед към формата и линиите в тази пасакалия, на естествено съотношение между гласовете-групи и комбинациите, които образуват в процеса на движение на формата, бе доста смущаваща. Не се усети и специфичната лирика, която тук се проявява тихо, от дълбините, и остава притаена, но осезаема, ако има кой да я изведе.
Бартоковият Концерт за две пиана, ударни и оркестър е комплицирана композиция, синтезирала функциите на клавирни и ударните с оркестъра, чиято лексика е по-пестелива и в повечето случаи подсилва темброво двете солиращи групи. Независимо от железния пианизъм на дуото Аглика Генова и Любен Димитров, в излъчването на творбата липсваше онази вътрешна енергия на конструкцията, липсваше баланса и равнопоставеността на елементите й - с превес на пианата за сметка на ударните в чисто динамическо отношение, въпреки добрата изява на Добри Палиев и особено на Пламен Тодоров. Двете солистични групи не бяха подпомогнати за пълноценна темброва игра поради несигурното равновесие с оркестъра
21:37 22.06.2023
4 ИВАН ХАДЖИЕВ
До коментар #2 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Музикалният текст започна да звучи съвсем деформирано – като в криво огледало, в Петата симфония на Малер. Налага се да припомня, че диригентският прочит предполага дисциплина на мисълта и на емоцията. Предполага още ясно виждане на формата с подходяща естетика на звука. Най-малко предполага обаче заучени движения, ефектно подбрани и прилагани „по рецепта” сякаш, но в които се разчита не музика, а нелогична преднамереност и някаква трескавост и неувереност. Музиката на Малер, колкото и да внушава възможност за емоционален екстрем, е подчинена на ясна логика. Самият композитор, бидейки и много известен диригент, винаги щедро изписва указания за диригента в партитурите си. Те изискват гъвкавост в съотношенията между темпата и в звуковата характеристика на отделните фази в развитието. Изпълнението вървеше на тласъци (траурен марш), а скерцото ми напомни едно пророчество на Малер за неподходящото темпо, което може да доведе до безсмислие. В прочутото Адажието, например, никой не си позволява да пренебрегва знаците за дъхове, които композиторът е изписал в партитурата и които за Камджалов нямаха никакво значение. Припряност разруши вътрешната му структура, отне внушението за интимност и развълнувано разказана емоция. Финалната част бе кулминацията в разпада, в хаотичното изсипване на тонове, в деформацията на звука. Оркестърът бе направо неузнаваем във фразирането, в баланса между групите като резултат от стремежа да отговори на непоследователното и не разбрало21:40 22.06.2023
5 ВАСИЛЕВ
До коментар #1 от "глоги":
ЙОРДАН КАМДЖАЛОВ Е АБСОЛЮТНО БЕЗДАРИЕ, ИЗГОНЕН С РИТНИЦИ ОТ ОРКЕСТЪРА В ХАЙДЕЛБЕРГ, ДОКУМЕНТИРАНО Е В НЕМСКИЯ ПЕЧАТ. ЗАЛЕПИЛ СЕ Е ЗА РАДЕВ, КОЙТО НЕ РАЗБИРА ОТ МУЗИКА, А И НЯМА ДОБРИ СЪВЕТНИЦИ, ТА ТОЙ ГО ЛАНСИРА, ДОККОЛКОТО МОЖЕ, НО БЕЗДАРИЕТО КАМДЖАЛОВ Е НЕЖЕЛАН В ПЛОВДИВ, ВАРНА, СОФИЯ, РУСЕ, ЗАЩОТО Е ГЛУПАВ С ПРЕТЕНЦИИ, ГОВОРИ ГЛУПОСТИ С ДЪЛБОКОМИСЛЕН ТОН, А НЕ МОЖЕ ДА ДИРИЖИРА. А И НАШАТА СЕРИОЗНА МУЗИКАЛНА КРИТИКА ГО СЪСИПА. ЖАЛЪК!19:56 25.06.2023