5 Октомври, 2024 08:21 2 537 3

Емилия Динкова: Как случайността създаде козметичен гигант в България

  • виктория узунян-
  • емилия динкова-
  • ноктопластика

Емилия Динкова и Виктория Узунян въвеждат термина „ноктопластика“ в България през 1995 г.

Емилия Динкова: Как случайността създаде козметичен гигант в България - 1
Снимкa: Shutterstock

Емилия Динкова е основател и управител на козметична компания, създадена през 1993 г. заедно с Виктория Узунян. Двете въвеждат термина „ноктопластика“ в България през 1995 г. и създават учебни центрове в Пловдив и София.

Как започна вашето предприемаческо пътуване? Каква беше визията ви в самото начало?

Както повечето неща в живота, всичко стана случайно. Преди 30 години находчива дама от арменски произход, Виктория Узунян, се върна от Гърция с идеята за услуга, която не беше чувана в България по това време. Аз случайно попаднах в историята като по-млад човек, който да се справя с логистиката. До този момент не си бях правила дори маникюр. Така започнахме.

Имахме невероятния шанс преди 30 години да създаваме пазар, защото стоките и услугите, които предлагахме, бяха непознати. Техниката на работа беше заимствана от зъботехниката, а популяризирането на услугата беше страхотно предизвикателство.

Емилия Динкова: Как случайността създаде козметичен гигант в България

Кои бяха основните предизвикателства, пред които се изправихте при основаването на компанията? Как ги преодоляхте?

В началото на 90-те години трудностите за прохождащ бизнес бяха много. Днес повечето хора не могат да си представят какво значи да чакаш 8 часа пред гише в митница, за да ти одобрят внос от съседна държава. Днес просто изпращаш една пратка с куриери.

Любовта ни към работата, старанието и доброто настроение, съчетани с любопитство и стремеж за усъвършенстване, ни водеха напред.

Каква беше първата голяма победа или моментът, в който разбрахте, че бизнесът ви е на път към успех?

Когато установихме, че можем да правим български продукти, които по нищо не отстъпват на вносните.

Каква е стратегията ви за устойчиво развитие в един толкова конкурентен пазар като този на козметичните продукти и услуги?

В днешно време, когато на пазара има безброй козметични продукти и предложенията „валят“ отвсякъде, е изключително трудно да се реализира продажба. Един от добре работещите инструменти е създаването на приятно и запомнящо се изживяване за клиента. Star Nails инвестира неперкъснато в иновативни производствени решения и се стреми да научава първи за новите научни разработки.

Как поддържате мотивацията и вдъхновението си през годините? Какви уроци научихте за успеха и провалите по пътя?

Мотивацията е била различна през годините. Винаги е било важно да имаме екип от хора, които вярват в идеята и искат да се развиват. Заедно, стъпка по стъпка, напредвахме, като се учехме да обръщаме внимание на детайлите и развивахме себе си и продукта. Имаме и вътрешно-фирмен празник, който се чества на деня на Вяра, Надежда и Любов - това казва много за нашата философия. Провалите са неизбежни, но те винаги са учебник, който ни учи какво да избягваме в бъдеще.

Как виждате бъдещето на компанията? Какви са основните ви цели за развитие през следващите години?

Развиващ се! Бизнесът за мен е като каране на колело - трябва да вървиш напред, за да пазиш равновесие. Ако спреш, задължително ще изостанеш.

Какви съвети бихте дали на млади предприемачи, които тепърва стартират своя бизнес в козметичния сектор или друга индустрия?

Днес времената са различни и трудни за старт, и бих искала по-скоро аз да получа съвети от тях. Въпреки това, най-важното е да вярват в себе си.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 10 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 цербер

    3 0 Отговор
    Емилия Динкова е основателка и управителка на козметична компания,
  • 2 Хахаха

    13 0 Отговор
    Козметичен гигант?! Кратък виц или пълна глупост?
  • 3 Дааааааам

    5 0 Отговор
    Но в БГ-то никога няма нещо случайно, защото ще те унищожат и няма и помен да остане от тебе. Приказки за наивници, под шипковия храст.