Първите четири заповеди Бог фокусира върху
Самия Себе Си:
„Да нямаш други богове, освен Мен; Не си прави
кумир; Не изговаряй напразно името Господно;
Помни съботния ден“.
И веднага след Самия Себе Си! – Бог поставя родителите.
Не самия човек, а родителите му!
И изисква от него не просто да ги обича – защото е естествено за едно дете да обича своите
родители.
Бог иска от детето да ги почита! Не Държавната агенция за закрила на детето, а родителите!
И то не самоцелно, напротив – Бог обвързва почитта към родителите с продължителността на живота
на човека!
Толкова е важна тази заповед, че едва след нея идват известните: „Не убивай; не прелюбодействай;
не кради; не лъжесвидетелствувай; не пожелавай...“
Още един важен акцент на петата заповед – напомнянето, че почитта към родителите е изисквана „в
земята, дадена от Бог“.
Земя на почит към родителите – това Бог очаква от хората на тази земя.
Автор: Александър Урумов, urumov.bg
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Данчето
Коментиран от #3, #5
10:07 14.06.2019
2 armageddon
Коментиран от #6
10:25 14.06.2019
3 Димчо
До коментар #1 от "Данчето":
Изглежда, че #Данчето май не обича родители си от една страна...и използва думи като "меляш" от друга. Но пък се прави и на психолог. Явно някой има проблеми...:)10:37 14.06.2019
4 хhhh
Коментиран от #34
10:42 14.06.2019
5 Госあ
До коментар #1 от "Данчето":
Аз отдавна поставих експертиза, цитирайки Фройд ;)Коментиран от #8
11:11 14.06.2019
6 Госあ
До коментар #2 от "armageddon":
Че защо само сега ? От самото си начало някои хора се опитват да наложат мнение с "защото така казва Бог" много хубаво определение за "дървен философ"11:14 14.06.2019
7 Агностик
11:48 14.06.2019
8 Студент
До коментар #5 от "Госあ":
Те такива дето са заболи глава у библията де ще знаят кой е ФройдКоментиран от #9, #40
11:51 14.06.2019
9 Мини
До коментар #8 от "Студент":
....което пък разказва томове за твоя повече от скромен житейски опит! Я, се упражнявай да погледнеш малко по-далеч от ръба на чинията си, за да можеш поне да си заслужиш наименованието "студент"! Междудругото, има достатъчно преподаващи и студенти в SFU, които четат Библията.....Коментиран от #10
12:13 14.06.2019
10 Студент
До коментар #9 от "Мини":
Хаха нали, нали..... Ама разбира се, за какво да си четат уроците, като може да си платят за изпитите. Благодаря, вече знам защо образованието в България се срива все повечеКоментиран от #16
12:35 14.06.2019
11 Я си
Коментиран от #15
12:43 14.06.2019
12 Родител
Проектът на Националната стратегия за детето 2019 – 2030 година е оттеглен,но със новия закон за социални услуги, промените в другите закони влизащи в сила от 2020г. и самата Стратегия, която се оказва, че не им е даже нужна вече, защото законите са променени вече. Маркирани в жълто са коментираните пасажи и има добавени коментари в червено.''''''''' https://www.facebook.com/photo.php?fbid=614951312343778&set=pcb.408665070000349&type=3&theater&ifg=1 '''''''''''' В България все още не знам да има закон за детско правосъдие (ювенална юстиция), НО ВЕЧЕ ИМА ЧИСТО НОВ ЗАКОН ЗА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ! Да ни е честито!
На кой му е нужна Стратегия, като вече написаното в нея е реалност! Дори и да е "замразена" или "отменена" Стратегията, закона за социалните услуги е ВЕЧЕ гласуван през Март 2019г и почва да действа от 01.01.2020г.
С него се приватизира сектора на социалните услуги и се оставя в ръцете на частни доставчици или бизнеси, които могат да бъдат всевъзможни организации. Представете си за каква корупция и изкривяване на това кое е в "най-добър интерес на детето" можем да станем свидетели?!
Коментиран от #13, #55
13:08 14.06.2019
13 Госあ
До коментар #12 от "Родител":
А кое по точно е ужасяващото в " създаване на работещо детско правосъдие в рамките на международните права на детето и стандарти" ?Коментиран от #20, #22
13:17 14.06.2019
14 Госあ
Коментиран от #21
13:22 14.06.2019
15 Госあ
До коментар #11 от "Я си":
Статията налага една единствена гледна точка от позицията на петата заповед. Точно както едномерната плоска земя. Свободната воля е в дискусията.13:26 14.06.2019
16 Мини
До коментар #10 от "Студент":
...което пак подсказва много за твоя опит! Платено образование тук не е платеното образование в Бг! Тук плащат И УЧАТ! Ключовите думи са съзнание, съвест и самодисциплина! Сега вече наистина знаеш защо образованието в Бг се срива....Много успешни изпити ти желая....Коментиран от #17
13:54 14.06.2019
17 Госあ
До коментар #16 от "Мини":
Ама на много малко места в Европа образованието е платено (имам предвид високи такси). Едното със сигурност е Англия.Коментиран от #18
14:04 14.06.2019
18 Мини
До коментар #17 от "Госあ":
Именно! Да, вярно е! Тук и в държавните унис има такса- около € 360 на семестър.Коментиран от #19
14:18 14.06.2019
19 Госあ
До коментар #18 от "Мини":
Това е за бакалавър или магистър ? Не е чак толкова много,но не е като скандинавските страни и Франция и Германия.14:28 14.06.2019
20 Поинтерсувай се малко
До коментар #13 от "Госあ":
Пък после повтаряй като папагал. Има много забележки като защо се предвижда приемането на нчанонимни сигнали, защо не се предвижда наказание за злоупотреба с фалшиви сигнали.... хората са я чели и са си направили труда да отбележат кое не е редно, и са го изброили с добре описани мотиви. А защитниците на стратегията освен да повтарят като шизофреници че българина иска да си бие детето, друго не правят.Коментиран от #25
15:22 14.06.2019
21 Не знам къде гледаш
До коментар #14 от "Госあ":
Но гледам че повечето кифли хич не са невротични и не им се занимава ни най-малко с децата им. Хвърлят им един телефон или таблет и ги оставят да правят каквото си искат. Направи си сметката какво ще стане от деца, които никой не възпитава в труд, усърдие, послушание и т.н. Според мен зомбита, които не искат и не могат да поемат никаква отговорност и да вземат решение, а ще разчитата само на разни псевдоинституции да им бършат задника.Коментиран от #23
15:28 14.06.2019
22 Родител
До коментар #13 от "Госあ":
Ами например това, че се узаконява отнемане на деца, че се прави точно по болшевишки - без съд и присъда, без да имаш възможност да се защитиш. Някой подава АНОНИМЕН СИГНАЛ и хоп- отнемат ти ЗАВИНАГИ децата !? В кой свят сме, в Османската империя с еничарите ли, в мрачното Средновековие !? ами ако човекът подал сигнала в социалната служба клевети, ами ако мрази хората само защото са емигранти и са се натресли в страната му !? Кой решава кой е крив и кой прав!? Социалните от т.н."детски съд",нали?! Който ще стои над правата на родителите!!Коментиран от #24, #30
15:39 14.06.2019
23 Госあ
До коментар #21 от "Не знам къде гледаш":
Определено прави впечатление мариза по улиците. Убеден съм, че всеки е бил свидетел на такова нещо и то именно в България. Говоря за цивилизованите страни. Да, определено това е другият проблем с таблета. Затова всеки родител трябва да отделя съответното внимание и средства за децата си. Не казвам че трябва да тънат в лукс и никъде не е наложена такава мярка. Грижите на един родител най много проличават в училище сред другите деца и учителите трябва да са тези на които да им прави впечатление, а не всеки срещнат. Писна ми да слагам една и съща статистика за случаите в Норвегия,и не само-Швеция,Дания, Германия,че и Франция.Общо взето всички. И наистина трябва да има международни правила, които да бъдат единни за европейската общност. Понеже плямпате за Норвегия, според ЮНЕСКО норвежките деца да най щастливи,а процента отнети от родителите деца е нищожен. В 60% от случаите при намеса на службата се дават предписания и когато родителите са заинтересовани, всичко е наред. Освен това, в много от случаите с крайна мярка, децата впоследствие биват връщани,ако родителите наистина са заинтересовани и годни да възпитават подрастващото поколение на нацията.15:50 14.06.2019
24 Госあ
До коментар #22 от "Родител":
Обществото е социум. Съществува социален договор, който всеки трябва да спазва. Този договор е много по значим и ни е извел от пещерата,а не петата божа заповед. Която всъщност не е лоша,стига да не бъде злоупотребявано с нея. Хората, които спазват общественият договор не са болшевики, а Разумни хора.Коментиран от #27, #48
15:54 14.06.2019
25 Госあ
До коментар #20 от "Поинтерсувай се малко":
А това е добра забележка. Но според мен, това би могло да се тълкува като лъжесвидетелстване и да се търси съдебна отговорностКоментиран от #26
16:01 14.06.2019
26 След дъжд качулка
До коментар #25 от "Госあ":
Ако след анонимен сигнал ти отнемат макср и временно детето и всички преживеете ужаса. Не трябва да има анонимни сигнали. Иначе дори и да е лъжесвидетелстване, кой ще съди. Поредното дело срещу неизвестен извършител.Коментиран от #29
16:07 14.06.2019
27 Родител
До коментар #24 от "Госあ":
Значи, съществува социален договор, който узаконява отнемането на деца и всеки трябва да спазва.!! Ти нормален ли си? Или грантове усвояваш, както тези които налагат тези закони??Коментиран от #28
16:09 14.06.2019
28 Госあ
До коментар #27 от "Родител":
Разбира се. Съществува и социален договор, който отрежда отговорност на родителите, и аз съм напълно нормален и разумен човек. Детето първо е човек със собствени права и свободи, второ е гражданин на социума и чак след това собственост на родителя. Как звучи само, собственост на родителя. А петата божа заповед е абсолютно пожелателна и няма ама абсолютно нищо общо с темата.Коментиран от #37
16:17 14.06.2019
29 Госあ
До коментар #26 от "След дъжд качулка":
Да, това е уместно предложение. Но предполагам анонимността е във връзка със сигурността на свидетеля. Всъщност за службите,той не е анонимен, така че при установяване на лъжесвидетелстване би могъл да бъде съден. И тук наистина е уместно да се регламентира това. Освен това,никой не взема детето от един анонимен сигнал,а се задейства цяло разследване. Не бъдете наивни да мислите, че в Северна и Западна Европа на база на един анонимен сигнал идват и ти вземат детето завинаги16:24 14.06.2019
30 Мини
До коментар #22 от "Родител":
Това е повече от преувеличено!!! Неможе в никоя правова държава да ти вземат веднага детето по анонимен сигнал, освен ако не си го пребил до несвяст. Включват наблюдения на семейството, редовни посещения от соц.работници, психологически консултации и един куп мерки, преди да се стигне въобще до отнемане на дете.Коментиран от #32
16:33 14.06.2019
31 Мини
Коментиран от #41
16:41 14.06.2019
32 Госあ
До коментар #30 от "Мини":
Недей да даваш такива коментари, защото веднага ще бъдеш анатемосана 😅 Че и болшевик ще излезеш накрая16:43 14.06.2019
33 Иванов
17:33 14.06.2019
34 Иванов
До коментар #4 от "хhhh":
Абсолютно точно!17:37 14.06.2019
35 Иванов
17:45 14.06.2019
36 Иванов
Коментиран от #42
17:57 14.06.2019
37 Родител
До коментар #28 от "Госあ":
Ами объркал си се! Конституцията на България постановява, че „Отглеждането и възпитанието на децата до пълнолетието им е право и задължение на техните родители и се подпомага от държавата”. Възпитанието и грижата за децата попадат в частната, а не в публична сфера. Те са отговорност на личността, а не на държавните органи. Според конституцията, държавните органи трябва да оказват подкрепа на родителите, но без да снемат техните права и отговорности.Коментиран от #44
17:57 14.06.2019
38 Смотан
18:27 14.06.2019
39 Електрошок
19:27 14.06.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 гост
До коментар #36 от "Иванов":
Иванов,отговори ми къде в молитвата "Отче наш",има молитва и към Небесна Майка?И къде в Старият завет е сравнена Шакина(светлината на Божието присъствие в Светая Светих,в храма)със "Земна майка"?Отговори само и единствено от Библията,понеже ти твърдиш,че така пише там!Коментиран от #45
22:28 14.06.2019
43 Смотан
00:56 15.06.2019
44 Госあ
До коментар #37 от "Родител":
Родителя има права и задължения. И ако не ги спазва,не е родител. Така че държавата от помощни функции ще трябва да изземе неговите. С кое съм се объркал ? Няма такова нещо.05:36 15.06.2019
45 Иванов
До коментар #42 от "гост":
Майко наша, която си на Земята писах къде ще я намериш. Святото присъствие се споменава в Библията, но това е една от най- ревниво пазените еврейски тайни и са необходими години за да се достигне до каквато и да било информация относно Шекина. Влизаш в спиралата, теглиш, мисля, че Евангелие на Мира е от четири части и четеш. Това е най- лесния начин за издигането на Земната Майка към Небесния Отец и Тяхното сливане носи благословия в нашия свят. Има и друг начин, но той е по- сложен и са необходими години практика, докато тук се изисква само да се осъзнаят. Опитай, нищо няма да загубиш.)Коментиран от #47
07:40 15.06.2019
46 Зейбекико
Коментиран от #54
07:52 15.06.2019
47 Не религиозен
До коментар #45 от "Иванов":
Пак мистерии и "гласове'....Коментиран от #49
09:14 15.06.2019
48 запознат
До коментар #24 от "Госあ":
Прав си за обществения договор, но депутатите са престъпници защото непрекъснато променят обществените договори законите. Министрите също са престъпници. И след като обществото е яхнато от престъпници, какво да правим?10:10 15.06.2019
49 Иванов
До коментар #47 от "Не религиозен":
С теб приключих отдавна.Коментиран от #50
13:16 15.06.2019
50 Не религиозен
До коментар #49 от "Иванов":
Приключил или не приключил фактите не се променят - Мистика и суеверие плюс микс от митове и предания. Но щом ти харесва....Коментиран от #51
16:42 15.06.2019
51 Иванов
До коментар #50 от "Не религиозен":
Поне го прочети за обща култура, пък после си давай мнението.17:48 15.06.2019
52 Патриот
Лошото поведение на децата в училищата от къде идва? Първо от родителите. Каквито са родителите и децата ще носят не само техните физически черти, но и морални.
19:43 15.06.2019
53 Шаран БГ
20:23 15.06.2019
54 Браво
До коментар #46 от "Зейбекико":
Браво! Така трябва да бъде.21:01 20.05.2020
55 Петя
До коментар #12 от "Родител":
Трябва да се учи религия в училище, както е било винаги преди социализма.Коментиран от #56
21:04 20.05.2020
56 Даниела
До коментар #55 от "Петя":
Ванга е казвала винаги, Търсете мъдростта в старите свещенни книги. Аз мисля, че това е Духовноста и Морала с което всеки човек от дете трябва да е закърмен. Няма друг път. Това е единствената Истина с която човек може да е щастлив наистина и да се развива към добро.21:14 20.05.2020